Counter-Strike

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Counter-Strike 1.6)
(Wikizacja :D.)
Linia 2: Linia 2:
 
[[Mod]] do gry [[Half-Life]]. Stawiany na serwerach [[HLDS]].
 
[[Mod]] do gry [[Half-Life]]. Stawiany na serwerach [[HLDS]].
  
Taka tam zabawa w terrorystów i antyterrorystów, tryb gry zależy od załadowanej mapy na serwerze (oraz czasem dodatkowych pluginów)
+
Taka tam zabawa w terrorystów i antyterrorystów, tryb gry zależy od załadowanej mapy na serwerze (oraz czasem dodatkowych pluginów):
* Bomb Defuse - Podkładanie bomby (najpopularniejsze, grane na turniejach)
+
* Bomb Defuse - Podkładanie bomby przez Terrorystów w wyznaczonej strefie,
* Rescue hostages - odbijanie zakładników (tępe kłody drewna)
+
* Rescue Hostages - Odbijanie zakładników (tępe kłody drewna),
* VIP - CT ochrania ważną osobę przy przejściu do strefy ewakuacji, a terro ma rozwalić.
+
* VIP Rescue - CT ochrania ważną osobę przy przejściu do strefy ewakuacji, a Terroryści muszą unieszkodliwić,
* Escape - ucieczka terrorystów do wybranej strefy (np z pierdla)
+
* Escape - Ucieczka Terrorystów do wybranej strefy na mapie,
* Assassination - CT ma załatwić jakiegoś bandytę, podobne do VIP
+
* Assassination - CT ma unieszkodliwić jakiegoś bandytę, podobne do trybu VIP Rescue.
  
Aktualnie tryb z bombą jest jednym z najpopularniejszych trybów.
+
Aktualnie tryb z bombą jest jednym z najpopularniejszych trybów, praktycznie grany na wszystkich turniejach.
  
Istnieja dodatkowe modydikacje jak [[CSDM]] czy [[SuperHero]] albo [[Warcraft]]
+
Istnieją dodatkowe modyfikacje takie jak [[CSDM]], [[Warcraft]], [[SuperHero]] czy [[Diablo]] oraz wiele innych i mniej popularnych.
  
 
= Wersje =
 
= Wersje =
*[[Counter-Strike 1.3]] - wersja, gdzie gra ma najwięcej tricków, między innymi [[bunnyhop]]y
+
*[[Counter-Strike 1.3]] - wersja, gdzie gra ma najwięcej tricków, między innymi [[bunnyhop]]y,
*[[Counter-Strike 1.5]] - uważana za najlepszą wersję bo pożerała najmniej zasobów i nie miała wad [[Steam]]
+
*[[Counter-Strike 1.5]] - uważana za najlepszą wersję, bo pożerała najmniej zasobów i nie miała wad [[Steam]],
*[[Counter-Strike 1.6]] - aktualna wersja do pobrania poprzez [[Steam]]
+
*[[Counter-Strike 1.6]] - aktualna wersja do pobrania poprzez [[Steam]],
*[[Counter-Strike: Condition Zero]] - modyfikacja modeli graczy, broni, map itp, posada tryb single player (czyli gra dla jednej osoby)
+
*[[Counter-Strike: Condition Zero]] - modyfikacja modeli graczy, broni, map, itp. Posiada tryb [[Single Player]] (''czyli gra dla jednej osoby''),
 +
*[[Counter-Strike: Source]] - najnowsza odsłona gry.
  
 
{{Stub}}
 
{{Stub}}
 
=Różnice w wersjach=
 
=Różnice w wersjach=
 
==Counter-Strike 1.6==
 
==Counter-Strike 1.6==
Zmiany w stosunku do wersji 1.5. Wersja 1.6 przez jednych uważana jest za okaleczenie świetnej gry, a przez innych za użyteczne poprawki. Jak zwykle prawda leży po środku i najlepiej byłoby połączyć dobre cechy CS 1.5 i Steam - niestety ale Valve miało plan zarabiania kasy a nie rozwoju sceny, bo scena się dostosuje.
+
Zmiany w stosunku do wersji 1.5. Wersja 1.6 przez jednych uważana jest za okaleczenie świetnej gry, a przez innych za użyteczne poprawki. Jak zwykle prawda leży po środku i najlepiej byłoby połączyć dobre cechy CS 1.5 i Steam - niestety, ale najprawdopodobniej Valve miało plan zarabiania kasy, a nie rozwoju sceny, bo scena się dostosuje.
* brak [[WON]] i przesiadka na [[Steam]] - trzeba kombinować na prywatnych sieciach WON albo patchować serwer aby uruchomić grę w trybie na lanie.
+
* brak [[WON]] i przesiadka na [[Steam]] - trzeba kombinować na prywatnych sieciach WON albo patchować serwer ([[NonSteam]]), aby uruchomić grę w trybie na lanie. Można także skorzystać z możliwości oprogramowania do tworzenia sieci [[VPN]] takiego jak [[Hamachi]],
* koniec tylko cdkeyów, zaczyna sie jeszcze sprawdzanie [[SteamID]]
+
* koniec tylko cd-keyów, zaczyna się jeszcze sprawdzanie [[SteamID]],
* inna metoda uruchamiania gry - z menu gier Steam - zamiast modu jest właściwie oddzielna gra
+
* inna metoda uruchamiania gry - z menu gier Steam - zamiast modu jest właściwie oddzielna gra,
* ogólnie wzrosły wymagania sprzętowe na uruchomienie gry, niestety
+
* ogólnie wzrosły wymagania sprzętowe na uruchomienie gry (ku rozpaczy posiadaczy słabszych komputerów, niestety),
* pliki [[gcf]] zamiast plików pak, ale chyba paki jeszcze rozpoznaje
+
* pliki [[gcf]] zamiast plików pak, ale chyba paki jeszcze rozpoznaje,
* dodano efekt pogody - deszcz np na de_aztec
+
* dodano efekt pogody - np.: deszcz na mapie de_aztec (można włączyć/wyłączyć za pomocą cl_weather 1/0),
* zmieniono w niektórych mapach wygląd elementów - szczególnie zmieniony jest de_aztec, np woda, dodano jakieś lampy, poprzesuwano ściany, zwiększono otwory przejść
+
* zmieniono w niektórych mapach wygląd elementów - szczególnie zmieniony jest de_aztec, np.: woda, dodano jakieś lampy, poprzesuwano ściany, zwiększono otwory przejść,
* zmieniono wygląd menu w grze - inna kolorystyka, układ, obrazki
+
* zmieniono wygląd menu w grze - inna kolorystyka, układ, obrazki,
* zmieniono zachowanie się okienek - można mieć przeglądarkę serwerów oddzielnie oraz konsolę itd, kiedyś konsola była jak w [[Quake]]
+
* zmieniono zachowanie się okienek - można mieć przeglądarkę serwerów oddzielnie oraz konsolę, (kiedyś konsola była jak w [[Quake]]), itd.,
* dodano bronie '''galil''' po stronie terro oraz '''famas''' po stronie CT
+
* dodano bronie '''galil''' po stronie terro oraz '''famas''' po stronie CT,
* chyba zmieniono ceny niektórych broni (nie dma głowy)
+
* chyba zmieniono ceny niektórych broni (nie dam głowy),
* dodano dynamiczny celownik - jak sie biegnie uświadamia, że pogarsza się celność, można wyłączyć
+
* dodano dynamiczny celownik (cl_dynamiccrosshair 1/0) - jak się biegnie to uświadamia, że pogarsza się celność,
* nie da się normalnie wyłączyć widoku broni u gracza
+
* nie da się normalnie wyłączyć widoku broni u gracza, można jedynie przełączyć trzymanie broni w odpowiedniej ręce,
* zmiana protokułu [[rcon]] ale to dopiero jak wyszedł silnik [[Source]]
+
* zmiana protokołu [[rcon]] na nowszą wersje, po wyjściu silnika [[Source]],
* ciągłe aktualizacje rozwalały wiele dodatków bazujących na [[MetaMod]]zie - właściwie pół roku po pojawieniu się CS 1.6 umarły projekty [[StatsMe]] oraz [[ClanMod]]
+
* ciągłe aktualizacje rozwalały wiele dodatków bazujących na [[MetaMod]]zie - właściwie pół roku po pojawieniu się CS 1.6 umarły projekty [[StatsMe]] oraz [[ClanMod]], a także wiele, wiele innych i mniejszych dodatków niezależnych od [[AMX Mod X]].
 
+
 
+
 
+
 
+
  
 
[[Kategoria:Gry]]
 
[[Kategoria:Gry]]
 +
[[Użytkownik:PawelS|PawelS]] <strong><sup>[[Dyskusja użytkownika:PawelS|D]]</sup></strong> 12:00, 22 kwi 2009 (UTC)

Wersja z 14:00, 22 kwi 2009

Spis treści

Opis

Mod do gry Half-Life. Stawiany na serwerach HLDS.

Taka tam zabawa w terrorystów i antyterrorystów, tryb gry zależy od załadowanej mapy na serwerze (oraz czasem dodatkowych pluginów):

  • Bomb Defuse - Podkładanie bomby przez Terrorystów w wyznaczonej strefie,
  • Rescue Hostages - Odbijanie zakładników (tępe kłody drewna),
  • VIP Rescue - CT ochrania ważną osobę przy przejściu do strefy ewakuacji, a Terroryści muszą ją unieszkodliwić,
  • Escape - Ucieczka Terrorystów do wybranej strefy na mapie,
  • Assassination - CT ma unieszkodliwić jakiegoś bandytę, podobne do trybu VIP Rescue.

Aktualnie tryb z bombą jest jednym z najpopularniejszych trybów, praktycznie grany na wszystkich turniejach.

Istnieją dodatkowe modyfikacje takie jak CSDM, Warcraft, SuperHero czy Diablo oraz wiele innych i mniej popularnych.

Wersje

Ten artykuł jest niepełny i wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie - postaraj się go uzupełnić.. Pamiętaj, że nawet najmniejsza zmiana jest cenna i pomocna :)


Różnice w wersjach

Counter-Strike 1.6

Zmiany w stosunku do wersji 1.5. Wersja 1.6 przez jednych uważana jest za okaleczenie świetnej gry, a przez innych za użyteczne poprawki. Jak zwykle prawda leży po środku i najlepiej byłoby połączyć dobre cechy CS 1.5 i Steam - niestety, ale najprawdopodobniej Valve miało plan zarabiania kasy, a nie rozwoju sceny, bo scena się dostosuje.

  • brak WON i przesiadka na Steam - trzeba kombinować na prywatnych sieciach WON albo patchować serwer (NonSteam), aby uruchomić grę w trybie na lanie. Można także skorzystać z możliwości oprogramowania do tworzenia sieci VPN takiego jak Hamachi,
  • koniec tylko cd-keyów, zaczyna się jeszcze sprawdzanie SteamID,
  • inna metoda uruchamiania gry - z menu gier Steam - zamiast modu jest właściwie oddzielna gra,
  • ogólnie wzrosły wymagania sprzętowe na uruchomienie gry (ku rozpaczy posiadaczy słabszych komputerów, niestety),
  • pliki gcf zamiast plików pak, ale chyba paki jeszcze rozpoznaje,
  • dodano efekt pogody - np.: deszcz na mapie de_aztec (można włączyć/wyłączyć za pomocą cl_weather 1/0),
  • zmieniono w niektórych mapach wygląd elementów - szczególnie zmieniony jest de_aztec, np.: woda, dodano jakieś lampy, poprzesuwano ściany, zwiększono otwory przejść,
  • zmieniono wygląd menu w grze - inna kolorystyka, układ, obrazki,
  • zmieniono zachowanie się okienek - można mieć przeglądarkę serwerów oddzielnie oraz konsolę, (kiedyś konsola była jak w Quake), itd.,
  • dodano bronie galil po stronie terro oraz famas po stronie CT,
  • chyba zmieniono ceny niektórych broni (nie dam głowy),
  • dodano dynamiczny celownik (cl_dynamiccrosshair 1/0) - jak się biegnie to uświadamia, że pogarsza się celność,
  • nie da się normalnie wyłączyć widoku broni u gracza, można jedynie przełączyć trzymanie broni w odpowiedniej ręce,
  • zmiana protokołu rcon na nowszą wersje, po wyjściu silnika Source,
  • ciągłe aktualizacje rozwalały wiele dodatków bazujących na MetaModzie - właściwie pół roku po pojawieniu się CS 1.6 umarły projekty StatsMe oraz ClanMod, a także wiele, wiele innych i mniejszych dodatków niezależnych od AMX Mod X.PawelS D 12:00, 22 kwi 2009 (UTC)
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia