Cvar
(→=Serwerowe) |
|||
Linia 15: | Linia 15: | ||
=Przykłady= | =Przykłady= | ||
− | ==Serwerowe= | + | ==Serwerowe== |
*mp_timelimit | *mp_timelimit | ||
*sv_passwdrd | *sv_passwdrd | ||
*amx_nextmap | *amx_nextmap | ||
+ | |||
==Klienta== | ==Klienta== | ||
*cl_cmdrate | *cl_cmdrate |
Aktualna wersja na dzień 23:01, 23 cze 2006
Spis treści |
Opis
Cvar to skrót z angielskiego Console Variable i oznacza zmienną konsolową. Najczęściej jest uzywana w grach, gdzie różnego rodzaju zmienne można ustawiać właśnie poprzez konsolę.
Zmienne dają mozliwośc manipulacji elementami gry, np rogrywki, wyglądu gry u gracza na ekranie, dzwięku, parametrów ruchu sieciowego i wielu innych.
Zmienne są wykorzystwane po stronie klienta jak i serwera, bardzo często jednak aby zmienić zmienną na serwerze należy posłużyc się rconem albo innym dodatkiem umożliwiającym manipulację - np poprzez menu jak AMX Mod X.
Zmienną u graczy można kontrolować w konsoli u gracza albo też czasme zdalnie od sptrony serwera (specjalna opcja jest do wykonywania komend po stronie klienta, ale jest wykorzystywana w specyficznych wypadkach)
Zmienne w zależności od typu dzielimy na:
- całkowite (integer) , liczba be zera po przecinku np, 3544
- zmiennoprzecinkowe (float), liczba w formacie 1.3333334
- ciągi znaków (string), np słowo "ala_i_kot"
W niektórych dodatkach istnieją także inne typy, np tablicowe (array), ale często są one po prostu mieszanką trzech powyższych.
Przykłady
Serwerowe
- mp_timelimit
- sv_passwdrd
- amx_nextmap
Klienta
- cl_cmdrate
- ex_interp
- password
- setinfo