SRCDS server.cfg CS:Source
Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Linia 2: | Linia 2: | ||
Przykładowy plik '''cstrike/cfg/server.cfg''' dla [[Counter-Strike: Source]] | Przykładowy plik '''cstrike/cfg/server.cfg''' dla [[Counter-Strike: Source]] | ||
− | + | <c>// Nazwa Serwera | |
− | <c> | + | |
− | // Nazwa Serwera | + | |
hostname "hlds.pl - Serwer Testowy" | hostname "hlds.pl - Serwer Testowy" | ||
+ | /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// | ||
− | // 1 | + | sv_lan 1 //ustaw na 1 jesli to jest serwer wylacznie na lan |
− | + | sv_visiblemaxplayers -1 // liczba widocznych slotow na serwerze, jesli -1 to jest automatycznie obliczana (standard) | |
+ | // ale wtedy trzeba recznie w konsoli napisc adres serwera aby sie podlaczyc (jesli serwer pelny) | ||
+ | // ustawiasz np te wartosc na 20 a masz maxplayers 22 i w rzeczywistosci masz 2 wolne sloty na serwerze | ||
− | // | + | /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// |
// Ustawienia Fizyki gry | // Ustawienia Fizyki gry | ||
− | // | + | mp_allowspectators 1 // pozwalaj na obserwatorow (osoby kompletnie nie grajace), 1 - tak (standard), 0 - nie, |
− | + | mp_autokick 1 // automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo dlugie nie ruszanie sie z miejsca | |
− | + | mp_autoteambalance 1 // przerzucaj graczy do innych druzyn jesli nierowne sklady, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak | |
− | mp_autoteambalance 1 | + | mp_chattime 10 // po ilu sekundach po osiagnieciu timelimitu zmienia sie mapa |
− | + | mp_flashlight 1 // 1 - mozna uzywac latarki (standard), 0 - latarka zablokowana | |
− | mp_flashlight | + | mp_footsteps 1 // 1 - slychac kroki graczy podczas biegu (standard), 0 - wylaczone (quake 1 mode), dobre do cwiczenia refleksu :) |
− | + | mp_forcecamera 0 // forsuj spectarora na: 0 - nie forsuj, 1 - widok z oczu gracza i z chase mode , 2 - tylko widok z oczu gracza, zalecana wartosc 1 albo 2 | |
− | mp_forcecamera 0 | + | mp_friendlyfire 1 // 0 - jak strzelasz do swoich to ich nie ranisz, 1 - ranisz swoich (standard) |
− | + | mp_hostagepenalty 5 0 // ilosc zabic zakladnikow po ktorym dostajesz kicka, 0 - wylaczone | |
− | mp_hostagepenalty 5 | + | mp_limitteams 1 // ilu graczy moze byc niesymetrycznie po jedej z druzyn, 0 - bez limitu, 2 - maxymalnie moze byc w jednej z druzyn 2 graczy wiecej |
− | + | mp_timelimit 25 // limit czasu grania na mapie (po nim nastepuje zmiana mapy), w minutach, ustaw na 0 na brak limitu czasu, | |
− | mp_timelimit 25 | + | mp_tkpunish 1 // karanie smiercia na poczatku nastepnej rundy za zabicie swojego, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak |
− | + | ||
− | // | + | /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// |
// Ustawienia Serwera | // Ustawienia Serwera | ||
− | // | + | sv_allowdownload 1 // pozwalaj na download, 1 - tak (standard), 0 - nie |
− | + | sv_allowupload 1 // pozwalaj na upload (np loga), 1 - tak (standard), 0 - nie | |
− | sv_alltalk 0 | + | sv_alltalk 0 // 0 - (domyslnie) voice mozna uzywac tylko jesli zywy i tylko do tp, 1 - kazdy moze gadac z kazdym (na poczatek i koniec meczu) |
− | + | sv_cheats 0 // 0 (standard) nie pozwala na komendy give weapon, god, noclip i takie tam, 1 - dla deweloperow map albo serwero for fun | |
− | sv_cheats 0 | + | sv_consistency 1 // 0 - nie pozwol graczom na uzywanie wlasnych modeli postaci i broni (standard) , 0 - pozwalaj (bo czituja) |
− | sv_consistency 1 | + | sv_gravity 800 // grawitacja, domyslnie 800, im wiecej tym trudniej skakac (przy pewnych wartosciach zejscie z malego schodka jest smiertelne a granaty padaja pod nogami) |
− | + | // 0 wylacza grawitacje - jak podskoczysz to juz nie upadniesz | |
− | + | // wartosc 100, 200, 400 sanajczesciej spotykane na serwerach niekonwecjonalnych | |
− | sv_maxspeed 320 | + | sv_maxspeed 320 // maksymalna predkosc biegu gracza , standard (320) |
− | sv_voiceenable 1 | + | sv_pausable 0 // 0 (standard) nie pozwala graczom pauzowac gry na serwerze, 1 - pozwala, czasem na meczach sie tak ustawia |
− | sv_timeout 300 | + | sv_region 3 // poniewaz jestesmy w europie ustawiamy 3 |
+ | sv_voiceenable 1 // uzywaj opcji voice na serwerze, 1 - tak (domyslnie), 0 - nie | ||
+ | sv_timeout 300 // czas w sekundach, jesli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odlaczony od serwera (jak komus sie komp zwiesi/padnie na chwile lacze) | ||
+ | /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// | ||
+ | // rcon i hasla | ||
+ | sv_pausable 0 // czy mozna pauzowac gre klawiszem pause, 1 - tak, 0 - nie | ||
+ | sv_password "" // wymagane haslo aby sie podlaczyc do serwera, | ||
+ | //ustawnaie najczesciej na serwery klanowe albo podczas meczu | ||
− | // | + | //rcon_password "zupa" // haslo na rcon, nie zalecane aby tu umeszczac, lepiej jesli dasz w parametrach odpalania serwera |
+ | // jesli ustawisz "" to rcon nie bedzie dzialal | ||
+ | // np +rcon_password "zupa" | ||
+ | |||
+ | sv_rcon_banpenalty 60 //czas bana za probe uzycia zlego rcon'a za wielokrotne proby (banuje na ip), 0 to na zawsze | ||
+ | sv_rcon_minfailures 5 // limit zlych komend rcon aby dostac ban'a | ||
+ | sv_rcon_minfailuretime 30 // czas w jakim sa sprawdzane proby rcon, | ||
+ | // jak ktos zle wpisze rcon_password (albo nie poda) i wykona zbyt wiele komend rcon to dostanie bana | ||
+ | // wtedy pomaga jedynie restart serwera | ||
+ | |||
+ | /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// | ||
// Ustawienia rund | // Ustawienia rund | ||
− | // | + | mp_c4timer 35 // czas w sekundach na rozbrojenie bomby (bo inaczej bedzie bum :), domyslnie 35 |
− | mp_freezetime 3 | + | mp_fraglimit 0 // limit fragów, zabić , jak ktoś osiągnie daną wartość to zmieni sie mapa na następną w apcyklu, 0 - wyłącza |
− | mp_roundtime 3.5 | + | mp_freezetime 3 // czas w sekundach wstrzymania na poczatku rundy (na reload i kupno broni), ustaw na 0 na mapach aim |
− | mp_startmoney 800 | + | mp_maxrounds 0 // maksymalna liczba rund do grania, 0 - brak limitu (standard) |
− | + | mp_playerid 0 // kontroluje jakie informacje gracz widi w statusbarze, 0 - wszskich graczy, 1 - tylko teammate, 2 - nikogo | |
− | + | mp_roundtime 3.5 // czas trwania rundy w minutach , standard to 3 minuty, albo 1.75 na szybkie rozgrywki (aby sie nie nudzic na obsie), wartosci od 1 do 9 | |
− | + | mp_spawnprotectiontime 3 //ochrona przed zabiciem po respawnie w sekundach, jak w tzm cyasie ktos yabije tp ten dostaje kicka | |
− | mp_winlimit 0 | + | mp_startmoney 800 // liczba kasy na poczatku rundy |
− | + | mp_winlimit 0 // limit rund do wygrania, jak jakas druzyna osiagnie te wartosc to nastepuje zmiana mapy, 0 - brak limitu (standard) | |
− | + | ||
− | // | + | /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// |
// Ustawienia Logowania | // Ustawienia Logowania | ||
− | // | + | log on // on - aktywuje logowanie (standard), off - deaktywuje |
− | + | sv_log_onefile 0 // 1 - loguje wszstko do jednego wielkiego pliku przez czas dzialania serwera, 0 - kazda mapa osobno ma pliki z logami | |
− | sv_logbans 1 | + | sv_logbans 1 // loguj dawanie banow, 1 - tak (standard), 0 - nie |
− | sv_logecho 1 | + | sv_logecho 1 // 1 - wlacza logowanie komendy echo, 0 - wylacza, np jak masz w server.cfg echo SERVER CFG LOADED to bedziesz mial to logowane |
− | sv_logfile 1 | + | sv_logfile 1 // logowanie wydarzen multiplayer (koniec rundy itp), 1 - tak (standard), 0 - nie |
− | + | ||
− | // | + | /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// |
// Rate Serwera | // Rate Serwera | ||
− | // | + | sv_minrate 3500 // minimalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna, domyslnie 0 , |
− | + | // ustawanie wartosci powyzej 6000 zlaguje serwer i graczy | |
− | sv_maxrate 9999 | + | // zaleca sie krzymanie wartosci 0 ze wzgledu na serwery HLTV - po prostu mozna zaoszczedzic kase za lacze |
+ | sv_maxrate 9999 // maksymalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna, | ||
+ | // ustawianie wartosci ponizej 4000 zlaguje graczy i serwer | ||
+ | // na lan 20000 | ||
+ | // na serwer internetowy - zalzy do lacza, sprobuj z 9999 jesli masz lagi, ewentualnie sukcesywnie mzniejszaj o 500 | ||
sv_instancebaselines 1 | sv_instancebaselines 1 | ||
− | sv_forcepreload 1 | + | sv_forcepreload 1 // 1 - forsuj ladowanie plikow, 0 - wylacz (domyslnie) |
− | sv_maxupdaterate 30 | + | sv_maxupdaterate 30 // maksymalna wartosc jaka klient moze miec cl_updaterate, |
− | sv_minupdaterate 10 | + | //jesli ma wiecej to bedzie mial tracone pakiety |
− | sv_maxunlag 1 </c> | + | sv_minupdaterate 10 // minimalna wartosc jaka klient moze miec cl_updaterate, |
+ | //jesli ma wiecej to zwieksza ruch sieciowy i moze tracic pakiety, wartosc 10 to minimum | ||
+ | sv_maxunlag 1 // amksymalny czas w sekundach kompensacji lagow | ||
+ | |||
+ | </c> | ||
[[kategoria:SRCDS]] | [[kategoria:SRCDS]] |
Aktualna wersja na dzień 19:52, 5 sie 2006
Opis
Przykładowy plik cstrike/cfg/server.cfg dla Counter-Strike: Source
// Nazwa Serwera hostname "hlds.pl - Serwer Testowy" /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// sv_lan 1 //ustaw na 1 jesli to jest serwer wylacznie na lan sv_visiblemaxplayers -1 // liczba widocznych slotow na serwerze, jesli -1 to jest automatycznie obliczana (standard) // ale wtedy trzeba recznie w konsoli napisc adres serwera aby sie podlaczyc (jesli serwer pelny) // ustawiasz np te wartosc na 20 a masz maxplayers 22 i w rzeczywistosci masz 2 wolne sloty na serwerze /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // Ustawienia Fizyki gry mp_allowspectators 1 // pozwalaj na obserwatorow (osoby kompletnie nie grajace), 1 - tak (standard), 0 - nie, mp_autokick 1 // automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo dlugie nie ruszanie sie z miejsca mp_autoteambalance 1 // przerzucaj graczy do innych druzyn jesli nierowne sklady, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak mp_chattime 10 // po ilu sekundach po osiagnieciu timelimitu zmienia sie mapa mp_flashlight 1 // 1 - mozna uzywac latarki (standard), 0 - latarka zablokowana mp_footsteps 1 // 1 - slychac kroki graczy podczas biegu (standard), 0 - wylaczone (quake 1 mode), dobre do cwiczenia refleksu :) mp_forcecamera 0 // forsuj spectarora na: 0 - nie forsuj, 1 - widok z oczu gracza i z chase mode , 2 - tylko widok z oczu gracza, zalecana wartosc 1 albo 2 mp_friendlyfire 1 // 0 - jak strzelasz do swoich to ich nie ranisz, 1 - ranisz swoich (standard) mp_hostagepenalty 5 0 // ilosc zabic zakladnikow po ktorym dostajesz kicka, 0 - wylaczone mp_limitteams 1 // ilu graczy moze byc niesymetrycznie po jedej z druzyn, 0 - bez limitu, 2 - maxymalnie moze byc w jednej z druzyn 2 graczy wiecej mp_timelimit 25 // limit czasu grania na mapie (po nim nastepuje zmiana mapy), w minutach, ustaw na 0 na brak limitu czasu, mp_tkpunish 1 // karanie smiercia na poczatku nastepnej rundy za zabicie swojego, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // Ustawienia Serwera sv_allowdownload 1 // pozwalaj na download, 1 - tak (standard), 0 - nie sv_allowupload 1 // pozwalaj na upload (np loga), 1 - tak (standard), 0 - nie sv_alltalk 0 // 0 - (domyslnie) voice mozna uzywac tylko jesli zywy i tylko do tp, 1 - kazdy moze gadac z kazdym (na poczatek i koniec meczu) sv_cheats 0 // 0 (standard) nie pozwala na komendy give weapon, god, noclip i takie tam, 1 - dla deweloperow map albo serwero for fun sv_consistency 1 // 0 - nie pozwol graczom na uzywanie wlasnych modeli postaci i broni (standard) , 0 - pozwalaj (bo czituja) sv_gravity 800 // grawitacja, domyslnie 800, im wiecej tym trudniej skakac (przy pewnych wartosciach zejscie z malego schodka jest smiertelne a granaty padaja pod nogami) // 0 wylacza grawitacje - jak podskoczysz to juz nie upadniesz // wartosc 100, 200, 400 sanajczesciej spotykane na serwerach niekonwecjonalnych sv_maxspeed 320 // maksymalna predkosc biegu gracza , standard (320) sv_pausable 0 // 0 (standard) nie pozwala graczom pauzowac gry na serwerze, 1 - pozwala, czasem na meczach sie tak ustawia sv_region 3 // poniewaz jestesmy w europie ustawiamy 3 sv_voiceenable 1 // uzywaj opcji voice na serwerze, 1 - tak (domyslnie), 0 - nie sv_timeout 300 // czas w sekundach, jesli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odlaczony od serwera (jak komus sie komp zwiesi/padnie na chwile lacze) /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // rcon i hasla sv_pausable 0 // czy mozna pauzowac gre klawiszem pause, 1 - tak, 0 - nie sv_password "" // wymagane haslo aby sie podlaczyc do serwera, //ustawnaie najczesciej na serwery klanowe albo podczas meczu //rcon_password "zupa" // haslo na rcon, nie zalecane aby tu umeszczac, lepiej jesli dasz w parametrach odpalania serwera // jesli ustawisz "" to rcon nie bedzie dzialal // np +rcon_password "zupa" sv_rcon_banpenalty 60 //czas bana za probe uzycia zlego rcon'a za wielokrotne proby (banuje na ip), 0 to na zawsze sv_rcon_minfailures 5 // limit zlych komend rcon aby dostac ban'a sv_rcon_minfailuretime 30 // czas w jakim sa sprawdzane proby rcon, // jak ktos zle wpisze rcon_password (albo nie poda) i wykona zbyt wiele komend rcon to dostanie bana // wtedy pomaga jedynie restart serwera /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // Ustawienia rund mp_c4timer 35 // czas w sekundach na rozbrojenie bomby (bo inaczej bedzie bum :), domyslnie 35 mp_fraglimit 0 // limit fragów, zabić , jak ktoś osiągnie daną wartość to zmieni sie mapa na następną w apcyklu, 0 - wyłącza mp_freezetime 3 // czas w sekundach wstrzymania na poczatku rundy (na reload i kupno broni), ustaw na 0 na mapach aim mp_maxrounds 0 // maksymalna liczba rund do grania, 0 - brak limitu (standard) mp_playerid 0 // kontroluje jakie informacje gracz widi w statusbarze, 0 - wszskich graczy, 1 - tylko teammate, 2 - nikogo mp_roundtime 3.5 // czas trwania rundy w minutach , standard to 3 minuty, albo 1.75 na szybkie rozgrywki (aby sie nie nudzic na obsie), wartosci od 1 do 9 mp_spawnprotectiontime 3 //ochrona przed zabiciem po respawnie w sekundach, jak w tzm cyasie ktos yabije tp ten dostaje kicka mp_startmoney 800 // liczba kasy na poczatku rundy mp_winlimit 0 // limit rund do wygrania, jak jakas druzyna osiagnie te wartosc to nastepuje zmiana mapy, 0 - brak limitu (standard) /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // Ustawienia Logowania log on // on - aktywuje logowanie (standard), off - deaktywuje sv_log_onefile 0 // 1 - loguje wszstko do jednego wielkiego pliku przez czas dzialania serwera, 0 - kazda mapa osobno ma pliki z logami sv_logbans 1 // loguj dawanie banow, 1 - tak (standard), 0 - nie sv_logecho 1 // 1 - wlacza logowanie komendy echo, 0 - wylacza, np jak masz w server.cfg echo SERVER CFG LOADED to bedziesz mial to logowane sv_logfile 1 // logowanie wydarzen multiplayer (koniec rundy itp), 1 - tak (standard), 0 - nie /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // Rate Serwera sv_minrate 3500 // minimalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna, domyslnie 0 , // ustawanie wartosci powyzej 6000 zlaguje serwer i graczy // zaleca sie krzymanie wartosci 0 ze wzgledu na serwery HLTV - po prostu mozna zaoszczedzic kase za lacze sv_maxrate 9999 // maksymalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna, // ustawianie wartosci ponizej 4000 zlaguje graczy i serwer // na lan 20000 // na serwer internetowy - zalzy do lacza, sprobuj z 9999 jesli masz lagi, ewentualnie sukcesywnie mzniejszaj o 500 sv_instancebaselines 1 sv_forcepreload 1 // 1 - forsuj ladowanie plikow, 0 - wylacz (domyslnie) sv_maxupdaterate 30 // maksymalna wartosc jaka klient moze miec cl_updaterate, //jesli ma wiecej to bedzie mial tracone pakiety sv_minupdaterate 10 // minimalna wartosc jaka klient moze miec cl_updaterate, //jesli ma wiecej to zwieksza ruch sieciowy i moze tracic pakiety, wartosc 10 to minimum sv_maxunlag 1 // amksymalny czas w sekundach kompensacji lagow