Mod
(Różnice między wersjami)
(→=Half-Life) |
(→Source) |
||
Linia 20: | Linia 20: | ||
==Source== | ==Source== | ||
− | * ''' | + | * '''CS:S''', [[Counter-Strike: Source]] jak sama nazwa mówi |
* '''dods''' [[Day of Defeat: Source]] | * '''dods''' [[Day of Defeat: Source]] | ||
* '''hl2mp''' [[Half-Life 2|Half-Life 2: Multiplayer ]] | * '''hl2mp''' [[Half-Life 2|Half-Life 2: Multiplayer ]] |
Wersja z 10:35, 1 lip 2006
Spis treści |
Opis
Mod to modyfikacja gry, stanowi dodatek do oryginalnej gry, najczęściej pod tym pojęciem mamy na myśli taki pakiet plików w osobnym podkatalogu, gdzie odpalona gra z odpowiednim parametrem załaduje wybrany mod i zmienią się zasady gry.
Mody zaczynają się od prostych typu zmiana zachowania specyficznej broni, albo rozszerzenie funckjonalności w celu łatwiejszego administrowania serwerem, albo totalne konwersje, które mają odmienny zupełnie charakter od oryginalnej gry.
Przykłady
- Half-Life i Counter-Strike czy Day of Defeat albo HLRally
- Quake i Rocker Arena
Najbardziej znane
Lista najbardziej znamych nazw skrótowych i nazw pełnych.
Half-Life
- valve H-L DeathMatch
- cstrike Counter-Strike
- dod Day of Defeat
- dmc DeathMatch Classic - przypomina rozgrywkę z Quake
- tfc Team Fortress Classic
- czero Condition Zero
- ricochet Ricochet skacze sie w przestrzeni po patrofmach i strzal się pociskami, trzbea zrzucic wroga w przepaśc.
- gearbox Nawet nie wiem co to jest :D
Source
- CS:S, Counter-Strike: Source jak sama nazwa mówi
- dods Day of Defeat: Source
- hl2mp Half-Life 2: Multiplayer