|
|
(Nie pokazano 43 wersji utworzonych przez 8 użytkowników) |
Linia 1: |
Linia 1: |
| + | [[Grafika:Amxxlarge.jpg|right]] |
| + | [[Grafika:Alliedmodders.jpg|center]] |
| {{stub}} | | {{stub}} |
− | =AMX Mod X=
| |
− | AMX Mod X jest pluginem [[MetaMod]]'a, więc tak czy siak musisz mieć na serwerze zainstalowanego [[MetaMod]]'a (koniecznie w najnowszej wersji!).
| |
− | Dodatkowo całość składa się z kilku plików – części bazowej, wspólnej dla wszystkich serwerów Half-Life oraz z pakietu dla danej modyfikacji – u nas Counter-Strike.
| |
| | | |
− | Dodatkowo istnieje automatyczny instalator (plik .exe) który powinien większości osób zainstalowac ten dodatek na serwerze na platformie Windows.
| + | =Opis= |
− | Pod linuksem trzeba zrobic to ręcznie, ale nie jest to takie trudne.
| + | AMX Mod X jest dodatkiem do serwera [[HLDS]] którego podstawową funkcja jest administracja serwerem. Jednakże można go dosłownie napchać masą dodatków zmieniając prawie wszystkie aspekty w grze - od rozszerzenia i uproszczenia komend w administracji, poprzez restrykcje broni, kończąc na totalnych konwersjach, gdzie ostateczny wygląd gry zupełnie nie przypomina oryginalnej rozgrywki. |
− | Po wstępnej instalacji trzeba skonfigurować całość – zedytować kilka plików – a to jest wspólne zarówno dla Windows jak i Linuxa.
| + | |
| | | |
− | =Instalacja AMX Mod X=
| + | Pierwotnie bazowany na źródłach od [[AMX Mod]] od wersji 0.9.6 , szybko został tak zmieniony, że się w niektórych kwestiach zasadniczo różni od oryginału. Posiada opcje kompilacji skryptów z AMX Mod - mniej więcej 90% plików [[.sma]] jest kompilowanych bez błędów. |
− | ==Pliki==
| + | |
| | | |
− | Ściągamy Amx Mod X ze strony projektu http://www.amxmodx.org w dziale [http://www.amxmodx.org/downloads.php Download]
| + | =Wymagania= |
| + | * [[MetaMod]] - w zależności od wersji AMXMod jest potrzebna odpowiednia minimalna wersja MetaMod'a. |
| | | |
− | *Windows:
| + | =Linki= |
− | ** Instalator: http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-installer-1.71.exe?download | + | *[http://www.amxmodx.org Oficjalna Strona] |
− | ** Pliki bazowe: http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-1.71-base.zip?download | + | *[http://www.amxmodx.org/doc Oficjalna Dokumentacja] |
− | ** Pliki do obsługi CS'a: http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-1.71-cstrike.zip?download | + | *[http://www.amxmodx.org/downloads.php Oficjalne pliki] |
| + | *[http://wiki.amxmodx.org/ Wiki], czyli skarbnica wiedzy nie tylko o AMX Mod ale wielu innych aspektach gry [[Half-Life]] |
| | | |
− | *Linux:
| + | =Wersje= |
− | ** Pliki bazowe http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-1.71-base.tar.gz?download | + | Z przyczyn sporych różnic w każdej wersji zdecydowałem się rozbić artykuły. Konkretne opisy instalacji i konfiguracji znajdują się właśnie w nich. |
− | ** Pliki do obsługi CS'a: http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-1.71-cstrike.tar.gz?download | + | * [[AMX Mod X 1.8.0]] - poprawki błędów, aktualizacja, dodanie paru nowych funkcji dla graczy jak i administracyjnych |
| + | * [[AMX Mod X 1.76d]] - poprawki błędów zgłoszonych na forum, instalacja podobnie jak w poprzednich wersjach. |
| + | * [[AMX Mod X 1.76c]] - poprawki błędów zgłoszonych na forum, instalacja podobnie jak w poprzednich wersjach. |
| + | * [[AMX Mod X 1.76 | AMX Mod X 1.76(b)]] Chyba można używać :P |
| + | * [[AMX Mod X 1.75 | AMX Mod X 1.75(a)]] przedostatnia wersja (''znana także jako 1.75a'') |
| + | * [[AMX Mod X 1.71]] poprzednia wersja |
| + | * [[AMX Mod X 1.60]] jego dokumentacja znajduje się w [[AMX Mod X#Linki|Linki]] |
| + | * AMX Mod X 1.55 |
| + | * AMX Mod X 1.50 |
| + | Wersje AMX Mod X oznaczone numerkami 1.50 i 1.55 '''posiadają błędy''' i nie powinno się ich używać. Nie będę tłumaczył dokładnie jakie to są błędy bo nie ma to sensu, po prostu należy się wystrzegać tych wersji – ominie was dzięki temu dużo stresu. |
| | | |
| + | =Dodatki= |
| + | * [[AMX Mod X headshot]] - aktywacja dźwięków typu headshot, multikill, killingspree, firstblood. |
| | | |
| + | = F. A. Q.= |
| + | ;Pojawia się coś takiego |
| + | L 06/14/2008 - 22:32:04: [AMXX] Plugin "XXXXXX.amxx" failed to load: Module/Library "cstrike" required for plugin. Check modules.ini. |
| + | : Nie został zainstalowany addon cstrike, aby go zainstalować przeczytaj jeszcze raz '''dokładnie''' instrukcję! |
| | | |
− | ==Instalacja==
| |
| | | |
− | ===Instalator Windows===
| + | [[Kategoria:AMX Mod X]] |
− | Najlepiej skorzystać z instalatora – jest to najłatwiejsze i rekomendowane dla osób niedoświadczonych, które robią to pierwszy raz
| + | [[Kategoria:HLDS]] |
− | * Odpalamy instalator, instalujemy, odpalamy instalkę już właściwego AMXX'a i instalujemy go w wybranej opcji. (Przy tej opcji omijamy punkt 3.)
| + | [[Kategoria:MetaMod]] |
− | * Wyapkowywyjemy do X:/Katalog_ze_STEAM/SteamApps/Nazwa konta/counter-strike/cstrike/ lub do X:/Katalog_z_HLDS/cstrike/ archiwum bazowe a później archiwum z plikami do CS'a.
| + | |
− | | + | |
− | ===Linux i Windows===
| + | |
− | *Wypakowywyjemy archiwum bazowe a później archiwum z plikami do obsługi CS'a do katalogu z HLDS.
| + | |
− | *Umożliwiamy działanie Amx Mod X'a. Udajemy się do addons/metamod, czyli do folderu gdzie zainstalowaliśmy wcześniej MetaMod'a.
| + | |
− | *Edytujemy plik plugins.ini, dopisujemy na samym dole linijkę:
| + | |
− | | + | |
− | **Dla Windows:
| + | |
− | win32 addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm.dll[/code]
| + | |
− | | + | |
− | **Dla Linux:
| + | |
− | linux addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm_i386.so[/code]
| + | |
− | | + | |
− | *Zapisujemy zmiany i opuszczamy plik.
| + | |
− | | + | |
− | =Dodawanie Adminów=
| + | |
− | | + | |
− | *W celu utworzenia admina, wchodzimy do: addons/amxmodx/configs i edytujemy plik users.ini
| + | |
− | | + | |
− | *Standardowo zawarte są w nim przykłady jak należy dodać admina.
| + | |
− | *Poprawne konto wygląda tak:
| + | |
− | | + | |
− | "nick|ip|steamid" "hasło" "flagi_dostępu" "flagi_konta"
| + | |
− | | + | |
− | ==Flagi dostępu==
| + | |
− | a - immunitet (gracz z tą flagą ma immunitet czyli nie może być kickowany, banowany, slapowany itp. Zaleca sie nie dawanie tej flagi nikomu. Co najwyżej sobie (H@)).
| + | |
− | b - rezerwacja slotu (gracz dostaje rezerwacje slotu)
| + | |
− | c - amx_kick (admin z tą flagą może kopać ludzi z serwera).
| + | |
− | d - amx_ban i amx_unban (admin z tą flagą może banować i odbanowywac graczy)
| + | |
− | e - amx_slay i amx_slap (admin z tą flagą może slayować i slapować graczy)
| + | |
− | f - amx_map (admin z tą flagą może zmieniać mapę)
| + | |
− | g - amx_cvar (admin z tą flagą może zmieniać ustawienia serwera [nie wszystkie!])
| + | |
− | h - amx_cfg (admin z tą flagą może uruchamiać configi serwera)
| + | |
− | i - amx_chat (admin z tą flagą może używać kolorowych napisów)
| + | |
− | j - amx_vote (admin z tą flagą może uruchamiać glosowania)
| + | |
− | k - dostęp do sv_password (admin z tą flagą może ustawić hasło na serwerze)
| + | |
− | l - dostęp do amx_rcon (admin z tą flagą może wykonywać polecenia na konsoli samego serwera poprzez amx_cvar)
| + | |
− | m - własny poziom A
| + | |
− | n - własny poziom B
| + | |
− | o - własny poziom C
| + | |
− | p - własny poziom D - (Flagi te są używane przez dodatkowe pluginy. Poziom A ma najniższy priorytet, poziom H najwyższy.)
| + | |
− | q - własny poziom E
| + | |
− | r - własny poziom F
| + | |
− | s - własny poziom G
| + | |
− | t - własny poziom H
| + | |
− | u - menu access (admin z tą flagą może używać menu)
| + | |
− | z - użytkownik (flaga do oznaczenia NIE admin, zwykłego użytkownika)
| + | |
− | | + | |
− | ==Flagi konta==
| + | |
− | a - rozłącz gracza przy podaniu złego hasła
| + | |
− | b - tag klanowy
| + | |
− | c - użytkownik na STEAMID
| + | |
− | d - użytkownik na IP
| + | |
− | e - hasło do konta nie jest sprawdzane (wymagany jest tylko nick / ip / steamid admina)
| + | |
− | | + | |
− | *Przykłady:
| + | |
− | "192.168.0.10" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "ad"
| + | |
− | "192.168.0.15" "" "abcdefghijklmnopqrstu" "de"
| + | |
− | "STEAM_0:0:000000" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "ac"
| + | |
− | "nick_admina" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "a"
| + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | *Opis powyższych przykładów:
| + | |
− | ** Admin jest dany na IP:192.168.0.10 oraz dodatkowo sprawdzane jest hasło. Przy błędnym haśle gracz zostanie wykopany z serwera.
| + | |
− | ** Admin dany jest na IP:192.168.0.15 Hasło nie jest wymagane. Każdy gracz z tego IP dostanie uprawnienia admina.
| + | |
− | ** Admin dany jest na STEAMID oraz wymagane jest hasło.
| + | |
− | ** Admin dany jest na nicka oraz wymagane jest hasło. Aby admin dostał swoje uprawnienia musi mieć hasło w configu (patrz niżej) oraz musi mieć nicka na jakiego nadano mu admina (wielkość liter jest ważna!).
| + | |
− | Adminom, których dostęp wymaga hasła do zalogowania się każemy do configa dopisać:
| + | |
− | setinfo _pw "haslo"
| + | |
− | hasło - to, które podaliśmy przy tworzeniu konta admina.
| + | |
− | | + | |
− | =Konfiguracja amx.cfg=
| + | |
− | | + | |
− | *Metoda logowania graczy w amxx
| + | |
− | **0 - wyłącza logowanie - gracze nie są sprawdzani i adminy nie działają
| + | |
− | **1 - tryb normalny - gracze będący zapisani w users.ini dostaną możliwość użycia przydzielonych im komend
| + | |
− | **2 - kopie wszystkich graczy nie zapisanych w users.ini
| + | |
− | amx_mode 1
| + | |
− | | + | |
− | *Pokazywanie aktywności adminów
| + | |
− | **0 - wyłączona - nie będzie napisane w grze ze admin coś zmienił, wkopał kogoś itd.
| + | |
− | **1 - bez nicków - w grze będzie napisane np. "ADMIN: wykopal xxx" itd.
| + | |
− | **2 - z nickami - w grze będzie napisane np. ADMIN yyy: wykopal xxx" itd.
| + | |
− | amx_show_activity 2
| + | |
− | | + | |
− | *Tutaj jest napis przesuwający się na dole ekranu. Ostatnia wartość to czas w sekundach co ile ma się napis pojawiać
| + | |
− | amx_scrollmsg "Witaj na %hostname% -- Na serwer uzywany jest AMX Mod X" 600
| + | |
− | | + | |
− | *Napisy pojawiające się na środku ekranu co jakiś czas. Ostatnie 9 cyfr jest to kolor napisu w formacie RRRGGGBBB. Są to wartości trzech kolorów: czerwonego, zielonego i niebieskiego. Można je wsiąść np z mspaint'a.
| + | |
− | amx_imessage "Grasz teraz na %hostname%" "000255100"
| + | |
− | amx_imessage "Na serwerze zainstalowano AMX Mod Xn Odwiedz strone projektu: http://www.amxmodx.org" "000100255"
| + | |
− | | + | |
− | *Częstotliwość (w sekundach) pojawiania się napisów na środku ekranu
| + | |
− | amx_freq_imessage 180
| + | |
− | | + | |
− | *Czas (w sekundach) co ile gracze mogą napisać wiadomość na say'u. Zapobiega spamowi w grze.
| + | |
− | amx_flood_time 0.75
| + | |
− | | + | |
− | *Ilość zarezerwowanych slotów (aby działało musi być włączony odpowiedzialny plugin za to)
| + | |
− | amx_reservation 0
| + | |
− | | + | |
− | *Wyświetlanie czasu do końca mapy (automatyczne)
| + | |
− | **a - pokazuje biały tekst
| + | |
− | **b - używa głosu
| + | |
− | **c - nie używa słowa "remaining" (tylko w przypadku użycia głosu)
| + | |
− | **d - nie dodaje słów "hours/minutes/seconds" (j/w)
| + | |
− | **e - pokazuje/mówi jeżeli obecny czas jest mniejszy niż czas zadany
| + | |
− | amx_time_display "ab 1200" "ab 600" "ab 300" "ab 180" "ab 60" "bcde 11"
| + | |
− | | + | |
− | *Gdy zostanie użyte "say thetime" lub "say timeleft" używany jest głos by podać aktualny czas/pozostały czas
| + | |
− | amx_time_voice 1
| + | |
− | | + | |
− | *Minimalny czas (w sekundach) jaki musi upłynąć od poprzedniego głosowania aby zacząć nowe
| + | |
− | amx_vote_delay 10
| + | |
− | | + | |
− | *Jak długo będzie trwało głosowanie (w sekundach)
| + | |
− | amx_vote_time 10
| + | |
− | | + | |
− | *Wyświetlaj odpowiedzi na głosowania
| + | |
− | amx_vote_answers 1
| + | |
− | | + | |
− | *Wymagana ilość głosów aby głosowania przeszły (0.40 = 40%). Maksimum jest 1 czyli 100%
| + | |
− | amx_votekick_ratio 0.40
| + | |
− | amx_voteban_ratio 0.40
| + | |
− | amx_votemap_ratio 0.40
| + | |
− | amx_vote_ratio 0.02
| + | |
− | | + | |
− | *Maksymalny czas o jaki mapa może zostać przedłużona (w minutach)
| + | |
− | amx_extendmap_max 90
| + | |
− | | + | |
− | *O ile czasu mapa może być przedłużona (w minutach) po głosowaniu
| + | |
− | amx_extendmap_step 15
| + | |
− | | + | |
− | *Metoda śledzenia graczy na potrzeby statystyk
| + | |
− | **0 - przez nick
| + | |
− | **1 - przez SteamID
| + | |
− | **2 - przez IP
| + | |
− | csstats_rank 1
| + | |
− | | + | |
− | *Maksymalny rozmiar pliku ze statystykami
| + | |
− | csstats_maxsize 3500
| + | |
− | | + | |
− | *Czy klijeńci mogą sobie ustawić inny język niż serwer. 1 - Tak 0 - Nie
| + | |
− | amx_client_languages 1
| + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | =Kompilacja Pluginów=
| + | |
− | | + | |
− | ==Przez kompilator z AMXX==
| + | |
− | | + | |
− | *Źródła pluginów (czyli pliki z rozszerzeniem [i]sma[/i]) umieszczamy w katalogu
| + | |
− | addons/amxmodx/scripting/
| + | |
− | //Np. chcemy skompilować/przekompilować plugin nazwa_pluginu.sma
| + | |
− | | + | |
− | *W zależności od posiadanego systemu operacyjnego robimy tak:
| + | |
− | | + | |
− | ===Windows===
| + | |
− | *Po prostu odpalamy plik [i]compile.exe[/i] i czekamy aż wszystkie pluginy się skompilują. Skompilowane pliki zapisują się w podkatalogu ''addons/amxmodx/compiled''. Teraz wystarczy wszystkie potrzebne nam pluginy przenieść do katalogu ''addons/amxmodx/plugins''.
| + | |
− | | + | |
− | ===Linux===
| + | |
− | *Tutaj sprawa wygląda podobnie jak pod Windows, tylko że uruchamiamy plik ''compile.sh''. Reszta wygląda identycznie jak dla Windows.
| + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | Ok. Jak już się skompilowało wchodzimy do podkatalogu ''compiled'' wynajdujemy w nim nasz plugin.amxx i kopiujemy go do katalogu ''plugins'' naszego AMXX'a.
| + | |
− | Teraz (jeżeli jest to nowy plugin) trzeba go dopisać do [[plugins.ini]].
| + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | ==Przez WEBCompiler==
| + | |
− | | + | |
− | *Znajdziemy go tu: url=http://www.amxmodx.org/webcompiler.cgi
| + | |
− | | + | |
− | *Znajdują sie tam dwa pola
| + | |
− | Upload .sma file
| + | |
− | | + | |
− | **Jest to pole do wczytania pliku .sma od nas z dysku.
| + | |
− | | + | |
− | Wybieramy Przegladaj, wybieramy plik, cykamy na Compile i po chwili mamy strone o tytule
| + | |
− | Your plugin successfully compiled!
| + | |
− | a pod tym wpis, ze nasz link bedzie aktywny przez 10 minut.
| + | |
− | Klikamy w nasz link i sciagamy plik .amxx
| + | |
− | | + | |
− | **Drugie pole to:
| + | |
− | If you want, you can also paste plugin source code into the box below:
| + | |
− | **Jest to pole do wklejenia samego kodu interesujacego nas pluginu.
| + | |
− | **W okienku:
| + | |
− | "Plugin short name:" podajemy nazwe naszego pluginu (skr ocona, nazwa pliku wyjściowego). W dużym polu wklejamy nasz kod i klikamy na Compile.
| + | |
− | | + | |
− | *W obu wypadkach należy zapisać pliki amxx w ''addons/amxmodx/plugins/''
| + | |
− | | + | |
− | [b]Nie zapomnijmy dodać nowych pluginów do plugns.ini w amxx[/b]
| + | |
− | | + | |
− | [newpage] | + | |
− | [title]Dodawanie/Usuwanie Pluginów[/title] | + | |
− | | + | |
− | [b]Dodawanie pluginów:[/b]
| + | |
− | Otwieramy do edycji plik addons/amxmodx/configs/plugins.ini i dopsujemy przeważnie na jego końcu:
| + | |
− | [code]nazwa_pluginu.amxx[/code]
| + | |
− | Gdzie [i]nazwa_pluginu[/i] to nazwa pluginu jaki chcemy dodać. Należy pamiętać żeby plugin się załadował musi się znajdować w podkatalogu [i]plugins[/i] oraz muszą być załadowane wymagane moduły (o tym w dalszej części artykułu).
| + | |
− | | + | |
− | [b]Wyłączanie/Usuwanie pluginów:[/b]
| + | |
− | Szukamy nazwy pluginu który chcemy wywalić lub tylko czasowo usunąć np. [i]antiflood.amxx[/i]. Aby tylko wyłączyć plugin na początku linijki gdzie się znajduje dopisujemy [b];[/b] (średnik). Teraz tylko trzeba zapisać plik i po zmianie mapy na serwerze nie mamy pluginu. Aby go z powrotem przywrócić wywalamy sprzed jego nazwy średnik.
| + | |
− | | + | |
− | [b]Kolejność pluginów:[/b]
| + | |
− | Czasem pluginy potrafią wykonywać komendy tak, że blokują wykonywanie dalszych pluginów albo nie działają poprawnie. Najczęściej zdarza się to z pluginami reagującymi na komendy say. Zauważcie, że jeśli wstawimy plugin pausechat po pluginie floodprotect to w ostateczności nie będziemy w stanie rozmawiać podczas pauzy w meczu.
| + | |
− | | + | |
− | To samo się tyczy, jeśli kilka pluginów korzysta z tej samej komendy – są dodatki logujące wykonywanie pewnych komend i nic więcej nie robiące.
| + | |
− | | + | |
− | Warto czytać instrukcje wewnątrz zipów czy plików .sma, aby upewnić się czy ważna jest kolejność pluginu w plugins.ini
| + | |
− | | + | |
− | =Pluginy a Moduły=
| + | |
− | | + | |
− | Dosyć często zdarza się że po dodaniu jakiegoś nowego pluginu ten się nie ładuje mimo iż jest dobrze dodany. Wtedy najprawdopodobniej nie mamy włączonego modułu wymaganego przez plugin.
| + | |
− | | + | |
− | Gdy mamy najnowszą wersje AMX Mod X (1.70) nie ma najmniejszego problemu z określeniem jakiego modułu brakuje, wystarczy wejść do katalogu z logami amxx'a (addons/amxmodx/logs) i otwieramy ostatni log.
| + | |
− | | + | |
− | Powinniśmy znaleźć coś takiego:
| + | |
− | L 02/31/2005 - 00:00:00: [AMXX] Plugin "jakis_plugin.amxx" failed to load: Module "cstrike" required for plugin. Check modules.ini.
| + | |
− | | + | |
− | W tym momencie już wiadomo, że nie mamy uruchomionego modułu [i]cstrike[/i]. Nie pozostaje już nic poza uruchomieniem go (patrz następna strona).
| + | |
− | | + | |
− | Wszystko ładnie, pięknie ale co jeśli mamy nieco starszą wersje AMXX'a?
| + | |
− | Niestety w starszych wersjach trzeba się troszkę wysilić aby znaleźć brakujący moduł - trzeba zajrzeć do źródła pluginu.
| + | |
− | | + | |
− | Pluginy (źródła) zbudowane są przeważnie w następujący sposób:
| + | |
− | [code]/*
| + | |
− | * Tutaj jakiś komentarz odnośnie pluginu,
| + | |
− | * jego opis, wersja, lista dostępnych komend,
| + | |
− | * lista zmian, itp. itd.
| + | |
− | */
| + | |
− | | + | |
− | #include [,]amxmod[.]
| + | |
− | #include [,]amxmisc[.]
| + | |
− | | + | |
− | właściwy kod pluginu[/code]
| + | |
− | Nas interesuje tylko to co znajduje się po [b]#include[/b]. Ta nazwa pomiędzy znakami mniejszości i większości jest nazwą modułu niezbędnego do działania pluginu. Dodatkowe linie podaja nam tez jakiego innego modułu możemy się spodziewać.
| + | |
− | | + | |
− | Oto opis jaki '[i]include[/i]' odpowiada za jaki moduł:
| + | |
− | #include [,]amxmodx[.] [,][,]----- Plugin korzysta z standardowej biblioteki czyli amxmodx. Nie trzeba rzadnego dodatkowego modułu.
| + | |
− | #include [,]amxmisc[.] [,][,]----- j/w
| + | |
− | #include [,]file[.] [,][,]----- j/w
| + | |
− | #include [,]string[.] [,][,]----- j/w
| + | |
− | #include [,]vault[.] [,][,]----- j/w (?)
| + | |
− | #include [,]regex[.] [,][,]----- Plugin wymaga do działania modułu [b]regex[/b]
| + | |
− | #include [,]sockets[.] [,][,]----- Plugin wymaga do działania modułu [b]sockets[/b]
| + | |
− | #include [,]engine[.] [,][,]----- Plugin wymaga do działania modułu [b]engine[/b]
| + | |
− | #include [,]cstrike[.] [,][,]----- Plugin wymaga do działania modułu [b]cstrike[/b]
| + | |
− | #include [,]dbi[.] [,][,]----- Plugin wymaga do działania któregoś z modułów [b]mysql[/b], pgsql, mssql lub sqlite w zalerzności od posadanej wersji bazy SQL. Najcześciej jest to MySQL.
| + | |
− | #include [,]fun[.] [,][,]----- Plugin wymaga do działania modułu [b]fun[/b]
| + | |
− | #include [,]fakemeta[.] [,][,]----- Plugin wymaga do działania modułu [b]fakemeta[/b]
| + | |
− | #include [,]geoip[.] [,][,]----- Plugin wymaga do działania modułu [b]geoip[/b]
| + | |
− | #include [,]array[.] [,][,]----- Plugin wymaga do działania modułu [b]array[/b]
| + | |
− | #include [,]csx[.] [,][,]----- Plugin wymaga do działania modułu [b]csx[/b]
| + | |
− | | + | |
− | [newpage]
| + | |
− | [title]Dodawanie/Usuwanie Modułów[/title]
| + | |
− | | + | |
− | Skoro już wiemy jakie moduły są nam potrzebne do działania możemy przystąpić do pracy.
| + | |
− | Otwieramy do edycji plik addons/amxmodx/scripting/modules.ini, odszukujemy w nim sekcje z odpowiednim modułem (np. geoip)
| + | |
− | [code]; ---------------------------------------------
| + | |
− | ; GeoIP - determines the country of ip adresses
| + | |
− | ; ---------------------------------------------
| + | |
− | ;geoip_amxx_i386.so
| + | |
− | ;geoip_amxx.dll
| + | |
− | ;geoip_amxx_amd64.so
| + | |
− | [/code]
| + | |
− | Jak widać mamy przed nazwami plików z modułami średniki, oznacza to że AMXX traktuje te linie jako komentarze (czyli ignoruje je). Aby włączyć moduł trzeba usunąć średnik sprzed odpowiedniego pliku. Dla Windows będzie to plik z rozszerzeniem [i]dll[/i]
| + | |
− | [code]; ---------------------------------------------
| + | |
− | ; GeoIP - determines the country of ip adresses
| + | |
− | ; ---------------------------------------------
| + | |
− | ;geoip_amxx_i386.so
| + | |
− | geoip_amxx.dll
| + | |
− | ;geoip_amxx_amd64.so
| + | |
− | [/code]
| + | |
− | Dla Linuxa pracującego na zwykłym procesorze 32bitowym będzie plik *i386.so
| + | |
− | [code]; ---------------------------------------------
| + | |
− | ; GeoIP - determines the country of ip adresses
| + | |
− | ; ---------------------------------------------
| + | |
− | geoip_amxx_i386.so
| + | |
− | ;geoip_amxx.dll
| + | |
− | ;geoip_amxx_amd64.so
| + | |
− | [/code]
| + | |
− | A dla systemu Linux pracującego na 64bitowym procesorze AMD bedzie to plik *amd64.so
| + | |
− | [code]; ---------------------------------------------
| + | |
− | ; GeoIP - determines the country of ip adresses
| + | |
− | ; ---------------------------------------------
| + | |
− | ;geoip_amxx_i386.so
| + | |
− | ;geoip_amxx.dll
| + | |
− | geoip_amxx_amd64.so
| + | |
− | [/code]
| + | |
− | | + | |
− | Teraz po zapisaniu pliku i zmianie mapy na serwerze moduł powinien się włączyć.
| + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | [newpage]
| + | |
− | [title]Uwagi[/title]
| + | |
− | [b]Odnośnie wersji AMXX'a:[/b]
| + | |
− | Wersje AMX Mod X oznaczone numerkami 1.50 i 1.55 posiadają błędy i nie powinno się ich używać. Nie będę tłumaczył dokładnie jakie to są błędy bo nie ma to sensu, po prostu należy się wystrzegać tych wersji – ominie was dzięki temu dużo stresu.
| + | |
− | | + | |
− | [b]Do zrobienia:[/b]
| + | |
− | - Opisać inne pliki konfiguracyjne amxx'a,
| + | |
− | - opisać jak używać menu w grze
| + | |
Z przyczyn sporych różnic w każdej wersji zdecydowałem się rozbić artykuły. Konkretne opisy instalacji i konfiguracji znajdują się właśnie w nich.