Transfer miesięczny serwera gry
(Różnice między wersjami)
(→Przykład) |
|||
Linia 17: | Linia 17: | ||
BattleField 2, 64 slot, cały czas pełny, transfer 10k/s na gracza w obie strony | BattleField 2, 64 slot, cały czas pełny, transfer 10k/s na gracza w obie strony | ||
+ | |||
64 * 10 * 24 * 3600 * 31 / 1000000 = 2000 GB, czyli 2TB | 64 * 10 * 24 * 3600 * 31 / 1000000 = 2000 GB, czyli 2TB |
Wersja z 23:23, 9 sty 2008
Kalkulacja
Bierzemy kartkę papieru i notujemy:
- jaki jest średni transfer na gracza w obie strony na sekundę, w kilobajtach - w CS jakies 12
- ile jest slotów na serwerze - im więcej tym większy transfer, rośnie nieliniowo, np 16 slotów
- ile godzin dziennie serwer jest pełny - zakładamy, że 8h - człowiek musi jeść, spać itd ;D
Teraz kalkulator do łapy i liczymy wg formuły:
sloty * transfer * godzin dziennie * 3600 * 31 / 1000000 = ilość GB na miesiąc
Wartość oczywiście szacunkowa - zależna od gry, od ilości graczy, od ustawień sv_maxupdaterate i sv_maxrate, dokładne dane poda ci provider albo logi ;)
Przykład
Counter-Strike 16 slot, gracze siedzą na full 8h:
- 16 * 12 * 8 * 3600 * 31 / 1000000 = 171GB
BattleField 2, 64 slot, cały czas pełny, transfer 10k/s na gracza w obie strony
64 * 10 * 24 * 3600 * 31 / 1000000 = 2000 GB, czyli 2TB