Niestandardowe Mapy Half-Life 2
(→Gracz ma inny efekt końcowy niż u innych graczy - słyszy inny dźwięk) |
(→Wstęp) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
Ten tekst powinien pomoc wam w rozwiązaniu problemu z nowymi mapami na serwerze, które się nie ściągają... | Ten tekst powinien pomoc wam w rozwiązaniu problemu z nowymi mapami na serwerze, które się nie ściągają... | ||
Przykład dla mapy de_biochem. | Przykład dla mapy de_biochem. | ||
− | Artykuł przezanczony dla serwerów [[SRCDS]], dla serwerów [[HLDS]] zobacz [[Niestandardowe Mapy]]. | + | Artykuł przezanczony dla serwerów [[SRCDS]], dla serwerów [[HLDS]] zobacz [[Niestandardowe Mapy Half-Life]]. |
+ | |||
+ | Powróć do [[Niestandardowe_Mapy]]. | ||
==Przygotowanie== | ==Przygotowanie== |
Aktualna wersja na dzień 13:48, 5 sie 2006
Spis treści |
Wstęp
Ten tekst powinien pomoc wam w rozwiązaniu problemu z nowymi mapami na serwerze, które się nie ściągają... Przykład dla mapy de_biochem. Artykuł przezanczony dla serwerów SRCDS, dla serwerów HLDS zobacz Niestandardowe Mapy Half-Life.
Powróć do Niestandardowe_Mapy.
Przygotowanie
- Zasysamy mapkę jaką chcemy mieć na serwerze z netu.
Najlepiej jeśli mamy ją z WWW w postaci pliku .zip, .rar, ewentualnie może być to mappack Jeśli mamy mappack w postaci pliku .exe, to najczęściej jest to instalka. Musimy ją najpierw 'zainstalować' aby dobrać się do prawdziwych plików, starczy ze np na dysku c:\ stworzymy katalog mappack i tam rozkaujemy/zainstaluuemy nasz plik .exe. W ten sposób unikniemy wkopiowania plików na serwer albo do gry, i będziemy wiedzieli dokładnie, które pliki będziemy wrzucać.
- W efekcie dostajemy katalogi z zawartością potrzebną do uruchomienia mapy.
Instalacja na serwerze
Wrzucamy pliki z zachowaniem struktury katalogów na serwer do podkatalogu moda, w naszym przypadku cstrike. Bardzo często natkniemy się na moment ze już jakieś pliki istnieją. Dlatego najlepiej jeśli zrobimy najpierw listę plików jakie mogą być podmienione i gdzieś je zachować w bezpiecznym miejscu (ot, w razie czego), czyli do innego katalogu, albo spakować do archiwum.
Bardzo często jednak pliki nadpisywanie niczym się nie różnią od tych, którymi nadpisujemy. Jednak jeśli pliki szczególnie .bsp, czy .mdl się różnią trzeba się zastanowić czy na pewno mamy dobrą wersję mapy (czasem są jakieś bety itp). Bo jeśli np nowy plik jest mniejszy to może się zdarzyć, że stare mapy nie będą działać! Zdarza się też, że rozmiary map się zgadzają, ale różnią się danymi wewnątrz. Najczęściej dotyczy to zmiany położenia albo wartości jakichś obiektów na mapie - np. pudełka, skrzynki itp.
Przeważnie pliki .wav i tekstury oraz można spokojnie nadpisywać.
Wstępny rozruch
Przede wszystkim najpierw musimy sprawdzić czy mapa pójdzie na serwerze. Jeśli mapka jest dobrze przygotowana, to po wrzucie plików na serwer i zmianie mapy, nowa mapa powinna się automatycznie ściągać - powinno to działać w najprostszej wersji jeśli istniej już plik .res.
Ale czasem to nie działa dlatego podejmujemy poniższe kroki aby uzyskać żądany efekt, czyli tworzymy pliki .res jednym z poniższych programów:
Konfiguracja
Serwer
Dodajemy komendy do serwera aby można było zassać pliki, np do server.cfg
sv_allowdownload 1
Klienci
gracze u siebie musza mieć poniższe ustawienie (przeważnie mają)
cl_allwdownload 1
Szybkie pobieranie z WWW
Jeśli ci nie wystarcza wolne ściąganie map z serwera a masz własny serwer www albo ftp i chcesz aby gracze szybko ściągali mapy, to możesz być zainteresowany artykułem Pobieranie map z WWW - opisane jest tam sv_downloadurl, banner oraz pliki .ztmp.
Problemy
Serwer zdycha przy zmianie mapy
Co zrobić jak jednak serwer po wrzuceniu mapy i próbie załadowania zdycha? Jśli możemy patrzymy w logi, w ostatnio stworzony plik .log (patrzymy jakimś programem do edycji tekstu).
Najlepiej jednak jeśli można odpalic serwer na żywca aby widzieć konsolę i nie uruchamiać serwera w tle - wtedy najlepiej widać przyczynę błędu.
Czasem warto zamiast tstować na serwerze, po prostu postawić serwer lanowy poprzez New Game i obserwowac konsolę w grze.
Inna wersja wersja pliku u gracza i na serwerze - rozłączenie gracza
Jeśli gracz ma plik u siebie w innej wersji niż na serwerze, może nie ściągnąć pliku i zostać rozłączonym. Jedyna rada - gracz musi usunąć pliki które stwarzają problem, i podłączyć się jeszcze raz - wtedy powinien zassać pliki na nowo.
Gracz ma inny efekt końcowy niż u innych graczy - słyszy inny dźwięk
Dotyczy to przeważnie plików .wav, chodzi o to ze jeśli gracz ma plik .wav u siebie, to go nie będzie zasysać. Dlatego jak podmieniacie pliki headshot.wav na swój, musicie zmienić też nazwy tego pliku np na headshot_.wav oraz podmienić tę nazwę w użytych skryptach na serwerze.