MRTG

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(PERL)
(Katalogi)
Linia 17: Linia 17:
  
 
Oczywiście wartodostosować katalogi do własnych potrzeb - wszstko zalezy od dystrybucji, oraz jak chcemy ustawic sobie skrypty.
 
Oczywiście wartodostosować katalogi do własnych potrzeb - wszstko zalezy od dystrybucji, oraz jak chcemy ustawic sobie skrypty.
 +
 +
 +
==QStat==
 +
Nie będę się tutał rozpisywał na temat [[QStat]]a - przeczytajcie po prostu [[QStat|tutaj]] jak go zainstalować.
  
 
==PERL==
 
==PERL==

Wersja z 11:24, 6 wrz 2006

Spis treści

Opis

Poniżej podany jest przykład konfiguracji MRTG tak aby tworzył wykresy z ilości graczy na serwerze albo serwerach. Dzięki temu możemy zobaczyć ile jest graczy na serwerze, nie musimy statystyk tworzyć na serwerze na którym działa serwer. Prawdę mówiąc, dzieki temu możemy sprawdzać status dowolnego serwera.

Ten artykuł jest niepełny i wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie - postaraj się go uzupełnić.. Pamiętaj, że nawet najmniejsza zmiana jest cenna i pomocna :)


Wymagania

  • MRTG - powinen być dostępny na wiekszości serwerów Linux a pod Windows trzeba doinstalowac.
  • PERL i możliwośc wykonywania skryptów perl
  • QStat - wyagana bdzie możliwość kompilacji ze żródeł, ale można sobie załatwić juz skompilowane wersje.
  • WWW na kórej będa obrazki - przeważnie ten sam serwer na którym wszstko się dzieje - czyli mrtg, perl, qstat.

Instalacja

Katalogi

Zakładamy takie oto katalogi

  • /var/www/html/mrtg/serwer/ - tu będą trzymane logi MRTG oraz obrazki i strona WWW
  • /var/www/html/mrtg/serwer/bin/ - to jest katalog gdzie mieści się QStat oraz pliki perl

Oczywiście wartodostosować katalogi do własnych potrzeb - wszstko zalezy od dystrybucji, oraz jak chcemy ustawic sobie skrypty.


QStat

Nie będę się tutał rozpisywał na temat QStata - przeczytajcie po prostu tutaj jak go zainstalować.

PERL

Notka: Właśicwie, to całość mozna wykonać bez PERLa - wykorzystując odpowiednio zmodyfikowany skrypt w bashu.

Tworzymy katalogu /var/www/html/mrtg/serwer/bin/ plik np s1.pl i wpisujemy w nim poniższy kod:

#!/usr/bin/perl
 
$myserver = "156.17.41.139:27015";
 
$ENV{'REQUEST_METHOD'} =~ tr/a-z/A-Z/;
 
if ($ENV{'REQUEST_METHOD'} eq "POST") {
  read(STDIN, $in, $ENV{'CONTENT_LENGTH'});
  print "URL Input: $in <br><br> \n";
  } else {
  $in = $ENV{'QUERY_STRING'};
#  print "URL Input: $in <br><br> \n";
}
 
 
  (my $setting, my $value) = split(/=/, $in);
  $setting =~ tr/+/ /;
  $setting =~ s/%(..)/pack("C", hex($1))/eg;
  $value =~ tr/+/ /;
  $value =~ s/%(..)/pack("C", hex($1))/eg;
 
  if ($setting eq "server") {
     $myserver = $value;
  }
 
 
open (QSTAT, "/var/www/html/mrtg/serwer/bin/qstat -raw '*' -a2s $myserver |");
 
print ;
while (<QSTAT>)   {
   ($type,$ip,$servername,$map,$maxplayers,$curplayers,$ping,$timeout) = split(/\*/);
   if($ip)   {
   print "$curplayers \n";
   print "$curplayers \n";
   }
}
  • w linii
$myserver = "156.17.41.139:27015";

trzbea podac numer ip serwera oraz port, jaki chcemy sprawdzać.

  • w linii
open (QSTAT, "/var/www/html/mrtg/serwer/bin/qstat -raw '*' -a2s $myserver |");

trzeba wpisac ścieżke do pliku qstat. Oznaczenie -a2s oznacza, że qstat ma sprawdzać status serwera Half-Life Steam (czyli wszystkie abzujące na Half-Life 1 po 1 czerwca 2006 roku oraz serwerów Source).

Warto przetestować skrypt - w tym celu w konsoli wpisujemy

perl s1.pl

W efekcie powinniśmy uzyskać 2 linie zawierające ilość graczy na serwerze. [kaszpir@bagno mrtg]$ perl s1.pl 12 12 [kaszpir@bagno mrtg]$

Jak nie ma na serwerze nikogo to oczywiście będą zera.

Tekst nagłówka

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia