Mod
Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
(Nie pokazano 11 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Mod to modyfikacja gry, stanowi | + | =Opis= |
+ | Mod to modyfikacja gry, stanowi dodatek do oryginalnej gry, najczęściej pod tym pojęciem mamy na myśli taki pakiet plików w osobnym podkatalogu, gdzie odpalona gra z odpowiednim parametrem załaduje wybrany mod i zmienią się zasady gry. | ||
− | Mody zaczynają się od prostych typu zmiana zachowania specyficznej broni, albo rozszerzenie | + | Mody zaczynają się od prostych typu zmiana zachowania specyficznej broni, albo rozszerzenie funkcjonalności w celu łatwiejszego administrowania serwerem, albo totalne konwersje, które mają odmienny zupełnie charakter od oryginalnej gry. |
− | Przykłady | + | =Przykłady= |
* [[Half-Life]] i [[Counter-Strike]] czy [[Day of Defeat]] albo [[HLRally]] | * [[Half-Life]] i [[Counter-Strike]] czy [[Day of Defeat]] albo [[HLRally]] | ||
* [[Quake]] i [[Rocker Arena]] | * [[Quake]] i [[Rocker Arena]] | ||
+ | =Najbardziej znane= | ||
+ | Lista najbardziej znanych nazw skrótowych i nazw pełnych. | ||
+ | ==Half-Life== | ||
+ | * '''valve''' [[Half-Life| H-L DeathMatch]] | ||
+ | * '''cstrike''' [[Counter-Strike]] | ||
+ | * '''dod''' [[Day of Defeat]] | ||
+ | * '''dmc''' [[Half-Life|DeathMatch Classic]] - przypomina rozgrywkę z [[Quake]] | ||
+ | * '''tfc''' [[Team Fortress Classic]] | ||
+ | * '''czero''' [[Counter-Strike|Condition Zero]] | ||
+ | * '''ricochet''' [[Half-Life|Ricochet]] skacze się w przestrzeni po platformach i strzał się pociskami, trzeba zrzucić wroga w przepaść. | ||
+ | * '''gearbox''' Nawet nie wiem co to jest :D | ||
+ | |||
+ | ==Source== | ||
+ | * '''CS:S''', [[Counter-Strike: Source]] jak sama nazwa mówi | ||
+ | * '''DoD:S''' [[Day of Defeat: Source]] | ||
+ | * '''HL2:MP''' [[Half-Life 2|Half-Life 2: Multiplayer ]] | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Gry]] |
Aktualna wersja na dzień 14:22, 1 lut 2009
Spis treści |
Opis
Mod to modyfikacja gry, stanowi dodatek do oryginalnej gry, najczęściej pod tym pojęciem mamy na myśli taki pakiet plików w osobnym podkatalogu, gdzie odpalona gra z odpowiednim parametrem załaduje wybrany mod i zmienią się zasady gry.
Mody zaczynają się od prostych typu zmiana zachowania specyficznej broni, albo rozszerzenie funkcjonalności w celu łatwiejszego administrowania serwerem, albo totalne konwersje, które mają odmienny zupełnie charakter od oryginalnej gry.
Przykłady
- Half-Life i Counter-Strike czy Day of Defeat albo HLRally
- Quake i Rocker Arena
Najbardziej znane
Lista najbardziej znanych nazw skrótowych i nazw pełnych.
Half-Life
- valve H-L DeathMatch
- cstrike Counter-Strike
- dod Day of Defeat
- dmc DeathMatch Classic - przypomina rozgrywkę z Quake
- tfc Team Fortress Classic
- czero Condition Zero
- ricochet Ricochet skacze się w przestrzeni po platformach i strzał się pociskami, trzeba zrzucić wroga w przepaść.
- gearbox Nawet nie wiem co to jest :D
Source
- CS:S, Counter-Strike: Source jak sama nazwa mówi
- DoD:S Day of Defeat: Source
- HL2:MP Half-Life 2: Multiplayer