Wiele serwerów z jednej instalacji
(→Rozszerzenie) |
(→Ekstra) |
||
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
=Opis= | =Opis= | ||
− | Na razie krótki opis jako | + | Na razie krótki opis jako odpalić kilka serwerów z jednego katalogu z grą, bazując na zmiennych przekazywanych do gry. |
+ | |||
+ | Nie da debili. | ||
+ | |||
=Przygotowanie= | =Przygotowanie= | ||
− | + | Powinieneś mieć pojęcie jak stawiać serwer gry ;D. Przykład na [[HLDS]] ale można zastosować do innych gier. | |
=Prosta konfiguracja= | =Prosta konfiguracja= | ||
− | Po prostu | + | Po prostu zdefiniujemy wartości zmiennych,aby nie były domyślne dla danego serwera. |
W katalogu cstrike tworzymy dwa katalogi: logs27015 oraz logs27016 | W katalogu cstrike tworzymy dwa katalogi: logs27015 oraz logs27016 | ||
Linia 12: | Linia 15: | ||
*server2.cfg, mapcycle2.txt, motd2.txt dla serwera numer 2 | *server2.cfg, mapcycle2.txt, motd2.txt dla serwera numer 2 | ||
− | Konfigurujemy pliki pod kątem każdego serwera, a w szczególności zwracamy uwagę aby | + | Konfigurujemy pliki pod kątem każdego serwera, a w szczególności zwracamy uwagę aby zdefiniować poprawnie zmienne: |
* dla serwera nr 1 w server1.cfg | * dla serwera nr 1 w server1.cfg | ||
logsdir "logs27015" | logsdir "logs27015" | ||
Linia 26: | Linia 29: | ||
motdfile "motd2.txt" | motdfile "motd2.txt" | ||
− | *Teraz robimy dwie komendy uruchamiające serwery, na przykład dla pierwszego komenda będzie | + | *Teraz robimy dwie komendy uruchamiające serwery, na przykład dla pierwszego komenda będzie wyglądało tak: |
hlds_run -game cstrike +exec server1.cfg +map de_dust +port 27015 | hlds_run -game cstrike +exec server1.cfg +map de_dust +port 27015 | ||
a dla drugiego | a dla drugiego | ||
Linia 32: | Linia 35: | ||
=Rozszerzenie= | =Rozszerzenie= | ||
− | Wszystko fajnie, działa, ale jest jeden szkopuł - jak mamy dodatki do serwerów typu | + | Wszystko fajnie, działa, ale jest jeden szkopuł - jak mamy dodatki do serwerów typu [[AMX Mod X]] to będą współdzielone konta adminów itd, może to być niewygodne, a szczególnie jak się logi zaczną nadpisywać w [[AMX]]. |
− | *Specjalnie do tego | + | *Specjalnie do tego stworzymy pliki konfiguracyjne pod [[MetaMod]]a: w cstrike/addons/ tworzymy pliki plugins1.ini oraz plugins2.ini. W nich obu definiujemy tak samo nazwy pluginów jak w normalnym plugins.ini. W rzeczywistości można zrobić, że te pliki będą identyczne. |
− | *No dobra, | + | *No dobra, oznacza to, że każdy serwer może mieć własne dodatki, ale trzeba go odpowiednio uruchomić. |
Modyfikujemy komendy startowe tak aby wyglądały jak poniżej: | Modyfikujemy komendy startowe tak aby wyglądały jak poniżej: | ||
hlds_run -game cstrike +localinfo mm_pluginsfile "addons/metamod/plugins1.ini" +exec server1.cfg +map de_dust +port 27015 | hlds_run -game cstrike +localinfo mm_pluginsfile "addons/metamod/plugins1.ini" +exec server1.cfg +map de_dust +port 27015 | ||
Linia 41: | Linia 44: | ||
hlds_run -game cstrike +localinfo mm_pluginsfile "addons/metamod/plugins2.ini" +exec server2.cfg +map de_aztec +port 27012 | hlds_run -game cstrike +localinfo mm_pluginsfile "addons/metamod/plugins2.ini" +exec server2.cfg +map de_aztec +port 27012 | ||
− | *Fajnie, ale to nie załatwia sprawy jeśli | + | *Fajnie, ale to nie załatwia sprawy jeśli używamy jednego katalogu [[AMX]] (no chyba, że np w plugins1.ini będzie [[AMX Mod]] a w plugins2.ini [[AMX Mod X]]). |
− | Tak więc trzeba trochę rozszerzyć listę zmian w plikach server1.cfg i server2.cfg aby | + | Tak więc trzeba trochę rozszerzyć listę zmian w plikach server1.cfg i server2.cfg aby zmienić konfiguracje dla dodatków. |
− | * Najłatwiej jest teraz '''skopiować''' | + | * Najłatwiej jest teraz '''skopiować''' katalog addons/amxmodx do addons/ammxodx-1/ oraz addons/amxmodx-2/, w podkatalogach nanosimy zmiany stosowne go każdego serwera. |
− | Zwracam uwagę '''szczególnie''' na plik core.ini. Co więcej należy sprawdzić w plikach .sma czy maja poprawne odnośniki do katalogów | + | Zwracam uwagę '''szczególnie''' na plik core.ini. Co więcej należy sprawdzić w plikach .sma czy maja poprawne odnośniki do katalogów konfiguracyjnych (niektóre maja na sztywno napisane addons/amxmodx/ - wtedy albo przepisujemy plugin na dynamicznie przydzielane wartości, albo odpowiednio edytujemy pliki dla każdego serwera i kompilujemy. |
− | * Aby zaktualizować wszystkie konfigi najlepiej przeszukać pliki czy zawierają ciąg addons/amxmodx/ albo amxmodx/ i | + | * Aby zaktualizować wszystkie konfigi najlepiej przeszukać pliki czy zawierają ciąg addons/amxmodx/ albo amxmodx/ i podmienić odpowiednio ścieżkę na amxmodx-1/ oraz amxmodx-2 |
* Znowu modyfikujemy komendy startowe serwera, tak aby teraz amxmodx działał poprawnie: | * Znowu modyfikujemy komendy startowe serwera, tak aby teraz amxmodx działał poprawnie: | ||
hlds_run -game cstrike +localinfo mm_pluginsfile "addons/metamod/plugins1.ini" +localinfo amx_basedir "addons/amxmodx-1" +exec server1.cfg +map de_dust +port 27015 | hlds_run -game cstrike +localinfo mm_pluginsfile "addons/metamod/plugins1.ini" +localinfo amx_basedir "addons/amxmodx-1" +exec server1.cfg +map de_dust +port 27015 | ||
Linia 52: | Linia 55: | ||
hlds_run -game cstrike +localinfo mm_pluginsfile "addons/metamod/plugins2.ini" +localinfo amx_basedir "addons/amxmodx-2" +exec server2.cfg +map de_aztec +port 27016 | hlds_run -game cstrike +localinfo mm_pluginsfile "addons/metamod/plugins2.ini" +localinfo amx_basedir "addons/amxmodx-2" +exec server2.cfg +map de_aztec +port 27016 | ||
− | * | + | *Odpal i zobacz ile narobiłeś błędów :D |
+ | |||
+ | =Inne możliwości= | ||
+ | Zamiast mordować się w kopiowanie warto zrobić symlinki (linki symboliczne) do plików, użytecznie jeśli serwery współdzielą np 95% konfiguracji i nie ma sensu wszystkiego kopiować (np.: katalogi z mapami, modelami, etc.). | ||
+ | Szczególnie przydatne jak się ma kilka serwerów o podobnej konfiguracji - wtedy aktualizujemy 1 plik, i jest on od razu aktualny dla wszystkich serwerów. Oczywiście należy dokładnie przemyśleć co się robi i nie zapominać o kopii zapasowej. | ||
− | + | Pamiętajcie też aby uaktualnić wszelkie ścieżki do takich dodatków jak [[psychostats]], czy [[HLStats]]. | |
− | + | A z [[AMXBans]] sami sobie poradzicie :D | |
− | + | ||
+ | Opis można dostosować do wielu innych dodatków, np.: [[AMX]], czy [[HLGuard]]. Jednak należy przekopać się przez dokumentacje pluginu, aby poznać wszelkie możliwości modyfikacji. | ||
− | |||
{{HLDS}} | {{HLDS}} |
Aktualna wersja na dzień 17:49, 23 lis 2006
Spis treści |
Opis
Na razie krótki opis jako odpalić kilka serwerów z jednego katalogu z grą, bazując na zmiennych przekazywanych do gry.
Nie da debili.
Przygotowanie
Powinieneś mieć pojęcie jak stawiać serwer gry ;D. Przykład na HLDS ale można zastosować do innych gier.
Prosta konfiguracja
Po prostu zdefiniujemy wartości zmiennych,aby nie były domyślne dla danego serwera.
W katalogu cstrike tworzymy dwa katalogi: logs27015 oraz logs27016
W tym celu robimy pliki:
- server1.cfg, mapcycle1.txt, motd1.txt dla serwera numer 1
- server2.cfg, mapcycle2.txt, motd2.txt dla serwera numer 2
Konfigurujemy pliki pod kątem każdego serwera, a w szczególności zwracamy uwagę aby zdefiniować poprawnie zmienne:
- dla serwera nr 1 w server1.cfg
logsdir "logs27015" servercfgfile "server1.cfg" mapchangecfgfile "server1.cfg" mapcyclefile "mapcycle1.txt" motdfile "motd1.txt"
- dla serwera nr 2 w server2.cfg
logsdir "logs27016" servercfgfile "server2.cfg" mapchangecfgfile "server2.cfg" mapcyclefile "mapcycle2.txt" motdfile "motd2.txt"
- Teraz robimy dwie komendy uruchamiające serwery, na przykład dla pierwszego komenda będzie wyglądało tak:
hlds_run -game cstrike +exec server1.cfg +map de_dust +port 27015
a dla drugiego
hlds_run -game cstrike +exec server2.cfg +map de_aztec +port 27016
Rozszerzenie
Wszystko fajnie, działa, ale jest jeden szkopuł - jak mamy dodatki do serwerów typu AMX Mod X to będą współdzielone konta adminów itd, może to być niewygodne, a szczególnie jak się logi zaczną nadpisywać w AMX.
- Specjalnie do tego stworzymy pliki konfiguracyjne pod MetaModa: w cstrike/addons/ tworzymy pliki plugins1.ini oraz plugins2.ini. W nich obu definiujemy tak samo nazwy pluginów jak w normalnym plugins.ini. W rzeczywistości można zrobić, że te pliki będą identyczne.
- No dobra, oznacza to, że każdy serwer może mieć własne dodatki, ale trzeba go odpowiednio uruchomić.
Modyfikujemy komendy startowe tak aby wyglądały jak poniżej:
hlds_run -game cstrike +localinfo mm_pluginsfile "addons/metamod/plugins1.ini" +exec server1.cfg +map de_dust +port 27015
oraz
hlds_run -game cstrike +localinfo mm_pluginsfile "addons/metamod/plugins2.ini" +exec server2.cfg +map de_aztec +port 27012
- Fajnie, ale to nie załatwia sprawy jeśli używamy jednego katalogu AMX (no chyba, że np w plugins1.ini będzie AMX Mod a w plugins2.ini AMX Mod X).
Tak więc trzeba trochę rozszerzyć listę zmian w plikach server1.cfg i server2.cfg aby zmienić konfiguracje dla dodatków.
- Najłatwiej jest teraz skopiować katalog addons/amxmodx do addons/ammxodx-1/ oraz addons/amxmodx-2/, w podkatalogach nanosimy zmiany stosowne go każdego serwera.
Zwracam uwagę szczególnie na plik core.ini. Co więcej należy sprawdzić w plikach .sma czy maja poprawne odnośniki do katalogów konfiguracyjnych (niektóre maja na sztywno napisane addons/amxmodx/ - wtedy albo przepisujemy plugin na dynamicznie przydzielane wartości, albo odpowiednio edytujemy pliki dla każdego serwera i kompilujemy.
- Aby zaktualizować wszystkie konfigi najlepiej przeszukać pliki czy zawierają ciąg addons/amxmodx/ albo amxmodx/ i podmienić odpowiednio ścieżkę na amxmodx-1/ oraz amxmodx-2
- Znowu modyfikujemy komendy startowe serwera, tak aby teraz amxmodx działał poprawnie:
hlds_run -game cstrike +localinfo mm_pluginsfile "addons/metamod/plugins1.ini" +localinfo amx_basedir "addons/amxmodx-1" +exec server1.cfg +map de_dust +port 27015
oraz
hlds_run -game cstrike +localinfo mm_pluginsfile "addons/metamod/plugins2.ini" +localinfo amx_basedir "addons/amxmodx-2" +exec server2.cfg +map de_aztec +port 27016
- Odpal i zobacz ile narobiłeś błędów :D
Inne możliwości
Zamiast mordować się w kopiowanie warto zrobić symlinki (linki symboliczne) do plików, użytecznie jeśli serwery współdzielą np 95% konfiguracji i nie ma sensu wszystkiego kopiować (np.: katalogi z mapami, modelami, etc.). Szczególnie przydatne jak się ma kilka serwerów o podobnej konfiguracji - wtedy aktualizujemy 1 plik, i jest on od razu aktualny dla wszystkich serwerów. Oczywiście należy dokładnie przemyśleć co się robi i nie zapominać o kopii zapasowej.
Pamiętajcie też aby uaktualnić wszelkie ścieżki do takich dodatków jak psychostats, czy HLStats. A z AMXBans sami sobie poradzicie :D
Opis można dostosować do wielu innych dodatków, np.: AMX, czy HLGuard. Jednak należy przekopać się przez dokumentacje pluginu, aby poznać wszelkie możliwości modyfikacji.