Serwer Counter-Strike 1.6 Linux

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Instalacja Steam'a)
 
(Nie pokazano 30 wersji utworzonych przez 5 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
=Counter-Strike 1.6 Linux=
 
=Counter-Strike 1.6 Linux=
  
'''Uwaga!'''
 
  
Poniższe FAQ jest przeznaczone dla osób, które chcą zainstalować Serwer Counter-Strike'a.
 
Aby zacząć cokolwiek robić, musisz mieć przynajmniej jakakolwiek wiedze na temat systemów typu *nix - najlepiej jak najpierw zajrzycie [http://zlobek.tcz.wroclaw.pl/]tutaj]
 
  
Warto także najpierw zobaczyć podstronę tego artykułu w zależności od posiadanego systemu operacyjnego (jeśli takowa isntnieje)
+
Wcześniej zobacz artykuł o [[HLDS]], a dopiero tutaj patrz.
  
Wymagania:
 
*Dostęp do servera przez ssh, albo siedziec przy nim. ;)
 
*Połączenie z internetem na serverze linux’a.
 
*‘homedir’ gdzie masz prawa zapisu.
 
*Więcej niż 600Mb miejsca na dysku.
 
*wget program.
 
*Gzip (unzip program).
 
  
=Instalacja Steam'a=
 
  
Potrzebujemy pliku z internetu aby zassac serwer. Używamy programu ‘wget’ aby pobrać plik.
+
'''Uwaga!'''
  
wget http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin
+
Poniższe FAQ jest przeznaczone dla osób, które chcą zainstalować Serwer Counter-Strike'a.
 +
Aby zacząć cokolwiek robić, musisz mieć przynajmniej jakakolwiek wiedzę na temat systemów typu *nix - najlepiej jak najpierw zajrzycie [http://zlobek.tcz.wroclaw.pl tutaj].
  
Wykonujemy poniższe komendy w konsoli:
+
Warto także najpierw zobaczyć podstronę tego artykułu w zależności od posiadanego systemu operacyjnego (''jeśli takowa istnieje'').
  
chmod +x hldsupdatetool.bin
+
Wymagania:
a następnie:
+
*Dostęp do serwera po przez [[SSH]], albo siedzieć przy nim ;),
./hldsupdatetool.bin
+
*Połączenie z internetem na serwerze z Linuksem,
 
+
*‘homedir’ gdzie masz prawa zapisu,
Po przeczytaniu licencji wpisujemy
+
*Więcej niż 600 MB miejsca na dysku,
yes
+
*pakiet wget,
 
+
*pakiet gzip (unzip).
I tak powstaje plik steam.
+
*pakiet lib32gcc1 (tylko systemy 64 bitowe)
Jesli nagle uzyskasz błąd typu
+
*pakiet ia32-libs (tylko systemy 64 bitowe)
<pre>
+
sh: line 1: uncompress: command not found
+
Broken pipesh: uncompress:
+
</pre>
+
 
+
to zajrzyj [[Hldsupdatetool#Problem_z_plikiem|tutaj]]
+
 
+
Steam został zainstalowany.
+
Wpisujemy
+
chmod +x ./steam
+
 
+
Teraz uruchamiamy go komendą
+
./steam
+
W tym momencie steam sie zaktualizuje i trzeba go uruchomic jescze raz, ale to juz niżej.
+
  
 
=Instalacja Serwera=
 
=Instalacja Serwera=
  
 
+
* Czytaj tutaj: https://developer.valvesoftware.com/wiki/SteamCMD:pl
Do instalki serwera należy uruchomić steam'a z parametrem -update
+
Ogólna składnia tak:
+
''./steam -command update -game [,]game[.] -dir [,]dir[.] -username [,]username[.] -password [,]password[.]''
+
 
+
W miejsce wyrazu między [,] [.] onalezy podstawić wartość jaką chcemy aby parametr przyjął. Na przykład jesli mamy ''-game [,]game[.]'' a  do wyboru z warości mamy ''cstrike'', ''dod'', ''czero'' (itd) i chcemy aby parametrz miał wartośc ''cstrike'' to wpisujemy w ostateczności ''-game cstrike''
+
 
+
Opcje -username [,]username[.] i -password [,]password[.] sa opcjonalne dla innych gier, dla cs 1.6 są zbędne.
+
''[,]username[.]'' to twoj@e-mail, lepiej aby był poprawnym emailem
+
''[,]password[.]'' to twoje_haslo, najlepiej bez spacji
+
 
+
''[,]game[.]'' to gra (do wyboru mamy ''cstrike'', ''valve'', ''tfc'', ''ricochet'', ''dod'',  ''dmc''), w naszym przypadku jest to ''cstrike''
+
 
+
''[,]dir[.]'' - to sciezka do instalacji serwera, tu mamy ~/hlds_l (może to być /home/user/hlds_l/) lub "./", wtedy zainstaluje sie w katalogu w ktorym jesteśmy.
+
 
+
Mozna dodac parametry ''-remember_password'' ''-verify_all'' aby zapamiętać hasło oraz aby zawsze sprawdzać wszstkie pliki zasobów serwera (np czasem hlds potrafi stracic pliki w wyniku padu zasilania, oracz czasem valve wysyła poprawione wersje map itp)
+
W takim przypadku nasz ogólna linia startowa będzie wyglądać jak poniżej:
+
''./steam -command update -game [,]game[.] -dir [,]dir[.] -username [,]username[.] -password [,]password[.] -remember_password -verify_all -retry''
+
 
+
''-retry'' spowoduje ze na pewno wczesniej czy pozniej sciagniecie gre, no chyba ze macie poblokowane porty to za cholere tego nie sciagniecie - wtedy gadac z adminem.
+
 
+
 
+
Dla przykładu który '''POWINNISCIE STOSOWAC''' w większosci przypadkow aby zainstalowac '''cstrike''' bez hasla ani usera, instalowany do katalogu ~/hlds_l :  
+
 
+
./steam -command update -game cstrike -dir ~/hlds_l -verify_all -retry
+
 
+
 
+
Teraz następuje sciąganie wszystkich plików serwera, jeśli masz wolne lącze, to będzie to trwało dość długo.
+
Prawdę mówiąc będzie o trwało długo, bo trzeba ściągnąć jakies 340 mega z internetu.
+
 
+
Po ściągnięciu plików możemy przystąpić do pierwszego uruchomienia serwera.
+
 
+
 
+
  
 
=Podstawowa Konfiguracja Serwera=
 
=Podstawowa Konfiguracja Serwera=
Linia 89: Linia 33:
 
Dla przykładu:
 
Dla przykładu:
  
  ./hlds_run -game cstrike +port [,]port[.] +ip [,]ip[.] +maxplayers [,]liczba[.] +map [,]mapa[.] +exec server.cfg
+
  ./hlds_run -game cstrike +port <port> +ip <ip> +maxplayers <liczba> +exec server.cfg +map <mapa>
  
Parametry:
+
==Parametry==
  
''+ip [,]ip[.]'' oznacza ze chcemy aby serwer byl tylko na danym numerze ip , nie musicie tego dawac jesli chcecie uruchomic serwer widoczny na lanie i internecie (pod warunkiem ze serwer linuksowy ma przekierowanie na routerze portow albo on sam ma publiczny adres ip.
+
''+ip <ip>'' oznacza ze chcemy aby serwer był tylko na danym adresie ip , nie musicie tego dawać jeśli chcecie uruchomić serwer widoczny na lanie i internecie (pod warunkiem ze serwer linuksowy ma przekierowanie na routerze odpowiednich portów albo on sam ma publiczny adres ip).
ip są zależne od numerów jaki ma dany serwer i zalezy to do jego konfiguraji - warto mieć admina serwera pod reką :P
+
ip są zależne od numerów jaki ma dany serwer i zależy to do jego konfiguracji - warto mieć admina serwera pod ręką :P.
jeśli nie sprecyzujemy parametru ip, to hlds będzie słuchał na wszstkich interfejsach sieciowych serwera - użyteczne jak chemy mieć serwer na przykład w dwóch sieciach komputerowych albo serwer na lan i na internecie (w cafe). Przy numerach dynamicznych lepiej nie precyzować numeru ip serwera ( neostrada itp)
+
jeśli nie sprecyzujemy parametru ip, to hlds będzie słuchał na wszystkich interfejsach sieciowych serwera - użyteczne jak chcemy mieć serwer na przykład w dwóch sieciach komputerowych albo serwer na lan i na internecie (np.: w internet cafe). Przy numerach dynamicznych lepiej nie precyzować numeru ip serwera (np.: mając łącze takie jak Neostrada, itp.)
  
przyklad +ip 192.168.1.10
+
Przykład +ip 192.168.1.10
  
 +
''+port <port>'' oznacza na jakim porcie chcemy odpalić serwer, przeważnie domyślnie mamy 27015, można zmienić np.: na 27016 jeśli stawiamy drugi serwer
  
''+port [,]port[.]'' oznacza na jakim porcie chcemy odpalic serwer, przeważnie domyslnie mamy 27915, mzona zmienic np na 27916 jesli stawiamy drugi serwer
+
Przykład +port 27016
przyklad +port 27916
+
 
   
 
   
''+maxplayers [,]liczba[.]'' oznacza na ile slotow chemy stowrzyc serwer, przewaznie chemy zrobic na powiedzmy 16 graczy i 2 adminow, czyli mamy +maxplayers 18 , to zalezy do wydajnosci waszego serwera oraz łącza internetowego
+
''+maxplayers <liczba>'' oznacza na ile slotów chcemy stworzyć serwer, przeważnie chcemy zrobić na 18 graczy, czyli mamy +maxplayers 18. Maksymalna ilość slotów zależy w dużej mierze od wydajności waszego serwera oraz łącza internetowego.
  
''+map [,]mapa[.]'' każe załadować mapke, inaczej serwer będzie działał ale na nim nie zagracie :D, daj +map de_dust
+
''+map <mapa>'' każe załadować mapę, inaczej serwer będzie działał, ale na nim nie zagracie :D, trzeba dodać +map de_dust
 
jeśli nie ma mapy powinna być jednak możliwość podłączenia się do serwera poprzez rcon.
 
jeśli nie ma mapy powinna być jednak możliwość podłączenia się do serwera poprzez rcon.
  
 
+
''-autoupdate'' parametr, dzięki któremu serwer będzie się automatycznie aktualizował po restarcie.
''-autoupdate'' parametr, dzięki któremu serwer będzie się automatycznie aktualizował po restarcie
+
 
+
 
+
 
+
  
 
'''OSTATECZNIE''' wasza podstawowa linia startowa serwera powinna wyglądać na przykład tak:
 
'''OSTATECZNIE''' wasza podstawowa linia startowa serwera powinna wyglądać na przykład tak:
'''''./hlds_run -autoupdate -game cstrike +maxplayers 18 +map de_dust +exec server.cfg'''''
+
./hlds_run -autoupdate -game cstrike +maxplayers 18 +exec server.cfg +map de_dust
 
+
 
+
  
 
=Pierwsze uruchomienie=
 
=Pierwsze uruchomienie=
  
Warto najpierw odpalic serwer bez modów i sprawdzic czy działa.
+
Warto najpierw odpalić serwer bez modów i sprawdzić czy działa. Warto [[HLDS Parametry Startowe|uruchomić serwer z parametrem]] '''-debug -condebug''', dzięki czemu będziemy widzieć o wiele więcej komunikatów o błędach, a większość problemów będzie w pliku cstrike/qconsole.txt
Serwer powinen wystarowac i po chwili pokazac że chodzi. Możemy sie o tym przekonać wpisując w konsoli komendę
+
''status''
+
powinno zwrócic info jaka jest mapa, nymer ip, ilosc graczy itd - możemy sporóbować się do niego podłączyć.
+
  
Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyc serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myślec nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem, opisanym w innych artykułach.
+
Serwer powinien wystartować i po chwili pokazać, że chodzi. Możemy się o tym przekonać wpisując w konsoli komendę
 +
status
 +
powinno zwrócić info jaka jest mapa, adres ip, ilość graczy, itd - możemy spróbować się do niego podłączyć.
  
 +
Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyć serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myśleć nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem, opisanym w innych artykułach.
  
 
=FreeBSD=
 
=FreeBSD=
  
 
Wymagany artykuł po angielsku - dla admina http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/linuxemu-lbc-install.html
 
Wymagany artykuł po angielsku - dla admina http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/linuxemu-lbc-install.html
 
  
 
'''Autor: di0nizy'''
 
'''Autor: di0nizy'''
 
Instalacja Klienta Steam pod systemem FreeBSD.
 
Instalacja Klienta Steam pod systemem FreeBSD.
Niestety, aby wszytko dzialalo jak należy bedzie nam potrzeby root albo superuser.
+
Niestety, aby wszytko działało jak należy będzie nam potrzeby root albo superuser.
  
Po updejcie portów (update systemu) wykonujemy polecenie:
+
Po aktualizacji portów (aktualizacji systemu) wykonujemy polecenie:
 
<pre># cd /usr/ports/emulators/linux_base-suse-9.2 && make install clean</pre>
 
<pre># cd /usr/ports/emulators/linux_base-suse-9.2 && make install clean</pre>
  
Linia 149: Linia 86:
  
 
<pre>cd /usr/ports/games/linux-steam && make install clean</pre>
 
<pre>cd /usr/ports/games/linux-steam && make install clean</pre>
Jeśli chcecie zainstalować Steam'a w konkretnej lokalizacji, musisz wyedytowac plik ''/usr/ports/games/linux-steam/Makefile''
+
Jeśli chcecie zainstalować Steam'a w konkretnej lokalizacji, musisz wyedytować plik ''/usr/ports/games/linux-steam/Makefile''
 
W środku znajdziesz linię:  
 
W środku znajdziesz linię:  
 
<pre>INSTALLDIR?= steam</pre>
 
<pre>INSTALLDIR?= steam</pre>
  
 
Zmień ją na:  
 
Zmień ją na:  
<pre>INSTALLDIR?=/gdziekolwiek/Ci/wygodnie/zainstalowac/steama/</pre>
+
<pre>INSTALLDIR?=/gdziekolwiek/Ci/wygodnie/zainstalować/steama/</pre>
System powienien sciągnąć i zainstalować Steam'a jak i wszystkie niezbędne do jego działania biblioteki.
+
System powienien ściągnąć i zainstalować Steam'a jak i wszystkie niezbędne do jego działania biblioteki.
  
 
Na końcu:
 
Na końcu:
Linia 164: Linia 101:
  
 
i instalujemy jak dla reszty linuksów.
 
i instalujemy jak dla reszty linuksów.
 
 
 
 
 
  
 
----- stare -----
 
----- stare -----
Linia 174: Linia 106:
 
Potrzebne będzie też http://www.freshports.org/emulators/linux_base-8/
 
Potrzebne będzie też http://www.freshports.org/emulators/linux_base-8/
  
 +
=Systemy 64 bitowe=
  
 +
Na systemach 64 bitowych występuje błąd podczas instalacja serwera a mianowicie nie można odpalic pliku hldsupdatetool.bin
 +
<pre>
 +
./hldsupdatetool.bin
 +
-bash: ./hldsupdatetool.bin: Nie ma takiego pliku ani katalogu
 +
</pre>
  
 +
aby to naprawić wystarczy doinstalować 2 pakiety :)
  
 +
<pre>
 +
apt-get install lib32gcc1
 +
apt-get install ia32-libs
 +
</pre>
  
 
=Gentoo=
 
=Gentoo=
  
Warto zajrzeć najpierw na <a href="http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Halflife_Dedicated_Server_(CounterStrike)">Gentoo Wiki</a> - o ile artykuł jest o Serwerze Source, warto się z nim zaznajomic i pozmieniać odpowiednie wartości jak "Counter-Strike Source" na cstrike.
+
Warto zajrzeć najpierw na [http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Halflife_Dedicated_Server_(CounterStrike) Gentoo Wiki] - o ile artykuł jest o Serwerze Source, warto się z nim zaznajomić i pozmieniać odpowiednie wartości jak "Counter-Strike Source" na cstrike.
  
Potrzebne pakiety
+
==Potrzebne pakiety==
app-arch/ncompress
+
*app-arch/ncompress
 +
*sys-kernel/linux-headers
 +
*sys-libs/libstdc++-v3
  
Użyteczne pakiety:
+
==Użyteczne pakiety==
 
app-misc/screen
 
app-misc/screen
  
Można pobawić sie pakietem halflife-steam ale radziłbym stosowac opisaną instalację jak dla normalnych linuksów.
+
Można pobawić się pakietem halflife-steam ale radziłbym stosować opisaną instalację jak dla normalnych linuksów.
  
 +
=Wywalanie się serwera z powodu CPU Frequency=
 +
Jeszcze jedna notka co do wywalającego się serwera, najczęściej objawiająca się komunikatem
 +
Unable to determine CPU Frequency
  
 +
Problem leży w katalogu /proc
  
=Wywalanie się serwera z powodu CPU Frequency=
+
[http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?threadid=288360&highlight=Unable+determine+Frequency SteamPowered Forums thread]
Jescze jedna notka co do wywalającego się serwera
+
  
[http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?s=af92b4bd27ce35cffc6ee03da012a506&threadid=288360&highlight=Unable+determine+Frequency]SteamPowered Forums thread]
+
Przeważnie chodzi o to, że w systemie linuksowym nie ma dostępu do /proc/cpuinfo albo go w ogóle nie ma - tak się zdarza przy bardzo restrykcyjnie ustawionym systemie (np.: PLD) albo jak nie ma doinstalowanych pakietów (np.: FreeBSD)
  
Przewaznie chodzi o to ze w systemie linuksowym nie ma dostepu do /proc/cpuinfo albo go wogle nie ma - tak sie zdarza przy bardo restrykcyjnie ustawionym systemie (np PLD) albo jak nie ma doinstalowanych pakietów (np FreeBSD)
+
HLDS używa od jakiegoś czasu dziwnej metody określenia taktowania procesora, czasem mu się udaje, ale jak procesor jest bardzo obciążony to może mu się nie udać (w wyniku przełączania procesów) i wywala błąd - dlatego serwer np startuje ale przy zmianie mapy pada.
  
HLDS uzywa od jakiegos czasu dziwnej metody okreslenia taktowania procesora, czasem mu sie udaje, ale jak procesor jest bardzo obciazony to moze mu sie nie udac (w wyniku przełączania procesów) i wywala błąd - dlatego serwer np stgartuje al przy zmianie mapy pada.
+
Rozwiązaniem jest danie userowi na którym działa serwer dostępu do czytania /proc/cpuinfo albo przeczytajcie niżej rozwiązanie dla FreeBSD.
  
rozwiazaniem jest danie userowi na ktorym dziala serwer dostepu do czytania /proc/cpuinfo albo przeczytajcie nizej roziwazanie dla FreeBSD)
+
----
 
+
<pre>
+
 
Hey Guys,
 
Hey Guys,
  
Linia 215: Linia 161:
  
 
Dan
 
Dan
</pre>
+
----
 
+
 
+
<pre>
+
 
You need to make sure linux_base is installed and that you have linuxproc fs and mounted i belive
 
You need to make sure linux_base is installed and that you have linuxproc fs and mounted i belive
 
try cvsup'ing to RELENG=5.3 i belive.
 
try cvsup'ing to RELENG=5.3 i belive.
</pre>
+
----
 
+
<pre>
+
 
+
 
+
 
just found another piece of puzzle
 
just found another piece of puzzle
 
here it is:
 
here it is:
Linia 232: Linia 171:
 
linprocfs /compat/linux/proc linprocfs rw 0 0
 
linprocfs /compat/linux/proc linprocfs rw 0 0
 
worked for me
 
worked for me
</pre>
+
----
 +
 
 +
=Konfiguracja=
 +
Już przeczytaliście, że serwer można odpalić z parametrami, istnieją jescze komendy oraz zmienne, które dokładniej określają pracę serwera.
 +
Warto zaznajomić się teraz ponownie z artykułem [[HLDS]] gdzie są przedstawione podstawowe pliki konfiguracyjne.
 +
 
 +
Poniżej przykładowy server.cfg
 +
 
 +
<c>// server.cfg PL
 +
// by _KaszpiR_ and PawelS
 +
// ver 0.7.1 2006-11-11
 +
 
 +
// odpal hlds z parametrem +servercfgfile server.cfg
 +
// na przyklad ./hlds_run -game cstrike +map de_dust +servercfgfile server.cfg
 +
 
 +
// config ma parametry przygotowanie na serwer ffa
 +
 
 +
// konfiguracja podstawowa
 +
sv_lan 0 //ustaw na 1 jesli to jest serwer wylacznie na lan
 +
maxplayers 22 //maksymalna ilosc graczy, pamietaj ze systemy rezerwacji slotow na serwerze zabieraa przewaznie 2 sloty
 +
sv_visiblemaxplayers -1 // liczba widocznych slotow na serwerze, jesli -1 to jest automatycznie obliczana (standard)
 +
                        // ale wtedy trzeba recznie w konsoli napisc adres serwera aby sie podlaczyc (jesli serwer pelny)
 +
                        // ustawiasz np te wartosc na 20 a masz maxplayers 22 i w rzeczywistosci masz 2 wolne sloty na serwerze
 +
 
 +
exec banned.cfg // laduj bany steamid/wonid
 +
exec listip.cfg // laduj bany na ip
 +
 
 +
hostname "Szambo" // nazwa serwera widziana poprzez przegladarki serwerow (np w favourities)
 +
mapchangecfgfile "server.cfg" // wykonaj ten confgi podczas zmiany mapy (np aby przywrocic stare ustawienia )
 +
mapcyclefile "mapcycle.txt" // plik zawiera liste map wg ktorych bedzie sie grac po zakonczeniu rozgrywki
 +
motdfile "motd.html" // nazwa pliku do wyswietlenia jak sie wchodzi na serwer, to czego ludzie nie czytaja :)
 +
servercfgfile "server.cfg" // plik z glownymi ustawieniami na serwerze, odpalany przy pierwszym starcie
 +
 
 +
sv_proxies 1 // liczba hltv proxy jakie moga sie podlaczyc do serwera, standard 1, wiecej nie zalecane
 +
sv_region 3 // domyslne 0 - swiat, a poniewaz jestesmy w europie ustawiamy na 3
 +
 
 +
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 +
// wydajnosc
 +
fps_max 100 // ile fps serwer powinien miec srednio, najlepiej aby byla okolo 100, ale nie wieksza od 200
 +
            // inaczej serwer zzera za duzo procesora
 +
host_framerate 0 // cholera wie co to jest
 +
sys_ticrate 200 // wartosc 125 jest zalecana, najlepiej nie miec wiecej niz 200, niektore mecze wymagaja 1000, ale firmy hostingowe moga forsowac te wartosc na nizsze
 +
                // 10 000 jest wartoscia ekstremalna, jedynie na lany dla wymiataczy
 +
                // przewaznie zzera tylko niepotrzebnie procesor
 +
       
 +
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 +
// net
 +
sv_maxrate 20000 // maksymalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna,
 +
                // ustawianie wartosci ponizej 4000 zlaguje graczy i serwer, na lan maksymalna wartość 25000
 +
                // na serwer internetowy - zalezy do lacza, sprobuj z 9999 jesli masz lagi, ewentualnie sukcesywnie zmniejszaj o 500
 +
 
 +
sv_maxupdaterate 80 // maksymalna wartosc jaka klient moze miec przy cl_updaterate,
 +
                    // jesli ma wiecej to bedzie mial tracone pakiety
 +
 
 +
sv_minrate 0 // minimalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna, domyslnie 4000,
 +
            // ustawanie wartosci powyzej 6000 zlaguje serwer i graczy
 +
            // zaleca sie trzymanie wartosci 0 ze wzgledu na serwery HLTV - po prostu mozna zaoszczedzic kase za lacze
 +
 
 +
sv_minupdaterate 10 // minimalna wartosc jaka klient musi miec przy cl_updaterate,
 +
                    // zaleca sie trzymanie wartosci 10 ze wzgledu na serwery HLTV
 +
 
 +
sv_maxunlag 1 // maksymalny czas w sekundach kompensacji lagow
 +
 
 +
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 +
// rcon i hasla
 +
sv_password "" // wymagane haslo aby sie podlaczyc do serwera,
 +
                //ustawnaie najczesciej na serwery klanowe albo podczas meczu
 +
 
 +
//rcon_password "zupa" // haslo na rcon, nie zalecane aby tu umeszczac, lepiej jesli dasz w parametrach odpalania serwera
 +
                    // jesli ustawisz "" to rcon nie bedzie dzialal
 +
                    // np +rcon_password "zupa"
 +
 
 +
sv_rcon_banpenalty 60 //czas bana za probe uzycia zlego rcon'a za wielokrotne proby (banuje na ip), 0 to na zawsze
 +
sv_rcon_minfailures 5 // limit zlych komend rcon aby dostac ban'a
 +
sv_rcon_minfailuretime 30 // czas w jakim sa sprawdzane proby rcon,
 +
// jak ktos zle wpisze rcon_password (albo nie poda) i wykona zbyt wiele komend rcon to dostanie bana
 +
// wtedy pomaga jedynie restart serwera, poniewaz po odbanowaniu kazdy blad spowoduje zalozenie na nowo bana
 +
 
 +
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 +
// logi
 +
// zaleca sie zachowanie ponizszych ustawien jesli chcesz uzywac HLStats albo PsychoStats
 +
mp_logdetail 3 // poziom logow, 0 - wylacz, 1 - tylko trafienia przeciwnika standard , 2, - tylko trafienia tp, 3 - loguj oba (tp i wroga)
 +
mp_logecho 1 // 1 - wlacza logowanie komendy echo, 0 - wylacza, np jak masz w server.cfg echo SERVER CFG LOADED to bedziesz mial to logowane
 +
mp_logfile 1 // logowanie wydarzen multiplayer (koniec rundy itp), 1 - tak (standard), 0 - nie
 +
mp_logmessages 1 // loguj komendy say (chat), 1 - tak (standard), 0 - nie
 +
sv_logbans 1 // loguj dawanie banow, 1 - tak (standard), 0 - nie
 +
sv_logblocks 1 // loguj blokowane proby zmiany zastrzezonych wartosci zmiennych, 1 - tak (standard), 0 - nie
 +
sv_logrelay 1 // loguj podlaczenia hltv relay proxy, 1 - tak (standard), 0 - nie
 +
 
 +
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 +
// voice
 +
sv_voicecodec "voice_speex" // rodzaj kodeka, domyslnie voice_miles, zalecany voice_speex - lepsza jakosc kosztem kilku procent uzycia procesora
 +
sv_voiceenable 1 // uzywaj opcji voice na serwerze, 1 - tak (domyslnie), 0 - nie
 +
sv_voicequality 3 // jakosc glosu, od 1 do 5, im wiecej tym lepiej ale wieksze uzyci proca i sieci, domyslnie 3
 +
sv_alltalk 0 // 0 - (domyslnie) voice mozna uzywac tylko jesli zywy i tylko do tp, 1 - kazdy moze gadac z kazdym (dobre na poczatek i koniec meczu)
 +
 
 +
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 +
// downlad
 +
// zaleca sie zachowanie ponizszych wartosci aby nie miec problemow ze sciaganiem plikow z serwera
 +
hpk_maxsize 0.5 // maksymalny rozmiar sumy wszstkich logo graczy na serwerze, w megabajtach
 +
                // rekomendowana wartosc do 2 mega
 +
                // ustawianie zbyt wysokich warosci spowoduje ze gracze beda disconnectowani (bo musza to zassac),
 +
                // a serwer bedzie sie wolniej ladowal
 +
                // 1 MB = 100 bitmap
 +
sv_allowdownload 1 // pozwalaj na download, 1 - tak (standard), 0 - nie
 +
sv_allowupload 1 // pozwalaj na upload (np loga), 1 - tak (standard), 0 - nie
 +
sv_send_logos 1 //pozwalaj na wysylanie logo graczy (sprej na sciane)
 +
sv_send_resources 1 // pozwalaj na dowload listy wymaganych plikow aby grac na mapie, 1 - tak (standard), 0 - nie
 +
//sv_downloadurl "http://szambo/hlds/dlurl/" // url do lokacji skad mozna zasysac pliki serwerowe (pamietaj aby ograniczyc dostep do waznych plikow  - katalog addons, server.cfg itp)
 +
sv_downloadurl "http://bagno/hlds/"
 +
mp_decals 300 // maximum wyswietlanych logo itp na serwerze
 +
 
 +
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 +
// rozgrywka
 +
mp_autoteambalance 0 // przerzucaj graczy do innych druzyn jesli nierowne sklady, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak
 +
mp_buytime 0.25 // czas kupowania na pocz rundy, w ulamku minuty ( jedna minuta = 1.0, 30 sekund = 0.25)
 +
mp_c4timer 35 // czas w sekundach na rozbrojenie bomby (bo inaczej bedzie bum :), domyslnie 35
 +
mp_consistency 1 // 0 - nie pozwol graczom na uzywanie wlasnych modeli postaci i broni (standard) , 0 -  pozwalaj (bo czituja)
 +
mp_flashlight 1 // 1 - mozna uzywac latarki (standard), 0 - latarka zablokowana
 +
mp_footsteps 1 // 1 - slychac kroki graczy podczas biegu (standard), 0 - wylaczone (quake 1 mode), dobre do cwiczenia refleksu :)
 +
mp_freezetime 6 // czas w sekundach wstrzymania na poczatku rundy (na reload i kupno broni), ustaw na 0 na mapach aim
 +
mp_friendly_grenade_damage 1 // 0 - granaty nie rania tp (ale zabiebraja armor), 1 - granaty rania graczy z druzyny (standard)
 +
mp_friendlyfire 1 // 0 - jak strzelasz do swoich to ich nie ranisz, 1 - ranisz swoich (standard)
 +
mp_ghostfrequency 0.1 // czestosc odswiezania stanu dla obserwatorow
 +
mp_hostagepenalty 0 // ilosc zabic zakladnikow po ktorym dostajesz kicka, 0 - wylaczone
 +
mp_limitteams 0 // ilu graczy moze byc niesymetrycznie po jedej z druzyn, 0 - bez limitu, 2 - maxymalnie moze byc w jednej z druzyn 2 graczy wiecej
 +
mp_maxrounds 0 // maksymalna liczba rund do grania, 0 - brak limitu (standard)
 +
mp_mirrordamage 0 // jak trafiasz swojego to tak jabys trafial siebie, domyslnie 0, 1 - wlacza (nie zalecane)
 +
mp_payerid 0 // wyswietla nick gracza po nacelowaniu, 0 - widac wsztkich (w kolorach) (standard), 1 - tylko tp i zakladnicy, 2 - nikogo nie pokazuje
 +
mp_roundtime 1.75 // czas trwania rundy w minutach , standard to 3 minuty, albo 1.75 na szybkie rozgrywki (aby sie nie nudzic na obsie), wartosci od 1 do 9
 +
mp_startmoney 800 // liczba kasy na poczatku rundy
 +
mp_timelimit 20 // limit czasu grania na mapie (po nim nastepuje zmiana mapy), w minutach, ustaw na 0 na brak limitu czasu,
 +
mp_tkpunish 0 // karanie smiercia na poczatku nastepnej rundy za zabicie swojego, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak
 +
mp_winlimit 0 // limit rund do wygrania, jak jakas druzyna osiagnie te wartosc to nastepuje zmiana mapy, 0 - brak limitu (standard)
 +
pausable 0 // 0 (standard) nie pozwala graczom pauzowac gry na serwerze, 1 - pozwala, czasem na meczach sie tak ustawia
 +
sv_maxspeed 320 // maksymalna predkosc biegu gracza , standard (320)
 +
 
 +
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 +
// obserwatorzy
 +
allow_spectators 1 // pozwalaj na obserwatorow (osoby kompletnie nie grajace), 1 - tak (standard), 0 - nie,
 +
mp_fadetoblack 0 // 1 - ekran sie sciemnia po smierci gracza (wymagane na niektorych meczach), 0 - bez sciemnienia
 +
mp_forcecamera 2 // forsuj spectarora na: 0 - nie forsuj, 1 - widok z oczu gracza i z chase mode , 2 - tylko widok z oczu gracza, zalecana wartosc 1 albo 2
 +
mp_forcechasecam 1 // 0 - gracz moze latac po calej mapie, 1 - mozna ogladac typo swoich tp, 2 - klient nie rusza sie z miejsca gdzie umarl
 +
 
 +
mp_autokick 0 // automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo dlugie nie ruszanie sie z miejsca
 +
sv_timeout 120 // czas w sekundach, jesli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odlaczony od serwera (jak komus sie komp zwiesi/padnie na chwile lacze)
 +
sv_spectatormaxspeed 500 // maksymalna predkosc latania obserwatora , normalny gracz biega z predkoscia 320, standard jest 500
 +
mp_chattime 3 // po ilu sekundach po osiagnieciu timelimitu/maxrounds zmienia sie mapa
 +
 
 +
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 +
// inne
 +
mp_autocrosshair 0 // default 0
 +
sv_aim 0 //0 ((standard) wylacza autocelowanie, 1 - zalacza auto celowanie (nie zalecane)
 +
sv_airaccelerate 10 // akcleracja w powietrzu (bunnyjump), wartosc od 0 do 10 , 10 standardowo
 +
sv_airmove 1 // pozwala na ruch w powietrzu (bunnyjump), 1 - tak (standard), 0 - nie
 +
sv_challengetime 150 // czas w sekundach, jesli gracz sie nie podlaczy do gry w tym czasie bedzie uznawany za odlaczonego, zwieksz jesli gracze maja slabe kompy albo duzo sciagaja z serwera :D
 +
sv_cheats 0 // 0 (standard) nie pozwala na komendy give weapon, god, noclip i takie tam, 1 - dla deweloperow map albo serwero for fun
 +
sv_clienttrace 1 // (standard) 1
 +
sv_friction 4 // poslizg na powierzchni podczas biegania, ma wplyw na predkosc kompletnego zatrzymania sie, 4 (standard)
 +
sv_gravity 800 // grawitacja, domyslnie 800, im wiecej tym trudniej skakac (przy pewnych wartosciach zejscie z malego schodka jest smiertelne a granaty padaja pod nogami)
 +
                // 0 wylacza grawitacje - jak podskoczysz to juz nie upadniesz
 +
                // wartosc 100, 200, 400 sanajczesciej spotykane na serwerach niekonwecjonalnych
 +
 
 +
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 +
// status serwera poprzez www
 +
// sprawdzenie statusu serwera tez zzera troche procesora i lacza, domyslne wartosci sa wystarczajace
 +
 
 +
max_queries_global 20 // jak czesto mozna w sumie sprawdzic status serwera
 +
max_queries_sec 3 // jak czesto klient moze sprawdzac status serwera (all seeing eye, skrypty www)
 +
max_queries_window 30 // rozmiar okna czasowego na sprawdzanie zapytan ,jak masz problemy z timeoutem w hlsw ustaw na 10
 +
 
 +
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 +
// ekstra konfigi
 +
//exec addons/wwcl/scripts/wwcl_config.cfg // wykonaj confgi wwcl (jesli posiadasz ten plugin, a jak nie to nic zlego sie nie stanie)
 +
//exec addons/cdeath/cdeath.cfg // wykonaj confgi Cheating-Death (jesli posiadasz ten plugin, a jak nie to nic zlego sie nie stanie)
 +
 
 +
//say "Server.cfg loaded" // ta linia odkomentowana czasem sie przydaje przy wykonywaniu zdalnej komendy
 +
//echo "Server.cfg loaded" // to samo co wyzej, ale aby bylo zalogowane musi byc zmienna mp_logecho 1
 +
                        // rcon exec server.cfg
 +
                        // wtedy latwiej sie upewnic ze dobrze wpisalismy komende
 +
 
 +
// koniec</c>
  
  
Podziękowania dla:
+
[[Kategoria:HLDS]]
trawiator
+
[[Kategoria:Serwery gier]]
noodle
+
zchiz
+
di0nizy
+

Aktualna wersja na dzień 17:20, 14 lis 2013

Spis treści

Counter-Strike 1.6 Linux

Wcześniej zobacz artykuł o HLDS, a dopiero tutaj patrz.


Uwaga!

Poniższe FAQ jest przeznaczone dla osób, które chcą zainstalować Serwer Counter-Strike'a. Aby zacząć cokolwiek robić, musisz mieć przynajmniej jakakolwiek wiedzę na temat systemów typu *nix - najlepiej jak najpierw zajrzycie tutaj.

Warto także najpierw zobaczyć podstronę tego artykułu w zależności od posiadanego systemu operacyjnego (jeśli takowa istnieje).

Wymagania:

  • Dostęp do serwera po przez SSH, albo siedzieć przy nim ;),
  • Połączenie z internetem na serwerze z Linuksem,
  • ‘homedir’ gdzie masz prawa zapisu,
  • Więcej niż 600 MB miejsca na dysku,
  • pakiet wget,
  • pakiet gzip (unzip).
  • pakiet lib32gcc1 (tylko systemy 64 bitowe)
  • pakiet ia32-libs (tylko systemy 64 bitowe)

Instalacja Serwera

Podstawowa Konfiguracja Serwera

Uruchamianie serwera jest dość proste, opis wartości dla parametrów podane są niżej. Dla przykładu:

./hlds_run -game cstrike +port <port> +ip <ip> +maxplayers <liczba> +exec server.cfg +map <mapa> 

Parametry

+ip <ip> oznacza ze chcemy aby serwer był tylko na danym adresie ip , nie musicie tego dawać jeśli chcecie uruchomić serwer widoczny na lanie i internecie (pod warunkiem ze serwer linuksowy ma przekierowanie na routerze odpowiednich portów albo on sam ma publiczny adres ip). ip są zależne od numerów jaki ma dany serwer i zależy to do jego konfiguracji - warto mieć admina serwera pod ręką :P. jeśli nie sprecyzujemy parametru ip, to hlds będzie słuchał na wszystkich interfejsach sieciowych serwera - użyteczne jak chcemy mieć serwer na przykład w dwóch sieciach komputerowych albo serwer na lan i na internecie (np.: w internet cafe). Przy numerach dynamicznych lepiej nie precyzować numeru ip serwera (np.: mając łącze takie jak Neostrada, itp.)

Przykład +ip 192.168.1.10

+port <port> oznacza na jakim porcie chcemy odpalić serwer, przeważnie domyślnie mamy 27015, można zmienić np.: na 27016 jeśli stawiamy drugi serwer

Przykład +port 27016

+maxplayers <liczba> oznacza na ile slotów chcemy stworzyć serwer, przeważnie chcemy zrobić na 18 graczy, czyli mamy +maxplayers 18. Maksymalna ilość slotów zależy w dużej mierze od wydajności waszego serwera oraz łącza internetowego.

+map <mapa> każe załadować mapę, inaczej serwer będzie działał, ale na nim nie zagracie :D, trzeba dodać +map de_dust jeśli nie ma mapy powinna być jednak możliwość podłączenia się do serwera poprzez rcon.

-autoupdate parametr, dzięki któremu serwer będzie się automatycznie aktualizował po restarcie.

OSTATECZNIE wasza podstawowa linia startowa serwera powinna wyglądać na przykład tak:

./hlds_run -autoupdate -game cstrike +maxplayers 18 +exec server.cfg +map de_dust

Pierwsze uruchomienie

Warto najpierw odpalić serwer bez modów i sprawdzić czy działa. Warto uruchomić serwer z parametrem -debug -condebug, dzięki czemu będziemy widzieć o wiele więcej komunikatów o błędach, a większość problemów będzie w pliku cstrike/qconsole.txt

Serwer powinien wystartować i po chwili pokazać, że chodzi. Możemy się o tym przekonać wpisując w konsoli komendę

status

powinno zwrócić info jaka jest mapa, adres ip, ilość graczy, itd - możemy spróbować się do niego podłączyć.

Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyć serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myśleć nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem, opisanym w innych artykułach.

FreeBSD

Wymagany artykuł po angielsku - dla admina http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/linuxemu-lbc-install.html

Autor: di0nizy Instalacja Klienta Steam pod systemem FreeBSD. Niestety, aby wszytko działało jak należy będzie nam potrzeby root albo superuser.

Po aktualizacji portów (aktualizacji systemu) wykonujemy polecenie:

# cd /usr/ports/emulators/linux_base-suse-9.2 && make install clean

Aktywujemy Linux emulation - do pliku /etc/rc.conf należy dopisać:

linux_enable="YES"

Potem musimy wykonać reboot maszyny.

Następnie:

cd /usr/ports/games/linux-steam && make install clean

Jeśli chcecie zainstalować Steam'a w konkretnej lokalizacji, musisz wyedytować plik /usr/ports/games/linux-steam/Makefile W środku znajdziesz linię:

INSTALLDIR?= steam

Zmień ją na:

INSTALLDIR?=/gdziekolwiek/Ci/wygodnie/zainstalować/steama/

System powienien ściągnąć i zainstalować Steam'a jak i wszystkie niezbędne do jego działania biblioteki.

Na końcu:

# cd /gdziekolwiek/Ci/wygodnie/zainstalowac/steama/
# ./steam

i instalujemy jak dla reszty linuksów.


stare -----

Dodatkowo warto zaznajomić się z pakietem http://www.freshports.org/games/hlserver-cs/ Potrzebne będzie też http://www.freshports.org/emulators/linux_base-8/

Systemy 64 bitowe

Na systemach 64 bitowych występuje błąd podczas instalacja serwera a mianowicie nie można odpalic pliku hldsupdatetool.bin

./hldsupdatetool.bin
-bash: ./hldsupdatetool.bin: Nie ma takiego pliku ani katalogu

aby to naprawić wystarczy doinstalować 2 pakiety :)

apt-get install lib32gcc1
apt-get install ia32-libs

Gentoo

Warto zajrzeć najpierw na Gentoo Wiki - o ile artykuł jest o Serwerze Source, warto się z nim zaznajomić i pozmieniać odpowiednie wartości jak "Counter-Strike Source" na cstrike.

Potrzebne pakiety

  • app-arch/ncompress
  • sys-kernel/linux-headers
  • sys-libs/libstdc++-v3

Użyteczne pakiety

app-misc/screen

Można pobawić się pakietem halflife-steam ale radziłbym stosować opisaną instalację jak dla normalnych linuksów.

Wywalanie się serwera z powodu CPU Frequency

Jeszcze jedna notka co do wywalającego się serwera, najczęściej objawiająca się komunikatem

Unable to determine CPU Frequency

Problem leży w katalogu /proc

SteamPowered Forums thread

Przeważnie chodzi o to, że w systemie linuksowym nie ma dostępu do /proc/cpuinfo albo go w ogóle nie ma - tak się zdarza przy bardzo restrykcyjnie ustawionym systemie (np.: PLD) albo jak nie ma doinstalowanych pakietów (np.: FreeBSD)

HLDS używa od jakiegoś czasu dziwnej metody określenia taktowania procesora, czasem mu się udaje, ale jak procesor jest bardzo obciążony to może mu się nie udać (w wyniku przełączania procesów) i wywala błąd - dlatego serwer np startuje ale przy zmianie mapy pada.

Rozwiązaniem jest danie userowi na którym działa serwer dostępu do czytania /proc/cpuinfo albo przeczytajcie niżej rozwiązanie dla FreeBSD.


Hey Guys,

I keep getting this error almost every time I try to start up srcds_run. It looks like it starts up ok, then it gives the error "Unable to determine CPU Frequency" and crashes.

After running the srcds_run commands about 5 times, it finally starts up OK. Does anyone know why I would get such an error and how I can fix it?

I'm running FreeBSD 4.11 with a Pentium 4 2.8Ghz prescott CPU.

Any help would be greatly appreciated.

Dan


You need to make sure linux_base is installed and that you have linuxproc fs and mounted i belive try cvsup'ing to RELENG=5.3 i belive.


just found another piece of puzzle here it is: http://www.mail-archive.com/hlds_li...m/msg35818.html in few words - you may need to add the following line to your /etc/fstab file: linprocfs /compat/linux/proc linprocfs rw 0 0 worked for me


Konfiguracja

Już przeczytaliście, że serwer można odpalić z parametrami, istnieją jescze komendy oraz zmienne, które dokładniej określają pracę serwera. Warto zaznajomić się teraz ponownie z artykułem HLDS gdzie są przedstawione podstawowe pliki konfiguracyjne.

Poniżej przykładowy server.cfg

// server.cfg PL
// by _KaszpiR_ and PawelS
// ver 0.7.1 2006-11-11
 
// odpal hlds z parametrem +servercfgfile server.cfg
// na przyklad ./hlds_run -game cstrike +map de_dust +servercfgfile server.cfg
 
// config ma parametry przygotowanie na serwer ffa
 
// konfiguracja podstawowa
sv_lan 0 //ustaw na 1 jesli to jest serwer wylacznie na lan
maxplayers 22 //maksymalna ilosc graczy, pamietaj ze systemy rezerwacji slotow na serwerze zabieraa przewaznie 2 sloty
sv_visiblemaxplayers -1 // liczba widocznych slotow na serwerze, jesli -1 to jest automatycznie obliczana (standard)
                        // ale wtedy trzeba recznie w konsoli napisc adres serwera aby sie podlaczyc (jesli serwer pelny)
                        // ustawiasz np te wartosc na 20 a masz maxplayers 22 i w rzeczywistosci masz 2 wolne sloty na serwerze 
 
exec banned.cfg // laduj bany steamid/wonid
exec listip.cfg // laduj bany na ip
 
hostname "Szambo" // nazwa serwera widziana poprzez przegladarki serwerow (np w favourities)
mapchangecfgfile "server.cfg" // wykonaj ten confgi podczas zmiany mapy (np aby przywrocic stare ustawienia )
mapcyclefile "mapcycle.txt" // plik zawiera liste map wg ktorych bedzie sie grac po zakonczeniu rozgrywki 
motdfile "motd.html" // nazwa pliku do wyswietlenia jak sie wchodzi na serwer, to czego ludzie nie czytaja :)
servercfgfile "server.cfg" // plik z glownymi ustawieniami na serwerze, odpalany przy pierwszym starcie 
 
sv_proxies 1 // liczba hltv proxy jakie moga sie podlaczyc do serwera, standard 1, wiecej nie zalecane
sv_region 3 // domyslne 0 - swiat, a poniewaz jestesmy w europie ustawiamy na 3
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// wydajnosc
fps_max 100 // ile fps serwer powinien miec srednio, najlepiej aby byla okolo 100, ale nie wieksza od 200
            // inaczej serwer zzera za duzo procesora
host_framerate 0 // cholera wie co to jest
sys_ticrate 200 // wartosc 125 jest zalecana, najlepiej nie miec wiecej niz 200, niektore mecze wymagaja 1000, ale firmy hostingowe moga forsowac te wartosc na nizsze
                // 10 000 jest wartoscia ekstremalna, jedynie na lany dla wymiataczy
                // przewaznie zzera tylko niepotrzebnie procesor
        
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// net
sv_maxrate 20000 // maksymalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna,
                // ustawianie wartosci ponizej 4000 zlaguje graczy i serwer, na lan maksymalna wartość 25000
                // na serwer internetowy - zalezy do lacza, sprobuj z 9999 jesli masz lagi, ewentualnie sukcesywnie zmniejszaj o 500
 
sv_maxupdaterate 80 // maksymalna wartosc jaka klient moze miec przy cl_updaterate, 
                    // jesli ma wiecej to bedzie mial tracone pakiety
 
sv_minrate 0 // minimalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna, domyslnie 4000,
            // ustawanie wartosci powyzej 6000 zlaguje serwer i graczy
            // zaleca sie trzymanie wartosci 0 ze wzgledu na serwery HLTV - po prostu mozna zaoszczedzic kase za lacze
 
sv_minupdaterate 10 // minimalna wartosc jaka klient musi miec przy cl_updaterate, 
                    // zaleca sie trzymanie wartosci 10 ze wzgledu na serwery HLTV
 
sv_maxunlag 1 // maksymalny czas w sekundach kompensacji lagow
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// rcon i hasla
sv_password "" // wymagane haslo aby sie podlaczyc do serwera, 
                //ustawnaie najczesciej na serwery klanowe albo podczas meczu
 
//rcon_password "zupa" // haslo na rcon, nie zalecane aby tu umeszczac, lepiej jesli dasz w parametrach odpalania serwera
                     // jesli ustawisz "" to rcon nie bedzie dzialal
                     // np +rcon_password "zupa"
 
sv_rcon_banpenalty 60 //czas bana za probe uzycia zlego rcon'a za wielokrotne proby (banuje na ip), 0 to na zawsze
sv_rcon_minfailures 5 // limit zlych komend rcon aby dostac ban'a
sv_rcon_minfailuretime 30 // czas w jakim sa sprawdzane proby rcon, 
// jak ktos zle wpisze rcon_password (albo nie poda) i wykona zbyt wiele komend rcon to dostanie bana
// wtedy pomaga jedynie restart serwera, poniewaz po odbanowaniu kazdy blad spowoduje zalozenie na nowo bana
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// logi
// zaleca sie zachowanie ponizszych ustawien jesli chcesz uzywac HLStats albo PsychoStats
mp_logdetail 3 // poziom logow, 0 - wylacz, 1 - tylko trafienia przeciwnika standard , 2, - tylko trafienia tp, 3 - loguj oba (tp i wroga)
mp_logecho 1 // 1 - wlacza logowanie komendy echo, 0 - wylacza, np jak masz w server.cfg echo SERVER CFG LOADED to bedziesz mial to logowane
mp_logfile 1 // logowanie wydarzen multiplayer (koniec rundy itp), 1 - tak (standard), 0 - nie
mp_logmessages 1 // loguj komendy say (chat), 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_logbans 1 // loguj dawanie banow, 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_logblocks 1 // loguj blokowane proby zmiany zastrzezonych wartosci zmiennych, 1 - tak (standard), 0 - nie 
sv_logrelay 1 // loguj podlaczenia hltv relay proxy, 1 - tak (standard), 0 - nie
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// voice
sv_voicecodec "voice_speex" // rodzaj kodeka, domyslnie voice_miles, zalecany voice_speex - lepsza jakosc kosztem kilku procent uzycia procesora
sv_voiceenable 1 // uzywaj opcji voice na serwerze, 1 - tak (domyslnie), 0 - nie
sv_voicequality 3 // jakosc glosu, od 1 do 5, im wiecej tym lepiej ale wieksze uzyci proca i sieci, domyslnie 3
sv_alltalk 0 // 0 - (domyslnie) voice mozna uzywac tylko jesli zywy i tylko do tp, 1 - kazdy moze gadac z kazdym (dobre na poczatek i koniec meczu)
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// downlad
// zaleca sie zachowanie ponizszych wartosci aby nie miec problemow ze sciaganiem plikow z serwera
hpk_maxsize 0.5 // maksymalny rozmiar sumy wszstkich logo graczy na serwerze, w megabajtach
                // rekomendowana wartosc do 2 mega
                // ustawianie zbyt wysokich warosci spowoduje ze gracze beda disconnectowani (bo musza to zassac),
                // a serwer bedzie sie wolniej ladowal
                // 1 MB = 100 bitmap
sv_allowdownload 1 // pozwalaj na download, 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_allowupload 1 // pozwalaj na upload (np loga), 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_send_logos 1 //pozwalaj na wysylanie logo graczy (sprej na sciane)
sv_send_resources 1 // pozwalaj na dowload listy wymaganych plikow aby grac na mapie, 1 - tak (standard), 0 - nie
//sv_downloadurl "http://szambo/hlds/dlurl/" // url do lokacji skad mozna zasysac pliki serwerowe (pamietaj aby ograniczyc dostep do waznych plikow  - katalog addons, server.cfg itp)
sv_downloadurl "http://bagno/hlds/" 
mp_decals 300 // maximum wyswietlanych logo itp na serwerze
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// rozgrywka
mp_autoteambalance 0 // przerzucaj graczy do innych druzyn jesli nierowne sklady, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak
mp_buytime 0.25 // czas kupowania na pocz rundy, w ulamku minuty ( jedna minuta = 1.0, 30 sekund = 0.25)
mp_c4timer 35 // czas w sekundach na rozbrojenie bomby (bo inaczej bedzie bum :), domyslnie 35
mp_consistency 1 // 0 - nie pozwol graczom na uzywanie wlasnych modeli postaci i broni (standard) , 0 -  pozwalaj (bo czituja)
mp_flashlight 1 // 1 - mozna uzywac latarki (standard), 0 - latarka zablokowana
mp_footsteps 1 // 1 - slychac kroki graczy podczas biegu (standard), 0 - wylaczone (quake 1 mode), dobre do cwiczenia refleksu :)
mp_freezetime 6 // czas w sekundach wstrzymania na poczatku rundy (na reload i kupno broni), ustaw na 0 na mapach aim
mp_friendly_grenade_damage 1 // 0 - granaty nie rania tp (ale zabiebraja armor), 1 - granaty rania graczy z druzyny (standard)
mp_friendlyfire 1 // 0 - jak strzelasz do swoich to ich nie ranisz, 1 - ranisz swoich (standard)
mp_ghostfrequency 0.1 // czestosc odswiezania stanu dla obserwatorow
mp_hostagepenalty 0 // ilosc zabic zakladnikow po ktorym dostajesz kicka, 0 - wylaczone
mp_limitteams 0 // ilu graczy moze byc niesymetrycznie po jedej z druzyn, 0 - bez limitu, 2 - maxymalnie moze byc w jednej z druzyn 2 graczy wiecej
mp_maxrounds 0 // maksymalna liczba rund do grania, 0 - brak limitu (standard)
mp_mirrordamage 0 // jak trafiasz swojego to tak jabys trafial siebie, domyslnie 0, 1 - wlacza (nie zalecane)
mp_payerid 0 // wyswietla nick gracza po nacelowaniu, 0 - widac wsztkich (w kolorach) (standard), 1 - tylko tp i zakladnicy, 2 - nikogo nie pokazuje
mp_roundtime 1.75 // czas trwania rundy w minutach , standard to 3 minuty, albo 1.75 na szybkie rozgrywki (aby sie nie nudzic na obsie), wartosci od 1 do 9
mp_startmoney 800 // liczba kasy na poczatku rundy
mp_timelimit 20 // limit czasu grania na mapie (po nim nastepuje zmiana mapy), w minutach, ustaw na 0 na brak limitu czasu, 
mp_tkpunish 0 // karanie smiercia na poczatku nastepnej rundy za zabicie swojego, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak
mp_winlimit 0 // limit rund do wygrania, jak jakas druzyna osiagnie te wartosc to nastepuje zmiana mapy, 0 - brak limitu (standard)
pausable 0 // 0 (standard) nie pozwala graczom pauzowac gry na serwerze, 1 - pozwala, czasem na meczach sie tak ustawia
sv_maxspeed 320 // maksymalna predkosc biegu gracza , standard (320)
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// obserwatorzy
allow_spectators 1 // pozwalaj na obserwatorow (osoby kompletnie nie grajace), 1 - tak (standard), 0 - nie, 
mp_fadetoblack 0 // 1 - ekran sie sciemnia po smierci gracza (wymagane na niektorych meczach), 0 - bez sciemnienia
mp_forcecamera 2 // forsuj spectarora na: 0 - nie forsuj, 1 - widok z oczu gracza i z chase mode , 2 - tylko widok z oczu gracza, zalecana wartosc 1 albo 2
mp_forcechasecam 1 // 0 - gracz moze latac po calej mapie, 1 - mozna ogladac typo swoich tp, 2 - klient nie rusza sie z miejsca gdzie umarl
 
mp_autokick 0 // automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo dlugie nie ruszanie sie z miejsca
sv_timeout 120 // czas w sekundach, jesli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odlaczony od serwera (jak komus sie komp zwiesi/padnie na chwile lacze)
sv_spectatormaxspeed 500 // maksymalna predkosc latania obserwatora , normalny gracz biega z predkoscia 320, standard jest 500
mp_chattime 3 // po ilu sekundach po osiagnieciu timelimitu/maxrounds zmienia sie mapa
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// inne 
mp_autocrosshair 0 // default 0
sv_aim 0 //0 ((standard) wylacza autocelowanie, 1 - zalacza auto celowanie (nie zalecane)
sv_airaccelerate 10 // akcleracja w powietrzu (bunnyjump), wartosc od 0 do 10 , 10 standardowo
sv_airmove 1 // pozwala na ruch w powietrzu (bunnyjump), 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_challengetime 150 // czas w sekundach, jesli gracz sie nie podlaczy do gry w tym czasie bedzie uznawany za odlaczonego, zwieksz jesli gracze maja slabe kompy albo duzo sciagaja z serwera :D
sv_cheats 0 // 0 (standard) nie pozwala na komendy give weapon, god, noclip i takie tam, 1 - dla deweloperow map albo serwero for fun
sv_clienttrace 1 // (standard) 1
sv_friction 4 // poslizg na powierzchni podczas biegania, ma wplyw na predkosc kompletnego zatrzymania sie, 4 (standard)
sv_gravity 800 // grawitacja, domyslnie 800, im wiecej tym trudniej skakac (przy pewnych wartosciach zejscie z malego schodka jest smiertelne a granaty padaja pod nogami)
                // 0 wylacza grawitacje - jak podskoczysz to juz nie upadniesz
                // wartosc 100, 200, 400 sanajczesciej spotykane na serwerach niekonwecjonalnych
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// status serwera poprzez www
// sprawdzenie statusu serwera tez zzera troche procesora i lacza, domyslne wartosci sa wystarczajace
 
max_queries_global 20 // jak czesto mozna w sumie sprawdzic status serwera
max_queries_sec 3 // jak czesto klient moze sprawdzac status serwera (all seeing eye, skrypty www)
max_queries_window 30 // rozmiar okna czasowego na sprawdzanie zapytan ,jak masz problemy z timeoutem w hlsw ustaw na 10
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// ekstra konfigi
//exec addons/wwcl/scripts/wwcl_config.cfg // wykonaj confgi wwcl (jesli posiadasz ten plugin, a jak nie to nic zlego sie nie stanie)
//exec addons/cdeath/cdeath.cfg // wykonaj confgi Cheating-Death (jesli posiadasz ten plugin, a jak nie to nic zlego sie nie stanie)
 
//say "Server.cfg loaded" // ta linia odkomentowana czasem sie przydaje przy wykonywaniu zdalnej komendy
//echo "Server.cfg loaded" // to samo co wyzej, ale aby bylo zalogowane musi byc zmienna mp_logecho 1
                        // rcon exec server.cfg
                        // wtedy latwiej sie upewnic ze dobrze wpisalismy komende
 
// koniec 
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia