Hlds run

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Opis)
(Parametry)
Linia 35: Linia 35:
  
 
</pre>
 
</pre>
=Parametry=
+
==Parametry Startowe==
==Oficjalne==
+
Zobacz [[HLDS Parametry Startowe]].
Jak widać, serwer potrafi przyjąć serię parametrów startowych.
+
*'''- game <nazwa modu>''' - ładuje dany mod, np cstrike, czero, wartość domyślna to valve (half-life deathmath)
+
*'''-debug''' wyświetla komunikaty o błędach w wypadku padu serwera
+
*'''-debuglog <plik>''' - definuje gdzie ma zapisywac informacje o błędach
+
*'''-norestart''' - jak serwer padnie, to nie startuje go automatycznie
+
*'''-pidfile <plik>''' - zapisuje numer procesu do pliku, do uzycia w programach do kontoli serwera
+
*'''-binary <plik_binarny>''' - wymusza aby serwer załadował daną binarkę zamiast domyślnej, wartości: hlds_amd  hlds_amd64  hlds_i486  hlds_i686. Domyślnie nastepuje autodetkecja procesora, a jesli się nie powiedzie jest uzywana wersja hlds_i486.
+
*'''-timeout <sekundy>''' - odczekuje numer sekund pomiędzy wsnowieniem pracy serwera po padzie.
+
*'''-gdb <plik>''' - uzywaj danego pliku do debugowania jeśli serwer padnie
+
*'''-steamerr''' - przerywa prace jesli nastąpił błąd podczas aktualizacji serwera
+
*'''-steamuser <user>''' - definuje nazwę uzytkownika steamdo aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
+
*'''-steampass <hasło>''' - definuje hasło do konta steam do aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
+
*'''-ignoresigint''' - ignoruje sygnał przerwania rpocesu, jeśli wciśniemy ctrl+c albo zamkniemy sesję - dobre do odpalania w tle
+
*'''-notrap''' - nie uzywa systemu pułapek, zapobiega przed automatycznym usuwaniem starych zablokowanych plików
+
  
Dodatkowo, inne parametry istnieją, wszstkie parametry są kierodawe bezpośrednio do pliku serwera.
 
== Inne==
 
*'''-console''' - na [[Windows]] powoduje, że serwer wygląda jak satay poczciwy serwer , bez tego graficznego gówna.
 
*'''-pingboost <numer>''' - tylko na [[Linux]]ie, definiuje pracę serwera - szczególnie jego reakcję na pakiety z sieci, oraz pożeranie mocy procesora. Dostępne wartości od 1 (najlżejsze przyśieszenie) az do 3 (wyciska max ile się da, zbędnie grzeje procesor). Zobacz [[Ping booster]].
 
*'''-zone <numer>''' - definuje rozmiar bufora do ładowania plików z konfiguracjami, przyśpiesza pracę serwera, rekomendowana wartośc 8096
 
*'''-autoupdate''' - powoduje automatyczne aktualizajce serwera, nie zalecane, bo Vave częco chrzani aktualizacje, Na szczęscie w ciągu 3 dni są juz poprawne wersje i mozna aktualizować.
 
*'''-insecure''' - wyłącza na serwerze [[VAC]]
 
*'''-tos''' - tylko na [[Linux]]ie, znakuje pakiety o wysokim priorytecie - zwiększa pierwszeństwo pakietu w sieci, raczej bezuzyteczne w internecie, bo większość routerów dfitrowuje ten znacznik, czyli nic nie daje.
 
*'''-nomaster''' - nie rejestruje serwera w serwerach mastr - jak chcemy np miec serwer na lanie albo prywatny, to przyspiesza start serwera.
 
*'''-noip''' - wyłącza TCP/IP na serwerze, wtedy mamy serwer tylko po IPX (na starych sieciach NetWare), praktycznie nikt tego nie używa
 
*'''-heapsize <numer>''' - numer ozancza ile pamięci ma pożrec serwer w kilobajtach, domyslnie 64000 (64MB)
 
*'''-sport <numer>''' - definuje numer portu do komunikacji z serwerami steam
 
 
==Nie zbadane==
 
nie mam pojęcia jak działają, albo pochodzą z signle player
 
*-netwindow
 
*-nolan - pewnie aktyuje lan :)
 
*-safe
 
*-basedir 'valve' - definuje katalog bazowy z plikami
 
*-steam
 
*-dev - ekstra komuniakty deweloperskie
 
*-ad
 
*-condebug - komuniakty debugujące
 
*-dll
 
*-gamedll
 
*-gamedll_linux
 
*-minmemory - minimalna ilosc pamieci dla procesu?
 
*-maxplayers - pozostałości po innym engine ;D
 
*-loopback - wyłącza loopback
 
 
[[kategoria:HLDS]]
 
[[kategoria:HLDS]]

Wersja z 17:49, 15 sie 2006

Opis

Skrypt startujący serwer gry HLDS pod Linuxa. Parametry startowe są także do zastosowania pod hlds.exe czyli pod Windows.

Pomoc

hlds@bagno ~/hl/hlds_l $ ./hlds_run -help
Syntax:
./hlds_run [-game <game>] [-debug] [-norestart] [-pidfile]
        [-binary [hlds_i486|hlds_i686|hlds_amd|hlds_amd64]
        [-timeout <number>] [-gdb <gdb>] [-autoupdate]
        [-steamerr] [-ignoresigint] [-steamuser <username>]
        [-steampass <password>] [-debuglog <logname>]
Params:
-game <game>            Specifies the <game> to run.
-debug                  Run debugging on failed servers if possible.
-debuglog <logname>     Log debug output to this file.
-norestart              Don't attempt to restart failed servers.
-pidfile <pidfile>      Use the specified <pidfile> to store the server pid.
-binary <binary>        Use the specified binary ( no auto detection ).
-timeout <number>       Sleep for <number> seconds before restarting
                        a failed server.
-gdb <gdb>              Use <dbg> as the debugger of failed servers.
-steamerr               Quit on steam update failure.
-steamuser <username>   Use this username for steam updates.
-steampass <password>   Use this password for steam updates
                        (-steamuser must be specified as well).
-ignoresigint           Ignore signal INT ( prevents CTRL+C quitting
                        the script ).
-notrap                 Don't use trap. This prevents automatic
                        removal of old lock files.

Note: All parameters specified as passed through to the server
including any not listed.

Parametry Startowe

Zobacz HLDS Parametry Startowe.

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia