Mapcycle
(→Zmienny mapcycle w dzień i w nocy) |
|||
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
=Opis= | =Opis= | ||
− | Mapcycle czyli cykl map to lista map jaka będzie kolejno ładował serwer. Plik ten jest zwykłym plikiem tekstowym i zawiera nazwy map jakie | + | Mapcycle czyli cykl map to lista map jaka będzie kolejno ładował serwer. Plik ten jest zwykłym plikiem tekstowym i zawiera nazwy map jakie są na serwerze - jak jakiejś nie ma to będzie problem. Ta funkcja istnieje właściwie na wszystkich serwerach gier FPS w prostej abo bardziej złożonej postaci (zależy od gry) |
− | Plik przechowujący listę | + | W [[HLDS]] jest w katalogu [[mod]]a, czyli np w cstrike/. |
+ | |||
+ | Plik przechowujący listę definiuje się najczęściej w jakimś pliku konfiguracyjnym, na przykład [[server.cfg]], poprzez dodanie zmiennej | ||
mapcyclefile plik.txt | mapcyclefile plik.txt | ||
na przykład | na przykład | ||
Linia 40: | Linia 42: | ||
=Kiedy= | =Kiedy= | ||
− | Zmiany mapy | + | Zmiany mapy następują z kilku przyczyn: |
*ręczna zmiana - np zdalna albo głosowanie | *ręczna zmiana - np zdalna albo głosowanie | ||
*osiągnięcie limitu czasu mapy ( timel imit ) | *osiągnięcie limitu czasu mapy ( timel imit ) | ||
Linia 50: | Linia 52: | ||
=Modyfikatory= | =Modyfikatory= | ||
− | + | Istnieją takie dodatki jak nextmap pod [[AMX Mod X]], które potrafią przetworzyć plik zawarty w zmiennej mapcyclefile i wyświetlić jaka będzie następna mapa. | |
− | Dość często pluginy typu mapchooser potrafią | + | Dość często pluginy typu mapchooser potrafią inicjować głosowania na mapy pod koniec czasu mapy i często nie pokrywają się z mapcyklem jeśli gracze wybiorą następną mapę. |
+ | |||
+ | ==Zmienny mapcycle w dzień i w nocy== | ||
+ | Z użyciem pluginu [http://forums.alliedmods.net/showthread.php?t=1263 task scheduler]. | ||
+ | |||
+ | wpisz sobie w amx.cfg | ||
+ | |||
+ | amx_task 00:00 "exec server-night.cfg" t | ||
+ | amx_task 00:01 "exec server-night.cfg" t | ||
+ | |||
+ | amx_task 09:00 "exec server.cfg" t | ||
+ | amx_task 09:01 "exec server.cfg" t | ||
+ | |||
+ | server.cfg | ||
+ | servercfgfile server.cfg | ||
+ | mapchangecfgfile server.cfg | ||
+ | mapcyclefile mapcycle.txt | ||
+ | ... | ||
+ | |||
+ | server-night.cfg | ||
+ | servercfgfile server-night.cfg | ||
+ | mapchangecfgfile server-night.cfg | ||
+ | mapcyclefile mapcycle-night.txt | ||
+ | ... | ||
+ | |||
+ | w mapcycle.txt masz normalne mapki, a w mapcycle-night.txt masz mapki na noc. | ||
+ | |||
+ | Możesz np. dopisać sobie aby każdy config jeszcze podmieniał motdfile - i np. żeby nocne motd informowało o tym ze są nocne mapki. | ||
+ | |||
[[Kategoria:HLDS]] | [[Kategoria:HLDS]] | ||
[[Kategoria:SRCDS]] | [[Kategoria:SRCDS]] |
Aktualna wersja na dzień 23:10, 25 maj 2007
Spis treści |
Opis
Mapcycle czyli cykl map to lista map jaka będzie kolejno ładował serwer. Plik ten jest zwykłym plikiem tekstowym i zawiera nazwy map jakie są na serwerze - jak jakiejś nie ma to będzie problem. Ta funkcja istnieje właściwie na wszystkich serwerach gier FPS w prostej abo bardziej złożonej postaci (zależy od gry)
W HLDS jest w katalogu moda, czyli np w cstrike/.
Plik przechowujący listę definiuje się najczęściej w jakimś pliku konfiguracyjnym, na przykład server.cfg, poprzez dodanie zmiennej
mapcyclefile plik.txt
na przykład
mapcyclefile mapcykl_styczen.txt
mapcyclefile mapcycle.txt
Przykład
as_oilrig cs_747 cs_assault cs_backalley cs_estate cs_havana cs_italy cs_militia cs_office cs_siege de_airstrip de_aztec de_cbble de_chateau de_dust de_dust2 de_inferno de_nuke de_piranesi de_prodigy de_storm de_survivor de_torn de_train de_vertigo
Kiedy
Zmiany mapy następują z kilku przyczyn:
- ręczna zmiana - np zdalna albo głosowanie
- osiągnięcie limitu czasu mapy ( timel imit )
- osiągnięcie limitu punktów gracza ( fragl imit )
- osiągnięcie limitu rund (round limit / max rounds)
- osiągnięcie limitu wygranych rund ( win limit )
- zaplanowane zadanie (task)
- pad serwera :)
Modyfikatory
Istnieją takie dodatki jak nextmap pod AMX Mod X, które potrafią przetworzyć plik zawarty w zmiennej mapcyclefile i wyświetlić jaka będzie następna mapa. Dość często pluginy typu mapchooser potrafią inicjować głosowania na mapy pod koniec czasu mapy i często nie pokrywają się z mapcyklem jeśli gracze wybiorą następną mapę.
Zmienny mapcycle w dzień i w nocy
Z użyciem pluginu task scheduler.
wpisz sobie w amx.cfg
amx_task 00:00 "exec server-night.cfg" t amx_task 00:01 "exec server-night.cfg" t
amx_task 09:00 "exec server.cfg" t amx_task 09:01 "exec server.cfg" t
server.cfg
servercfgfile server.cfg mapchangecfgfile server.cfg mapcyclefile mapcycle.txt ...
server-night.cfg
servercfgfile server-night.cfg mapchangecfgfile server-night.cfg mapcyclefile mapcycle-night.txt ...
w mapcycle.txt masz normalne mapki, a w mapcycle-night.txt masz mapki na noc.
Możesz np. dopisać sobie aby każdy config jeszcze podmieniał motdfile - i np. żeby nocne motd informowało o tym ze są nocne mapki.