Small
(→SMA) |
(standardowo poprawiam literówki) |
||
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
=Opis= | =Opis= | ||
==SMA== | ==SMA== | ||
− | ''Small'' znany także teraz oficjalnie jako '''Pawn''' jest językiem programowania bazującym na języku C, służy do tworzenia | + | ''Small'' znany także teraz oficjalnie jako '''Pawn''' jest językiem programowania bazującym na języku C, służy do tworzenia skryptów z rozszerzeniem .sma, które można edytować zwykłym edytorem tekstowym. |
Trzeba podkreślić, że Small jest używany w wielu aplikacjach, i specyficzne funkcje są dostępne właśnie dla danych programów. | Trzeba podkreślić, że Small jest używany w wielu aplikacjach, i specyficzne funkcje są dostępne właśnie dla danych programów. | ||
Linia 10: | Linia 10: | ||
Pliki .sma są kompilowane do postaci binarnej, uzyskując rozszerzenie '''.amx''' albo '''.amxx''' w zależności czym się to kompilowało. | Pliki .sma są kompilowane do postaci binarnej, uzyskując rozszerzenie '''.amx''' albo '''.amxx''' w zależności czym się to kompilowało. | ||
===.AMX=== | ===.AMX=== | ||
− | Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z | + | Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z użyciem [[AMX Mod]]'a albo [[AdminMod]]'a. |
+ | Powinny wylądować w katalogu addons/amxmod/plugins/ albo amx/plugins/ (zależy od wersji). | ||
===.AMXX=== | ===.AMXX=== | ||
− | Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z | + | Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z użyciem [[AMX Mod X]]'a |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | Powinny wylądować w katalogu amxmodx/plugins/. | |
+ | == Notka == | ||
+ | Oczywiście jak ktoś ma własną instalkę to wie do jakiego katalogu co ma wylądować ;D | ||
− | + | ==Cechy plików== | |
+ | *Kompilowane pod ta samą wersją pliki ''.amx'' (''jak również .amxx'') są transportowalne, to znaczy - można ich użyć pod tą sama wersją programu na jakiej były kompilowane. | ||
− | Aby kompilować pliki ''.sma'' '''nie musisz''' | + | A jaśniej - jeśli kompilowałeś plik '''.sma''' pod [[Windows]] pod [[AMX Mod]] 2005 RC1, to wynikowy plik '''.amx''' powinien działać także tak samo na [[Linux|Linuksowej]] wersji [[AMX Mod X]] 2005 RC1. |
+ | |||
+ | Dzięki temu możesz kompilować pliki na [[Windows]], a potem wrzucać uzyskane pliki ''.amx'' albo ''.amxx'' na serwer [[Linux|Linuksowy]]. | ||
+ | Oczywiście można też robić w drugą stronę - kompilować na [[Linux]]ie i wrzucać na serwer [[Windows]]owy. | ||
+ | |||
+ | *Aby kompilować pliki ''.sma'' '''nie musisz''' posiadać całego serwera gry - starczy, że posiadasz odpowiedni katalog z dodatku : | ||
* dla AMX Mod będzie to podkatalog '''examples''' | * dla AMX Mod będzie to podkatalog '''examples''' | ||
* dla AMX Mod X będzie to podkatalog '''scripting''' | * dla AMX Mod X będzie to podkatalog '''scripting''' | ||
− | == | + | Należy jednak posiadać wszelkie podkatalogi z takiego katalogu - szczególnie ''include'' |
− | + | ||
+ | ==Uwaga== | ||
+ | *Zawsze staraj się zdobyć plik .sma i skompilować ręcznie na własnej platformie. Nie jest to wcale trudne, a uchroni cię przed przykrymi niespodziankami. | ||
+ | *Powinieneś się wystrzegać używania plików .amx i .amxx przez kogoś kompilowanych z powodu różnic między wersjami dodatków. Na przykład ten sam .sma skompilowany pod [[AMX Mod X]] 1.60 a następnie uruchomiony na [[AMX Mod X]] 1.75a może działać niepoprawnie - oznacza to że albo będzie działał jakby nic się nie stało aż któregoś dnia obudzicie się z wykasowanym katalogiem systemowym. Co więcej nie zawsze to co jest w .amx czy .amxx jest rzeczywiście tym co być powinno, może się nazywać niewinnie a w środku jednak mieć jakieś wredne ustawienia (np daje admina osobie która rekompilowała .amxx). | ||
+ | |||
+ | *Powinno się wystrzegać uruchamiania np .amx kompilowanego pod [[AMX Mod]] 0.9.3, a uruchamianego pod [[AMX Mod]] 2005 RC1 (''jeśli w ogóle się uda uruchomić''). | ||
− | Należy się absolutnie wystrzegać uruchamiania plików .amx z [[AMX Mod]] i uruchamianych pod [[AMX Mod X]] i na odwrót. Szczególnie we wczesnych dniach istnienia AMX Mod X używał rozszerzenia .amx i bardzo łato | + | *Należy się absolutnie wystrzegać uruchamiania plików .amx z [[AMX Mod]] i uruchamianych pod [[AMX Mod X]] i na odwrót. Szczególnie we wczesnych dniach istnienia AMX Mod X używał rozszerzenia .amx i bardzo łato można było się pomylić. |
− | |||
− | [[ | + | [[Kategoria:AMX Mod]] |
− | [[ | + | [[Kategoria:AMX Mod X]] |
Aktualna wersja na dzień 23:46, 16 kwi 2007
Spis treści |
Opis
SMA
Small znany także teraz oficjalnie jako Pawn jest językiem programowania bazującym na języku C, służy do tworzenia skryptów z rozszerzeniem .sma, które można edytować zwykłym edytorem tekstowym.
Trzeba podkreślić, że Small jest używany w wielu aplikacjach, i specyficzne funkcje są dostępne właśnie dla danych programów.
My się tu zajmiemy przede wszystkim skryptami AMX Mod'a i AMX Mod X'a.
AMX
Pliki .sma są kompilowane do postaci binarnej, uzyskując rozszerzenie .amx albo .amxx w zależności czym się to kompilowało.
.AMX
Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z użyciem AMX Mod'a albo AdminMod'a.
Powinny wylądować w katalogu addons/amxmod/plugins/ albo amx/plugins/ (zależy od wersji).
.AMXX
Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z użyciem AMX Mod X'a
Powinny wylądować w katalogu amxmodx/plugins/.
Notka
Oczywiście jak ktoś ma własną instalkę to wie do jakiego katalogu co ma wylądować ;D
Cechy plików
- Kompilowane pod ta samą wersją pliki .amx (jak również .amxx) są transportowalne, to znaczy - można ich użyć pod tą sama wersją programu na jakiej były kompilowane.
A jaśniej - jeśli kompilowałeś plik .sma pod Windows pod AMX Mod 2005 RC1, to wynikowy plik .amx powinien działać także tak samo na Linuksowej wersji AMX Mod X 2005 RC1.
Dzięki temu możesz kompilować pliki na Windows, a potem wrzucać uzyskane pliki .amx albo .amxx na serwer Linuksowy. Oczywiście można też robić w drugą stronę - kompilować na Linuxie i wrzucać na serwer Windowsowy.
- Aby kompilować pliki .sma nie musisz posiadać całego serwera gry - starczy, że posiadasz odpowiedni katalog z dodatku :
- dla AMX Mod będzie to podkatalog examples
- dla AMX Mod X będzie to podkatalog scripting
Należy jednak posiadać wszelkie podkatalogi z takiego katalogu - szczególnie include
Uwaga
- Zawsze staraj się zdobyć plik .sma i skompilować ręcznie na własnej platformie. Nie jest to wcale trudne, a uchroni cię przed przykrymi niespodziankami.
- Powinieneś się wystrzegać używania plików .amx i .amxx przez kogoś kompilowanych z powodu różnic między wersjami dodatków. Na przykład ten sam .sma skompilowany pod AMX Mod X 1.60 a następnie uruchomiony na AMX Mod X 1.75a może działać niepoprawnie - oznacza to że albo będzie działał jakby nic się nie stało aż któregoś dnia obudzicie się z wykasowanym katalogiem systemowym. Co więcej nie zawsze to co jest w .amx czy .amxx jest rzeczywiście tym co być powinno, może się nazywać niewinnie a w środku jednak mieć jakieś wredne ustawienia (np daje admina osobie która rekompilowała .amxx).