Mapcycle

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
(standardowo poprawiam literówki)
Linia 1: Linia 1:
 
=Opis=
 
=Opis=
Mapcycle czyli cykl map to lista map jaka będzie kolejno ładował serwer. Plik ten jest zwykłym plikiem tekstowym i zawiera nazwy map jakie sa na serwerze - jak jakiejś nie ma to będzie problem. Ta funkcja isntieje właściwie na wszstkich serwerach gier FPS w prostej abo bardziej złożonej postaci (zależy od gry)
+
Mapcycle czyli cykl map to lista map jaka będzie kolejno ładował serwer. Plik ten jest zwykłym plikiem tekstowym i zawiera nazwy map jakie sa na serwerze - jak jakiejś nie ma to będzie problem. Ta funkcja istnieje właściwie na wszystkich serwerach gier FPS w prostej abo bardziej złożonej postaci (zależy od gry)
  
Plik przechowujący listę definuje się najczęściej w jakimś pliku konfiguracyjnym, na przykład [[server.cfg]], pprzez ddoanie zmiennej
+
Plik przechowujący listę definiuje się najczęściej w jakimś pliku konfiguracyjnym, na przykład [[server.cfg]], poprzez dodoanie zmiennej
 
  mapcyclefile plik.txt
 
  mapcyclefile plik.txt
 
na przykład
 
na przykład
Linia 40: Linia 40:
  
 
=Kiedy=
 
=Kiedy=
Zmiany mapy następuja z kilku przyczyn:
+
Zmiany mapy następują z kilku przyczyn:
 
*ręczna zmiana -  np zdalna albo głosowanie
 
*ręczna zmiana -  np zdalna albo głosowanie
 
*osiągnięcie limitu czasu mapy ( timel imit )
 
*osiągnięcie limitu czasu mapy ( timel imit )
Linia 50: Linia 50:
  
 
=Modyfikatory=
 
=Modyfikatory=
Istnieja takie dodatki jak nextmap pod [[AMX Mod X]], które potrafia przetworzyc plik zawarty w zmiennej mapcyclefile i wyświetlic jaka będzie następna mapa.  
+
Istnieją takie dodatki jak nextmap pod [[AMX Mod X]], które potrafią przetworzyć plik zawarty w zmiennej mapcyclefile i wyświetlić jaka będzie następna mapa.  
Dość często pluginy typu mapchooser potrafią inicjowac głosowania na mapy pod koniec czasu mapy i często nie pokrywaja sie z mapcyklem jeśli gracze wygiora następną mapę.
+
Dość często pluginy typu mapchooser potrafią inicjować głosowania na mapy pod koniec czasu mapy i często nie pokrywają się z mapcyklem jeśli gracze wybiorą następną mapę.
  
 
[[Kategoria:HLDS]]
 
[[Kategoria:HLDS]]
 
[[Kategoria:SRCDS]]
 
[[Kategoria:SRCDS]]

Wersja z 17:50, 17 wrz 2006

Spis treści

Opis

Mapcycle czyli cykl map to lista map jaka będzie kolejno ładował serwer. Plik ten jest zwykłym plikiem tekstowym i zawiera nazwy map jakie sa na serwerze - jak jakiejś nie ma to będzie problem. Ta funkcja istnieje właściwie na wszystkich serwerach gier FPS w prostej abo bardziej złożonej postaci (zależy od gry)

Plik przechowujący listę definiuje się najczęściej w jakimś pliku konfiguracyjnym, na przykład server.cfg, poprzez dodoanie zmiennej

mapcyclefile plik.txt

na przykład

mapcyclefile mapcykl_styczen.txt
mapcyclefile mapcycle.txt

Przykład

as_oilrig
cs_747
cs_assault
cs_backalley
cs_estate
cs_havana
cs_italy
cs_militia
cs_office
cs_siege
de_airstrip
de_aztec
de_cbble
de_chateau
de_dust
de_dust2
de_inferno
de_nuke
de_piranesi
de_prodigy
de_storm
de_survivor
de_torn
de_train
de_vertigo

Kiedy

Zmiany mapy następują z kilku przyczyn:

  • ręczna zmiana - np zdalna albo głosowanie
  • osiągnięcie limitu czasu mapy ( timel imit )
  • osiągnięcie limitu punktów gracza ( fragl imit )
  • osiągnięcie limitu rund (round limit / max rounds)
  • osiągnięcie limitu wygranych rund ( win limit )
  • zaplanowane zadanie (task)
  • pad serwera :)

Modyfikatory

Istnieją takie dodatki jak nextmap pod AMX Mod X, które potrafią przetworzyć plik zawarty w zmiennej mapcyclefile i wyświetlić jaka będzie następna mapa. Dość często pluginy typu mapchooser potrafią inicjować głosowania na mapy pod koniec czasu mapy i często nie pokrywają się z mapcyklem jeśli gracze wybiorą następną mapę.

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia