Farming
(Utworzył nową stronę „=Opis= '''Farming''' pochodzi od angielskiego słowa farm, czyli fermy (np kurze fermy), i w grze oznacza nabijanie punktów do statystyk online. Farming polega na spe...”) |
(→Mapy) |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
Często mapy są tworzone właśnie pod specjalną klasę w grze - tutaj Scout. | Często mapy są tworzone właśnie pod specjalną klasę w grze - tutaj Scout. | ||
− | Przykład niżej pokazuje jak się nabije 2000 zabić w Team Fortress 2 grając Scoutem. | + | Przykład niżej pokazuje jak się nabije 2000 zabić w Team Fortress 2 grając Scoutem, dodatkowo na serwerze ze zmieniona skalą czasu aby leciało to szybciej. |
{{video|youtube|Y4n9wNiI4v8}} | {{video|youtube|Y4n9wNiI4v8}} |
Aktualna wersja na dzień 13:41, 18 mar 2009
Spis treści |
Opis
Farming pochodzi od angielskiego słowa farm, czyli fermy (np kurze fermy), i w grze oznacza nabijanie punktów do statystyk online.
Farming polega na specyficznym sposobie grania w grę - takim aby wykorzystując powtarzalność pewnych zdarzeń cały czas nabijać punkty aby zdobyć pewne osiągnięcie. Często stosuje się do tego różne metody aby szybciej te punkty uzbierać.
Mapy
Wykorzystuje się specjalne mapy do farmingu, juz z przygotoanymi ułatwieniami, np ustawienie botów, pojazdów, wieżyczek, apteczek, stref obrażen itd. Często mapy są tworzone właśnie pod specjalną klasę w grze - tutaj Scout.
Przykład niżej pokazuje jak się nabije 2000 zabić w Team Fortress 2 grając Scoutem, dodatkowo na serwerze ze zmieniona skalą czasu aby leciało to szybciej.
Klasy
Gracz gra tylko wybrana klasą aby nabić dane punkty osiągnięcia - i gra nie zważając na resztę zespołu - np Ktos gra tylko snajperem i biega z nożem próbując ciąć ludzi od tyłu, zamiast snajperką.
Kooperacja
Można grac w kooperacji ze znajomymi, np ktoś nabija medyka i leczy drugą osobę - druga osoba wychodzi za róg na ogień wieżyczek i cofa się jak ma mało zycia a medyk go cały czas leczy - i tak 20 minut ;)
Kolaboracja
Bardzo często gre się przeprowadza w porozumieniu z wrogim zespołem - wtedy jedna grupa nabija punkty w swoich specjalnościach a drugi zespól w drugich. Przykładem jest tu ETQW gdzie Wrogi zespół kładzie wieżyczki na pojazdy strzelający rakietami. A wrog zespół podjeżdza dużym pojazdem, niezniszczalnym jak ma powiedzmy 50% życia - trzbe ago wtedy naprawić. Duzy pojazd podjeżdza pod zasięg wieżyczek i obrywa, aż ma 50% HP, z drugiej strony inżynierowie ciągle go naprawiają - i tak 30minut. Korzystają zarówno jedni jak i drudzy jako punkty zadane pojazdom obrażenia/naprawa.