AMX Mod X

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(d-.-b)
Linia 31: Linia 31:
  
 
=Dodatki=
 
=Dodatki=
* [[AMX Mod X headshot]] - aktywacja dźwięków typu headshot, multikill, killingspree, firstblood.
+
Różnego typu dodatki i pluginy do AMX Mod X można znaleźć na stronach:
  
 +
www.amxx.pl
 +
www.amxmodx.com
 +
forums.alliedmods.net
 +
 +
=Podstawy=
 +
Flagi dostępu:
 +
 +
a - immunitet (gracz z tą flagą ma immunitet czyli nie może być kickowany, banowany, slapowany itp. Zaleca się nie dawanie tej flagi nikomu. Co najwyżej sobie (H@)).
 +
b - rezerwacja slotu (gracz dostaje rezerwacje slotu)
 +
c - amx_kick (admin z tą flagą może kopać ludzi z serwera).
 +
d - amx_ban i amx_unban (admin z tą flagą może banować i odbanowywać graczy)
 +
e - amx_slay i amx_slap (admin z tą flagą może slayować i slapować graczy)
 +
f - amx_map (admin z tą flagą może zmieniać mapę)
 +
g - amx_cvar (admin z tą flagą może zmieniać ustawienia serwera [nie wszystkie!])
 +
h - amx_cfg (admin z tą flagą może uruchamiać configi serwera)
 +
i - amx_chat (admin z tą flagą może używać kolorowych napisów)
 +
j - amx_vote (admin z tą flagą może uruchamiać glosowania)
 +
k - dostęp do sv_password (admin z tą flagą może ustawić hasło na serwerze)
 +
l - dostęp do amx_rcon (admin z tą flagą może wykonywać polecenia na konsoli samego serwera poprzez amx_cvar)
 +
m - własny poziom A
 +
n - własny poziom B
 +
o - własny poziom C
 +
p - własny poziom D - (Flagi te są używane przez dodatkowe pluginy. Poziom A ma najniższy priorytet, poziom H najwyższy.)
 +
q - własny poziom E
 +
r - własny poziom F
 +
s - własny poziom G
 +
t - własny poziom H
 +
u - menu access (admin z tą flagą może używać menu)
 +
z - użytkownik (flaga do oznaczenia NIE admin, zwykłego użytkownika)
 +
 +
= Dodawanie Adminów =
 +
 +
*W celu utworzenia admina, wchodzimy do: cstrike/addons/amxmodx/configs (w przypadku innych modów, niż CS jest to nazwa_moda/addons/amxmodx/configs) i edytujemy plik users.ini
 +
 +
*Standardowo zawarte są w nim przykłady jak należy dodać admina.
 +
*Poprawne konto wygląda tak:
 +
 +
"nick|ip|steamid" "hasło" "flagi_dostępu" "flagi_konta"
 +
* Osobie której dajesz admina podaj aby wpisała w konsoli wpisała
 +
 +
setinfo "_pw" "haslo"
 +
 +
* Gdzie hasło oczywiście hasło admina.
 +
=Pluginy a Moduły=
 +
==Najnowsza wersja==
 +
*Dosyć często zdarza się że po dodaniu jakiegoś nowego pluginu ten się nie ładuje mimo iż jest dobrze dodany. Wtedy najprawdopodobniej nie mamy włączonego modułu wymaganego przez plugin.
 +
 +
*Gdy mamy najnowszą wersje AMX Mod X (1.71) nie ma najmniejszego problemu z określeniem jakiego modułu brakuje, wystarczy wejść do katalogu z logami amxx'a (addons/amxmodx/logs) i otwieramy ostatni log.
 +
 +
*Powinniśmy znaleźć coś takiego:
 +
L 02/31/2005 - 00:00:00: [AMXX] Plugin "jakis_plugin.amxx" failed to load: Module "cstrike" required for plugin. Check modules.ini.
 +
 +
*W tym momencie już wiadomo, że nie mamy uruchomionego  modułu ''cstrike''. Nie pozostaje już nic poza uruchomieniem go (patrz dalej).
 +
 +
==Starsze wersje==
 +
*Wszystko ładnie, pięknie ale co jeśli mamy nieco starszą wersje AMXX'a? Niestety w starszych wersjach trzeba się troszkę wysilić aby znaleźć brakujący moduł - trzeba zajrzeć do źródła pluginu.
 +
 +
*Pluginy (źródła) zbudowane są przeważnie w następujący sposób:
 +
/*
 +
*  Tutaj jakiś komentarz odnośnie pluginu,
 +
*  jego opis, wersja, lista dostępnych komend,
 +
*  lista zmian, itp. itd.
 +
*/
 +
 +
#include <amxmod>
 +
#include <amxmisc>
 +
 +
właściwy kod pluginu
 +
 +
*Nas interesuje tylko to co znajduje się po ''#include''. Ta nazwa pomiędzy znakami mniejszości i większości jest nazwą modułu niezbędnego do działania pluginu. Dodatkowe linie podają nam też jakiego innego modułu możemy się spodziewać.
 +
 +
*Oto opis jaki ''include'' odpowiada za jaki moduł:
 +
#include <amxmodx> <<----- Plugin korzysta z standardowej biblioteki czyli amxmodx. Nie trzeba żadnego dodatkowego modułu.
 +
#include <amxmisc> <<----- j/w
 +
#include <file> <<----- j/w
 +
#include <string> <<----- j/w
 +
#include <vault> <<----- j/w (?)
 +
#include <regex> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''regex'''
 +
#include <sockets> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''sockets'''
 +
#include <engine> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''engine'''
 +
#include <cstrike> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''cstrike'''
 +
#include <dbi> <<----- Plugin wymaga do działania któregoś z modułów '''mysql''', pgsql, mssql lub sqlite w zależności od posiadanej wersji bazy SQL. Najcześciej jest to MySQL.
 +
#include <fun> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''fun'''
 +
#include <fakemeta> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''fakemeta'''
 +
#include <geoip> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''geoip'''
 +
#include <array> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''array'''
 +
#include <csx> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''csx'''
 +
 +
=Dodawanie/Usuwanie Modułów=
 +
 +
*Skoro już wiemy jakie moduły są nam potrzebne do działania możemy przystąpić do pracy.
 +
Otwieramy do edycji plik addons/amxmodx/configs/modules.ini, odszukujemy w nim sekcje z odpowiednim modułem (np. geoip)
 +
; ---------------------------------------------
 +
; GeoIP - determines the country of ip adresses
 +
; ---------------------------------------------
 +
;geoip_amxx_i386.so
 +
;geoip_amxx.dll
 +
;geoip_amxx_amd64.so
 +
*Jak widać mamy przed nazwami plików z modułami średniki, oznacza to że AMXX traktuje te linie jako komentarze (czyli ignoruje je). Aby włączyć moduł trzeba usunąć średnik sprzed odpowiedniego pliku. Dla Windows będzie to plik z rozszerzeniem ''dll''
 +
; ---------------------------------------------
 +
; GeoIP - determines the country of ip adresses
 +
; ---------------------------------------------
 +
;geoip_amxx_i386.so
 +
geoip_amxx.dll
 +
;geoip_amxx_amd64.so
 +
*Dla Linuxa pracującego na zwykłym procesorze 32bitowym będzie plik *i386.so
 +
; ---------------------------------------------
 +
; GeoIP - determines the country of ip adresses
 +
; ---------------------------------------------
 +
geoip_amxx_i386.so
 +
;geoip_amxx.dll
 +
;geoip_amxx_amd64.so
 +
*Dla systemu Linux pracującego na 64bitowym procesorze AMD będzie to plik *amd64.so
 +
; ---------------------------------------------
 +
; GeoIP - determines the country of ip adresses
 +
; ---------------------------------------------
 +
;geoip_amxx_i386.so
 +
;geoip_amxx.dll
 +
geoip_amxx_amd64.so
 +
 +
*Teraz po zapisaniu pliku i zmianie mapy na serwerze moduł powinien się włączyć.
 +
 +
= Przydatne informacje =
 +
 +
Abyś nie musiał/a ciągle wchodzić w konsole '~' i wpisywać ''amxmodmenu'' proponujemy zbindować sobie klawisze:
 +
 +
bind "F12" "amxmodmenu"
 +
 +
* Gdzie F12 tam klawisz który będzie uruchamiać menu admina amxx'a
 
= F. A. Q.=
 
= F. A. Q.=
 
;Pojawia się coś takiego
 
;Pojawia się coś takiego

Wersja z 20:51, 13 paź 2009

Amxxlarge.jpg
Alliedmodders.jpg

Ten artykuł jest niepełny i wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie - postaraj się go uzupełnić.. Pamiętaj, że nawet najmniejsza zmiana jest cenna i pomocna :)


Spis treści

Opis

AMX Mod X jest dodatkiem do serwera HLDS którego podstawową funkcja jest administracja serwerem. Jednakże można go dosłownie napchać masą dodatków zmieniając prawie wszystkie aspekty w grze - od rozszerzenia i uproszczenia komend w administracji, poprzez restrykcje broni, kończąc na totalnych konwersjach, gdzie ostateczny wygląd gry zupełnie nie przypomina oryginalnej rozgrywki.

Pierwotnie bazowany na źródłach od AMX Mod od wersji 0.9.6 , szybko został tak zmieniony, że się w niektórych kwestiach zasadniczo różni od oryginału. Posiada opcje kompilacji skryptów z AMX Mod - mniej więcej 90% plików .sma jest kompilowanych bez błędów.

Wymagania

  • MetaMod - w zależności od wersji AMXMod jest potrzebna odpowiednia minimalna wersja MetaMod'a.

Linki

Wersje

Z przyczyn sporych różnic w każdej wersji zdecydowałem się rozbić artykuły. Konkretne opisy instalacji i konfiguracji znajdują się właśnie w nich.

Wersje AMX Mod X oznaczone numerkami 1.50 i 1.55 posiadają błędy i nie powinno się ich używać. Nie będę tłumaczył dokładnie jakie to są błędy bo nie ma to sensu, po prostu należy się wystrzegać tych wersji – ominie was dzięki temu dużo stresu.

Dodatki

Różnego typu dodatki i pluginy do AMX Mod X można znaleźć na stronach:

www.amxx.pl www.amxmodx.com forums.alliedmods.net

Podstawy

Flagi dostępu:

a - immunitet (gracz z tą flagą ma immunitet czyli nie może być kickowany, banowany, slapowany itp. Zaleca się nie dawanie tej flagi nikomu. Co najwyżej sobie (H@)). b - rezerwacja slotu (gracz dostaje rezerwacje slotu) c - amx_kick (admin z tą flagą może kopać ludzi z serwera). d - amx_ban i amx_unban (admin z tą flagą może banować i odbanowywać graczy) e - amx_slay i amx_slap (admin z tą flagą może slayować i slapować graczy) f - amx_map (admin z tą flagą może zmieniać mapę) g - amx_cvar (admin z tą flagą może zmieniać ustawienia serwera [nie wszystkie!]) h - amx_cfg (admin z tą flagą może uruchamiać configi serwera) i - amx_chat (admin z tą flagą może używać kolorowych napisów) j - amx_vote (admin z tą flagą może uruchamiać glosowania) k - dostęp do sv_password (admin z tą flagą może ustawić hasło na serwerze) l - dostęp do amx_rcon (admin z tą flagą może wykonywać polecenia na konsoli samego serwera poprzez amx_cvar) m - własny poziom A n - własny poziom B o - własny poziom C p - własny poziom D - (Flagi te są używane przez dodatkowe pluginy. Poziom A ma najniższy priorytet, poziom H najwyższy.) q - własny poziom E r - własny poziom F s - własny poziom G t - własny poziom H u - menu access (admin z tą flagą może używać menu) z - użytkownik (flaga do oznaczenia NIE admin, zwykłego użytkownika)

Dodawanie Adminów

  • W celu utworzenia admina, wchodzimy do: cstrike/addons/amxmodx/configs (w przypadku innych modów, niż CS jest to nazwa_moda/addons/amxmodx/configs) i edytujemy plik users.ini
  • Standardowo zawarte są w nim przykłady jak należy dodać admina.
  • Poprawne konto wygląda tak:
"nick|ip|steamid" "hasło" "flagi_dostępu" "flagi_konta"
  • Osobie której dajesz admina podaj aby wpisała w konsoli wpisała

setinfo "_pw" "haslo"

  • Gdzie hasło oczywiście hasło admina.

Pluginy a Moduły

Najnowsza wersja

  • Dosyć często zdarza się że po dodaniu jakiegoś nowego pluginu ten się nie ładuje mimo iż jest dobrze dodany. Wtedy najprawdopodobniej nie mamy włączonego modułu wymaganego przez plugin.
  • Gdy mamy najnowszą wersje AMX Mod X (1.71) nie ma najmniejszego problemu z określeniem jakiego modułu brakuje, wystarczy wejść do katalogu z logami amxx'a (addons/amxmodx/logs) i otwieramy ostatni log.
  • Powinniśmy znaleźć coś takiego:
L 02/31/2005 - 00:00:00: [AMXX] Plugin "jakis_plugin.amxx" failed to load: Module "cstrike" required for plugin. Check modules.ini.
  • W tym momencie już wiadomo, że nie mamy uruchomionego modułu cstrike. Nie pozostaje już nic poza uruchomieniem go (patrz dalej).

Starsze wersje

  • Wszystko ładnie, pięknie ale co jeśli mamy nieco starszą wersje AMXX'a? Niestety w starszych wersjach trzeba się troszkę wysilić aby znaleźć brakujący moduł - trzeba zajrzeć do źródła pluginu.
  • Pluginy (źródła) zbudowane są przeważnie w następujący sposób:
/* 
*  Tutaj jakiś komentarz odnośnie pluginu,
*  jego opis, wersja, lista dostępnych komend,
*  lista zmian, itp. itd.
*/

#include <amxmod>
#include <amxmisc>

właściwy kod pluginu
  • Nas interesuje tylko to co znajduje się po #include. Ta nazwa pomiędzy znakami mniejszości i większości jest nazwą modułu niezbędnego do działania pluginu. Dodatkowe linie podają nam też jakiego innego modułu możemy się spodziewać.
  • Oto opis jaki include odpowiada za jaki moduł:
#include <amxmodx> <<----- Plugin korzysta z standardowej biblioteki czyli amxmodx. Nie trzeba żadnego dodatkowego modułu.
#include <amxmisc> <<----- j/w
#include <file> <<----- j/w
#include <string> <<----- j/w
#include <vault> <<----- j/w (?)
#include <regex> <<----- Plugin wymaga do działania modułu regex
#include <sockets> <<----- Plugin wymaga do działania modułu sockets
#include <engine> <<----- Plugin wymaga do działania modułu engine
#include <cstrike> <<----- Plugin wymaga do działania modułu cstrike
#include <dbi> <<----- Plugin wymaga do działania któregoś z modułów mysql, pgsql, mssql lub sqlite w zależności od posiadanej wersji bazy SQL. Najcześciej jest to MySQL.
#include <fun> <<----- Plugin wymaga do działania modułu fun
#include <fakemeta> <<----- Plugin wymaga do działania modułu fakemeta
#include <geoip> <<----- Plugin wymaga do działania modułu geoip
#include <array> <<----- Plugin wymaga do działania modułu array
#include <csx> <<----- Plugin wymaga do działania modułu csx

Dodawanie/Usuwanie Modułów

  • Skoro już wiemy jakie moduły są nam potrzebne do działania możemy przystąpić do pracy.

Otwieramy do edycji plik addons/amxmodx/configs/modules.ini, odszukujemy w nim sekcje z odpowiednim modułem (np. geoip)

; ---------------------------------------------
; GeoIP - determines the country of ip adresses
; ---------------------------------------------
;geoip_amxx_i386.so
;geoip_amxx.dll
;geoip_amxx_amd64.so
  • Jak widać mamy przed nazwami plików z modułami średniki, oznacza to że AMXX traktuje te linie jako komentarze (czyli ignoruje je). Aby włączyć moduł trzeba usunąć średnik sprzed odpowiedniego pliku. Dla Windows będzie to plik z rozszerzeniem dll
; ---------------------------------------------
; GeoIP - determines the country of ip adresses
; ---------------------------------------------
;geoip_amxx_i386.so
geoip_amxx.dll
;geoip_amxx_amd64.so
  • Dla Linuxa pracującego na zwykłym procesorze 32bitowym będzie plik *i386.so
; ---------------------------------------------
; GeoIP - determines the country of ip adresses
; ---------------------------------------------
geoip_amxx_i386.so
;geoip_amxx.dll
;geoip_amxx_amd64.so
  • Dla systemu Linux pracującego na 64bitowym procesorze AMD będzie to plik *amd64.so
; ---------------------------------------------
; GeoIP - determines the country of ip adresses
; ---------------------------------------------
;geoip_amxx_i386.so
;geoip_amxx.dll
geoip_amxx_amd64.so
  • Teraz po zapisaniu pliku i zmianie mapy na serwerze moduł powinien się włączyć.

Przydatne informacje

Abyś nie musiał/a ciągle wchodzić w konsole '~' i wpisywać amxmodmenu proponujemy zbindować sobie klawisze:

bind "F12" "amxmodmenu"

  • Gdzie F12 tam klawisz który będzie uruchamiać menu admina amxx'a

F. A. Q.

Pojawia się coś takiego
L 06/14/2008 - 22:32:04: [AMXX] Plugin "XXXXXX.amxx" failed to load: Module/Library "cstrike" required for plugin. Check modules.ini.
Nie został zainstalowany addon cstrike, aby go zainstalować przeczytaj jeszcze raz dokładnie instrukcję!
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia