Instant weapon
(Różnice między wersjami)
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | Instant weapon czyli broń natychmiastowego działania, to raczej nazwa rodzaju broni w grach. Polega to na tym, że broń zadaje obrażenia natychmiast w momencie naciśnięcia spustu. Bardzo często łączy się to ze sposobem celowania z broni, i tego rodzaju bronie przeważnie zadaja obrażenia w linii prostej od oczu gracza do punktu na mapie wskazywanego przez celownik. | |
Przykładem są wszelkiego rodzaju bronie jak: | Przykładem są wszelkiego rodzaju bronie jak: |
Wersja z 20:32, 13 kwi 2007
Instant weapon czyli broń natychmiastowego działania, to raczej nazwa rodzaju broni w grach. Polega to na tym, że broń zadaje obrażenia natychmiast w momencie naciśnięcia spustu. Bardzo często łączy się to ze sposobem celowania z broni, i tego rodzaju bronie przeważnie zadaja obrażenia w linii prostej od oczu gracza do punktu na mapie wskazywanego przez celownik.
Przykładem są wszelkiego rodzaju bronie jak:
- railgun z Quake 3
- snajperki w Counter-Strike, a raczej wszystkie bronie kulowe, jedyna róznica polega na tym, że wprowadzono rozrzut strzału, więc kule nie zawsze się pokrywaja z celownikiem.
- teleporter, np w Unreal Tournament, aczkolwiek nie działa na celowniku, tlyko teleportujemy się albo umieramy w miejscu gdzie jest nasz przenośny teleport.
Tego rodzaju bronie charakteryzują się dośc prostą do wyuczenia techniką pt wycelij i kliknij. Oczywiście kluczowe znaczenie ma czas reakcji naszego ciała oraz precyzja wykonania. Jednakże można to wyćwiczyć, np na mapach typu instagib.
Przeciwieństwem są bronie non-instant weapon.