Enemy Territory: QUAKE Wars
(→Mody) |
|||
Linia 12: | Linia 12: | ||
*[http://enemyterritory.com Oficjalna strona] | *[http://enemyterritory.com Oficjalna strona] | ||
*[http://quakewars.pl QuakeWars.pl] - polska strona poświęcona grze | *[http://quakewars.pl QuakeWars.pl] - polska strona poświęcona grze | ||
− | *[http://wiki.splashdamage.com/index.php/Main_Page SplashDamage Wiki] - dla osób chcących | + | *[http://wiki.splashdamage.com/index.php/Main_Page SplashDamage Wiki] - dla osób chcących zrobić modyfikacje dla gry - mapy, pojazdy, mody itd. |
− | *[http://www.auz.at/etqw/HtmlDiff.html Lista zmiennych] jakie uległy zmanom w patchu 1.4 i | + | *[http://www.auz.at/etqw/HtmlDiff.html Lista zmiennych] jakie uległy zmanom w patchu 1.4 i porównaniu z patchem 1.2 |
=Komendy= | =Komendy= | ||
Linia 28: | Linia 28: | ||
**warto wtedy ustawic r_mode 3, com_aviDemoWidth, com_aviDemoHeight | **warto wtedy ustawic r_mode 3, com_aviDemoWidth, com_aviDemoHeight | ||
==Rcon== | ==Rcon== | ||
− | '''rcon pauseGame''' - zatrzymuje | + | '''rcon pauseGame''' - zatrzymuje grę |
− | '''rcon unpauseGame''' - wznawia | + | '''rcon unpauseGame''' - wznawia grę |
=Instalacja= | =Instalacja= | ||
Linia 43: | Linia 43: | ||
===Pliki=== | ===Pliki=== | ||
*pobieramy plik '''ETQW-server-1.4-full.x86.run''' z [http://zerowing.idsoftware.com:6969/stats.html?info_hash=0cd9f3205f42036c39a455b032d430a81f0b9c2b torrenta] albo z listy mirrorów - jakieś 426MB. | *pobieramy plik '''ETQW-server-1.4-full.x86.run''' z [http://zerowing.idsoftware.com:6969/stats.html?info_hash=0cd9f3205f42036c39a455b032d430a81f0b9c2b torrenta] albo z listy mirrorów - jakieś 426MB. | ||
− | *do serwerow ostatnio | + | *do serwerow ostatnio pojawiły sie hotfixy - głównie do [http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=21451 windowsowego] oraz mamy tez do [http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=21389 linuxa]. |
===Instalka=== | ===Instalka=== | ||
Linia 111: | Linia 111: | ||
=Konfiguracja= | =Konfiguracja= | ||
*W poprzednim punkcie widać ze struktury katalogów co będziemy konfigurować, poniżej szybki wstępniak, a niżej dokładniejsze informacje. | *W poprzednim punkcie widać ze struktury katalogów co będziemy konfigurować, poniżej szybki wstępniak, a niżej dokładniejsze informacje. | ||
− | **base/server.cfg - taka sama funkcja jak [[server.cfg]] ale z komendami pod ETQW, | + | **base/server.cfg - taka sama funkcja jak [[server.cfg]] ale z komendami pod ETQW, definiujemy w nim parametry serwera. Przykładowy config z serwera INEA - [[ETQW server.cfg]]. |
**base/match.cfg - konfiguracja zmiennych na mecz - przykładowy config z serwera INEA - [[ETQW match.cfg]] | **base/match.cfg - konfiguracja zmiennych na mecz - przykładowy config z serwera INEA - [[ETQW match.cfg]] | ||
**base/public.cfg - konfiguracja zmiennych na serwer publiczny po meczu - przykładowy config z serwera INEA - [[ETQW public.cfg]] | **base/public.cfg - konfiguracja zmiennych na serwer publiczny po meczu - przykładowy config z serwera INEA - [[ETQW public.cfg]] | ||
**base/usergroups.dat - kontrola praw grup użytkowników - [[ETQW usergroups.dat]] | **base/usergroups.dat - kontrola praw grup użytkowników - [[ETQW usergroups.dat]] | ||
− | *Do tego trzeba będzie stworzyć plik '''base/guidstates.dat''' - definiuje się w nim bany oraz adminy. [[ETQW guidstates.dat]] - | + | *Do tego trzeba będzie stworzyć plik '''base/guidstates.dat''' - definiuje się w nim bany oraz adminy. [[ETQW guidstates.dat]] - przyda się komenda w konsoli '''printUserGuid'''. |
==server.cfg== | ==server.cfg== | ||
O ile w [[ETQW server.cfg]] jest opis zmiennych z komentarzem po angielsku (więc słownik w łapę i sobie tłumaczyć), to może kilka uwag. | O ile w [[ETQW server.cfg]] jest opis zmiennych z komentarzem po angielsku (więc słownik w łapę i sobie tłumaczyć), to może kilka uwag. | ||
− | *'''si_name''' jak widać może | + | *'''si_name''' jak widać może posiadać kolorowe napisy jak z wcześniejszych serii Quake czy Doom - definicja kolorów [[Kolory tekstów w grach na silniku z id software|tutaj]]. |
− | *'''net_serverPunkbusterEnabled''' | + | *'''net_serverPunkbusterEnabled''' powinien posiadać wartość 1 jeśli zainstalowaliście [[PunkBuster]]a i chcecie go używać na serwerze. Gracze też będą musieli go posiadać. |
− | *'''net_LANServer''' ustawiamy na 1 | + | *'''net_LANServer''' ustawiamy na 1 jeśli to ma być serwer tylko na [[LAN]]. |
*'''si_privateClients''' liczba zarezerwowanych slotów. | *'''si_privateClients''' liczba zarezerwowanych slotów. | ||
*'''si_needpass''' ustawiamy na 1 jeśli na serwer chcemy założyć hasło, np na mecze albo na czas administracyjny. | *'''si_needpass''' ustawiamy na 1 jeśli na serwer chcemy założyć hasło, np na mecze albo na czas administracyjny. | ||
− | *'''g_password''' to włąsnie hasło na serwer | + | *'''g_password''' to włąsnie hasło na serwer jeśli jest zahasłowany |
*'''g_privatePassword''' to hasło aby wejść na zarezerwowany slot | *'''g_privatePassword''' to hasło aby wejść na zarezerwowany slot | ||
*'''net_serverRemoteConsolePassword'' to hasło do zdalnej kontroli rcon np programem [[QuakeWars Power Admin]] | *'''net_serverRemoteConsolePassword'' to hasło do zdalnej kontroli rcon np programem [[QuakeWars Power Admin]] | ||
− | *'''si_disableVoting''' radze nie | + | *'''si_disableVoting''' radze nie wyłączać jak nie masz masy adminów. |
* seria si_motd_1, si_motd_2 ... 5 - staraj się aby były to krótkie teksty - pokazują się na lewo podczas podłączenia do serwera. | * seria si_motd_1, si_motd_2 ... 5 - staraj się aby były to krótkie teksty - pokazują się na lewo podczas podłączenia do serwera. | ||
*'''logFile''' wartość 2 jest przydatna przy skryptach nasłuchujących logów z konsoli | *'''logFile''' wartość 2 jest przydatna przy skryptach nasłuchujących logów z konsoli | ||
− | *logFileName "logs/ETQW_$Y-$M-$D_$h-$m.log" | + | *logFileName "logs/ETQW_$Y-$M-$D_$h-$m.log" definiuje ścieżkę gdzie zapisywać logi - każdy log jest tworzony z datą uruchomienia serwera (czyli co restart, pad itd), a nie co mapę. |
**$Y - rok | **$Y - rok | ||
**$M - miesiąc | **$M - miesiąc | ||
Linia 142: | Linia 142: | ||
*'''net_useUPnP''' jak ustawi się na numer 1 to mogą być problemy z uruchomieniem serwera. Ta opcja jest raczej użyteczna tylko na Windows za routerem w domu. | *'''net_useUPnP''' jak ustawi się na numer 1 to mogą być problemy z uruchomieniem serwera. Ta opcja jest raczej użyteczna tylko na Windows za routerem w domu. | ||
− | *'''antilag''' - zmiana poniższych parametrów na niestandardowe powoduje, że gra się bardzo dziwnie, ogólnie zaczyna świrować. | + | *'''antilag''' - (chyba juz blokowana) zmiana poniższych parametrów na niestandardowe powoduje, że gra się bardzo dziwnie, ogólnie zaczyna świrować. |
− | si_antiLag "1" // | + | si_antiLag "1" // przeprowadzanie systemu antilag na graczach, default = "1" |
si_antiLagForgiving "0" // how forgiving the antilag is - the higher, the more forgiving, default = "0" | si_antiLagForgiving "0" // how forgiving the antilag is - the higher, the more forgiving, default = "0" | ||
− | si_antiLagOnly "0" // | + | si_antiLagOnly "0" // serwer ma uzywac tylko antilag, default = "0" |
− | *'''si_rules'' | + | *'''si_rules'' definiuje w jakim trybie gra się na serwerze |
**sdGameRulesCampaign - (domyślnie) kampania, czyli są to przeważnie 3 mapki przez które zbiera się punkty doświadczenia. tryb ten jest jedynym trybem na serwerach rankingowych | **sdGameRulesCampaign - (domyślnie) kampania, czyli są to przeważnie 3 mapki przez które zbiera się punkty doświadczenia. tryb ten jest jedynym trybem na serwerach rankingowych | ||
**sdGameRulesObjective - zdobicie celu mapy, czyli jednokrotnie | **sdGameRulesObjective - zdobicie celu mapy, czyli jednokrotnie | ||
**sdGameRulesStopWatch - jak jeden team wygra, to następuje zmiana drużyn miejscami, i druga ekipa ma wykonać to samo zadanie tylko szybciej - najczęściej spotykane na klanówkach, gdzie wydajniejszy team po prostu wykona dana misję szybciej a nie na fragi. | **sdGameRulesStopWatch - jak jeden team wygra, to następuje zmiana drużyn miejscami, i druga ekipa ma wykonać to samo zadanie tylko szybciej - najczęściej spotykane na klanówkach, gdzie wydajniejszy team po prostu wykona dana misję szybciej a nie na fragi. | ||
− | *mapcycle - o tym potem, może kiedyś, teraz mi sie nie chce. może tylko link do tego [http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=21058 jak | + | *mapcycle - o tym potem, może kiedyś, teraz mi sie nie chce. może tylko link do tego [http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=21058 jak robić własne kampanie] po angielsku. |
*ostatniej linii nie dotykajcie bo wam serwer nie wystartuje ;D | *ostatniej linii nie dotykajcie bo wam serwer nie wystartuje ;D | ||
==Pobieranie map z WWW - Fast download== | ==Pobieranie map z WWW - Fast download== | ||
− | Pobieralne | + | Pobieralne są tylko pliki pak - czyli .pk4. Nie pobierane są jednak pliki pak0xxx.pk4 oraz pliki w katalogu modu o takiej samej nazwie jak w katalogu base - powoduje to, ze niektore mody nie beda sie sciagac poprawnie o ich tworzy zrypali sprawę ;) |
− | *net_serverDlBaseURL "<address>" // | + | *net_serverDlBaseURL "<address>" // adres bazowy odnośników do pobierania plików |
− | *net_serverDlTable "<list>" //pak | + | *net_serverDlTable "<list>" // lista plikó pak jakie można zassać z serwera (pełne nazwy razem ze wzglednymi sciezkami, np "base/ctf_mulltidemo.pk4;etqwpro/config.pk4", rozdzielona średnikami, używać gwiazdki aby oznaczyć wszystkie paki |
− | *net_serverDownload "2" // | + | *net_serverDownload "2" //właczenie przekierowania do szybkiego pobierania. 0: wyłączone, 1: klient wychodzi i odpala stronę www z adresem si_serverURL, 2: klient ssa paki z serwera uzywajac zmiennej net_serverDlBaseURL i podlacza sie ponownie (gra sie sama zrestartuje), 3: aktywuje wbudowany moduł serwera www w serwer gry - zobacz zmienne net_serverDl* w celu konfiguracji |
− | *si_serverURL "<url>" // | + | *si_serverURL "<url>" // url o serwerze, np strona klanowa |
===Przykład=== | ===Przykład=== | ||
net_serverDlBaseURL "http://www.example.com/download/" | net_serverDlBaseURL "http://www.example.com/download/" | ||
net_serverDlTable "*" | net_serverDlTable "*" | ||
net_serverDownload "2" | net_serverDownload "2" | ||
− | A na serwerze WWW musi | + | A na serwerze WWW musi być katalog http://www.example.com/download/<mod>plik.pk4, np http://www.example.com/download/base/q3dm6.pk4 |
− | === | + | ===Zintegrowany serwer WWW=== |
− | W ETQW mamy opcję przesyłania plików | + | W ETQW mamy opcję przesyłania plików używając wbudowanego prostego serwera www w grę. Aktywuje się on jak jest net_serverDownload 3. |
− | + | Można w nim ustawić limity prędkosci pobierania na gracza oraz na wszystkie połączenia. | |
*net_httpServerBaseURL "<url>" //type: string (init) | *net_httpServerBaseURL "<url>" //type: string (init) | ||
− | *net_httpServerGlobalBW <num> // | + | *net_httpServerGlobalBW <num> //limit globalny serwera http (kilobytes/second, 0=inf), type: int [0, 2000000] |
− | *net_httpServerPlayerBW <num> // | + | *net_httpServerPlayerBW <num> //limit na gracza na serwerze http (kilobytes/second, 0=inf), type: int [0, 2000000] |
− | *net_httpServerPort <num> // | + | *net_httpServerPort <num> //numer posrtu na ktorym ma nasluchiwac wbudowany serwer www |
=Inne= | =Inne= | ||
*[http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=16988 o NetCode gry ETQW] | *[http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=16988 o NetCode gry ETQW] | ||
*[[QuakeWars Power Admin]] - aplikacja do zarządzania serwerem gry z wykorzystaniem [[rcon]]a oraz [[PunkBuster]]a. | *[[QuakeWars Power Admin]] - aplikacja do zarządzania serwerem gry z wykorzystaniem [[rcon]]a oraz [[PunkBuster]]a. | ||
− | *[http://etschnoog.extra.hu//index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=37 ETQW Console Master] - | + | *[http://etschnoog.extra.hu//index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=37 ETQW Console Master] - przeznaczony do administracji serwerami ET oraz ETQW. |
− | * [http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=21325 Ograniczenie zmiany ikon podswietlenia min] - | + | * [http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=21325 Ograniczenie zmiany ikon podswietlenia min] - ponieważ jedna zmienna nie jest blokowana, musimy wyforsować sprawdzanie i kickowanie prze zPunkBustera. Dlatego warto rcon'em wykonać poniższe komendy: |
rcon pb_sv_cvar g_mineIconSize IN 0 10 | rcon pb_sv_cvar g_mineIconSize IN 0 10 | ||
rcon pb_sv_KickLen 0 | rcon pb_sv_KickLen 0 | ||
rcon pb_sv_writecfg | rcon pb_sv_writecfg | ||
− | *[http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=21092 ETQWTV] -howto | + | *[http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=21092 ETQWTV] - howto |
=Mody= | =Mody= | ||
− | *[http://pigmod.scottbrooks.ca/ PIGmod] narzucający ograniczenia pod [[CAL]], jest | + | *[http://pigmod.scottbrooks.ca/ PIGmod] narzucający ograniczenia pod [[CAL]], jest to taki sam ETQW jak normalnie ale z ograniczeniami na ilość pojazdów, klas itp. |
− | *[ | + | *[[ETQWPro]] - ma być jak ETPro pod Enemy Territory. Aktualnie jednak zmienia sporo parametrów wpływających na [[gameplay]] np [[recoil]] czy [[spread]] oraz [[lean]]. |
{{etqw}} | {{etqw}} |
Wersja z 22:29, 25 lut 2008
Spis treści |
Opis
Enemy Territory: QUAKE Wars to strategiczny shooter oparty o misje, bazujący na klasach FPS wklejony w świat QuakeWars. W bitwie o Ziemię musisz wybrać stronę, której chcesz pomóc w walce. Dwie grywalne armie w Enemy Territory: QUAKE Wars różnią się między sobą tworząc absolutnie unikalny gameplay. Twoje doświadczenia zależą od strony, którą wybierzesz.
- Strogg: Siły inwazyjne z jednym, jasno określonym celem - zniszczenie ludzkości poprzez stroggifikację oraz zaawansowane technologie i bronie, aby to osiągnąć.
- Global Defense Force (GDF): Jedyna linia obrony Ziemi, chroniąca swój "dom" i środowisko swoim arsenałem militarnym.
W przypadku każdej strony musisz wybrać, jaką rolę chcesz odgrywać na polu bitwy. Każda misja i cel wymagają innych zdolności, a nawet najlepsi gracze pomagają swoim zespołom osiągnąć końcowe zwycięstwo.
Gra różni się znacznie od wszelkiego rodzaju gier typu ET, CS, Quake (chodzi o multiplayer) i tym podobnych. Więcej na http://quakewars.pl
Linki
- Oficjalna strona
- QuakeWars.pl - polska strona poświęcona grze
- SplashDamage Wiki - dla osób chcących zrobić modyfikacje dla gry - mapy, pojazdy, mody itd.
- Lista zmiennych jakie uległy zmanom w patchu 1.4 i porównaniu z patchem 1.2
Komendy
printUserGuid - znajdowanie GUID graczy - np do dodania do admina.
Administracja
Będąc zalogowanym na admina:
- banowanie odbanowanie
admin listBans - listuje bany
admin unban <index> - usuwa danego bana (wg id z indexu)
Nagrywanie video
- renderNetDemo
- warto wtedy ustawic r_mode 3, com_aviDemoWidth, com_aviDemoHeight
Rcon
rcon pauseGame - zatrzymuje grę
rcon unpauseGame - wznawia grę
Instalacja
Linux
Wymagania
- 800 MB na dysku albo więcej
- parametry w kernelu preempt oraz taktowanie na 1000Hz albo wiecej.
- 300 MB RAM
- dostęp do ssh
- pakiet curl
Pliki
- pobieramy plik ETQW-server-1.4-full.x86.run z torrenta albo z listy mirrorów - jakieś 426MB.
- do serwerow ostatnio pojawiły sie hotfixy - głównie do windowsowego oraz mamy tez do linuxa.
Instalka
- wpisujemy komendy w konsoli
chmod 777 ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run ./ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run
a potem klawiszami strzałek przesuwamy zaznaczenie tak jak na obrazkach ;)
- Przechodzimy do naszego kochanego katalogu gdzie zainstalowaliśmy serwer gry. Mamy w nim taką strukturę katalogów
. |-- EULA.txt |-- README.txt |-- base | |-- bots | | `-- botnames.dat | |-- game000.pk4 | |-- game002.pk4 | |-- match.cfg | |-- pak000.pk4 | |-- pak001.pk4 | |-- pak002.pk4 | |-- pak003.pk4 | |-- pak004.pk4 | |-- pak005.pk4 | |-- public.cfg | |-- server.cfg | |-- usergroups.dat | `-- usergroups.example |-- copyrights.txt |-- etqw-dedicated |-- etqw_icon.png |-- etqwded.x86 |-- libgcc_s.so.1 |-- libjpeg.so.62 |-- libstdc++.so.6 |-- openurl.sh `-- pb |-- PBEULA.txt |-- htm | |-- la001313.htm | |-- lc001714.htm | |-- ma001313.htm | |-- mc001714.htm | |-- wa001313.htm | `-- wc001714.htm |-- pbag.so |-- pbags.so |-- pbcl.so |-- pbcls.so `-- pbsv.so 4 directories, 36 files
Konfiguracja
- W poprzednim punkcie widać ze struktury katalogów co będziemy konfigurować, poniżej szybki wstępniak, a niżej dokładniejsze informacje.
- base/server.cfg - taka sama funkcja jak server.cfg ale z komendami pod ETQW, definiujemy w nim parametry serwera. Przykładowy config z serwera INEA - ETQW server.cfg.
- base/match.cfg - konfiguracja zmiennych na mecz - przykładowy config z serwera INEA - ETQW match.cfg
- base/public.cfg - konfiguracja zmiennych na serwer publiczny po meczu - przykładowy config z serwera INEA - ETQW public.cfg
- base/usergroups.dat - kontrola praw grup użytkowników - ETQW usergroups.dat
- Do tego trzeba będzie stworzyć plik base/guidstates.dat - definiuje się w nim bany oraz adminy. ETQW guidstates.dat - przyda się komenda w konsoli printUserGuid.
server.cfg
O ile w ETQW server.cfg jest opis zmiennych z komentarzem po angielsku (więc słownik w łapę i sobie tłumaczyć), to może kilka uwag.
- si_name jak widać może posiadać kolorowe napisy jak z wcześniejszych serii Quake czy Doom - definicja kolorów tutaj.
- net_serverPunkbusterEnabled powinien posiadać wartość 1 jeśli zainstalowaliście PunkBustera i chcecie go używać na serwerze. Gracze też będą musieli go posiadać.
- net_LANServer ustawiamy na 1 jeśli to ma być serwer tylko na LAN.
- si_privateClients liczba zarezerwowanych slotów.
- si_needpass ustawiamy na 1 jeśli na serwer chcemy założyć hasło, np na mecze albo na czas administracyjny.
- g_password to włąsnie hasło na serwer jeśli jest zahasłowany
- g_privatePassword to hasło aby wejść na zarezerwowany slot
- 'net_serverRemoteConsolePassword to hasło do zdalnej kontroli rcon np programem QuakeWars Power Admin
- si_disableVoting radze nie wyłączać jak nie masz masy adminów.
- seria si_motd_1, si_motd_2 ... 5 - staraj się aby były to krótkie teksty - pokazują się na lewo podczas podłączenia do serwera.
- logFile wartość 2 jest przydatna przy skryptach nasłuchujących logów z konsoli
- logFileName "logs/ETQW_$Y-$M-$D_$h-$m.log" definiuje ścieżkę gdzie zapisywać logi - każdy log jest tworzony z datą uruchomienia serwera (czyli co restart, pad itd), a nie co mapę.
- $Y - rok
- $M - miesiąc
- $D - dzień
- $h - godzina 00-23
- $m - minuty 00-59
- net_allowCheats aktywować tylko for fun ;D, można wtedy bardzo wiele zmiennych modyfikować, np grawitację, oświetlenie itd.
- net_useUPnP jak ustawi się na numer 1 to mogą być problemy z uruchomieniem serwera. Ta opcja jest raczej użyteczna tylko na Windows za routerem w domu.
- antilag - (chyba juz blokowana) zmiana poniższych parametrów na niestandardowe powoduje, że gra się bardzo dziwnie, ogólnie zaczyna świrować.
si_antiLag "1" // przeprowadzanie systemu antilag na graczach, default = "1" si_antiLagForgiving "0" // how forgiving the antilag is - the higher, the more forgiving, default = "0" si_antiLagOnly "0" // serwer ma uzywac tylko antilag, default = "0"
- 'si_rules definiuje w jakim trybie gra się na serwerze
- sdGameRulesCampaign - (domyślnie) kampania, czyli są to przeważnie 3 mapki przez które zbiera się punkty doświadczenia. tryb ten jest jedynym trybem na serwerach rankingowych
- sdGameRulesObjective - zdobicie celu mapy, czyli jednokrotnie
- sdGameRulesStopWatch - jak jeden team wygra, to następuje zmiana drużyn miejscami, i druga ekipa ma wykonać to samo zadanie tylko szybciej - najczęściej spotykane na klanówkach, gdzie wydajniejszy team po prostu wykona dana misję szybciej a nie na fragi.
- mapcycle - o tym potem, może kiedyś, teraz mi sie nie chce. może tylko link do tego jak robić własne kampanie po angielsku.
- ostatniej linii nie dotykajcie bo wam serwer nie wystartuje ;D
Pobieranie map z WWW - Fast download
Pobieralne są tylko pliki pak - czyli .pk4. Nie pobierane są jednak pliki pak0xxx.pk4 oraz pliki w katalogu modu o takiej samej nazwie jak w katalogu base - powoduje to, ze niektore mody nie beda sie sciagac poprawnie o ich tworzy zrypali sprawę ;)
- net_serverDlBaseURL "<address>" // adres bazowy odnośników do pobierania plików
- net_serverDlTable "<list>" // lista plikó pak jakie można zassać z serwera (pełne nazwy razem ze wzglednymi sciezkami, np "base/ctf_mulltidemo.pk4;etqwpro/config.pk4", rozdzielona średnikami, używać gwiazdki aby oznaczyć wszystkie paki
- net_serverDownload "2" //właczenie przekierowania do szybkiego pobierania. 0: wyłączone, 1: klient wychodzi i odpala stronę www z adresem si_serverURL, 2: klient ssa paki z serwera uzywajac zmiennej net_serverDlBaseURL i podlacza sie ponownie (gra sie sama zrestartuje), 3: aktywuje wbudowany moduł serwera www w serwer gry - zobacz zmienne net_serverDl* w celu konfiguracji
- si_serverURL "<url>" // url o serwerze, np strona klanowa
Przykład
net_serverDlBaseURL "http://www.example.com/download/" net_serverDlTable "*" net_serverDownload "2"
A na serwerze WWW musi być katalog http://www.example.com/download/<mod>plik.pk4, np http://www.example.com/download/base/q3dm6.pk4
Zintegrowany serwer WWW
W ETQW mamy opcję przesyłania plików używając wbudowanego prostego serwera www w grę. Aktywuje się on jak jest net_serverDownload 3. Można w nim ustawić limity prędkosci pobierania na gracza oraz na wszystkie połączenia.
- net_httpServerBaseURL "<url>" //type: string (init)
- net_httpServerGlobalBW <num> //limit globalny serwera http (kilobytes/second, 0=inf), type: int [0, 2000000]
- net_httpServerPlayerBW <num> //limit na gracza na serwerze http (kilobytes/second, 0=inf), type: int [0, 2000000]
- net_httpServerPort <num> //numer posrtu na ktorym ma nasluchiwac wbudowany serwer www
Inne
- o NetCode gry ETQW
- QuakeWars Power Admin - aplikacja do zarządzania serwerem gry z wykorzystaniem rcona oraz PunkBustera.
- ETQW Console Master - przeznaczony do administracji serwerami ET oraz ETQW.
- Ograniczenie zmiany ikon podswietlenia min - ponieważ jedna zmienna nie jest blokowana, musimy wyforsować sprawdzanie i kickowanie prze zPunkBustera. Dlatego warto rcon'em wykonać poniższe komendy:
rcon pb_sv_cvar g_mineIconSize IN 0 10 rcon pb_sv_KickLen 0 rcon pb_sv_writecfg
- ETQWTV - howto