Mod
Od HLDS.pl
				
								
				(Różnice między wersjami)
				
																
				
				
								
				m (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 83.27.17.119)  | 
		|||
| (Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
| Linia 2: | Linia 2: | ||
Mod to modyfikacja gry, stanowi dodatek do oryginalnej gry, najczęściej pod tym pojęciem mamy na myśli taki pakiet plików w osobnym podkatalogu, gdzie odpalona gra z odpowiednim parametrem załaduje wybrany mod i zmienią się zasady gry.  | Mod to modyfikacja gry, stanowi dodatek do oryginalnej gry, najczęściej pod tym pojęciem mamy na myśli taki pakiet plików w osobnym podkatalogu, gdzie odpalona gra z odpowiednim parametrem załaduje wybrany mod i zmienią się zasady gry.  | ||
| − | Mody zaczynają się od prostych typu zmiana zachowania specyficznej broni, albo rozszerzenie   | + | Mody zaczynają się od prostych typu zmiana zachowania specyficznej broni, albo rozszerzenie funkcjonalności w celu łatwiejszego administrowania serwerem, albo totalne konwersje, które mają odmienny zupełnie charakter od oryginalnej gry.  | 
=Przykłady=  | =Przykłady=  | ||
| Linia 8: | Linia 8: | ||
* [[Quake]] i [[Rocker Arena]]  | * [[Quake]] i [[Rocker Arena]]  | ||
=Najbardziej znane=  | =Najbardziej znane=  | ||
| − | Lista najbardziej   | + | Lista najbardziej znanych nazw skrótowych i nazw pełnych.  | 
==Half-Life==  | ==Half-Life==  | ||
* '''valve''' [[Half-Life| H-L DeathMatch]]  | * '''valve''' [[Half-Life| H-L DeathMatch]]  | ||
| Linia 16: | Linia 16: | ||
* '''tfc''' [[Team Fortress Classic]]  | * '''tfc''' [[Team Fortress Classic]]  | ||
* '''czero''' [[Counter-Strike|Condition Zero]]  | * '''czero''' [[Counter-Strike|Condition Zero]]  | ||
| − | * '''ricochet''' [[Half-Life|Ricochet]] skacze   | + | * '''ricochet''' [[Half-Life|Ricochet]] skacze się w przestrzeni po platformach i strzał się pociskami, trzeba zrzucić wroga w przepaść.  | 
* '''gearbox''' Nawet nie wiem co to jest :D  | * '''gearbox''' Nawet nie wiem co to jest :D  | ||
==Source==  | ==Source==  | ||
* '''CS:S''', [[Counter-Strike: Source]] jak sama nazwa mówi  | * '''CS:S''', [[Counter-Strike: Source]] jak sama nazwa mówi  | ||
| − | * '''  | + | * '''DoD:S''' [[Day of Defeat: Source]]  | 
| − | * '''  | + | * '''HL2:MP''' [[Half-Life 2|Half-Life 2: Multiplayer ]]  | 
[[Kategoria:Gry]]  | [[Kategoria:Gry]]  | ||
Aktualna wersja na dzień 14:22, 1 lut 2009
Spis treści | 
Opis
Mod to modyfikacja gry, stanowi dodatek do oryginalnej gry, najczęściej pod tym pojęciem mamy na myśli taki pakiet plików w osobnym podkatalogu, gdzie odpalona gra z odpowiednim parametrem załaduje wybrany mod i zmienią się zasady gry.
Mody zaczynają się od prostych typu zmiana zachowania specyficznej broni, albo rozszerzenie funkcjonalności w celu łatwiejszego administrowania serwerem, albo totalne konwersje, które mają odmienny zupełnie charakter od oryginalnej gry.
Przykłady
- Half-Life i Counter-Strike czy Day of Defeat albo HLRally
 - Quake i Rocker Arena
 
Najbardziej znane
Lista najbardziej znanych nazw skrótowych i nazw pełnych.
Half-Life
- valve H-L DeathMatch
 - cstrike Counter-Strike
 - dod Day of Defeat
 - dmc DeathMatch Classic - przypomina rozgrywkę z Quake
 - tfc Team Fortress Classic
 - czero Condition Zero
 - ricochet Ricochet skacze się w przestrzeni po platformach i strzał się pociskami, trzeba zrzucić wroga w przepaść.
 - gearbox Nawet nie wiem co to jest :D
 
Source
- CS:S, Counter-Strike: Source jak sama nazwa mówi
 - DoD:S Day of Defeat: Source
 - HL2:MP Half-Life 2: Multiplayer