Serwer Day of Defeat 1.3
(→Day of Defeat Serwer 1.3) |
(→Ustawienie server.cfg) |
||
Linia 109: | Linia 109: | ||
Oto przykładowy server.cfg (podobnego używam na [http://www.festung-breslau.pl Festung-Breslau.pl] [DoD]). | Oto przykładowy server.cfg (podobnego używam na [http://www.festung-breslau.pl Festung-Breslau.pl] [DoD]). | ||
− | < | + | <c> |
//----------------------------------------------- | //----------------------------------------------- | ||
// Server Config For Day Of Defeat | // Server Config For Day Of Defeat | ||
Linia 238: | Linia 238: | ||
hpk_maxsize "0.5" // maksymalny rozmiar pliku z wlasnymi spreyami graczy w MegaBajtach | hpk_maxsize "0.5" // maksymalny rozmiar pliku z wlasnymi spreyami graczy w MegaBajtach | ||
− | </ | + | </c> |
=Pierwsze uruchomienie= | =Pierwsze uruchomienie= |
Wersja z 18:25, 14 lip 2006
Spis treści |
Day of Defeat Serwer 1.3
Co jest potrzebne aby nasz serwerek działał tak jak powinien:
- Dobry sprzęt (właściwie to dużo ramu),
- Pożądne symetryczne łącze a nie jakiś DSL'ik,
- Troszke wolnego miejsca na dysku (max 1GB),
- Troche wolnego czasu na zabawe z konfiguracją.
Instalacja Steam'a
Potrzebujemy pliku z internetu aby zassac serwer. Używamy programu ‘wget’ aby pobrać plik.
wget http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin
Wykonujemy poniższe komendy w konsoli:
chmod +x hldsupdatetool.bin
a następnie:
./hldsupdatetool.bin
Po przeczytaniu licencji wpisujemy
yes
I tak powstaje plik steam. Jesli nagle uzyskasz błąd typu
sh: line 1: uncompress: command not found Broken pipe sh: uncompress:
to zajrzyj
Steam został zainstalowany. Wpisujemy
chmod +x ./steam
Teraz uruchamiamy go komendą
./steam
W tym momencie steam sie zaktualizuje i trzeba go uruchomic jescze raz, ale to juz niżej.
Instalacja Serwera
Do instalki serwera należy uruchomić steam'a z parametrem -update Ogólna składnia tak:
./steam -command update -game <game> -dir <dir> -retry
W miejsce wyrazu między < > nalezy podstawić wartość jaką chcemy aby parametr przyjął. Na przykład jesli mamy -game <game> a do wyboru z warości mamy cstrike, dod, czero (itd) i chcemy aby parametrz miał wartośc cstrike to wpisujemy w ostateczności -game cstrike
<game> to gra (do wyboru mamy cstrike, valve, tfc, ricochet, dod, dmc), w naszym przypadku jest to cstrike
<dir> - to sciezka do instalacji serwera, tu mamy ~/hlds_l (może to być /home/user/hlds_l/) lub "./", wtedy zainstaluje sie w katalogu w ktorym jesteśmy.
Można dodać parametry -remember_password -verify_all aby zapamiętać hasło oraz aby zawsze sprawdzać wszstkie pliki zasobów serwera (np czasem hlds potrafi stracic pliki w wyniku padu zasilania, oracz czasem valve wysyła poprawione wersje map itp) W takim przypadku nasz ogólna linia startowa będzie wyglądać jak poniżej:
./steam -command update -game <game> -dir <dir> -verify_all -retry
-retry spowoduje ze na pewno wczesniej czy pozniej sciagniecie gre, no chyba ze macie poblokowane porty to za cholere tego nie sciagniecie - wtedy gadac z adminem.
./steam -command update -game dod -dir ~/hlds_l -verify_all -retry
Teraz następuje sciąganie wszystkich plików serwera, jeśli masz wolne lącze, to będzie to trwało dość długo.
Prawdę mówiąc będzie o trwało długo, bo trzeba ściągnąć jakies 460 megabajtów samego doda + 100 megabajtów plików serwerowych z internetu.
Po ściągnięciu plików możemy przystąpić do pierwszego uruchomienia serwera.
Podstawowa Konfiguracja Serwera
Uruchamianie serwera jest dość proste, opis wartości dla parametrów podane są niżej. Dla przykładu:
./hlds_run -game dod +port <port> +ip <ip> +maxplayers <liczba> +map <mapa> +exec server.cfg
Parametry:
+ip <ip> oznacza ze chcemy aby serwer byl tylko na danym numerze ip , nie musicie tego dawac jesli chcecie uruchomic serwer widoczny na lanie i internecie (pod warunkiem ze serwer linuksowy ma przekierowanie na routerze portow albo on sam ma publiczny adres ip. ip są zależne od numerów jaki ma dany serwer i zalezy to do jego konfiguraji - warto mieć admina serwera pod reką :P jeśli nie sprecyzujemy parametru ip, to hlds będzie słuchał na wszstkich interfejsach sieciowych serwera - użyteczne jak chemy mieć serwer na przykład w dwóch sieciach komputerowych albo serwer na lan i na internecie (w cafe). Przy numerach dynamicznych lepiej nie precyzować numeru ip serwera ( neostrada itp)
przyklad +ip 192.168.1.10
+port <port> oznacza na jakim porcie chcemy odpalic serwer, przeważnie domyslnie mamy 27915, mzona zmienic np na 27916 jesli stawiamy drugi serwer
przyklad +port 27916
+maxplayers <liczba> oznacza na ile slotow chemy stowrzyc serwer, przewaznie chemy zrobic na powiedzmy 16 graczy i 2 adminow, czyli mamy +maxplayers 18 , to zalezy do wydajnosci waszego serwera oraz łącza internetowego
+map <mapa> każe załadować mapke, inaczej serwer będzie działał ale na nim nie zagracie :D, daj +map de_dust jeśli nie ma mapy powinna być jednak możliwość podłączenia się do serwera poprzez rcon.
-autoupdate parametr, dzięki któremu serwer będzie się automatycznie aktualizował po restarcie
OSTATECZNIE wasza podstawowa linia startowa serwera powinna wyglądać na przykład tak:
./hlds_run -autoupdate -game dod +maxplayers 18 +map dod_anzio +exec server.cfg
Ustawienie server.cfg
Oto przykładowy server.cfg (podobnego używam na Festung-Breslau.pl [DoD]).
//----------------------------------------------- // Server Config For Day Of Defeat //----------------------------------------------- // hostname " Nazwa Twojego Serwera" // Jak sama nazwa wskazuje, nazwa Twojego serwera sv_password "" // Haslo jakie bedzie ustawione na serwerze, "" oznacza ze haslo jest puste (nie ma go) sv_spectator_password "" // Haslo jakie bedzie wymagane aby wejsc na spectator'a rcon_password "JakiesHaslo" // Haslo RCON. Czyli haslo ktore umozliwi na zdalne zarzadzanie serwerem (np. prze HLSW) //----------------------------------------------- // Server Variables //----------------------------------------------- mp_friendlyfire 1 // 1- Strzal w kolegow z teamu rani badz zabija ich | 0- Strzelanie po swoich nic im nie robi mp_fraglimit 0 // Limit fragow po osiagnieciu ktorego zmieni sie mapa mp_timelimit 25 // Limit czasu po uplywie ktorego nastapi zmiana mapy mp_fadetoblack 0 // Gdy jestesmy martwi widzimy tylko ciemnosc sv_allowdownload 1 // Czy gracze moga pobierac mapy, dzwieki itd. z serwera 1- tak | 0- nie sv_allowupload 1 // Czy gracze na serwer moga wysylac np. wlasne loga sv_cheats 0 // Wylacza mozliwosc uzycia niektorych niedozwolonych zmiennych i komend (nie jest to zaden antyczit!) sv_maxspectators 4 // Maksymalna ilosc obserwatorow sv_maxrate 20000 // Maksymalne rate jake moga miec gracze sv_minrate 0 // Minimalne rate jakie moga miec gracze decalfrequency 30 // co jaki czas moga byc sprayowane loga pausable 0 // czy gracz po wcisnieciu "pause" moze zapauzowac caly serwer //----------------------------------------------- // Physics settings //----------------------------------------------- // // Tutaj nie chce mi sie opisywac wszystkich funkcji... // sv_accelerate 10 sv_aim 0 sv_airaccelerate 10 sv_airmove 1 sv_friction 4 sv_gravity 800 // Grawitacja na serwerze sv_bounce 1 sv_clienttrace 3.5 sv_clipmode 0 sv_stepsize 18 sv_stopspeed 100 sv_maxspeed 500 sv_wateraccelerate 10 sv_waterfriction 1 edgefriction 2 mp_falldamage 1 mp_footsteps 1 // Czy na serwerze beda slyszalne kroki graczy //----------------------------------------------- // DoD Extra settings //----------------------------------------------- //This Enables DoD's Netcoding sv_unlag 1 mp_allowspectators 1 // Zezwala (1) badz nie (0) wchodzenie na spectatora graczom mp_deathmsg 1 // Pokazuje (lub nie) ze xxx zabil yyy exec listip.cfg // ladowanie permanentnych banow na STEAMID exec banned.cfg // ladowanie permanentnych banow na IP mp_alliesclasses -1 // Limit osob w poszczegolnych teamach mp_axisclasses -1 // -1 oznacza ze nie ma ograniczen //----------------------------------------------- // Limity Klas Postaci //----------------------------------------------- // -1 = brak ograniczen || 0 = niedozwolone || >=1 = Okreslona ilosc //Allies mp_limitallies30cal "2" mp_limitalliesbar "3" mp_limitalliesbazooka "-1" mp_limitalliescarbine "-1" mp_limitalliesgarand "-1" mp_limitalliesgreasegun "-1" mp_limitalliesmortar "-1" mp_limitalliesspring "2" mp_limitalliesthompson "-1" //Axis mp_limitaxisfg42 "-1" mp_limitaxisfg42s "-1" mp_limitaxisk43 "-1" mp_limitaxiskar "-1" mp_limitaxismg34 "2" mp_limitaxismg42 "3" mp_limitaxismortar "-1" mp_limitaxismp40 "-1" mp_limitaxismp44 "-1" mp_limitaxispschreck "-1" mp_limitaxisscopedkar "2" //Wyspiarze mp_limitbritassault "-1" mp_limitbritlight "-1" mp_limitbritmg "3" mp_limitbritmortar "-1" mp_limitbritpiat "-1" mp_limitbritsniper "2" sv_contact "twoj@mail.com" // Kontakt z HeadAdminem (najlepiej mail) //----------------------------------------------- // Ustawienia na mecze klanowe //----------------------------------------------- mp_clan_timer 10 mp_clan_respawntime 8 mp_clan_scoring_bonus_alies 40 mp_clan_scoring_bonus_axis 40 mp_clan_scoring_delay 20 mp_clan_restartround 1 mp_clan_ready_siganl "ready" mp_clan_readystart 1 mp_clan_scoring 1 //----------------------------------------------- // Inne Ustawienia //----------------------------------------------- sv_region 3 // Region gdzie stoi serwer. 3 to europa hpk_maxsize "0.5" // maksymalny rozmiar pliku z wlasnymi spreyami graczy w MegaBajtach
Pierwsze uruchomienie
Warto najpierw odpalić serwer bez modów i sprawdzić czy działa. Serwer powinen wystarować i po chwili pokazac że chodzi. Możemy sie o tym przekonać wpisując w konsoli komendę status powinno zwrócic info jaka jest mapa, nymer ip, ilość graczy itd - możemy sporóbować się do niego podłączyć.
Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyc serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myślec nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem, opisanym w innych artykułach.
Generalnie opis bazowany na opisie _KaszpiR_'a dotyczącym CS 1.6 (w koncu większosc robi się identycznie, zmienia się tylko ustawienia charakterystyczne dla danego moda).