Serwer Day of Defeat 1.3

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
oops
+
=Day of Defeat Serwer 1.3=
 +
 
 +
 
 +
Co jest potrzebne aby nasz serwerek działał tak jak powinien:
 +
[list]
 +
- Dobry sprzęt (właściwie to dużo ramu),
 +
- Pożądne symetryczne łącze a nie jakiś DSL'ik,
 +
- Troszke wolnego miejsca na dysku (max 1GB),
 +
- Troche wolnego czasu na zabawe z konfiguracją.
 +
[/list]
 +
 
 +
 
 +
 +
=Instalacja Steam'a=
 +
 
 +
Potrzebujemy pliku z internetu aby zassac serwer. Używamy programu ‘wget’ aby pobrać plik.
 +
 
 +
wget http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin
 +
 
 +
 
 +
Wykonujemy poniższe komendy w konsoli:
 +
 
 +
chmod +x hldsupdatetool.bin
 +
a następnie:
 +
./hldsupdatetool.bin 
 +
 
 +
Po przeczytaniu licencji wpisujemy
 +
yes
 +
 
 +
I tak powstaje plik steam.
 +
Jesli nagle uzyskasz błąd typu
 +
<pre>
 +
sh: line 1: uncompress: command not found
 +
Broken pipe sh: uncompress:
 +
</pre>
 +
 
 +
to zajrzyj
 +
 
 +
Steam został zainstalowany.
 +
Wpisujemy
 +
chmod +x ./steam
 +
 
 +
Teraz uruchamiamy go komendą
 +
./steam
 +
W tym momencie steam sie zaktualizuje i trzeba go uruchomic jescze raz, ale to juz niżej.
 +
 
 +
 +
=Instalacja Serwera=
 +
 
 +
 
 +
Do instalki serwera należy uruchomić steam'a z parametrem -update
 +
Ogólna składnia tak:
 +
./steam -command update -game <game> -dir <dir> -retry
 +
 
 +
W miejsce wyrazu między < > nalezy podstawić wartość jaką chcemy aby parametr przyjął. Na przykład jesli mamy ''-game <game>'' a  do wyboru z warości mamy ''cstrike'', ''dod'', ''czero'' (itd) i chcemy aby parametrz miał wartośc ''cstrike'' to wpisujemy w ostateczności ''-game cstrike''
 +
 
 +
 
 +
''<game>'' to gra (do wyboru mamy ''cstrike'', ''valve'', ''tfc'', ''ricochet'', ''dod'',  ''dmc''), w naszym przypadku jest to ''cstrike''
 +
 
 +
''<dir>'' - to sciezka do instalacji serwera, tu mamy ~/hlds_l (może to być /home/user/hlds_l/) lub "./", wtedy zainstaluje sie w katalogu w ktorym jesteśmy.
 +
 
 +
Można dodać parametry ''-remember_password'' ''-verify_all'' aby zapamiętać hasło oraz aby zawsze sprawdzać wszstkie pliki zasobów serwera (np czasem hlds potrafi stracic pliki w wyniku padu zasilania, oracz czasem valve wysyła poprawione wersje map itp)
 +
W takim przypadku nasz ogólna linia startowa będzie wyglądać jak poniżej:
 +
./steam -command update -game <game> -dir <dir> -verify_all -retry
 +
 
 +
''-retry'' spowoduje ze na pewno wczesniej czy pozniej sciagniecie gre, no chyba ze macie poblokowane porty to za cholere tego nie sciagniecie - wtedy gadac z adminem.
 +
 
 +
 
 +
./steam -command update -game dod -dir ~/hlds_l -verify_all -retry
 +
 
 +
 
 +
Teraz następuje sciąganie wszystkich plików serwera, jeśli masz wolne lącze, to będzie to trwało dość długo.
 +
Prawdę mówiąc będzie o trwało długo, bo trzeba ściągnąć jakies 460 megabajtów samego doda + 100 megabajtów plików serwerowych z internetu.
 +
 
 +
Po ściągnięciu plików możemy przystąpić do pierwszego uruchomienia serwera.
 +
 
 +
 
 +
 +
=Podstawowa Konfiguracja Serwera=
 +
 
 +
Uruchamianie serwera jest dość proste, opis wartości dla parametrów podane są niżej.
 +
Dla przykładu:
 +
 
 +
./hlds_run -game dod +port <port> +ip <ip> +maxplayers <liczba> +map <mapa> +exec server.cfg
 +
 
 +
Parametry:
 +
 
 +
''+ip <ip>'' oznacza ze chcemy aby serwer byl tylko na danym numerze ip , nie musicie tego dawac jesli chcecie uruchomic serwer widoczny na lanie i internecie (pod warunkiem ze serwer linuksowy ma przekierowanie na routerze portow albo on sam ma publiczny adres ip.
 +
ip są zależne od numerów jaki ma dany serwer i zalezy to do jego konfiguraji - warto mieć admina serwera pod reką :P
 +
jeśli nie sprecyzujemy parametru ip, to hlds będzie słuchał na wszstkich interfejsach sieciowych serwera - użyteczne jak chemy mieć serwer na przykład w dwóch sieciach komputerowych albo serwer na lan i na internecie (w cafe). Przy numerach dynamicznych lepiej nie precyzować numeru ip serwera ( neostrada itp)
 +
 
 +
przyklad +ip 192.168.1.10
 +
 
 +
 
 +
''+port <port>'' oznacza na jakim porcie chcemy odpalic serwer, przeważnie domyslnie mamy 27915, mzona zmienic np na 27916 jesli stawiamy drugi serwer
 +
przyklad +port 27916
 +
 +
''+maxplayers <liczba>'' oznacza na ile slotow chemy stowrzyc serwer, przewaznie chemy zrobic na powiedzmy 16 graczy i 2 adminow, czyli mamy +maxplayers 18 , to zalezy do wydajnosci waszego serwera oraz łącza internetowego
 +
 
 +
''+map <mapa>'' każe załadować mapke, inaczej serwer będzie działał ale na nim nie zagracie :D, daj +map de_dust
 +
jeśli nie ma mapy powinna być jednak możliwość podłączenia się do serwera poprzez rcon.
 +
 
 +
 
 +
''-autoupdate'' parametr, dzięki któremu serwer będzie się automatycznie aktualizował po restarcie
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
'''OSTATECZNIE''' wasza podstawowa linia startowa serwera powinna wyglądać na przykład tak:
 +
./hlds_run -autoupdate -game dod +maxplayers 18 +map dod_anzio +exec server.cfg
 +
 
 +
 +
=Ustawienie server.cfg=
 +
 
 +
Oto przykładowy server.cfg (podobnego używam na [http://www.festung-breslau.pl]Festung-Breslau.pl] [DoD]).
 +
 
 +
<pre>
 +
//-----------------------------------------------
 +
// Server Config For Day Of Defeat
 +
//-----------------------------------------------
 +
//
 +
 
 +
hostname " Nazwa Twojego Serwera" // Jak sama nazwa wskazuje, nazwa Twojego serwera
 +
sv_password "" // Haslo jakie bedzie ustawione na serwerze, "" oznacza ze haslo jest puste (nie ma go)
 +
sv_spectator_password "" // Haslo jakie bedzie wymagane aby wejsc na spectator'a
 +
rcon_password  "JakiesHaslo" // Haslo RCON. Czyli haslo ktore umozliwi na zdalne zarzadzanie serwerem (np. prze HLSW)
 +
 
 +
//-----------------------------------------------
 +
//          Server Variables
 +
//-----------------------------------------------
 +
mp_friendlyfire 1 // 1- Strzal w kolegow z teamu rani badz zabija ich | 0- Strzelanie po swoich nic im nie robi
 +
mp_fraglimit 0 // Limit fragow po osiagnieciu ktorego zmieni sie mapa
 +
mp_timelimit 25 // Limit czasu po uplywie ktorego nastapi zmiana mapy
 +
mp_fadetoblack 0 // Gdy jestesmy martwi widzimy tylko ciemnosc
 +
 
 +
sv_allowdownload 1 // Czy gracze moga pobierac mapy, dzwieki itd. z serwera 1- tak | 0- nie
 +
sv_allowupload 1 // Czy gracze na serwer moga wysylac np. wlasne loga
 +
sv_cheats 0 // Wylacza mozliwosc uzycia niektorych niedozwolonych zmiennych i komend (nie jest to zaden antyczit!)
 +
sv_maxspectators 4 // Maksymalna ilosc obserwatorow
 +
sv_maxrate 20000 // Maksymalne rate jake moga miec gracze
 +
sv_minrate 0 // Minimalne rate jakie moga miec gracze
 +
decalfrequency 30 // co jaki czas moga byc sprayowane loga
 +
pausable 0 // czy gracz po wcisnieciu "pause" moze zapauzowac caly serwer
 +
 
 +
//-----------------------------------------------
 +
//  Physics settings
 +
//-----------------------------------------------
 +
//
 +
// Tutaj nie chce mi sie opisywac wszystkich funkcji...
 +
//
 +
 
 +
sv_accelerate 10
 +
sv_aim 0
 +
sv_airaccelerate 10
 +
sv_airmove 1
 +
sv_friction 4
 +
sv_gravity 800 // Grawitacja na serwerze
 +
sv_bounce 1
 +
sv_clienttrace 3.5
 +
sv_clipmode 0
 +
sv_stepsize 18
 +
sv_stopspeed 100
 +
sv_maxspeed 500
 +
sv_wateraccelerate 10
 +
sv_waterfriction 1
 +
edgefriction 2
 +
mp_falldamage 1   
 +
mp_footsteps 1 // Czy na serwerze beda slyszalne kroki graczy
 +
 
 +
//-----------------------------------------------
 +
//  DoD Extra settings
 +
//-----------------------------------------------
 +
//This Enables DoD's Netcoding
 +
sv_unlag 1
 +
 
 +
mp_allowspectators 1 // Zezwala (1) badz nie (0) wchodzenie na spectatora graczom
 +
mp_deathmsg 1 // Pokazuje (lub nie) ze xxx zabil yyy
 +
 
 +
exec listip.cfg // ladowanie permanentnych banow na STEAMID
 +
exec banned.cfg // ladowanie permanentnych banow na IP
 +
 
 +
mp_alliesclasses -1 // Limit osob w poszczegolnych teamach
 +
mp_axisclasses -1 // -1 oznacza ze nie ma ograniczen
 +
 
 +
//-----------------------------------------------
 +
//  Limity Klas Postaci
 +
//-----------------------------------------------
 +
// -1 = brak ograniczen || 0 = niedozwolone || >=1 = Okreslona ilosc
 +
 
 +
 
 +
//Allies
 +
mp_limitallies30cal "2"
 +
mp_limitalliesbar "3"
 +
mp_limitalliesbazooka "-1"
 +
mp_limitalliescarbine "-1"
 +
mp_limitalliesgarand "-1"
 +
mp_limitalliesgreasegun "-1"
 +
mp_limitalliesmortar "-1"
 +
mp_limitalliesspring "2"
 +
mp_limitalliesthompson "-1"
 +
 
 +
//Axis
 +
mp_limitaxisfg42 "-1"
 +
mp_limitaxisfg42s "-1"
 +
mp_limitaxisk43 "-1"
 +
mp_limitaxiskar "-1"
 +
mp_limitaxismg34 "2"
 +
mp_limitaxismg42 "3"
 +
mp_limitaxismortar "-1"
 +
mp_limitaxismp40 "-1"
 +
mp_limitaxismp44 "-1"
 +
mp_limitaxispschreck "-1"
 +
mp_limitaxisscopedkar "2"
 +
 
 +
//Wyspiarze
 +
mp_limitbritassault "-1"
 +
mp_limitbritlight "-1"
 +
mp_limitbritmg "3"
 +
mp_limitbritmortar "-1"
 +
mp_limitbritpiat "-1"
 +
mp_limitbritsniper "2"
 +
 
 +
sv_contact "twoj@mail.com" // Kontakt z HeadAdminem (najlepiej mail)
 +
 
 +
 
 +
//-----------------------------------------------
 +
//  Ustawienia na mecze klanowe
 +
//-----------------------------------------------
 +
mp_clan_timer 10
 +
mp_clan_respawntime 8
 +
mp_clan_scoring_bonus_alies 40
 +
mp_clan_scoring_bonus_axis 40
 +
mp_clan_scoring_delay 20
 +
mp_clan_restartround 1
 +
mp_clan_ready_siganl "ready"
 +
mp_clan_readystart 1
 +
mp_clan_scoring 1
 +
 
 +
//-----------------------------------------------
 +
//  Inne Ustawienia
 +
//-----------------------------------------------
 +
 
 +
sv_region 3 // Region gdzie stoi serwer. 3 to europa
 +
hpk_maxsize "0.5" // maksymalny rozmiar pliku z wlasnymi spreyami graczy w MegaBajtach
 +
 
 +
</pre>
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 +
=Pierwsze uruchomienie=
 +
 
 +
Warto najpierw odpalić serwer bez modów i sprawdzić czy działa.
 +
Serwer powinen wystarować i po chwili pokazac że chodzi. Możemy sie o tym przekonać wpisując w konsoli komendę
 +
''status''
 +
powinno zwrócic info jaka jest mapa, nymer ip, ilość graczy itd - możemy sporóbować się do niego podłączyć.
 +
 
 +
Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyc serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myślec nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem, opisanym w innych artykułach.
 +
 
 +
 
 +
 
 +
Generalnie opis bazowany na opisie _KaszpiR_'a dotyczącym CS 1.6 (w koncu większosc robi się identycznie, zmienia się tylko ustawienia charakterystyczne dla danego moda).
 +
 
 +
[[kategoria:serwery gier]]
 +
[[kategoria:HLDS]]

Wersja z 23:49, 15 cze 2006

Spis treści

Day of Defeat Serwer 1.3

Co jest potrzebne aby nasz serwerek działał tak jak powinien: [list] - Dobry sprzęt (właściwie to dużo ramu), - Pożądne symetryczne łącze a nie jakiś DSL'ik, - Troszke wolnego miejsca na dysku (max 1GB), - Troche wolnego czasu na zabawe z konfiguracją. [/list]


Instalacja Steam'a

Potrzebujemy pliku z internetu aby zassac serwer. Używamy programu ‘wget’ aby pobrać plik.

wget http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin 


Wykonujemy poniższe komendy w konsoli:

chmod +x hldsupdatetool.bin 

a następnie:

./hldsupdatetool.bin   

Po przeczytaniu licencji wpisujemy

yes 

I tak powstaje plik steam. Jesli nagle uzyskasz błąd typu

sh: line 1: uncompress: command not found
Broken pipe sh: uncompress:

to zajrzyj

Steam został zainstalowany. Wpisujemy

chmod +x ./steam 

Teraz uruchamiamy go komendą

./steam 

W tym momencie steam sie zaktualizuje i trzeba go uruchomic jescze raz, ale to juz niżej.


Instalacja Serwera

Do instalki serwera należy uruchomić steam'a z parametrem -update Ogólna składnia tak:

./steam -command update -game <game> -dir <dir> -retry 

W miejsce wyrazu między < > nalezy podstawić wartość jaką chcemy aby parametr przyjął. Na przykład jesli mamy -game <game> a do wyboru z warości mamy cstrike, dod, czero (itd) i chcemy aby parametrz miał wartośc cstrike to wpisujemy w ostateczności -game cstrike


<game> to gra (do wyboru mamy cstrike, valve, tfc, ricochet, dod, dmc), w naszym przypadku jest to cstrike

<dir> - to sciezka do instalacji serwera, tu mamy ~/hlds_l (może to być /home/user/hlds_l/) lub "./", wtedy zainstaluje sie w katalogu w ktorym jesteśmy.

Można dodać parametry -remember_password -verify_all aby zapamiętać hasło oraz aby zawsze sprawdzać wszstkie pliki zasobów serwera (np czasem hlds potrafi stracic pliki w wyniku padu zasilania, oracz czasem valve wysyła poprawione wersje map itp) W takim przypadku nasz ogólna linia startowa będzie wyglądać jak poniżej:

./steam -command update -game <game> -dir <dir> -verify_all -retry 

-retry spowoduje ze na pewno wczesniej czy pozniej sciagniecie gre, no chyba ze macie poblokowane porty to za cholere tego nie sciagniecie - wtedy gadac z adminem.


./steam -command update -game dod -dir ~/hlds_l -verify_all -retry 


Teraz następuje sciąganie wszystkich plików serwera, jeśli masz wolne lącze, to będzie to trwało dość długo. Prawdę mówiąc będzie o trwało długo, bo trzeba ściągnąć jakies 460 megabajtów samego doda + 100 megabajtów plików serwerowych z internetu.

Po ściągnięciu plików możemy przystąpić do pierwszego uruchomienia serwera.


Podstawowa Konfiguracja Serwera

Uruchamianie serwera jest dość proste, opis wartości dla parametrów podane są niżej. Dla przykładu:

./hlds_run -game dod +port <port> +ip <ip> +maxplayers <liczba> +map <mapa> +exec server.cfg 

Parametry:

+ip <ip> oznacza ze chcemy aby serwer byl tylko na danym numerze ip , nie musicie tego dawac jesli chcecie uruchomic serwer widoczny na lanie i internecie (pod warunkiem ze serwer linuksowy ma przekierowanie na routerze portow albo on sam ma publiczny adres ip. ip są zależne od numerów jaki ma dany serwer i zalezy to do jego konfiguraji - warto mieć admina serwera pod reką :P jeśli nie sprecyzujemy parametru ip, to hlds będzie słuchał na wszstkich interfejsach sieciowych serwera - użyteczne jak chemy mieć serwer na przykład w dwóch sieciach komputerowych albo serwer na lan i na internecie (w cafe). Przy numerach dynamicznych lepiej nie precyzować numeru ip serwera ( neostrada itp)

przyklad +ip 192.168.1.10


+port <port> oznacza na jakim porcie chcemy odpalic serwer, przeważnie domyslnie mamy 27915, mzona zmienic np na 27916 jesli stawiamy drugi serwer przyklad +port 27916

+maxplayers <liczba> oznacza na ile slotow chemy stowrzyc serwer, przewaznie chemy zrobic na powiedzmy 16 graczy i 2 adminow, czyli mamy +maxplayers 18 , to zalezy do wydajnosci waszego serwera oraz łącza internetowego

+map <mapa> każe załadować mapke, inaczej serwer będzie działał ale na nim nie zagracie :D, daj +map de_dust jeśli nie ma mapy powinna być jednak możliwość podłączenia się do serwera poprzez rcon.


-autoupdate parametr, dzięki któremu serwer będzie się automatycznie aktualizował po restarcie



OSTATECZNIE wasza podstawowa linia startowa serwera powinna wyglądać na przykład tak:

./hlds_run -autoupdate -game dod +maxplayers 18 +map dod_anzio +exec server.cfg 


Ustawienie server.cfg

Oto przykładowy server.cfg (podobnego używam na [1]Festung-Breslau.pl] [DoD]).

//-----------------------------------------------
// Server Config For Day Of Defeat
//-----------------------------------------------
//

hostname " Nazwa Twojego Serwera"	// Jak sama nazwa wskazuje, nazwa Twojego serwera
sv_password ""				// Haslo jakie bedzie ustawione na serwerze, "" oznacza ze haslo jest puste (nie ma go)
sv_spectator_password ""		// Haslo jakie bedzie wymagane aby wejsc na spectator'a 
rcon_password  "JakiesHaslo"		// Haslo RCON. Czyli haslo ktore umozliwi na zdalne zarzadzanie serwerem (np. prze HLSW)

//-----------------------------------------------
//           	Server Variables
//-----------------------------------------------
mp_friendlyfire 1			// 1- Strzal w kolegow z teamu rani badz zabija ich | 0- Strzelanie po swoich nic im nie robi
mp_fraglimit 0				// Limit fragow po osiagnieciu ktorego zmieni sie mapa
mp_timelimit 25				// Limit czasu po uplywie ktorego nastapi zmiana mapy
mp_fadetoblack 0			// Gdy jestesmy martwi widzimy tylko ciemnosc

sv_allowdownload 1			// Czy gracze moga pobierac mapy, dzwieki itd. z serwera 1- tak | 0- nie
sv_allowupload 1			// Czy gracze na serwer moga wysylac np. wlasne loga
sv_cheats 0				// Wylacza mozliwosc uzycia niektorych niedozwolonych zmiennych i komend (nie jest to zaden antyczit!)
sv_maxspectators 4			// Maksymalna ilosc obserwatorow
sv_maxrate 20000			// Maksymalne rate jake moga miec gracze
sv_minrate 0				// Minimalne rate jakie moga miec gracze
decalfrequency 30			// co jaki czas moga byc sprayowane loga
pausable 0				// czy gracz po wcisnieciu "pause" moze zapauzowac caly serwer

//-----------------------------------------------
//   		Physics settings
//-----------------------------------------------
//
//	Tutaj nie chce mi sie opisywac wszystkich funkcji...
//

sv_accelerate 10
sv_aim 0
sv_airaccelerate 10
sv_airmove 1
sv_friction 4
sv_gravity 800				// Grawitacja na serwerze 
sv_bounce 1
sv_clienttrace 3.5
sv_clipmode 0
sv_stepsize 18
sv_stopspeed 100
sv_maxspeed 500 
sv_wateraccelerate 10
sv_waterfriction 1
edgefriction 2
mp_falldamage 1    
mp_footsteps 1				// Czy na serwerze beda slyszalne kroki graczy

//-----------------------------------------------
//   		DoD Extra settings
//-----------------------------------------------
//This Enables DoD's Netcoding
sv_unlag 1

mp_allowspectators 1			// Zezwala (1) badz nie (0) wchodzenie na spectatora graczom
mp_deathmsg 1				// Pokazuje (lub nie) ze xxx zabil yyy

exec listip.cfg				// ladowanie permanentnych banow na STEAMID
exec banned.cfg				// ladowanie permanentnych banow na IP

mp_alliesclasses -1			// Limit osob w poszczegolnych teamach
mp_axisclasses -1			// -1 oznacza ze nie ma ograniczen

//-----------------------------------------------
//   		Limity Klas Postaci
//-----------------------------------------------
//	-1 = brak ograniczen || 0 = niedozwolone || >=1 = Okreslona ilosc


//Allies
mp_limitallies30cal "2"
mp_limitalliesbar "3"
mp_limitalliesbazooka "-1"
mp_limitalliescarbine "-1"
mp_limitalliesgarand "-1"
mp_limitalliesgreasegun "-1"
mp_limitalliesmortar "-1"
mp_limitalliesspring "2"
mp_limitalliesthompson "-1"

//Axis
mp_limitaxisfg42 "-1"
mp_limitaxisfg42s "-1"
mp_limitaxisk43 "-1"
mp_limitaxiskar "-1"
mp_limitaxismg34 "2"
mp_limitaxismg42 "3"
mp_limitaxismortar "-1"
mp_limitaxismp40 "-1"
mp_limitaxismp44 "-1"
mp_limitaxispschreck "-1"
mp_limitaxisscopedkar "2"

//Wyspiarze
mp_limitbritassault "-1"
mp_limitbritlight "-1"
mp_limitbritmg "3"
mp_limitbritmortar "-1"
mp_limitbritpiat "-1"
mp_limitbritsniper "2"

sv_contact "twoj@mail.com"			// Kontakt z HeadAdminem (najlepiej mail)


//-----------------------------------------------
//   		Ustawienia na mecze klanowe
//-----------------------------------------------
mp_clan_timer 10
mp_clan_respawntime 8
mp_clan_scoring_bonus_alies 40
mp_clan_scoring_bonus_axis 40
mp_clan_scoring_delay 20
mp_clan_restartround 1
mp_clan_ready_siganl "ready"
mp_clan_readystart 1
mp_clan_scoring 1

//-----------------------------------------------
//   		Inne Ustawienia
//-----------------------------------------------

sv_region 3					// Region gdzie stoi serwer. 3 to europa
hpk_maxsize "0.5"				// maksymalny rozmiar pliku z wlasnymi spreyami graczy w MegaBajtach




Pierwsze uruchomienie

Warto najpierw odpalić serwer bez modów i sprawdzić czy działa. Serwer powinen wystarować i po chwili pokazac że chodzi. Możemy sie o tym przekonać wpisując w konsoli komendę status powinno zwrócic info jaka jest mapa, nymer ip, ilość graczy itd - możemy sporóbować się do niego podłączyć.

Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyc serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myślec nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem, opisanym w innych artykułach.


Generalnie opis bazowany na opisie _KaszpiR_'a dotyczącym CS 1.6 (w koncu większosc robi się identycznie, zmienia się tylko ustawienia charakterystyczne dla danego moda).

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia