Transfer miesięczny serwera gry

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Przykład)
Linia 17: Linia 17:
  
 
BattleField 2, 64 slot, cały czas pełny, transfer 10k/s na gracza w obie strony
 
BattleField 2, 64 slot, cały czas pełny, transfer 10k/s na gracza w obie strony
 +
 
64 * 10 * 24 * 3600 * 31 / 1000000 = 2000 GB, czyli 2TB
 
64 * 10 * 24 * 3600 * 31 / 1000000 = 2000 GB, czyli 2TB

Wersja z 23:23, 9 sty 2008

Kalkulacja

Bierzemy kartkę papieru i notujemy:

  • jaki jest średni transfer na gracza w obie strony na sekundę, w kilobajtach - w CS jakies 12
  • ile jest slotów na serwerze - im więcej tym większy transfer, rośnie nieliniowo, np 16 slotów
  • ile godzin dziennie serwer jest pełny - zakładamy, że 8h - człowiek musi jeść, spać itd ;D

Teraz kalkulator do łapy i liczymy wg formuły:

sloty * transfer * godzin dziennie * 3600 * 31 / 1000000 = ilość GB na miesiąc

Wartość oczywiście szacunkowa - zależna od gry, od ilości graczy, od ustawień sv_maxupdaterate i sv_maxrate, dokładne dane poda ci provider albo logi ;)

Przykład

Counter-Strike 16 slot, gracze siedzą na full 8h:

  • 16 * 12 * 8 * 3600 * 31 / 1000000 = 171GB

BattleField 2, 64 slot, cały czas pełny, transfer 10k/s na gracza w obie strony

64 * 10 * 24 * 3600 * 31 / 1000000 = 2000 GB, czyli 2TB

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia