Serwer Day of Defeat 1.3
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | =Day of Defeat Serwer 1.3= | |
+ | |||
+ | |||
+ | Co jest potrzebne aby nasz serwerek działał tak jak powinien: | ||
+ | [list] | ||
+ | - Dobry sprzęt (właściwie to dużo ramu), | ||
+ | - Pożądne symetryczne łącze a nie jakiś DSL'ik, | ||
+ | - Troszke wolnego miejsca na dysku (max 1GB), | ||
+ | - Troche wolnego czasu na zabawe z konfiguracją. | ||
+ | [/list] | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | =Instalacja Steam'a= | ||
+ | |||
+ | Potrzebujemy pliku z internetu aby zassac serwer. Używamy programu ‘wget’ aby pobrać plik. | ||
+ | |||
+ | wget http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Wykonujemy poniższe komendy w konsoli: | ||
+ | |||
+ | chmod +x hldsupdatetool.bin | ||
+ | a następnie: | ||
+ | ./hldsupdatetool.bin | ||
+ | |||
+ | Po przeczytaniu licencji wpisujemy | ||
+ | yes | ||
+ | |||
+ | I tak powstaje plik steam. | ||
+ | Jesli nagle uzyskasz błąd typu | ||
+ | <pre> | ||
+ | sh: line 1: uncompress: command not found | ||
+ | Broken pipe sh: uncompress: | ||
+ | </pre> | ||
+ | |||
+ | to zajrzyj | ||
+ | |||
+ | Steam został zainstalowany. | ||
+ | Wpisujemy | ||
+ | chmod +x ./steam | ||
+ | |||
+ | Teraz uruchamiamy go komendą | ||
+ | ./steam | ||
+ | W tym momencie steam sie zaktualizuje i trzeba go uruchomic jescze raz, ale to juz niżej. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | =Instalacja Serwera= | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Do instalki serwera należy uruchomić steam'a z parametrem -update | ||
+ | Ogólna składnia tak: | ||
+ | ./steam -command update -game <game> -dir <dir> -retry | ||
+ | |||
+ | W miejsce wyrazu między < > nalezy podstawić wartość jaką chcemy aby parametr przyjął. Na przykład jesli mamy ''-game <game>'' a do wyboru z warości mamy ''cstrike'', ''dod'', ''czero'' (itd) i chcemy aby parametrz miał wartośc ''cstrike'' to wpisujemy w ostateczności ''-game cstrike'' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ''<game>'' to gra (do wyboru mamy ''cstrike'', ''valve'', ''tfc'', ''ricochet'', ''dod'', ''dmc''), w naszym przypadku jest to ''cstrike'' | ||
+ | |||
+ | ''<dir>'' - to sciezka do instalacji serwera, tu mamy ~/hlds_l (może to być /home/user/hlds_l/) lub "./", wtedy zainstaluje sie w katalogu w ktorym jesteśmy. | ||
+ | |||
+ | Można dodać parametry ''-remember_password'' ''-verify_all'' aby zapamiętać hasło oraz aby zawsze sprawdzać wszstkie pliki zasobów serwera (np czasem hlds potrafi stracic pliki w wyniku padu zasilania, oracz czasem valve wysyła poprawione wersje map itp) | ||
+ | W takim przypadku nasz ogólna linia startowa będzie wyglądać jak poniżej: | ||
+ | ./steam -command update -game <game> -dir <dir> -verify_all -retry | ||
+ | |||
+ | ''-retry'' spowoduje ze na pewno wczesniej czy pozniej sciagniecie gre, no chyba ze macie poblokowane porty to za cholere tego nie sciagniecie - wtedy gadac z adminem. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ./steam -command update -game dod -dir ~/hlds_l -verify_all -retry | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Teraz następuje sciąganie wszystkich plików serwera, jeśli masz wolne lącze, to będzie to trwało dość długo. | ||
+ | Prawdę mówiąc będzie o trwało długo, bo trzeba ściągnąć jakies 460 megabajtów samego doda + 100 megabajtów plików serwerowych z internetu. | ||
+ | |||
+ | Po ściągnięciu plików możemy przystąpić do pierwszego uruchomienia serwera. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | =Podstawowa Konfiguracja Serwera= | ||
+ | |||
+ | Uruchamianie serwera jest dość proste, opis wartości dla parametrów podane są niżej. | ||
+ | Dla przykładu: | ||
+ | |||
+ | ./hlds_run -game dod +port <port> +ip <ip> +maxplayers <liczba> +map <mapa> +exec server.cfg | ||
+ | |||
+ | Parametry: | ||
+ | |||
+ | ''+ip <ip>'' oznacza ze chcemy aby serwer byl tylko na danym numerze ip , nie musicie tego dawac jesli chcecie uruchomic serwer widoczny na lanie i internecie (pod warunkiem ze serwer linuksowy ma przekierowanie na routerze portow albo on sam ma publiczny adres ip. | ||
+ | ip są zależne od numerów jaki ma dany serwer i zalezy to do jego konfiguraji - warto mieć admina serwera pod reką :P | ||
+ | jeśli nie sprecyzujemy parametru ip, to hlds będzie słuchał na wszstkich interfejsach sieciowych serwera - użyteczne jak chemy mieć serwer na przykład w dwóch sieciach komputerowych albo serwer na lan i na internecie (w cafe). Przy numerach dynamicznych lepiej nie precyzować numeru ip serwera ( neostrada itp) | ||
+ | |||
+ | przyklad +ip 192.168.1.10 | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ''+port <port>'' oznacza na jakim porcie chcemy odpalic serwer, przeważnie domyslnie mamy 27915, mzona zmienic np na 27916 jesli stawiamy drugi serwer | ||
+ | przyklad +port 27916 | ||
+ | |||
+ | ''+maxplayers <liczba>'' oznacza na ile slotow chemy stowrzyc serwer, przewaznie chemy zrobic na powiedzmy 16 graczy i 2 adminow, czyli mamy +maxplayers 18 , to zalezy do wydajnosci waszego serwera oraz łącza internetowego | ||
+ | |||
+ | ''+map <mapa>'' każe załadować mapke, inaczej serwer będzie działał ale na nim nie zagracie :D, daj +map de_dust | ||
+ | jeśli nie ma mapy powinna być jednak możliwość podłączenia się do serwera poprzez rcon. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ''-autoupdate'' parametr, dzięki któremu serwer będzie się automatycznie aktualizował po restarcie | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | '''OSTATECZNIE''' wasza podstawowa linia startowa serwera powinna wyglądać na przykład tak: | ||
+ | ./hlds_run -autoupdate -game dod +maxplayers 18 +map dod_anzio +exec server.cfg | ||
+ | |||
+ | |||
+ | =Ustawienie server.cfg= | ||
+ | |||
+ | Oto przykładowy server.cfg (podobnego używam na [http://www.festung-breslau.pl]Festung-Breslau.pl] [DoD]). | ||
+ | |||
+ | <pre> | ||
+ | //----------------------------------------------- | ||
+ | // Server Config For Day Of Defeat | ||
+ | //----------------------------------------------- | ||
+ | // | ||
+ | |||
+ | hostname " Nazwa Twojego Serwera" // Jak sama nazwa wskazuje, nazwa Twojego serwera | ||
+ | sv_password "" // Haslo jakie bedzie ustawione na serwerze, "" oznacza ze haslo jest puste (nie ma go) | ||
+ | sv_spectator_password "" // Haslo jakie bedzie wymagane aby wejsc na spectator'a | ||
+ | rcon_password "JakiesHaslo" // Haslo RCON. Czyli haslo ktore umozliwi na zdalne zarzadzanie serwerem (np. prze HLSW) | ||
+ | |||
+ | //----------------------------------------------- | ||
+ | // Server Variables | ||
+ | //----------------------------------------------- | ||
+ | mp_friendlyfire 1 // 1- Strzal w kolegow z teamu rani badz zabija ich | 0- Strzelanie po swoich nic im nie robi | ||
+ | mp_fraglimit 0 // Limit fragow po osiagnieciu ktorego zmieni sie mapa | ||
+ | mp_timelimit 25 // Limit czasu po uplywie ktorego nastapi zmiana mapy | ||
+ | mp_fadetoblack 0 // Gdy jestesmy martwi widzimy tylko ciemnosc | ||
+ | |||
+ | sv_allowdownload 1 // Czy gracze moga pobierac mapy, dzwieki itd. z serwera 1- tak | 0- nie | ||
+ | sv_allowupload 1 // Czy gracze na serwer moga wysylac np. wlasne loga | ||
+ | sv_cheats 0 // Wylacza mozliwosc uzycia niektorych niedozwolonych zmiennych i komend (nie jest to zaden antyczit!) | ||
+ | sv_maxspectators 4 // Maksymalna ilosc obserwatorow | ||
+ | sv_maxrate 20000 // Maksymalne rate jake moga miec gracze | ||
+ | sv_minrate 0 // Minimalne rate jakie moga miec gracze | ||
+ | decalfrequency 30 // co jaki czas moga byc sprayowane loga | ||
+ | pausable 0 // czy gracz po wcisnieciu "pause" moze zapauzowac caly serwer | ||
+ | |||
+ | //----------------------------------------------- | ||
+ | // Physics settings | ||
+ | //----------------------------------------------- | ||
+ | // | ||
+ | // Tutaj nie chce mi sie opisywac wszystkich funkcji... | ||
+ | // | ||
+ | |||
+ | sv_accelerate 10 | ||
+ | sv_aim 0 | ||
+ | sv_airaccelerate 10 | ||
+ | sv_airmove 1 | ||
+ | sv_friction 4 | ||
+ | sv_gravity 800 // Grawitacja na serwerze | ||
+ | sv_bounce 1 | ||
+ | sv_clienttrace 3.5 | ||
+ | sv_clipmode 0 | ||
+ | sv_stepsize 18 | ||
+ | sv_stopspeed 100 | ||
+ | sv_maxspeed 500 | ||
+ | sv_wateraccelerate 10 | ||
+ | sv_waterfriction 1 | ||
+ | edgefriction 2 | ||
+ | mp_falldamage 1 | ||
+ | mp_footsteps 1 // Czy na serwerze beda slyszalne kroki graczy | ||
+ | |||
+ | //----------------------------------------------- | ||
+ | // DoD Extra settings | ||
+ | //----------------------------------------------- | ||
+ | //This Enables DoD's Netcoding | ||
+ | sv_unlag 1 | ||
+ | |||
+ | mp_allowspectators 1 // Zezwala (1) badz nie (0) wchodzenie na spectatora graczom | ||
+ | mp_deathmsg 1 // Pokazuje (lub nie) ze xxx zabil yyy | ||
+ | |||
+ | exec listip.cfg // ladowanie permanentnych banow na STEAMID | ||
+ | exec banned.cfg // ladowanie permanentnych banow na IP | ||
+ | |||
+ | mp_alliesclasses -1 // Limit osob w poszczegolnych teamach | ||
+ | mp_axisclasses -1 // -1 oznacza ze nie ma ograniczen | ||
+ | |||
+ | //----------------------------------------------- | ||
+ | // Limity Klas Postaci | ||
+ | //----------------------------------------------- | ||
+ | // -1 = brak ograniczen || 0 = niedozwolone || >=1 = Okreslona ilosc | ||
+ | |||
+ | |||
+ | //Allies | ||
+ | mp_limitallies30cal "2" | ||
+ | mp_limitalliesbar "3" | ||
+ | mp_limitalliesbazooka "-1" | ||
+ | mp_limitalliescarbine "-1" | ||
+ | mp_limitalliesgarand "-1" | ||
+ | mp_limitalliesgreasegun "-1" | ||
+ | mp_limitalliesmortar "-1" | ||
+ | mp_limitalliesspring "2" | ||
+ | mp_limitalliesthompson "-1" | ||
+ | |||
+ | //Axis | ||
+ | mp_limitaxisfg42 "-1" | ||
+ | mp_limitaxisfg42s "-1" | ||
+ | mp_limitaxisk43 "-1" | ||
+ | mp_limitaxiskar "-1" | ||
+ | mp_limitaxismg34 "2" | ||
+ | mp_limitaxismg42 "3" | ||
+ | mp_limitaxismortar "-1" | ||
+ | mp_limitaxismp40 "-1" | ||
+ | mp_limitaxismp44 "-1" | ||
+ | mp_limitaxispschreck "-1" | ||
+ | mp_limitaxisscopedkar "2" | ||
+ | |||
+ | //Wyspiarze | ||
+ | mp_limitbritassault "-1" | ||
+ | mp_limitbritlight "-1" | ||
+ | mp_limitbritmg "3" | ||
+ | mp_limitbritmortar "-1" | ||
+ | mp_limitbritpiat "-1" | ||
+ | mp_limitbritsniper "2" | ||
+ | |||
+ | sv_contact "twoj@mail.com" // Kontakt z HeadAdminem (najlepiej mail) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | //----------------------------------------------- | ||
+ | // Ustawienia na mecze klanowe | ||
+ | //----------------------------------------------- | ||
+ | mp_clan_timer 10 | ||
+ | mp_clan_respawntime 8 | ||
+ | mp_clan_scoring_bonus_alies 40 | ||
+ | mp_clan_scoring_bonus_axis 40 | ||
+ | mp_clan_scoring_delay 20 | ||
+ | mp_clan_restartround 1 | ||
+ | mp_clan_ready_siganl "ready" | ||
+ | mp_clan_readystart 1 | ||
+ | mp_clan_scoring 1 | ||
+ | |||
+ | //----------------------------------------------- | ||
+ | // Inne Ustawienia | ||
+ | //----------------------------------------------- | ||
+ | |||
+ | sv_region 3 // Region gdzie stoi serwer. 3 to europa | ||
+ | hpk_maxsize "0.5" // maksymalny rozmiar pliku z wlasnymi spreyami graczy w MegaBajtach | ||
+ | |||
+ | </pre> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | =Pierwsze uruchomienie= | ||
+ | |||
+ | Warto najpierw odpalić serwer bez modów i sprawdzić czy działa. | ||
+ | Serwer powinen wystarować i po chwili pokazac że chodzi. Możemy sie o tym przekonać wpisując w konsoli komendę | ||
+ | ''status'' | ||
+ | powinno zwrócic info jaka jest mapa, nymer ip, ilość graczy itd - możemy sporóbować się do niego podłączyć. | ||
+ | |||
+ | Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyc serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myślec nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem, opisanym w innych artykułach. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | Generalnie opis bazowany na opisie _KaszpiR_'a dotyczącym CS 1.6 (w koncu większosc robi się identycznie, zmienia się tylko ustawienia charakterystyczne dla danego moda). | ||
+ | |||
+ | [[kategoria:serwery gier]] | ||
+ | [[kategoria:HLDS]] |
Wersja z 23:49, 15 cze 2006
Spis treści |
Day of Defeat Serwer 1.3
Co jest potrzebne aby nasz serwerek działał tak jak powinien: [list] - Dobry sprzęt (właściwie to dużo ramu), - Pożądne symetryczne łącze a nie jakiś DSL'ik, - Troszke wolnego miejsca na dysku (max 1GB), - Troche wolnego czasu na zabawe z konfiguracją. [/list]
Instalacja Steam'a
Potrzebujemy pliku z internetu aby zassac serwer. Używamy programu ‘wget’ aby pobrać plik.
wget http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin
Wykonujemy poniższe komendy w konsoli:
chmod +x hldsupdatetool.bin
a następnie:
./hldsupdatetool.bin
Po przeczytaniu licencji wpisujemy
yes
I tak powstaje plik steam. Jesli nagle uzyskasz błąd typu
sh: line 1: uncompress: command not found Broken pipe sh: uncompress:
to zajrzyj
Steam został zainstalowany. Wpisujemy
chmod +x ./steam
Teraz uruchamiamy go komendą
./steam
W tym momencie steam sie zaktualizuje i trzeba go uruchomic jescze raz, ale to juz niżej.
Instalacja Serwera
Do instalki serwera należy uruchomić steam'a z parametrem -update Ogólna składnia tak:
./steam -command update -game <game> -dir <dir> -retry
W miejsce wyrazu między < > nalezy podstawić wartość jaką chcemy aby parametr przyjął. Na przykład jesli mamy -game <game> a do wyboru z warości mamy cstrike, dod, czero (itd) i chcemy aby parametrz miał wartośc cstrike to wpisujemy w ostateczności -game cstrike
<game> to gra (do wyboru mamy cstrike, valve, tfc, ricochet, dod, dmc), w naszym przypadku jest to cstrike
<dir> - to sciezka do instalacji serwera, tu mamy ~/hlds_l (może to być /home/user/hlds_l/) lub "./", wtedy zainstaluje sie w katalogu w ktorym jesteśmy.
Można dodać parametry -remember_password -verify_all aby zapamiętać hasło oraz aby zawsze sprawdzać wszstkie pliki zasobów serwera (np czasem hlds potrafi stracic pliki w wyniku padu zasilania, oracz czasem valve wysyła poprawione wersje map itp) W takim przypadku nasz ogólna linia startowa będzie wyglądać jak poniżej:
./steam -command update -game <game> -dir <dir> -verify_all -retry
-retry spowoduje ze na pewno wczesniej czy pozniej sciagniecie gre, no chyba ze macie poblokowane porty to za cholere tego nie sciagniecie - wtedy gadac z adminem.
./steam -command update -game dod -dir ~/hlds_l -verify_all -retry
Teraz następuje sciąganie wszystkich plików serwera, jeśli masz wolne lącze, to będzie to trwało dość długo.
Prawdę mówiąc będzie o trwało długo, bo trzeba ściągnąć jakies 460 megabajtów samego doda + 100 megabajtów plików serwerowych z internetu.
Po ściągnięciu plików możemy przystąpić do pierwszego uruchomienia serwera.
Podstawowa Konfiguracja Serwera
Uruchamianie serwera jest dość proste, opis wartości dla parametrów podane są niżej. Dla przykładu:
./hlds_run -game dod +port <port> +ip <ip> +maxplayers <liczba> +map <mapa> +exec server.cfg
Parametry:
+ip <ip> oznacza ze chcemy aby serwer byl tylko na danym numerze ip , nie musicie tego dawac jesli chcecie uruchomic serwer widoczny na lanie i internecie (pod warunkiem ze serwer linuksowy ma przekierowanie na routerze portow albo on sam ma publiczny adres ip. ip są zależne od numerów jaki ma dany serwer i zalezy to do jego konfiguraji - warto mieć admina serwera pod reką :P jeśli nie sprecyzujemy parametru ip, to hlds będzie słuchał na wszstkich interfejsach sieciowych serwera - użyteczne jak chemy mieć serwer na przykład w dwóch sieciach komputerowych albo serwer na lan i na internecie (w cafe). Przy numerach dynamicznych lepiej nie precyzować numeru ip serwera ( neostrada itp)
przyklad +ip 192.168.1.10
+port <port> oznacza na jakim porcie chcemy odpalic serwer, przeważnie domyslnie mamy 27915, mzona zmienic np na 27916 jesli stawiamy drugi serwer
przyklad +port 27916
+maxplayers <liczba> oznacza na ile slotow chemy stowrzyc serwer, przewaznie chemy zrobic na powiedzmy 16 graczy i 2 adminow, czyli mamy +maxplayers 18 , to zalezy do wydajnosci waszego serwera oraz łącza internetowego
+map <mapa> każe załadować mapke, inaczej serwer będzie działał ale na nim nie zagracie :D, daj +map de_dust jeśli nie ma mapy powinna być jednak możliwość podłączenia się do serwera poprzez rcon.
-autoupdate parametr, dzięki któremu serwer będzie się automatycznie aktualizował po restarcie
OSTATECZNIE wasza podstawowa linia startowa serwera powinna wyglądać na przykład tak:
./hlds_run -autoupdate -game dod +maxplayers 18 +map dod_anzio +exec server.cfg
Ustawienie server.cfg
Oto przykładowy server.cfg (podobnego używam na [1]Festung-Breslau.pl] [DoD]).
//----------------------------------------------- // Server Config For Day Of Defeat //----------------------------------------------- // hostname " Nazwa Twojego Serwera" // Jak sama nazwa wskazuje, nazwa Twojego serwera sv_password "" // Haslo jakie bedzie ustawione na serwerze, "" oznacza ze haslo jest puste (nie ma go) sv_spectator_password "" // Haslo jakie bedzie wymagane aby wejsc na spectator'a rcon_password "JakiesHaslo" // Haslo RCON. Czyli haslo ktore umozliwi na zdalne zarzadzanie serwerem (np. prze HLSW) //----------------------------------------------- // Server Variables //----------------------------------------------- mp_friendlyfire 1 // 1- Strzal w kolegow z teamu rani badz zabija ich | 0- Strzelanie po swoich nic im nie robi mp_fraglimit 0 // Limit fragow po osiagnieciu ktorego zmieni sie mapa mp_timelimit 25 // Limit czasu po uplywie ktorego nastapi zmiana mapy mp_fadetoblack 0 // Gdy jestesmy martwi widzimy tylko ciemnosc sv_allowdownload 1 // Czy gracze moga pobierac mapy, dzwieki itd. z serwera 1- tak | 0- nie sv_allowupload 1 // Czy gracze na serwer moga wysylac np. wlasne loga sv_cheats 0 // Wylacza mozliwosc uzycia niektorych niedozwolonych zmiennych i komend (nie jest to zaden antyczit!) sv_maxspectators 4 // Maksymalna ilosc obserwatorow sv_maxrate 20000 // Maksymalne rate jake moga miec gracze sv_minrate 0 // Minimalne rate jakie moga miec gracze decalfrequency 30 // co jaki czas moga byc sprayowane loga pausable 0 // czy gracz po wcisnieciu "pause" moze zapauzowac caly serwer //----------------------------------------------- // Physics settings //----------------------------------------------- // // Tutaj nie chce mi sie opisywac wszystkich funkcji... // sv_accelerate 10 sv_aim 0 sv_airaccelerate 10 sv_airmove 1 sv_friction 4 sv_gravity 800 // Grawitacja na serwerze sv_bounce 1 sv_clienttrace 3.5 sv_clipmode 0 sv_stepsize 18 sv_stopspeed 100 sv_maxspeed 500 sv_wateraccelerate 10 sv_waterfriction 1 edgefriction 2 mp_falldamage 1 mp_footsteps 1 // Czy na serwerze beda slyszalne kroki graczy //----------------------------------------------- // DoD Extra settings //----------------------------------------------- //This Enables DoD's Netcoding sv_unlag 1 mp_allowspectators 1 // Zezwala (1) badz nie (0) wchodzenie na spectatora graczom mp_deathmsg 1 // Pokazuje (lub nie) ze xxx zabil yyy exec listip.cfg // ladowanie permanentnych banow na STEAMID exec banned.cfg // ladowanie permanentnych banow na IP mp_alliesclasses -1 // Limit osob w poszczegolnych teamach mp_axisclasses -1 // -1 oznacza ze nie ma ograniczen //----------------------------------------------- // Limity Klas Postaci //----------------------------------------------- // -1 = brak ograniczen || 0 = niedozwolone || >=1 = Okreslona ilosc //Allies mp_limitallies30cal "2" mp_limitalliesbar "3" mp_limitalliesbazooka "-1" mp_limitalliescarbine "-1" mp_limitalliesgarand "-1" mp_limitalliesgreasegun "-1" mp_limitalliesmortar "-1" mp_limitalliesspring "2" mp_limitalliesthompson "-1" //Axis mp_limitaxisfg42 "-1" mp_limitaxisfg42s "-1" mp_limitaxisk43 "-1" mp_limitaxiskar "-1" mp_limitaxismg34 "2" mp_limitaxismg42 "3" mp_limitaxismortar "-1" mp_limitaxismp40 "-1" mp_limitaxismp44 "-1" mp_limitaxispschreck "-1" mp_limitaxisscopedkar "2" //Wyspiarze mp_limitbritassault "-1" mp_limitbritlight "-1" mp_limitbritmg "3" mp_limitbritmortar "-1" mp_limitbritpiat "-1" mp_limitbritsniper "2" sv_contact "twoj@mail.com" // Kontakt z HeadAdminem (najlepiej mail) //----------------------------------------------- // Ustawienia na mecze klanowe //----------------------------------------------- mp_clan_timer 10 mp_clan_respawntime 8 mp_clan_scoring_bonus_alies 40 mp_clan_scoring_bonus_axis 40 mp_clan_scoring_delay 20 mp_clan_restartround 1 mp_clan_ready_siganl "ready" mp_clan_readystart 1 mp_clan_scoring 1 //----------------------------------------------- // Inne Ustawienia //----------------------------------------------- sv_region 3 // Region gdzie stoi serwer. 3 to europa hpk_maxsize "0.5" // maksymalny rozmiar pliku z wlasnymi spreyami graczy w MegaBajtach
Pierwsze uruchomienie
Warto najpierw odpalić serwer bez modów i sprawdzić czy działa. Serwer powinen wystarować i po chwili pokazac że chodzi. Możemy sie o tym przekonać wpisując w konsoli komendę status powinno zwrócic info jaka jest mapa, nymer ip, ilość graczy itd - możemy sporóbować się do niego podłączyć.
Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyc serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myślec nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem, opisanym w innych artykułach.
Generalnie opis bazowany na opisie _KaszpiR_'a dotyczącym CS 1.6 (w koncu większosc robi się identycznie, zmienia się tylko ustawienia charakterystyczne dla danego moda).