Serwer Counter-Strike 1.6 Linux
(→Wywalanie się serwera z powodu CPU Frequency) |
|||
(Nie pokazano 23 wersji utworzonych przez 5 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
=Counter-Strike 1.6 Linux= | =Counter-Strike 1.6 Linux= | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | Wcześniej zobacz artykuł o [[HLDS]], a dopiero tutaj patrz. | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | '''Uwaga!''' | |
− | + | Poniższe FAQ jest przeznaczone dla osób, które chcą zainstalować Serwer Counter-Strike'a. | |
+ | Aby zacząć cokolwiek robić, musisz mieć przynajmniej jakakolwiek wiedzę na temat systemów typu *nix - najlepiej jak najpierw zajrzycie [http://zlobek.tcz.wroclaw.pl tutaj]. | ||
− | + | Warto także najpierw zobaczyć podstronę tego artykułu w zależności od posiadanego systemu operacyjnego (''jeśli takowa istnieje''). | |
− | + | Wymagania: | |
− | + | *Dostęp do serwera po przez [[SSH]], albo siedzieć przy nim ;), | |
− | + | *Połączenie z internetem na serwerze z Linuksem, | |
− | + | *‘homedir’ gdzie masz prawa zapisu, | |
− | + | *Więcej niż 600 MB miejsca na dysku, | |
− | + | *pakiet wget, | |
− | + | *pakiet gzip (unzip). | |
− | + | *pakiet lib32gcc1 (tylko systemy 64 bitowe) | |
− | + | *pakiet ia32-libs (tylko systemy 64 bitowe) | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
=Instalacja Serwera= | =Instalacja Serwera= | ||
− | + | * Czytaj tutaj: https://developer.valvesoftware.com/wiki/SteamCMD:pl | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
=Podstawowa Konfiguracja Serwera= | =Podstawowa Konfiguracja Serwera= | ||
Linia 86: | Linia 33: | ||
Dla przykładu: | Dla przykładu: | ||
− | ./hlds_run -game cstrike +port <port> +ip <ip> +maxplayers <liczba | + | ./hlds_run -game cstrike +port <port> +ip <ip> +maxplayers <liczba> +exec server.cfg +map <mapa> |
==Parametry== | ==Parametry== | ||
− | ''+ip <ip>'' oznacza ze chcemy aby serwer | + | ''+ip <ip>'' oznacza ze chcemy aby serwer był tylko na danym adresie ip , nie musicie tego dawać jeśli chcecie uruchomić serwer widoczny na lanie i internecie (pod warunkiem ze serwer linuksowy ma przekierowanie na routerze odpowiednich portów albo on sam ma publiczny adres ip). |
− | ip są zależne od numerów jaki ma dany serwer i | + | ip są zależne od numerów jaki ma dany serwer i zależy to do jego konfiguracji - warto mieć admina serwera pod ręką :P. |
− | jeśli nie sprecyzujemy parametru ip, to hlds będzie słuchał na | + | jeśli nie sprecyzujemy parametru ip, to hlds będzie słuchał na wszystkich interfejsach sieciowych serwera - użyteczne jak chcemy mieć serwer na przykład w dwóch sieciach komputerowych albo serwer na lan i na internecie (np.: w internet cafe). Przy numerach dynamicznych lepiej nie precyzować numeru ip serwera (np.: mając łącze takie jak Neostrada, itp.) |
− | + | Przykład +ip 192.168.1.10 | |
+ | ''+port <port>'' oznacza na jakim porcie chcemy odpalić serwer, przeważnie domyślnie mamy 27015, można zmienić np.: na 27016 jeśli stawiamy drugi serwer | ||
− | + | Przykład +port 27016 | |
− | + | ||
− | ''+maxplayers <liczba>'' oznacza na ile | + | ''+maxplayers <liczba>'' oznacza na ile slotów chcemy stworzyć serwer, przeważnie chcemy zrobić na 18 graczy, czyli mamy +maxplayers 18. Maksymalna ilość slotów zależy w dużej mierze od wydajności waszego serwera oraz łącza internetowego. |
− | ''+map <mapa>'' każe załadować | + | ''+map <mapa>'' każe załadować mapę, inaczej serwer będzie działał, ale na nim nie zagracie :D, trzeba dodać +map de_dust |
jeśli nie ma mapy powinna być jednak możliwość podłączenia się do serwera poprzez rcon. | jeśli nie ma mapy powinna być jednak możliwość podłączenia się do serwera poprzez rcon. | ||
− | + | ''-autoupdate'' parametr, dzięki któremu serwer będzie się automatycznie aktualizował po restarcie. | |
− | ''-autoupdate'' parametr, dzięki któremu serwer będzie się automatycznie aktualizował po restarcie | + | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
'''OSTATECZNIE''' wasza podstawowa linia startowa serwera powinna wyglądać na przykład tak: | '''OSTATECZNIE''' wasza podstawowa linia startowa serwera powinna wyglądać na przykład tak: | ||
− | + | ./hlds_run -autoupdate -game cstrike +maxplayers 18 +exec server.cfg +map de_dust | |
=Pierwsze uruchomienie= | =Pierwsze uruchomienie= | ||
− | Warto najpierw | + | Warto najpierw odpalić serwer bez modów i sprawdzić czy działa. Warto [[HLDS Parametry Startowe|uruchomić serwer z parametrem]] '''-debug -condebug''', dzięki czemu będziemy widzieć o wiele więcej komunikatów o błędach, a większość problemów będzie w pliku cstrike/qconsole.txt |
− | + | ||
− | '' | + | |
− | + | ||
− | + | Serwer powinien wystartować i po chwili pokazać, że chodzi. Możemy się o tym przekonać wpisując w konsoli komendę | |
+ | status | ||
+ | powinno zwrócić info jaka jest mapa, adres ip, ilość graczy, itd - możemy spróbować się do niego podłączyć. | ||
+ | Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyć serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myśleć nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem, opisanym w innych artykułach. | ||
=FreeBSD= | =FreeBSD= | ||
Wymagany artykuł po angielsku - dla admina http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/linuxemu-lbc-install.html | Wymagany artykuł po angielsku - dla admina http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/linuxemu-lbc-install.html | ||
− | |||
'''Autor: di0nizy''' | '''Autor: di0nizy''' | ||
Instalacja Klienta Steam pod systemem FreeBSD. | Instalacja Klienta Steam pod systemem FreeBSD. | ||
− | Niestety, aby wszytko | + | Niestety, aby wszytko działało jak należy będzie nam potrzeby root albo superuser. |
− | Po | + | Po aktualizacji portów (aktualizacji systemu) wykonujemy polecenie: |
<pre># cd /usr/ports/emulators/linux_base-suse-9.2 && make install clean</pre> | <pre># cd /usr/ports/emulators/linux_base-suse-9.2 && make install clean</pre> | ||
Linia 144: | Linia 86: | ||
<pre>cd /usr/ports/games/linux-steam && make install clean</pre> | <pre>cd /usr/ports/games/linux-steam && make install clean</pre> | ||
− | Jeśli chcecie zainstalować Steam'a w konkretnej lokalizacji, musisz | + | Jeśli chcecie zainstalować Steam'a w konkretnej lokalizacji, musisz wyedytować plik ''/usr/ports/games/linux-steam/Makefile'' |
W środku znajdziesz linię: | W środku znajdziesz linię: | ||
<pre>INSTALLDIR?= steam</pre> | <pre>INSTALLDIR?= steam</pre> | ||
Zmień ją na: | Zmień ją na: | ||
− | <pre>INSTALLDIR?=/gdziekolwiek/Ci/wygodnie/ | + | <pre>INSTALLDIR?=/gdziekolwiek/Ci/wygodnie/zainstalować/steama/</pre> |
− | System powienien | + | System powienien ściągnąć i zainstalować Steam'a jak i wszystkie niezbędne do jego działania biblioteki. |
Na końcu: | Na końcu: | ||
Linia 159: | Linia 101: | ||
i instalujemy jak dla reszty linuksów. | i instalujemy jak dla reszty linuksów. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
----- stare ----- | ----- stare ----- | ||
Linia 169: | Linia 106: | ||
Potrzebne będzie też http://www.freshports.org/emulators/linux_base-8/ | Potrzebne będzie też http://www.freshports.org/emulators/linux_base-8/ | ||
+ | =Systemy 64 bitowe= | ||
+ | Na systemach 64 bitowych występuje błąd podczas instalacja serwera a mianowicie nie można odpalic pliku hldsupdatetool.bin | ||
+ | <pre> | ||
+ | ./hldsupdatetool.bin | ||
+ | -bash: ./hldsupdatetool.bin: Nie ma takiego pliku ani katalogu | ||
+ | </pre> | ||
+ | aby to naprawić wystarczy doinstalować 2 pakiety :) | ||
+ | <pre> | ||
+ | apt-get install lib32gcc1 | ||
+ | apt-get install ia32-libs | ||
+ | </pre> | ||
=Gentoo= | =Gentoo= | ||
− | Warto zajrzeć najpierw na [http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Halflife_Dedicated_Server_(CounterStrike) Gentoo Wiki] - o ile artykuł jest o Serwerze Source, warto się z nim | + | Warto zajrzeć najpierw na [http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Halflife_Dedicated_Server_(CounterStrike) Gentoo Wiki] - o ile artykuł jest o Serwerze Source, warto się z nim zaznajomić i pozmieniać odpowiednie wartości jak "Counter-Strike Source" na cstrike. |
==Potrzebne pakiety== | ==Potrzebne pakiety== | ||
Linia 185: | Linia 133: | ||
app-misc/screen | app-misc/screen | ||
− | Można pobawić | + | Można pobawić się pakietem halflife-steam ale radziłbym stosować opisaną instalację jak dla normalnych linuksów. |
=Wywalanie się serwera z powodu CPU Frequency= | =Wywalanie się serwera z powodu CPU Frequency= | ||
− | + | Jeszcze jedna notka co do wywalającego się serwera, najczęściej objawiająca się komunikatem | |
+ | Unable to determine CPU Frequency | ||
− | + | Problem leży w katalogu /proc | |
− | + | [http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?threadid=288360&highlight=Unable+determine+Frequency SteamPowered Forums thread] | |
− | + | Przeważnie chodzi o to, że w systemie linuksowym nie ma dostępu do /proc/cpuinfo albo go w ogóle nie ma - tak się zdarza przy bardzo restrykcyjnie ustawionym systemie (np.: PLD) albo jak nie ma doinstalowanych pakietów (np.: FreeBSD) | |
− | + | HLDS używa od jakiegoś czasu dziwnej metody określenia taktowania procesora, czasem mu się udaje, ale jak procesor jest bardzo obciążony to może mu się nie udać (w wyniku przełączania procesów) i wywala błąd - dlatego serwer np startuje ale przy zmianie mapy pada. | |
− | + | Rozwiązaniem jest danie userowi na którym działa serwer dostępu do czytania /proc/cpuinfo albo przeczytajcie niżej rozwiązanie dla FreeBSD. | |
+ | |||
+ | ---- | ||
Hey Guys, | Hey Guys, | ||
Linia 210: | Linia 161: | ||
Dan | Dan | ||
− | + | ---- | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
You need to make sure linux_base is installed and that you have linuxproc fs and mounted i belive | You need to make sure linux_base is installed and that you have linuxproc fs and mounted i belive | ||
try cvsup'ing to RELENG=5.3 i belive. | try cvsup'ing to RELENG=5.3 i belive. | ||
− | + | ---- | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
just found another piece of puzzle | just found another piece of puzzle | ||
here it is: | here it is: | ||
Linia 227: | Linia 171: | ||
linprocfs /compat/linux/proc linprocfs rw 0 0 | linprocfs /compat/linux/proc linprocfs rw 0 0 | ||
worked for me | worked for me | ||
− | </ | + | ---- |
+ | |||
+ | =Konfiguracja= | ||
+ | Już przeczytaliście, że serwer można odpalić z parametrami, istnieją jescze komendy oraz zmienne, które dokładniej określają pracę serwera. | ||
+ | Warto zaznajomić się teraz ponownie z artykułem [[HLDS]] gdzie są przedstawione podstawowe pliki konfiguracyjne. | ||
+ | |||
+ | Poniżej przykładowy server.cfg | ||
+ | |||
+ | <c>// server.cfg PL | ||
+ | // by _KaszpiR_ and PawelS | ||
+ | // ver 0.7.1 2006-11-11 | ||
+ | |||
+ | // odpal hlds z parametrem +servercfgfile server.cfg | ||
+ | // na przyklad ./hlds_run -game cstrike +map de_dust +servercfgfile server.cfg | ||
+ | |||
+ | // config ma parametry przygotowanie na serwer ffa | ||
+ | |||
+ | // konfiguracja podstawowa | ||
+ | sv_lan 0 //ustaw na 1 jesli to jest serwer wylacznie na lan | ||
+ | maxplayers 22 //maksymalna ilosc graczy, pamietaj ze systemy rezerwacji slotow na serwerze zabieraa przewaznie 2 sloty | ||
+ | sv_visiblemaxplayers -1 // liczba widocznych slotow na serwerze, jesli -1 to jest automatycznie obliczana (standard) | ||
+ | // ale wtedy trzeba recznie w konsoli napisc adres serwera aby sie podlaczyc (jesli serwer pelny) | ||
+ | // ustawiasz np te wartosc na 20 a masz maxplayers 22 i w rzeczywistosci masz 2 wolne sloty na serwerze | ||
+ | |||
+ | exec banned.cfg // laduj bany steamid/wonid | ||
+ | exec listip.cfg // laduj bany na ip | ||
+ | |||
+ | hostname "Szambo" // nazwa serwera widziana poprzez przegladarki serwerow (np w favourities) | ||
+ | mapchangecfgfile "server.cfg" // wykonaj ten confgi podczas zmiany mapy (np aby przywrocic stare ustawienia ) | ||
+ | mapcyclefile "mapcycle.txt" // plik zawiera liste map wg ktorych bedzie sie grac po zakonczeniu rozgrywki | ||
+ | motdfile "motd.html" // nazwa pliku do wyswietlenia jak sie wchodzi na serwer, to czego ludzie nie czytaja :) | ||
+ | servercfgfile "server.cfg" // plik z glownymi ustawieniami na serwerze, odpalany przy pierwszym starcie | ||
+ | |||
+ | sv_proxies 1 // liczba hltv proxy jakie moga sie podlaczyc do serwera, standard 1, wiecej nie zalecane | ||
+ | sv_region 3 // domyslne 0 - swiat, a poniewaz jestesmy w europie ustawiamy na 3 | ||
+ | |||
+ | /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// | ||
+ | // wydajnosc | ||
+ | fps_max 100 // ile fps serwer powinien miec srednio, najlepiej aby byla okolo 100, ale nie wieksza od 200 | ||
+ | // inaczej serwer zzera za duzo procesora | ||
+ | host_framerate 0 // cholera wie co to jest | ||
+ | sys_ticrate 200 // wartosc 125 jest zalecana, najlepiej nie miec wiecej niz 200, niektore mecze wymagaja 1000, ale firmy hostingowe moga forsowac te wartosc na nizsze | ||
+ | // 10 000 jest wartoscia ekstremalna, jedynie na lany dla wymiataczy | ||
+ | // przewaznie zzera tylko niepotrzebnie procesor | ||
+ | |||
+ | /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// | ||
+ | // net | ||
+ | sv_maxrate 20000 // maksymalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna, | ||
+ | // ustawianie wartosci ponizej 4000 zlaguje graczy i serwer, na lan maksymalna wartość 25000 | ||
+ | // na serwer internetowy - zalezy do lacza, sprobuj z 9999 jesli masz lagi, ewentualnie sukcesywnie zmniejszaj o 500 | ||
+ | |||
+ | sv_maxupdaterate 80 // maksymalna wartosc jaka klient moze miec przy cl_updaterate, | ||
+ | // jesli ma wiecej to bedzie mial tracone pakiety | ||
+ | |||
+ | sv_minrate 0 // minimalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna, domyslnie 4000, | ||
+ | // ustawanie wartosci powyzej 6000 zlaguje serwer i graczy | ||
+ | // zaleca sie trzymanie wartosci 0 ze wzgledu na serwery HLTV - po prostu mozna zaoszczedzic kase za lacze | ||
+ | |||
+ | sv_minupdaterate 10 // minimalna wartosc jaka klient musi miec przy cl_updaterate, | ||
+ | // zaleca sie trzymanie wartosci 10 ze wzgledu na serwery HLTV | ||
+ | |||
+ | sv_maxunlag 1 // maksymalny czas w sekundach kompensacji lagow | ||
+ | |||
+ | /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// | ||
+ | // rcon i hasla | ||
+ | sv_password "" // wymagane haslo aby sie podlaczyc do serwera, | ||
+ | //ustawnaie najczesciej na serwery klanowe albo podczas meczu | ||
+ | |||
+ | //rcon_password "zupa" // haslo na rcon, nie zalecane aby tu umeszczac, lepiej jesli dasz w parametrach odpalania serwera | ||
+ | // jesli ustawisz "" to rcon nie bedzie dzialal | ||
+ | // np +rcon_password "zupa" | ||
+ | |||
+ | sv_rcon_banpenalty 60 //czas bana za probe uzycia zlego rcon'a za wielokrotne proby (banuje na ip), 0 to na zawsze | ||
+ | sv_rcon_minfailures 5 // limit zlych komend rcon aby dostac ban'a | ||
+ | sv_rcon_minfailuretime 30 // czas w jakim sa sprawdzane proby rcon, | ||
+ | // jak ktos zle wpisze rcon_password (albo nie poda) i wykona zbyt wiele komend rcon to dostanie bana | ||
+ | // wtedy pomaga jedynie restart serwera, poniewaz po odbanowaniu kazdy blad spowoduje zalozenie na nowo bana | ||
+ | |||
+ | /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// | ||
+ | // logi | ||
+ | // zaleca sie zachowanie ponizszych ustawien jesli chcesz uzywac HLStats albo PsychoStats | ||
+ | mp_logdetail 3 // poziom logow, 0 - wylacz, 1 - tylko trafienia przeciwnika standard , 2, - tylko trafienia tp, 3 - loguj oba (tp i wroga) | ||
+ | mp_logecho 1 // 1 - wlacza logowanie komendy echo, 0 - wylacza, np jak masz w server.cfg echo SERVER CFG LOADED to bedziesz mial to logowane | ||
+ | mp_logfile 1 // logowanie wydarzen multiplayer (koniec rundy itp), 1 - tak (standard), 0 - nie | ||
+ | mp_logmessages 1 // loguj komendy say (chat), 1 - tak (standard), 0 - nie | ||
+ | sv_logbans 1 // loguj dawanie banow, 1 - tak (standard), 0 - nie | ||
+ | sv_logblocks 1 // loguj blokowane proby zmiany zastrzezonych wartosci zmiennych, 1 - tak (standard), 0 - nie | ||
+ | sv_logrelay 1 // loguj podlaczenia hltv relay proxy, 1 - tak (standard), 0 - nie | ||
+ | |||
+ | /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// | ||
+ | // voice | ||
+ | sv_voicecodec "voice_speex" // rodzaj kodeka, domyslnie voice_miles, zalecany voice_speex - lepsza jakosc kosztem kilku procent uzycia procesora | ||
+ | sv_voiceenable 1 // uzywaj opcji voice na serwerze, 1 - tak (domyslnie), 0 - nie | ||
+ | sv_voicequality 3 // jakosc glosu, od 1 do 5, im wiecej tym lepiej ale wieksze uzyci proca i sieci, domyslnie 3 | ||
+ | sv_alltalk 0 // 0 - (domyslnie) voice mozna uzywac tylko jesli zywy i tylko do tp, 1 - kazdy moze gadac z kazdym (dobre na poczatek i koniec meczu) | ||
+ | |||
+ | /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// | ||
+ | // downlad | ||
+ | // zaleca sie zachowanie ponizszych wartosci aby nie miec problemow ze sciaganiem plikow z serwera | ||
+ | hpk_maxsize 0.5 // maksymalny rozmiar sumy wszstkich logo graczy na serwerze, w megabajtach | ||
+ | // rekomendowana wartosc do 2 mega | ||
+ | // ustawianie zbyt wysokich warosci spowoduje ze gracze beda disconnectowani (bo musza to zassac), | ||
+ | // a serwer bedzie sie wolniej ladowal | ||
+ | // 1 MB = 100 bitmap | ||
+ | sv_allowdownload 1 // pozwalaj na download, 1 - tak (standard), 0 - nie | ||
+ | sv_allowupload 1 // pozwalaj na upload (np loga), 1 - tak (standard), 0 - nie | ||
+ | sv_send_logos 1 //pozwalaj na wysylanie logo graczy (sprej na sciane) | ||
+ | sv_send_resources 1 // pozwalaj na dowload listy wymaganych plikow aby grac na mapie, 1 - tak (standard), 0 - nie | ||
+ | //sv_downloadurl "http://szambo/hlds/dlurl/" // url do lokacji skad mozna zasysac pliki serwerowe (pamietaj aby ograniczyc dostep do waznych plikow - katalog addons, server.cfg itp) | ||
+ | sv_downloadurl "http://bagno/hlds/" | ||
+ | mp_decals 300 // maximum wyswietlanych logo itp na serwerze | ||
+ | |||
+ | /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// | ||
+ | // rozgrywka | ||
+ | mp_autoteambalance 0 // przerzucaj graczy do innych druzyn jesli nierowne sklady, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak | ||
+ | mp_buytime 0.25 // czas kupowania na pocz rundy, w ulamku minuty ( jedna minuta = 1.0, 30 sekund = 0.25) | ||
+ | mp_c4timer 35 // czas w sekundach na rozbrojenie bomby (bo inaczej bedzie bum :), domyslnie 35 | ||
+ | mp_consistency 1 // 0 - nie pozwol graczom na uzywanie wlasnych modeli postaci i broni (standard) , 0 - pozwalaj (bo czituja) | ||
+ | mp_flashlight 1 // 1 - mozna uzywac latarki (standard), 0 - latarka zablokowana | ||
+ | mp_footsteps 1 // 1 - slychac kroki graczy podczas biegu (standard), 0 - wylaczone (quake 1 mode), dobre do cwiczenia refleksu :) | ||
+ | mp_freezetime 6 // czas w sekundach wstrzymania na poczatku rundy (na reload i kupno broni), ustaw na 0 na mapach aim | ||
+ | mp_friendly_grenade_damage 1 // 0 - granaty nie rania tp (ale zabiebraja armor), 1 - granaty rania graczy z druzyny (standard) | ||
+ | mp_friendlyfire 1 // 0 - jak strzelasz do swoich to ich nie ranisz, 1 - ranisz swoich (standard) | ||
+ | mp_ghostfrequency 0.1 // czestosc odswiezania stanu dla obserwatorow | ||
+ | mp_hostagepenalty 0 // ilosc zabic zakladnikow po ktorym dostajesz kicka, 0 - wylaczone | ||
+ | mp_limitteams 0 // ilu graczy moze byc niesymetrycznie po jedej z druzyn, 0 - bez limitu, 2 - maxymalnie moze byc w jednej z druzyn 2 graczy wiecej | ||
+ | mp_maxrounds 0 // maksymalna liczba rund do grania, 0 - brak limitu (standard) | ||
+ | mp_mirrordamage 0 // jak trafiasz swojego to tak jabys trafial siebie, domyslnie 0, 1 - wlacza (nie zalecane) | ||
+ | mp_payerid 0 // wyswietla nick gracza po nacelowaniu, 0 - widac wsztkich (w kolorach) (standard), 1 - tylko tp i zakladnicy, 2 - nikogo nie pokazuje | ||
+ | mp_roundtime 1.75 // czas trwania rundy w minutach , standard to 3 minuty, albo 1.75 na szybkie rozgrywki (aby sie nie nudzic na obsie), wartosci od 1 do 9 | ||
+ | mp_startmoney 800 // liczba kasy na poczatku rundy | ||
+ | mp_timelimit 20 // limit czasu grania na mapie (po nim nastepuje zmiana mapy), w minutach, ustaw na 0 na brak limitu czasu, | ||
+ | mp_tkpunish 0 // karanie smiercia na poczatku nastepnej rundy za zabicie swojego, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak | ||
+ | mp_winlimit 0 // limit rund do wygrania, jak jakas druzyna osiagnie te wartosc to nastepuje zmiana mapy, 0 - brak limitu (standard) | ||
+ | pausable 0 // 0 (standard) nie pozwala graczom pauzowac gry na serwerze, 1 - pozwala, czasem na meczach sie tak ustawia | ||
+ | sv_maxspeed 320 // maksymalna predkosc biegu gracza , standard (320) | ||
+ | |||
+ | /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// | ||
+ | // obserwatorzy | ||
+ | allow_spectators 1 // pozwalaj na obserwatorow (osoby kompletnie nie grajace), 1 - tak (standard), 0 - nie, | ||
+ | mp_fadetoblack 0 // 1 - ekran sie sciemnia po smierci gracza (wymagane na niektorych meczach), 0 - bez sciemnienia | ||
+ | mp_forcecamera 2 // forsuj spectarora na: 0 - nie forsuj, 1 - widok z oczu gracza i z chase mode , 2 - tylko widok z oczu gracza, zalecana wartosc 1 albo 2 | ||
+ | mp_forcechasecam 1 // 0 - gracz moze latac po calej mapie, 1 - mozna ogladac typo swoich tp, 2 - klient nie rusza sie z miejsca gdzie umarl | ||
+ | |||
+ | mp_autokick 0 // automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo dlugie nie ruszanie sie z miejsca | ||
+ | sv_timeout 120 // czas w sekundach, jesli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odlaczony od serwera (jak komus sie komp zwiesi/padnie na chwile lacze) | ||
+ | sv_spectatormaxspeed 500 // maksymalna predkosc latania obserwatora , normalny gracz biega z predkoscia 320, standard jest 500 | ||
+ | mp_chattime 3 // po ilu sekundach po osiagnieciu timelimitu/maxrounds zmienia sie mapa | ||
+ | |||
+ | /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// | ||
+ | // inne | ||
+ | mp_autocrosshair 0 // default 0 | ||
+ | sv_aim 0 //0 ((standard) wylacza autocelowanie, 1 - zalacza auto celowanie (nie zalecane) | ||
+ | sv_airaccelerate 10 // akcleracja w powietrzu (bunnyjump), wartosc od 0 do 10 , 10 standardowo | ||
+ | sv_airmove 1 // pozwala na ruch w powietrzu (bunnyjump), 1 - tak (standard), 0 - nie | ||
+ | sv_challengetime 150 // czas w sekundach, jesli gracz sie nie podlaczy do gry w tym czasie bedzie uznawany za odlaczonego, zwieksz jesli gracze maja slabe kompy albo duzo sciagaja z serwera :D | ||
+ | sv_cheats 0 // 0 (standard) nie pozwala na komendy give weapon, god, noclip i takie tam, 1 - dla deweloperow map albo serwero for fun | ||
+ | sv_clienttrace 1 // (standard) 1 | ||
+ | sv_friction 4 // poslizg na powierzchni podczas biegania, ma wplyw na predkosc kompletnego zatrzymania sie, 4 (standard) | ||
+ | sv_gravity 800 // grawitacja, domyslnie 800, im wiecej tym trudniej skakac (przy pewnych wartosciach zejscie z malego schodka jest smiertelne a granaty padaja pod nogami) | ||
+ | // 0 wylacza grawitacje - jak podskoczysz to juz nie upadniesz | ||
+ | // wartosc 100, 200, 400 sanajczesciej spotykane na serwerach niekonwecjonalnych | ||
+ | |||
+ | /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// | ||
+ | // status serwera poprzez www | ||
+ | // sprawdzenie statusu serwera tez zzera troche procesora i lacza, domyslne wartosci sa wystarczajace | ||
+ | |||
+ | max_queries_global 20 // jak czesto mozna w sumie sprawdzic status serwera | ||
+ | max_queries_sec 3 // jak czesto klient moze sprawdzac status serwera (all seeing eye, skrypty www) | ||
+ | max_queries_window 30 // rozmiar okna czasowego na sprawdzanie zapytan ,jak masz problemy z timeoutem w hlsw ustaw na 10 | ||
+ | |||
+ | /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// | ||
+ | // ekstra konfigi | ||
+ | //exec addons/wwcl/scripts/wwcl_config.cfg // wykonaj confgi wwcl (jesli posiadasz ten plugin, a jak nie to nic zlego sie nie stanie) | ||
+ | //exec addons/cdeath/cdeath.cfg // wykonaj confgi Cheating-Death (jesli posiadasz ten plugin, a jak nie to nic zlego sie nie stanie) | ||
+ | |||
+ | //say "Server.cfg loaded" // ta linia odkomentowana czasem sie przydaje przy wykonywaniu zdalnej komendy | ||
+ | //echo "Server.cfg loaded" // to samo co wyzej, ale aby bylo zalogowane musi byc zmienna mp_logecho 1 | ||
+ | // rcon exec server.cfg | ||
+ | // wtedy latwiej sie upewnic ze dobrze wpisalismy komende | ||
+ | |||
+ | // koniec</c> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | [[ | + | [[Kategoria:HLDS]] |
− | [[ | + | [[Kategoria:Serwery gier]] |
Aktualna wersja na dzień 17:20, 14 lis 2013
Spis treści |
Counter-Strike 1.6 Linux
Wcześniej zobacz artykuł o HLDS, a dopiero tutaj patrz.
Uwaga!
Poniższe FAQ jest przeznaczone dla osób, które chcą zainstalować Serwer Counter-Strike'a. Aby zacząć cokolwiek robić, musisz mieć przynajmniej jakakolwiek wiedzę na temat systemów typu *nix - najlepiej jak najpierw zajrzycie tutaj.
Warto także najpierw zobaczyć podstronę tego artykułu w zależności od posiadanego systemu operacyjnego (jeśli takowa istnieje).
Wymagania:
- Dostęp do serwera po przez SSH, albo siedzieć przy nim ;),
- Połączenie z internetem na serwerze z Linuksem,
- ‘homedir’ gdzie masz prawa zapisu,
- Więcej niż 600 MB miejsca na dysku,
- pakiet wget,
- pakiet gzip (unzip).
- pakiet lib32gcc1 (tylko systemy 64 bitowe)
- pakiet ia32-libs (tylko systemy 64 bitowe)
Instalacja Serwera
- Czytaj tutaj: https://developer.valvesoftware.com/wiki/SteamCMD:pl
Podstawowa Konfiguracja Serwera
Uruchamianie serwera jest dość proste, opis wartości dla parametrów podane są niżej. Dla przykładu:
./hlds_run -game cstrike +port <port> +ip <ip> +maxplayers <liczba> +exec server.cfg +map <mapa>
Parametry
+ip <ip> oznacza ze chcemy aby serwer był tylko na danym adresie ip , nie musicie tego dawać jeśli chcecie uruchomić serwer widoczny na lanie i internecie (pod warunkiem ze serwer linuksowy ma przekierowanie na routerze odpowiednich portów albo on sam ma publiczny adres ip). ip są zależne od numerów jaki ma dany serwer i zależy to do jego konfiguracji - warto mieć admina serwera pod ręką :P. jeśli nie sprecyzujemy parametru ip, to hlds będzie słuchał na wszystkich interfejsach sieciowych serwera - użyteczne jak chcemy mieć serwer na przykład w dwóch sieciach komputerowych albo serwer na lan i na internecie (np.: w internet cafe). Przy numerach dynamicznych lepiej nie precyzować numeru ip serwera (np.: mając łącze takie jak Neostrada, itp.)
Przykład +ip 192.168.1.10
+port <port> oznacza na jakim porcie chcemy odpalić serwer, przeważnie domyślnie mamy 27015, można zmienić np.: na 27016 jeśli stawiamy drugi serwer
Przykład +port 27016
+maxplayers <liczba> oznacza na ile slotów chcemy stworzyć serwer, przeważnie chcemy zrobić na 18 graczy, czyli mamy +maxplayers 18. Maksymalna ilość slotów zależy w dużej mierze od wydajności waszego serwera oraz łącza internetowego.
+map <mapa> każe załadować mapę, inaczej serwer będzie działał, ale na nim nie zagracie :D, trzeba dodać +map de_dust jeśli nie ma mapy powinna być jednak możliwość podłączenia się do serwera poprzez rcon.
-autoupdate parametr, dzięki któremu serwer będzie się automatycznie aktualizował po restarcie.
OSTATECZNIE wasza podstawowa linia startowa serwera powinna wyglądać na przykład tak:
./hlds_run -autoupdate -game cstrike +maxplayers 18 +exec server.cfg +map de_dust
Pierwsze uruchomienie
Warto najpierw odpalić serwer bez modów i sprawdzić czy działa. Warto uruchomić serwer z parametrem -debug -condebug, dzięki czemu będziemy widzieć o wiele więcej komunikatów o błędach, a większość problemów będzie w pliku cstrike/qconsole.txt
Serwer powinien wystartować i po chwili pokazać, że chodzi. Możemy się o tym przekonać wpisując w konsoli komendę
status
powinno zwrócić info jaka jest mapa, adres ip, ilość graczy, itd - możemy spróbować się do niego podłączyć.
Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyć serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myśleć nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem, opisanym w innych artykułach.
FreeBSD
Wymagany artykuł po angielsku - dla admina http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/linuxemu-lbc-install.html
Autor: di0nizy Instalacja Klienta Steam pod systemem FreeBSD. Niestety, aby wszytko działało jak należy będzie nam potrzeby root albo superuser.
Po aktualizacji portów (aktualizacji systemu) wykonujemy polecenie:
# cd /usr/ports/emulators/linux_base-suse-9.2 && make install clean
Aktywujemy Linux emulation - do pliku /etc/rc.conf należy dopisać:
linux_enable="YES"
Potem musimy wykonać reboot maszyny.
Następnie:
cd /usr/ports/games/linux-steam && make install clean
Jeśli chcecie zainstalować Steam'a w konkretnej lokalizacji, musisz wyedytować plik /usr/ports/games/linux-steam/Makefile W środku znajdziesz linię:
INSTALLDIR?= steam
Zmień ją na:
INSTALLDIR?=/gdziekolwiek/Ci/wygodnie/zainstalować/steama/
System powienien ściągnąć i zainstalować Steam'a jak i wszystkie niezbędne do jego działania biblioteki.
Na końcu:
# cd /gdziekolwiek/Ci/wygodnie/zainstalowac/steama/ # ./steam
i instalujemy jak dla reszty linuksów.
stare -----
Dodatkowo warto zaznajomić się z pakietem http://www.freshports.org/games/hlserver-cs/ Potrzebne będzie też http://www.freshports.org/emulators/linux_base-8/
Systemy 64 bitowe
Na systemach 64 bitowych występuje błąd podczas instalacja serwera a mianowicie nie można odpalic pliku hldsupdatetool.bin
./hldsupdatetool.bin -bash: ./hldsupdatetool.bin: Nie ma takiego pliku ani katalogu
aby to naprawić wystarczy doinstalować 2 pakiety :)
apt-get install lib32gcc1 apt-get install ia32-libs
Gentoo
Warto zajrzeć najpierw na Gentoo Wiki - o ile artykuł jest o Serwerze Source, warto się z nim zaznajomić i pozmieniać odpowiednie wartości jak "Counter-Strike Source" na cstrike.
Potrzebne pakiety
- app-arch/ncompress
- sys-kernel/linux-headers
- sys-libs/libstdc++-v3
Użyteczne pakiety
app-misc/screen
Można pobawić się pakietem halflife-steam ale radziłbym stosować opisaną instalację jak dla normalnych linuksów.
Wywalanie się serwera z powodu CPU Frequency
Jeszcze jedna notka co do wywalającego się serwera, najczęściej objawiająca się komunikatem
Unable to determine CPU Frequency
Problem leży w katalogu /proc
Przeważnie chodzi o to, że w systemie linuksowym nie ma dostępu do /proc/cpuinfo albo go w ogóle nie ma - tak się zdarza przy bardzo restrykcyjnie ustawionym systemie (np.: PLD) albo jak nie ma doinstalowanych pakietów (np.: FreeBSD)
HLDS używa od jakiegoś czasu dziwnej metody określenia taktowania procesora, czasem mu się udaje, ale jak procesor jest bardzo obciążony to może mu się nie udać (w wyniku przełączania procesów) i wywala błąd - dlatego serwer np startuje ale przy zmianie mapy pada.
Rozwiązaniem jest danie userowi na którym działa serwer dostępu do czytania /proc/cpuinfo albo przeczytajcie niżej rozwiązanie dla FreeBSD.
Hey Guys,
I keep getting this error almost every time I try to start up srcds_run. It looks like it starts up ok, then it gives the error "Unable to determine CPU Frequency" and crashes.
After running the srcds_run commands about 5 times, it finally starts up OK. Does anyone know why I would get such an error and how I can fix it?
I'm running FreeBSD 4.11 with a Pentium 4 2.8Ghz prescott CPU.
Any help would be greatly appreciated.
Dan
You need to make sure linux_base is installed and that you have linuxproc fs and mounted i belive try cvsup'ing to RELENG=5.3 i belive.
just found another piece of puzzle here it is: http://www.mail-archive.com/hlds_li...m/msg35818.html in few words - you may need to add the following line to your /etc/fstab file: linprocfs /compat/linux/proc linprocfs rw 0 0 worked for me
Konfiguracja
Już przeczytaliście, że serwer można odpalić z parametrami, istnieją jescze komendy oraz zmienne, które dokładniej określają pracę serwera. Warto zaznajomić się teraz ponownie z artykułem HLDS gdzie są przedstawione podstawowe pliki konfiguracyjne.
Poniżej przykładowy server.cfg
// server.cfg PL // by _KaszpiR_ and PawelS // ver 0.7.1 2006-11-11 // odpal hlds z parametrem +servercfgfile server.cfg // na przyklad ./hlds_run -game cstrike +map de_dust +servercfgfile server.cfg // config ma parametry przygotowanie na serwer ffa // konfiguracja podstawowa sv_lan 0 //ustaw na 1 jesli to jest serwer wylacznie na lan maxplayers 22 //maksymalna ilosc graczy, pamietaj ze systemy rezerwacji slotow na serwerze zabieraa przewaznie 2 sloty sv_visiblemaxplayers -1 // liczba widocznych slotow na serwerze, jesli -1 to jest automatycznie obliczana (standard) // ale wtedy trzeba recznie w konsoli napisc adres serwera aby sie podlaczyc (jesli serwer pelny) // ustawiasz np te wartosc na 20 a masz maxplayers 22 i w rzeczywistosci masz 2 wolne sloty na serwerze exec banned.cfg // laduj bany steamid/wonid exec listip.cfg // laduj bany na ip hostname "Szambo" // nazwa serwera widziana poprzez przegladarki serwerow (np w favourities) mapchangecfgfile "server.cfg" // wykonaj ten confgi podczas zmiany mapy (np aby przywrocic stare ustawienia ) mapcyclefile "mapcycle.txt" // plik zawiera liste map wg ktorych bedzie sie grac po zakonczeniu rozgrywki motdfile "motd.html" // nazwa pliku do wyswietlenia jak sie wchodzi na serwer, to czego ludzie nie czytaja :) servercfgfile "server.cfg" // plik z glownymi ustawieniami na serwerze, odpalany przy pierwszym starcie sv_proxies 1 // liczba hltv proxy jakie moga sie podlaczyc do serwera, standard 1, wiecej nie zalecane sv_region 3 // domyslne 0 - swiat, a poniewaz jestesmy w europie ustawiamy na 3 /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // wydajnosc fps_max 100 // ile fps serwer powinien miec srednio, najlepiej aby byla okolo 100, ale nie wieksza od 200 // inaczej serwer zzera za duzo procesora host_framerate 0 // cholera wie co to jest sys_ticrate 200 // wartosc 125 jest zalecana, najlepiej nie miec wiecej niz 200, niektore mecze wymagaja 1000, ale firmy hostingowe moga forsowac te wartosc na nizsze // 10 000 jest wartoscia ekstremalna, jedynie na lany dla wymiataczy // przewaznie zzera tylko niepotrzebnie procesor /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // net sv_maxrate 20000 // maksymalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna, // ustawianie wartosci ponizej 4000 zlaguje graczy i serwer, na lan maksymalna wartość 25000 // na serwer internetowy - zalezy do lacza, sprobuj z 9999 jesli masz lagi, ewentualnie sukcesywnie zmniejszaj o 500 sv_maxupdaterate 80 // maksymalna wartosc jaka klient moze miec przy cl_updaterate, // jesli ma wiecej to bedzie mial tracone pakiety sv_minrate 0 // minimalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna, domyslnie 4000, // ustawanie wartosci powyzej 6000 zlaguje serwer i graczy // zaleca sie trzymanie wartosci 0 ze wzgledu na serwery HLTV - po prostu mozna zaoszczedzic kase za lacze sv_minupdaterate 10 // minimalna wartosc jaka klient musi miec przy cl_updaterate, // zaleca sie trzymanie wartosci 10 ze wzgledu na serwery HLTV sv_maxunlag 1 // maksymalny czas w sekundach kompensacji lagow /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // rcon i hasla sv_password "" // wymagane haslo aby sie podlaczyc do serwera, //ustawnaie najczesciej na serwery klanowe albo podczas meczu //rcon_password "zupa" // haslo na rcon, nie zalecane aby tu umeszczac, lepiej jesli dasz w parametrach odpalania serwera // jesli ustawisz "" to rcon nie bedzie dzialal // np +rcon_password "zupa" sv_rcon_banpenalty 60 //czas bana za probe uzycia zlego rcon'a za wielokrotne proby (banuje na ip), 0 to na zawsze sv_rcon_minfailures 5 // limit zlych komend rcon aby dostac ban'a sv_rcon_minfailuretime 30 // czas w jakim sa sprawdzane proby rcon, // jak ktos zle wpisze rcon_password (albo nie poda) i wykona zbyt wiele komend rcon to dostanie bana // wtedy pomaga jedynie restart serwera, poniewaz po odbanowaniu kazdy blad spowoduje zalozenie na nowo bana /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // logi // zaleca sie zachowanie ponizszych ustawien jesli chcesz uzywac HLStats albo PsychoStats mp_logdetail 3 // poziom logow, 0 - wylacz, 1 - tylko trafienia przeciwnika standard , 2, - tylko trafienia tp, 3 - loguj oba (tp i wroga) mp_logecho 1 // 1 - wlacza logowanie komendy echo, 0 - wylacza, np jak masz w server.cfg echo SERVER CFG LOADED to bedziesz mial to logowane mp_logfile 1 // logowanie wydarzen multiplayer (koniec rundy itp), 1 - tak (standard), 0 - nie mp_logmessages 1 // loguj komendy say (chat), 1 - tak (standard), 0 - nie sv_logbans 1 // loguj dawanie banow, 1 - tak (standard), 0 - nie sv_logblocks 1 // loguj blokowane proby zmiany zastrzezonych wartosci zmiennych, 1 - tak (standard), 0 - nie sv_logrelay 1 // loguj podlaczenia hltv relay proxy, 1 - tak (standard), 0 - nie /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // voice sv_voicecodec "voice_speex" // rodzaj kodeka, domyslnie voice_miles, zalecany voice_speex - lepsza jakosc kosztem kilku procent uzycia procesora sv_voiceenable 1 // uzywaj opcji voice na serwerze, 1 - tak (domyslnie), 0 - nie sv_voicequality 3 // jakosc glosu, od 1 do 5, im wiecej tym lepiej ale wieksze uzyci proca i sieci, domyslnie 3 sv_alltalk 0 // 0 - (domyslnie) voice mozna uzywac tylko jesli zywy i tylko do tp, 1 - kazdy moze gadac z kazdym (dobre na poczatek i koniec meczu) /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // downlad // zaleca sie zachowanie ponizszych wartosci aby nie miec problemow ze sciaganiem plikow z serwera hpk_maxsize 0.5 // maksymalny rozmiar sumy wszstkich logo graczy na serwerze, w megabajtach // rekomendowana wartosc do 2 mega // ustawianie zbyt wysokich warosci spowoduje ze gracze beda disconnectowani (bo musza to zassac), // a serwer bedzie sie wolniej ladowal // 1 MB = 100 bitmap sv_allowdownload 1 // pozwalaj na download, 1 - tak (standard), 0 - nie sv_allowupload 1 // pozwalaj na upload (np loga), 1 - tak (standard), 0 - nie sv_send_logos 1 //pozwalaj na wysylanie logo graczy (sprej na sciane) sv_send_resources 1 // pozwalaj na dowload listy wymaganych plikow aby grac na mapie, 1 - tak (standard), 0 - nie //sv_downloadurl "http://szambo/hlds/dlurl/" // url do lokacji skad mozna zasysac pliki serwerowe (pamietaj aby ograniczyc dostep do waznych plikow - katalog addons, server.cfg itp) sv_downloadurl "http://bagno/hlds/" mp_decals 300 // maximum wyswietlanych logo itp na serwerze /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // rozgrywka mp_autoteambalance 0 // przerzucaj graczy do innych druzyn jesli nierowne sklady, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak mp_buytime 0.25 // czas kupowania na pocz rundy, w ulamku minuty ( jedna minuta = 1.0, 30 sekund = 0.25) mp_c4timer 35 // czas w sekundach na rozbrojenie bomby (bo inaczej bedzie bum :), domyslnie 35 mp_consistency 1 // 0 - nie pozwol graczom na uzywanie wlasnych modeli postaci i broni (standard) , 0 - pozwalaj (bo czituja) mp_flashlight 1 // 1 - mozna uzywac latarki (standard), 0 - latarka zablokowana mp_footsteps 1 // 1 - slychac kroki graczy podczas biegu (standard), 0 - wylaczone (quake 1 mode), dobre do cwiczenia refleksu :) mp_freezetime 6 // czas w sekundach wstrzymania na poczatku rundy (na reload i kupno broni), ustaw na 0 na mapach aim mp_friendly_grenade_damage 1 // 0 - granaty nie rania tp (ale zabiebraja armor), 1 - granaty rania graczy z druzyny (standard) mp_friendlyfire 1 // 0 - jak strzelasz do swoich to ich nie ranisz, 1 - ranisz swoich (standard) mp_ghostfrequency 0.1 // czestosc odswiezania stanu dla obserwatorow mp_hostagepenalty 0 // ilosc zabic zakladnikow po ktorym dostajesz kicka, 0 - wylaczone mp_limitteams 0 // ilu graczy moze byc niesymetrycznie po jedej z druzyn, 0 - bez limitu, 2 - maxymalnie moze byc w jednej z druzyn 2 graczy wiecej mp_maxrounds 0 // maksymalna liczba rund do grania, 0 - brak limitu (standard) mp_mirrordamage 0 // jak trafiasz swojego to tak jabys trafial siebie, domyslnie 0, 1 - wlacza (nie zalecane) mp_payerid 0 // wyswietla nick gracza po nacelowaniu, 0 - widac wsztkich (w kolorach) (standard), 1 - tylko tp i zakladnicy, 2 - nikogo nie pokazuje mp_roundtime 1.75 // czas trwania rundy w minutach , standard to 3 minuty, albo 1.75 na szybkie rozgrywki (aby sie nie nudzic na obsie), wartosci od 1 do 9 mp_startmoney 800 // liczba kasy na poczatku rundy mp_timelimit 20 // limit czasu grania na mapie (po nim nastepuje zmiana mapy), w minutach, ustaw na 0 na brak limitu czasu, mp_tkpunish 0 // karanie smiercia na poczatku nastepnej rundy za zabicie swojego, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak mp_winlimit 0 // limit rund do wygrania, jak jakas druzyna osiagnie te wartosc to nastepuje zmiana mapy, 0 - brak limitu (standard) pausable 0 // 0 (standard) nie pozwala graczom pauzowac gry na serwerze, 1 - pozwala, czasem na meczach sie tak ustawia sv_maxspeed 320 // maksymalna predkosc biegu gracza , standard (320) /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // obserwatorzy allow_spectators 1 // pozwalaj na obserwatorow (osoby kompletnie nie grajace), 1 - tak (standard), 0 - nie, mp_fadetoblack 0 // 1 - ekran sie sciemnia po smierci gracza (wymagane na niektorych meczach), 0 - bez sciemnienia mp_forcecamera 2 // forsuj spectarora na: 0 - nie forsuj, 1 - widok z oczu gracza i z chase mode , 2 - tylko widok z oczu gracza, zalecana wartosc 1 albo 2 mp_forcechasecam 1 // 0 - gracz moze latac po calej mapie, 1 - mozna ogladac typo swoich tp, 2 - klient nie rusza sie z miejsca gdzie umarl mp_autokick 0 // automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo dlugie nie ruszanie sie z miejsca sv_timeout 120 // czas w sekundach, jesli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odlaczony od serwera (jak komus sie komp zwiesi/padnie na chwile lacze) sv_spectatormaxspeed 500 // maksymalna predkosc latania obserwatora , normalny gracz biega z predkoscia 320, standard jest 500 mp_chattime 3 // po ilu sekundach po osiagnieciu timelimitu/maxrounds zmienia sie mapa /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // inne mp_autocrosshair 0 // default 0 sv_aim 0 //0 ((standard) wylacza autocelowanie, 1 - zalacza auto celowanie (nie zalecane) sv_airaccelerate 10 // akcleracja w powietrzu (bunnyjump), wartosc od 0 do 10 , 10 standardowo sv_airmove 1 // pozwala na ruch w powietrzu (bunnyjump), 1 - tak (standard), 0 - nie sv_challengetime 150 // czas w sekundach, jesli gracz sie nie podlaczy do gry w tym czasie bedzie uznawany za odlaczonego, zwieksz jesli gracze maja slabe kompy albo duzo sciagaja z serwera :D sv_cheats 0 // 0 (standard) nie pozwala na komendy give weapon, god, noclip i takie tam, 1 - dla deweloperow map albo serwero for fun sv_clienttrace 1 // (standard) 1 sv_friction 4 // poslizg na powierzchni podczas biegania, ma wplyw na predkosc kompletnego zatrzymania sie, 4 (standard) sv_gravity 800 // grawitacja, domyslnie 800, im wiecej tym trudniej skakac (przy pewnych wartosciach zejscie z malego schodka jest smiertelne a granaty padaja pod nogami) // 0 wylacza grawitacje - jak podskoczysz to juz nie upadniesz // wartosc 100, 200, 400 sanajczesciej spotykane na serwerach niekonwecjonalnych /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // status serwera poprzez www // sprawdzenie statusu serwera tez zzera troche procesora i lacza, domyslne wartosci sa wystarczajace max_queries_global 20 // jak czesto mozna w sumie sprawdzic status serwera max_queries_sec 3 // jak czesto klient moze sprawdzac status serwera (all seeing eye, skrypty www) max_queries_window 30 // rozmiar okna czasowego na sprawdzanie zapytan ,jak masz problemy z timeoutem w hlsw ustaw na 10 /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // ekstra konfigi //exec addons/wwcl/scripts/wwcl_config.cfg // wykonaj confgi wwcl (jesli posiadasz ten plugin, a jak nie to nic zlego sie nie stanie) //exec addons/cdeath/cdeath.cfg // wykonaj confgi Cheating-Death (jesli posiadasz ten plugin, a jak nie to nic zlego sie nie stanie) //say "Server.cfg loaded" // ta linia odkomentowana czasem sie przydaje przy wykonywaniu zdalnej komendy //echo "Server.cfg loaded" // to samo co wyzej, ale aby bylo zalogowane musi byc zmienna mp_logecho 1 // rcon exec server.cfg // wtedy latwiej sie upewnic ze dobrze wpisalismy komende // koniec