IGN Tactical Intervention
(Utworzył nową stronę „=Opis= * Original article [http://pc.ign.com/articles/102/1028810p1.html here], at IGN.com. =Tlumaczenie= Minh Le - pierwszy twórca Counter-Strike - prowadzi prace nad...”) |
(standardowo poprawiam literówki) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
* Original article [http://pc.ign.com/articles/102/1028810p1.html here], at IGN.com. | * Original article [http://pc.ign.com/articles/102/1028810p1.html here], at IGN.com. | ||
=Tlumaczenie= | =Tlumaczenie= | ||
− | Minh Le - pierwszy twórca Counter-Strike - prowadzi prace nad swoim nowym projektem o nazwie Tactical Intervention. Do rozpoczęcia prac zmusiło go stanowisko Valve, które cały czas odsuwało w czasie realizację projektu Counter-Strike 2. | + | Minh Le - pierwszy twórca [[Counter-Strike]] - prowadzi prace nad swoim nowym projektem o nazwie Tactical Intervention. Do rozpoczęcia prac zmusiło go stanowisko Valve, które cały czas odsuwało w czasie realizację projektu Counter-Strike 2. |
Po skończeniu uniwersytetu im Simona Fraser'a, Minh zaczął pracę w Valve, gdzie zaczął pracować nad różnymi elementami związanymi z Counter-Strike. Największym miał być Counter-Strike 2, ale nigdy nie udało się tego projektu wyprowadzić z poza obszaru teoretycznych rozważań. Gra wylądowała na półce i tam pomysł dokonał żywota. | Po skończeniu uniwersytetu im Simona Fraser'a, Minh zaczął pracę w Valve, gdzie zaczął pracować nad różnymi elementami związanymi z Counter-Strike. Największym miał być Counter-Strike 2, ale nigdy nie udało się tego projektu wyprowadzić z poza obszaru teoretycznych rozważań. Gra wylądowała na półce i tam pomysł dokonał żywota. | ||
Linia 8: | Linia 8: | ||
Minh chciał stworzyć coś większego, jednakże Valve chciało go w innych projektach. W końcu doszło do rozmowy w której rozbieżność interesów była głównym powodem rozstania się jego i Valve. Niemniej nadal utrzymuje on kontakty z developerami gier ze starej firmy, oraz szybko przystąpił do realizacji własnego projektu. Następnie na chwilę zniknął z widoku ludzi zajmujących się grami - tłumaczył to faktem, iż przeniósł się do piwnicy rodziców aby zaoszczędzić pieniądze - i parał się różnymi zajęciami ile tylko mógł aby po prostu wyżyć. | Minh chciał stworzyć coś większego, jednakże Valve chciało go w innych projektach. W końcu doszło do rozmowy w której rozbieżność interesów była głównym powodem rozstania się jego i Valve. Niemniej nadal utrzymuje on kontakty z developerami gier ze starej firmy, oraz szybko przystąpił do realizacji własnego projektu. Następnie na chwilę zniknął z widoku ludzi zajmujących się grami - tłumaczył to faktem, iż przeniósł się do piwnicy rodziców aby zaoszczędzić pieniądze - i parał się różnymi zajęciami ile tylko mógł aby po prostu wyżyć. | ||
− | Minh przeniósł się następnie do Vancouver oraz z małym, pięcioosobowym zespołem rozpoczął projekt bazując | + | Minh przeniósł się następnie do Vancouver oraz z małym, pięcioosobowym zespołem, rozpoczął projekt bazując na silniku [[Source]]. Jednakże całość szła opornie - stworzenie kompletnie nowej gry wymagało pisania kodu, tworzenia map czy modeli, nie mając żadnych podstaw projektu jako szkieletu do rozwoju. Dorzucając do tego jeszcze niestałość zespołu, Minh przewidywał śmierć projektu w męczarniach. |
− | Minh przeniósł się do Korei Południowej w Kwietniu 2008, kiedy przyjaciel skontaktował go z południowo-koreańskim biznesmenem z kapitałem zainteresowanym wejściem w rynek gier wideo. Nowy partner | + | Minh przeniósł się do Korei Południowej w [[Kwiecień_2008|Kwietniu 2008]], kiedy przyjaciel skontaktował go z południowo-koreańskim biznesmenem z kapitałem zainteresowanym wejściem w rynek gier wideo. Nowy partner zagwarantował dla zespołu biuro oraz pieniądze aby stworzyć nową firmę. Dzięki temu zatrudniono nowego programistę oraz część zespołu na zlecenia. Teraz po ponad roku gra już jest na ukończeniu. Minh włożył w projekt całe serce, gdyż udało mu się to, czego nie uświadczył w Valve - teraz czuł, że gra jest w pełni jego własnością. Minh powiedział dla IGN: "Counter-Strike mi się podobał, ale chciałem mieć moją własną wersję gry. Nie dano mi opcji wprowadzenia do gry fajnych elementów, ponieważ ludzie, którzy grali w tę grę od razu zaczęliby narzekać na zmiany. Podobała im się gra w takiej formie jaka była.". |
− | Gra Tactical Intervention jest oparta na silniku Source, więc estetycznie nie będzie odbiegać od Counter-Strike:Source. Ale grafika to jedno, a gameplay to drugie. | + | Gra Tactical Intervention jest oparta na silniku [[Source]], więc estetycznie nie będzie odbiegać od [[Counter-Strike: Source]]. Ale grafika to jedno, a gameplay to drugie. |
<center>http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/102/1028810/the-next-counterstrike-20090928105911659-000.jpg</center> | <center>http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/102/1028810/the-next-counterstrike-20090928105911659-000.jpg</center> | ||
− | Główną zmianą w Tactical Intervention jest przywrócenie do życia pomysłu zakładników. Wyobraź sobie cywilów biegających i reagujących na wszelkie wydarzenia na mapie - strzały, wybuchy, wrzaski, wykorzystywanie ich jako tarcze przez terrorystów czy też przypadkowe wejście na linię ognia to standard. Drugą nowinką jest pojawienie się psów policyjnych - owczarki niemieckie czy Rottweilery mogą wykonywać wydawane im rozkazy, np atakuj terrorystę: pies biegnie do terrorysty, skacze i wpija się kłami w rękę umożliwiając w tym czasie | + | Główną zmianą w Tactical Intervention jest przywrócenie do życia pomysłu zakładników. Wyobraź sobie cywilów biegających i reagujących na wszelkie wydarzenia na mapie - strzały, wybuchy, wrzaski, wykorzystywanie ich jako tarcze przez terrorystów czy też przypadkowe wejście na linię ognia to standard. Drugą nowinką jest pojawienie się psów policyjnych - owczarki niemieckie czy Rottweilery mogą wykonywać wydawane im rozkazy, np atakuj terrorystę: pies biegnie do terrorysty, skacze i wpija się kłami w rękę umożliwiając w tym czasie wejście anty-terrorystów i zdjęcie wroga. |
− | Kolejnym problemem jaki Minh widział w CS:S byli snajperzy - kamperka i czekanie na gracza było dla niego dość irytujące :)."Znienawidziłem siłę broni snajperskiej w Counter-Strike, powodują one, że gra traci balans.", zwierza się Minh. Przywołuje on dodatkowo często spotykaną sytuację, gdzie gracze który dość szybko zginęli musieli czekać na to aż wolno poruszający się snajperzy wreszcie się wybiją nawzajem. A minuty na spectatorze leciały i gracze się | + | Kolejnym problemem jaki Minh widział w CS:S byli snajperzy - kamperka i czekanie na gracza było dla niego dość irytujące :)."Znienawidziłem siłę broni snajperskiej w Counter-Strike, powodują one, że gra traci balans.", zwierza się Minh. Przywołuje on dodatkowo często spotykaną sytuację, gdzie gracze który dość szybko zginęli musieli czekać na to aż wolno poruszający się snajperzy wreszcie się wybiją nawzajem. A minuty na spectatorze leciały i gracze się nudzili. To rozwiązuje ten problem poprzez skrócenie czasu trwania rund, domyślnie będzie ona trwać do 2 minut. Oczywiście to wymusza bardziej agresywną grę, częstsze padanie trupem, jednakże grać będzie się częściej i intensywniej, bez zbędnych przestojów. |
Prawa biznesu jednak są nieubłagane i zweryfikują czy gra odniesie sukces. Minh chce stworzyć grę na tyle prostą oraz trochę inną niż CS po to aby ludzie mieli więcej z niej radości. Czy Minh będzie dążył do stania się celebrity które wypromuje tę grę - raczej nie, tak jak nie widać go było przy wcześniejszym CS. | Prawa biznesu jednak są nieubłagane i zweryfikują czy gra odniesie sukces. Minh chce stworzyć grę na tyle prostą oraz trochę inną niż CS po to aby ludzie mieli więcej z niej radości. Czy Minh będzie dążył do stania się celebrity które wypromuje tę grę - raczej nie, tak jak nie widać go było przy wcześniejszym CS. |
Wersja z 22:27, 29 wrz 2009
Opis
- Original article here, at IGN.com.
Tlumaczenie
Minh Le - pierwszy twórca Counter-Strike - prowadzi prace nad swoim nowym projektem o nazwie Tactical Intervention. Do rozpoczęcia prac zmusiło go stanowisko Valve, które cały czas odsuwało w czasie realizację projektu Counter-Strike 2.
Po skończeniu uniwersytetu im Simona Fraser'a, Minh zaczął pracę w Valve, gdzie zaczął pracować nad różnymi elementami związanymi z Counter-Strike. Największym miał być Counter-Strike 2, ale nigdy nie udało się tego projektu wyprowadzić z poza obszaru teoretycznych rozważań. Gra wylądowała na półce i tam pomysł dokonał żywota.
Minh chciał stworzyć coś większego, jednakże Valve chciało go w innych projektach. W końcu doszło do rozmowy w której rozbieżność interesów była głównym powodem rozstania się jego i Valve. Niemniej nadal utrzymuje on kontakty z developerami gier ze starej firmy, oraz szybko przystąpił do realizacji własnego projektu. Następnie na chwilę zniknął z widoku ludzi zajmujących się grami - tłumaczył to faktem, iż przeniósł się do piwnicy rodziców aby zaoszczędzić pieniądze - i parał się różnymi zajęciami ile tylko mógł aby po prostu wyżyć.
Minh przeniósł się następnie do Vancouver oraz z małym, pięcioosobowym zespołem, rozpoczął projekt bazując na silniku Source. Jednakże całość szła opornie - stworzenie kompletnie nowej gry wymagało pisania kodu, tworzenia map czy modeli, nie mając żadnych podstaw projektu jako szkieletu do rozwoju. Dorzucając do tego jeszcze niestałość zespołu, Minh przewidywał śmierć projektu w męczarniach.
Minh przeniósł się do Korei Południowej w Kwietniu 2008, kiedy przyjaciel skontaktował go z południowo-koreańskim biznesmenem z kapitałem zainteresowanym wejściem w rynek gier wideo. Nowy partner zagwarantował dla zespołu biuro oraz pieniądze aby stworzyć nową firmę. Dzięki temu zatrudniono nowego programistę oraz część zespołu na zlecenia. Teraz po ponad roku gra już jest na ukończeniu. Minh włożył w projekt całe serce, gdyż udało mu się to, czego nie uświadczył w Valve - teraz czuł, że gra jest w pełni jego własnością. Minh powiedział dla IGN: "Counter-Strike mi się podobał, ale chciałem mieć moją własną wersję gry. Nie dano mi opcji wprowadzenia do gry fajnych elementów, ponieważ ludzie, którzy grali w tę grę od razu zaczęliby narzekać na zmiany. Podobała im się gra w takiej formie jaka była.".
Gra Tactical Intervention jest oparta na silniku Source, więc estetycznie nie będzie odbiegać od Counter-Strike: Source. Ale grafika to jedno, a gameplay to drugie.
Główną zmianą w Tactical Intervention jest przywrócenie do życia pomysłu zakładników. Wyobraź sobie cywilów biegających i reagujących na wszelkie wydarzenia na mapie - strzały, wybuchy, wrzaski, wykorzystywanie ich jako tarcze przez terrorystów czy też przypadkowe wejście na linię ognia to standard. Drugą nowinką jest pojawienie się psów policyjnych - owczarki niemieckie czy Rottweilery mogą wykonywać wydawane im rozkazy, np atakuj terrorystę: pies biegnie do terrorysty, skacze i wpija się kłami w rękę umożliwiając w tym czasie wejście anty-terrorystów i zdjęcie wroga.
Kolejnym problemem jaki Minh widział w CS:S byli snajperzy - kamperka i czekanie na gracza było dla niego dość irytujące :)."Znienawidziłem siłę broni snajperskiej w Counter-Strike, powodują one, że gra traci balans.", zwierza się Minh. Przywołuje on dodatkowo często spotykaną sytuację, gdzie gracze który dość szybko zginęli musieli czekać na to aż wolno poruszający się snajperzy wreszcie się wybiją nawzajem. A minuty na spectatorze leciały i gracze się nudzili. To rozwiązuje ten problem poprzez skrócenie czasu trwania rund, domyślnie będzie ona trwać do 2 minut. Oczywiście to wymusza bardziej agresywną grę, częstsze padanie trupem, jednakże grać będzie się częściej i intensywniej, bez zbędnych przestojów.
Prawa biznesu jednak są nieubłagane i zweryfikują czy gra odniesie sukces. Minh chce stworzyć grę na tyle prostą oraz trochę inną niż CS po to aby ludzie mieli więcej z niej radości. Czy Minh będzie dążył do stania się celebrity które wypromuje tę grę - raczej nie, tak jak nie widać go było przy wcześniejszym CS.
Niedługo gra wchodzi w fazę beta testów i prawdopodobnie zostanie wypuszczona pod koniec roku 2009. A czas pokaże co z tego się wykluje.
Zainteresowanych całą historią w wersji oryginalnej odsyłamy na IGN.com.