ShrikeBot v.2.3.1
Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Linia 55: | Linia 55: | ||
6 [N/A] MG34-Shutze | 6 [N/A] MG34-Shutze | ||
7 [N/A] MG42-Shutze | 7 [N/A] MG42-Shutze | ||
+ | |||
US/AXIS maps | US/AXIS maps | ||
Mr Klasy ALLIES AXIS | Mr Klasy ALLIES AXIS | ||
Linia 78: | Linia 79: | ||
kick_all_bots X - usuwa wszystkie boty, jeżeli jest więcej prawdziwych graczy niż podany parametr | kick_all_bots X - usuwa wszystkie boty, jeżeli jest więcej prawdziwych graczy niż podany parametr | ||
kill_all - zabija wszystkie boty. | kill_all - zabija wszystkie boty. | ||
− | =Pozostałe komendy= | + | ==Pozostałe komendy== |
*Oznaczenia podstawowych komend. Resztę można znaleźć [http://www.xs4all.nl/~jasp/shrikebot/manuals/shrikebot_manual3.htm tutaj.] | *Oznaczenia podstawowych komend. Resztę można znaleźć [http://www.xs4all.nl/~jasp/shrikebot/manuals/shrikebot_manual3.htm tutaj.] | ||
''c'' - można wpisywać w konsoli. | ''c'' - można wpisywać w konsoli. | ||
Linia 110: | Linia 111: | ||
2 - Sgt. | 2 - Sgt. | ||
3 - Cpl. | 3 - Cpl. | ||
− | 4 | + | 4 - Pvt. |
− | 5 | + | 5 - Reg. |
− | + | ||
+ | =Pliki konfiguracyjne= | ||
+ | ==Shrikebot.cfg== | ||
+ | * Plik ten znajduje się w folderze: | ||
+ | HLDS/dod/shrikebot/ | ||
+ | * Używamy komend które były oznaczone literą '''''s''''' w w/w opisie. | ||
+ | ==Limits.cfg== | ||
+ | *Plik ten znajduje się w folderze: | ||
+ | HLDS/dod/shrikebot/config/ | ||
+ | * Za pomocą tego pliku możesz określić limit poszczególnych klas. W pierwszej kolejności podajemy nazwę klasy a następnie liczbę. '''-1''' oznacza, że nie ma limitów. Poniżej nazwy klas: | ||
+ | ===US Allies=== | ||
+ | mp_limitalliesgarand | ||
+ | mp_limitalliescarbine | ||
+ | mp_limitalliesthompson | ||
+ | mp_limitalliesgreasegun | ||
+ | mp_limitalliesspring | ||
+ | mp_limitalliesbar | ||
+ | mp_limitallies30cal | ||
+ | mp_limitalliesbazooka | ||
+ | |||
+ | ===British Allies=== | ||
+ | mp_limitbritlight | ||
+ | mp_limitbritassault | ||
+ | mp_limitbritsniper | ||
+ | mp_limitbritmg | ||
+ | mp_limitbritpiat | ||
+ | |||
+ | ===Axis=== | ||
+ | mp_limitaxiskar | ||
+ | mp_limitaxisk43 | ||
+ | mp_limitaxismp40 | ||
+ | mp_limitaxismp44 | ||
+ | mp_limitaxisscopedkar | ||
+ | mp_limitaxisfg42 | ||
+ | mp_limitaxisfg42s | ||
+ | mp_limitaxismg34 | ||
+ | mp_limitaxismg42 | ||
+ | mp_limitaxispschrek | ||
+ | |||
+ | Dla map PARA | ||
+ | mp_limitaxisfg42 | ||
+ | mp_limitaxisfg42s | ||
[[Kategoria:Boty]] | [[Kategoria:Boty]] |
Aktualna wersja na dzień 20:14, 13 lis 2006
Ten artykuł jest niepełny i wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie - postaraj się go uzupełnić.. Pamiętaj, że nawet najmniejsza zmiana jest cenna i pomocna :) |
Spis treści |
Wstęp
ShrikeBot jest Botem przeznaczonym do Day of Defeat. Ma za zadanie symulowanie wirtualnych graczy na naszym serwerze.
Instalacja ShrikeBot-a
Wymagania
- IQ w okolicach 120 - jeżeli nie spełniasz tego warunku ODPUŚĆ sobie
- MetaMod, jeżeli chcesz aby działał razem z AMX Mod X. MetaMod co najmniej w wersji 1.19
Pliki
Najpierw pobieramy go
Instalacja Linux
- Wypakowujemy archiwum do folderu z HLDS/dod
- Przenosimy plik shrikebot_i386.so do folderu HLDS/dod/dlls
- Jeżeli sami chcemy decydować kiedy ma wysartować bot z serwerem do lini startowej dopisujemy
+localinfo mm_gamedll dlls/shrikebot_i386.so
- Jeżeli chcemy aby bot automatycznie odpalał się ze startem serwera bez dodatkowych komend, to tworzymy plik config.ini w folderze z metamodem, tj.
/addons/metamod/config.ini.
- Następnie wpisujemy do tego pliku:
gamedll /dlls/shrikebot_i386.so
- i zapisujemy zmiany
Operacje na bot-ach
Dodawanie botów
- Żeby dodać bot-a należy odpalić konsole wciskamy klawisz tyldy " ~" i wpisujemy: Jeżeli jest to serwer zdalny do wszystkich komend dodajemy przedrostek shr
addbot - komenda ta doda bota do losowo wybranej drużyny, używając losowej klasy i skill-a addbot <team> - komenda ta doda bota do wybranej przez nas drużyny, używając losowej klasy i skill-a addbot <team> <class> - komenda ta doda bota do wybranej drużyny i wybranej klasy, używając losowego skill-a addbot <team> <class> - komenda ta doda bota do wybranej drużyny i wybranej klasy i wybranego przez nas skill-a addbot <team> <class> <name> - komenda ta doda bota do wybranej drużyny i wybranej klasy i wybranego przez nas skill-a oraz nada nick-a wybranego przez nas dla bota
- Numer drużyny musi być 1 - Allies albo 2 -Axis
- Numer klasy musi zawierać się od 1 - 8 dla drużyny 1 oraz od 1 - 10 dla drużyny 2
- Umiejętność (skill) bota musi się zawierać miedzy 1 a 6
- 1 - Guru bot (taki wymiatacz, że nie mam mocnych na niego)
- 5 - n00b bot (taki cienias, że można go nożem dźgnąć :) )
- 6 - losowo wybrany skill.
- Nazwa bot-a nie może mieć odstępów tzw. spacji
Klasy
BRITISH/AXIS maps Nr Klasy BRITISH AXIS 1 Rifleman Grenadier 2 Sargent Major Stosstruppe 3 Marksman Scharfshutze 4 Gunner Unteroffizier 5 Piat Sturmtruppe 6 [N/A] MG34-Shutze 7 [N/A] MG42-Shutze US/AXIS maps Mr Klasy ALLIES AXIS 1 Rifleman Grenadier 2 Staff Sargent Stosstruppe 3 Master Sargent Scharfshutze 4 Sargent Unteroffizier 5 Sniper Sturmtruppe 6 Support Infantry FG42-Zweibein 7 Machine Gunner FG42-Zielfernrohr 8 Bazooka MG34-Shutze 9 [N/A] MG42-Shutze 10 [N/A] Pantzer Schreck
Przykłady
addbot 1 4 5 “Jeleń” addbot 1 7 2 “Mocarz” etc. etc. etc.
Usuwanie bot-ów
- Żeby usunąć boty odpalamy konsolkę i wpisujemy
kick_all - usunie wszystkie boty kick_all_bots X - usuwa wszystkie boty, jeżeli jest więcej prawdziwych graczy niż podany parametr kill_all - zabija wszystkie boty.
Pozostałe komendy
- Oznaczenia podstawowych komend. Resztę można znaleźć tutaj.
c - można wpisywać w konsoli. r - można wpisywać w rcon -nie. s - można wpisywać do pliku shrikebot.cfg pogrubienie - domyślne wartości.
bot_reaction_time 0/1/2/3 c s - Reakcja na przeciwnika. W zależności od parametru bot czeka zanim zacznie strzelać do wroga. 0 - wyłącza reakcje na przeciwnika. 1 - bardzo krótka reakcja (pomiędzy 0.01 a 0.10 sekundy). 2 - umiarkowana reakcja. 3 - dosyć długa reakcja (pomiędzy 0.10 a 0.30 sekundy).
bot_skill 1/2/3/4/5/6 c s r - Umiejętność bota. 1 - Guru bot (taki wymiatacz, że nie mam mocnych na niego). 5 - n00b bot (taki cienias, że można go nożem dźgnąć :) ). 6 - losowo wybrany skill.
fill_serv 1/32 c r - W zależności od nas podanej liczby wypełnia serwer botami. Jeżeli podamy jeszcze "r" za liczbą, boty będą miały losowy skill.
funmode 0/1/2/3 c s r - Jeżeli włączymy tą opcje pojawią się śmieszne rzeczy. Tj. boty będą eksplodować itp. Liczba z poza zakresu wyłącza funmode.
max_bots 0 / 31 c s r - Parametr ten określa maksymalną liczbę botów jaka może być na serwerze.
min_bots 0/31 c s r - Parametr ten określa minimalną liczbę botów. Nie będzie można wykopać ich z serwera.
view_clan on/off c s r - Wyświetla tag klanu -=[ShR]=- przed nickiem bota.
view_skill on/off c s r - Wyświetla skill-a bota. 1 - Lt. 2 - Sgt. 3 - Cpl. 4 - Pvt. 5 - Reg.
Pliki konfiguracyjne
Shrikebot.cfg
- Plik ten znajduje się w folderze:
HLDS/dod/shrikebot/
- Używamy komend które były oznaczone literą s w w/w opisie.
Limits.cfg
- Plik ten znajduje się w folderze:
HLDS/dod/shrikebot/config/
- Za pomocą tego pliku możesz określić limit poszczególnych klas. W pierwszej kolejności podajemy nazwę klasy a następnie liczbę. -1 oznacza, że nie ma limitów. Poniżej nazwy klas:
US Allies
mp_limitalliesgarand mp_limitalliescarbine mp_limitalliesthompson mp_limitalliesgreasegun mp_limitalliesspring mp_limitalliesbar mp_limitallies30cal mp_limitalliesbazooka
British Allies
mp_limitbritlight mp_limitbritassault mp_limitbritsniper mp_limitbritmg mp_limitbritpiat
Axis
mp_limitaxiskar mp_limitaxisk43 mp_limitaxismp40 mp_limitaxismp44 mp_limitaxisscopedkar mp_limitaxisfg42 mp_limitaxisfg42s mp_limitaxismg34 mp_limitaxismg42 mp_limitaxispschrek
Dla map PARA mp_limitaxisfg42 mp_limitaxisfg42s