SRCDS - skrypcior

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
(Startowy serwera)
 
(Nie pokazano 21 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
<pre>
+
{{linuxonly}}
 +
== Uwaga ==
 +
Powinno (''chyba'') działać - nie testowałem :D
 +
Podane ścieżki do katalogów są przykładowe.
 +
 
 +
==Startowy serwera ==
 +
Wrzućmy go do katalogu z serwerem gry i dajmy mu prawa wykonywalne (''chmod +x'')
 +
<bash>
 
#!/bin/bash
 
#!/bin/bash
  
 
###############
 
###############
S_WORKDIR="/home/hl/hlds_css"
+
S_WORKDIR="/home/hlds/srcds"; # definuje katalog gdzie jest serwer
S_BIN="/home/hl/hlds_css/srcds_run"
+
S_BIN="./srcds_run"; # definiuje pik do wykonania
S_GAME="cstrike"
+
S_GAME="dod"; # defiuje mod gry
S_PORT="27017"
+
S_PORT="27015"; # port na jakim ma stac serwer gry
S_MAXPL="16"
+
S_MAXPL="18"; # maksymalna ilosc graczy
S_RCON="******"  
+
S_RCON="******"; # haslo rcon
S_MAP="de_dust"
+
S_MAP="dod_anzio"; # startowa mapa
S_CFG="server.cfg"
+
S_CFG="server.cfg" # startowy konfig serwera oraz wykonywany konfig co zmiane mapy
S_PID="srcds.pid"
+
S_PID="srcds.pid" # plik gdzie przechowywany jest process id serwera, wymagany do mordowania serwera
S_TIC="100"
+
S_TIC="66" # tickrate, jak plynnie sie bedzie gralo, nie dawac wiecej niz 100
S_PORT="27009"
+
S_PORT="27014" # port do steam
 +
S_PLIK="_crash.log" # nazwa pliku do ktorego bedzie zapisywane kiedy serwer sie zrestartowal
 
##################
 
##################
  
while [ true ] ; do
+
while true;
 +
do
 
cd $S_WORKDIR
 
cd $S_WORKDIR
$S_BIN -game $S_GAME +port $S_PORT +maxplayers $S_MAXPL +rcon_password $S_RCON +map $S_MAP +exec $S_CFG +mapchangecfgfile $S_CFG -tickrate $S_TIC -debug -sport $S_PORT -pidfile S_PID  
+
$S_BIN -game $S_GAME +port $S_PORT +maxplayers $S_MAXPL +rcon_password $S_RCON +map $S_MAP +exec $S_CFG +mapchangecfgfile $S_CFG -tickrate $S_TIC -debug -sport $S_PORT -pidfile $S_PID
 +
 
 +
echo "Serwer zrestartowal sie: `date`" >> $S_PLIK
 
done
 
done
</pre>
+
</bash>
 +
 
 +
== Morderca serwera ==
 +
Zapisujemy jako /home/hl/hlds_css/killer i dajemy prawa do wykonywania (''chmod +x)
 +
<bash>
 +
#!/bin/bash
 +
 
 +
#################
 +
MOD_NAME="/home/users/serwery/srcds/dod"; #Wpisz tutaj sciezke bezwzgledna do moda jaki odpalasz (cstrike ,dod czy inny).
 +
################
 +
 
 +
echo "Zamykam SRCDS..."
 +
  cd $MOD_NAME
 +
  kill -9 `cat srcds.pid` >/dev/null 2>&1
 +
      if [ "$?" == "0" ]; then
 +
            #rm -rf srcds.pid
 +
      echo "SRCDS wylaczony pomyslnie"
 +
      else
 +
      echo "Nie ma odpalonego SRCDS!"
 +
fi
 +
</bash>
 +
 
 +
== Crontab ==
 +
Co 12 godzin będzie mordował serwer, o żądanej godzinie
 +
 
 +
Wpisujemy w [[konsola|konsoli]]:
 +
crontab -e
 +
Wciskamy klawisz Insert i strzałeczkami dochodzmiy do pierwszej linii. Wpisujemy w niej taki oto tekst:
 +
 
 +
00 11 * * * /home/hl/hlds_css/killer srcds.pid
 +
00 23 * * * /home/hl/hlds_css/killer srcds.pid
 +
 
 +
Potem wciskamy klawisz ESC i wpisujemy (''pojawi się na dole ekranu')
 +
:w
 +
Wciskamy Enter (''powinien na dole się pojawić tekst o zapisaniu pliku''), wpisujemy znowu:
 +
:q
 +
 
 +
[[Kategoria:SRCDS]]
 +
[[Kategoria:Linux]]
 +
[[Kategoria:Serwery gier]]
 +
[[Kategoria:skróty]]
 +
[[Kategoria:Skrypty]]

Aktualna wersja na dzień 17:47, 6 mar 2007

UWAGA ten artykuł jest wyłącznie pod Linuksa


Spis treści

Uwaga

Powinno (chyba) działać - nie testowałem :D Podane ścieżki do katalogów są przykładowe.

Startowy serwera

Wrzućmy go do katalogu z serwerem gry i dajmy mu prawa wykonywalne (chmod +x)

#!/bin/bash
 
###############
S_WORKDIR="/home/hlds/srcds"; # definuje katalog gdzie jest serwer
S_BIN="./srcds_run"; # definiuje pik do wykonania
S_GAME="dod"; # defiuje mod gry
S_PORT="27015"; # port na jakim ma stac serwer gry
S_MAXPL="18"; # maksymalna ilosc graczy
S_RCON="******"; # haslo rcon
S_MAP="dod_anzio"; # startowa mapa
S_CFG="server.cfg" # startowy konfig serwera oraz wykonywany konfig co zmiane mapy
S_PID="srcds.pid" # plik gdzie przechowywany jest process id serwera, wymagany do mordowania serwera
S_TIC="66" # tickrate, jak plynnie sie bedzie gralo, nie dawac wiecej niz 100
S_PORT="27014" # port do steam
S_PLIK="_crash.log" # nazwa pliku do ktorego bedzie zapisywane kiedy serwer sie zrestartowal
##################
 
while true;
do
cd $S_WORKDIR
$S_BIN -game $S_GAME +port $S_PORT +maxplayers $S_MAXPL +rcon_password $S_RCON +map $S_MAP +exec $S_CFG +mapchangecfgfile $S_CFG -tickrate $S_TIC -debug -sport $S_PORT -pidfile $S_PID
 
echo "Serwer zrestartowal sie: `date`" >> $S_PLIK
done

Morderca serwera

Zapisujemy jako /home/hl/hlds_css/killer i dajemy prawa do wykonywania (chmod +x)

#!/bin/bash
 
#################
MOD_NAME="/home/users/serwery/srcds/dod"; #Wpisz tutaj sciezke bezwzgledna do moda jaki odpalasz (cstrike ,dod czy inny).
################
 
echo "Zamykam SRCDS..."
   cd $MOD_NAME
   kill -9 `cat srcds.pid` >/dev/null 2>&1
       if [ "$?" == "0" ]; then
            #rm -rf srcds.pid
       echo "SRCDS wylaczony pomyslnie"
       else
       echo "Nie ma odpalonego SRCDS!"
fi

Crontab

Co 12 godzin będzie mordował serwer, o żądanej godzinie

Wpisujemy w konsoli:

crontab -e

Wciskamy klawisz Insert i strzałeczkami dochodzmiy do pierwszej linii. Wpisujemy w niej taki oto tekst:

00 11 * * * /home/hl/hlds_css/killer srcds.pid
00 23 * * * /home/hl/hlds_css/killer srcds.pid

Potem wciskamy klawisz ESC i wpisujemy (pojawi się na dole ekranu')

:w

Wciskamy Enter (powinien na dole się pojawić tekst o zapisaniu pliku), wpisujemy znowu:

:q
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia