HLDS server.cfg

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
m (HLDS server.cfg moved to Server.cfg: Krótka nazwa.)
m (Aktualizacja.)
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 3: Linia 3:
  
 
Plik '''listenserver.cfg'''  jest jego odpowiednikiem pod [[serwer Listen]]).
 
Plik '''listenserver.cfg'''  jest jego odpowiednikiem pod [[serwer Listen]]).
 
 
  
 
Jest to zwykły plik tekstowy, pod [[Windows]] mozna go więc otworzyc wrodpadem albo innym ulubionym programem do edycji plików tekstowych. Na [[Linux]]ie najczęściej korzystamy z programu nano, pico, mcedit, a dla wyjadaczy vi albo vim.
 
Jest to zwykły plik tekstowy, pod [[Windows]] mozna go więc otworzyc wrodpadem albo innym ulubionym programem do edycji plików tekstowych. Na [[Linux]]ie najczęściej korzystamy z programu nano, pico, mcedit, a dla wyjadaczy vi albo vim.
Linia 37: Linia 35:
  
 
// config ma parametry przygotowanie na serwer ffa
 
// config ma parametry przygotowanie na serwer ffa
 
  
 
// konfiguracja podstawowa
 
// konfiguracja podstawowa
Linia 67: Linia 64:
 
                 // 10 000 jest wartoscia ekstremalna, jedynie na lany dla wymiataczy
 
                 // 10 000 jest wartoscia ekstremalna, jedynie na lany dla wymiataczy
 
                 // przewaznie zzera tylko niepotrzbnie procesor
 
                 // przewaznie zzera tylko niepotrzbnie procesor
       
+
 
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
// net
 
// net
sv_maxrate 20000 // maksymalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna,
+
sv_maxrate 10000 // maksymalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna,
 
                 // ustawianie wartosci ponizej 4000 zlaguje graczy i serwer
 
                 // ustawianie wartosci ponizej 4000 zlaguje graczy i serwer
                 // na lan 20000
+
                 // na lan 25000
                 // na serwer internetowy - zalzy do lacza, sprobuj z 9999 jesli masz lagi, ewentualnie sukcesywnie mzniejszaj o 500
+
                 // na serwer internetowy - zalezy do lacza, sprobuj z 9999 jesli masz lagi, ewentualnie sukcesywnie mzniejszaj o 500
  
 
sv_maxupdaterate 100 // maksymalna wartosc jaka klient moze miec cl_updaterate,  
 
sv_maxupdaterate 100 // maksymalna wartosc jaka klient moze miec cl_updaterate,  
Linia 81: Linia 78:
 
             // ustawanie wartosci powyzej 6000 zlaguje serwer i graczy
 
             // ustawanie wartosci powyzej 6000 zlaguje serwer i graczy
 
             // zaleca sie krzymanie wartosci 0 ze wzgledu na serwery HLTV - po prostu mozna zaoszczedzic kase za lacze
 
             // zaleca sie krzymanie wartosci 0 ze wzgledu na serwery HLTV - po prostu mozna zaoszczedzic kase za lacze
sv_maxunlag 1 // amksymalny czas w sekundach kompensacji lagow
+
sv_maxunlag 0.5 // maksymalny czas w sekundach kompensacji lagow
 
+
  
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Linia 98: Linia 94:
 
// jak ktos zle wpisze rcon_password (albo nie poda) i wykona zbyt wiele komend rcon to dostanie bana
 
// jak ktos zle wpisze rcon_password (albo nie poda) i wykona zbyt wiele komend rcon to dostanie bana
 
// wtedy pomaga jedynie restart serwera
 
// wtedy pomaga jedynie restart serwera
 
  
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Linia 110: Linia 105:
 
sv_logblocks 1 // loguj blokowane proby zmiany zastrzezonych wartosci zmiennych, 1 - tak (standard), 0 - nie  
 
sv_logblocks 1 // loguj blokowane proby zmiany zastrzezonych wartosci zmiennych, 1 - tak (standard), 0 - nie  
 
sv_logrelay 1 // loguj podlaczenia hltv relay proxy, 1 - tak (standard), 0 - nie
 
sv_logrelay 1 // loguj podlaczenia hltv relay proxy, 1 - tak (standard), 0 - nie
 
  
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Linia 118: Linia 112:
 
sv_voicequality 2 // jakosc glosu, od 1 do 5, im wiecej tym lepiej ale wieksze uzyci proca i sieci
 
sv_voicequality 2 // jakosc glosu, od 1 do 5, im wiecej tym lepiej ale wieksze uzyci proca i sieci
 
sv_alltalk 0 // 0 - (domyslnie) voice mozna uzywac tylko jesli zywy i tylko do tp, 1 - kazdy moze gadac z kazdym (na poczatek i koniec meczu)
 
sv_alltalk 0 // 0 - (domyslnie) voice mozna uzywac tylko jesli zywy i tylko do tp, 1 - kazdy moze gadac z kazdym (na poczatek i koniec meczu)
 
  
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Linia 134: Linia 127:
 
sv_downloadurl "http://bagno/hlds/"  
 
sv_downloadurl "http://bagno/hlds/"  
 
mp_decals 300 // maximum wyswietlanych logo itp na serwerze
 
mp_decals 300 // maximum wyswietlanych logo itp na serwerze
 
  
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Linia 152: Linia 144:
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
// obserwatorzy
 
// obserwatorzy
allow_spectators 1 // pozwalaj na obserwatorow (osoby kompletnie nie grajace), 1 - tak (standard), 0 - nie,  
+
allow_spectators 1 // pozwalaj na obserwatorow (osoby kompletnie nie grajace), 2 - wszyscy, 1 - tak (standard), 0 - nie,
 
mp_autokick 0 // automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo dlugie nie ruszanie sie z miejsca
 
mp_autokick 0 // automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo dlugie nie ruszanie sie z miejsca
 
sv_timeout 120 // czas w sekundach, jesli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odlaczony od serwera (jak komus sie komp zwiesi/padnie na chwile lacze)
 
sv_timeout 120 // czas w sekundach, jesli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odlaczony od serwera (jak komus sie komp zwiesi/padnie na chwile lacze)
Linia 179: Linia 171:
 
max_queries_sec 3 //jak czesto klient moze sprawdzac status serwera (all seeing eye, skrypty www)
 
max_queries_sec 3 //jak czesto klient moze sprawdzac status serwera (all seeing eye, skrypty www)
 
max_queries_window 30 // rozmiar okna czasowego na sprawdzanie zapytan ,jak masz problemy z timeoutem w hlsw ustaw na 10
 
max_queries_window 30 // rozmiar okna czasowego na sprawdzanie zapytan ,jak masz problemy z timeoutem w hlsw ustaw na 10
 
 
  
 
//say "Server.cfg loaded" // ta linia odkomentowana czasem sie przydaje przy wykonywaniu zdalnej komendy  
 
//say "Server.cfg loaded" // ta linia odkomentowana czasem sie przydaje przy wykonywaniu zdalnej komendy  
 
                         // rcon exec server.cfg
 
                         // rcon exec server.cfg
 
                         // wtedy latwiej sie upewnic ze dobrze wpisalismy komende
 
                         // wtedy latwiej sie upewnic ze dobrze wpisalismy komende
 
 
  
 
// koniec
 
// koniec
Linia 196: Linia 184:
 
*[[Serwer_Day_of_Defeat_1.3#Ustawienie_server.cfg|Serwer Day of Defeat 1.3 - Ustawienie server.cfg]]
 
*[[Serwer_Day_of_Defeat_1.3#Ustawienie_server.cfg|Serwer Day of Defeat 1.3 - Ustawienie server.cfg]]
 
* [[HLTV]]
 
* [[HLTV]]
 +
 
[[kategoria:HLDS]]
 
[[kategoria:HLDS]]

Aktualna wersja na dzień 23:01, 17 maj 2007

Spis treści

Opis

Plik server.cfg najczęściej zawieraja główne ustawienia serwera.

Plik listenserver.cfg jest jego odpowiednikiem pod serwer Listen).

Jest to zwykły plik tekstowy, pod Windows mozna go więc otworzyc wrodpadem albo innym ulubionym programem do edycji plików tekstowych. Na Linuxie najczęściej korzystamy z programu nano, pico, mcedit, a dla wyjadaczy vi albo vim.

Wpisujemy do niego komendy oraz zmienne jakie maja być wykonane. Serwer przetworzy plik i wykona każdą linię w nim zawartą tak jakbyśmy to ręcznie wpisali w konsoli serwera albo poprzez rcon.

Komentarze

Najczęściej komentarze dodaje się po znakach // - dalsza część tekstu jest ignorowana do końca linii.

Przykład komentarzy - w ten sposób jak dkdamy jakąś komendę będziemy potem pamiętać co robi. Pamiętajcie - lepiej dodac komentarz niż potem się zastanawiać co jest w danej linii

// konfiguracja podstawowa
sv_lan 1 //ustaw na 1 jesli to jest serwer wylacznie na lan
maxplayers 22 //maksymalna ilosc graczy, pamietaj ze systemy rezerwacji slotow na serwerze zabieraa przewaznie 2 sloty
sv_visiblemaxplayers -1 // liczba widocznych slotow na serwerze, jesli -1 to jest automatycznie obliczana (standard)
                        // ale wtedy trzeba recznie w konsoli napisc adres serwera aby sie podlaczyc (jesli serwer pelny)
                        // ustawiasz np te wartosc na 20 a masz maxplayers 22 i w rzeczywistosci masz 2 wolne sloty na serwerze 

Przykład

No dobra, ale co wpisac w konfigu - to zależy od moda, jednak wiele linii jest wspólnych dla wszstkich serwerów.

Poniżej konfig który powinen być częścią każdego pliku server.cfg niezależnie od moda.

// server.cfg PL
// by _KaszpiR_ http://nvt.prv.pl
// ver 0.7 2006-08-04
 
 
// odpal hlds z parametrem +servercfgfile server.cfg
// na przyklad ./hlds_run -game cstrike +map de_dust +servercfgfile server.cfg
 
// config ma parametry przygotowanie na serwer ffa
 
// konfiguracja podstawowa
sv_lan 1 //ustaw na 1 jesli to jest serwer wylacznie na lan
maxplayers 22 //maksymalna ilosc graczy, pamietaj ze systemy rezerwacji slotow na serwerze zabieraa przewaznie 2 sloty
sv_visiblemaxplayers -1 // liczba widocznych slotow na serwerze, jesli -1 to jest automatycznie obliczana (standard)
                        // ale wtedy trzeba recznie w konsoli napisc adres serwera aby sie podlaczyc (jesli serwer pelny)
                        // ustawiasz np te wartosc na 20 a masz maxplayers 22 i w rzeczywistosci masz 2 wolne sloty na serwerze 
 
 
exec banned.cfg // laduj bany steamid/wonid
exec listip.cfg // laduj bany na ip
 
hostname "HLDS.pl - Serwer testowy" // nazwa serwera widziana poprzez przegladarki serwerow (np w favourities)
mapchangecfgfile "server.cfg" // wykonaj ten confgi podczas zmiany mapy (np aby przywrocic stare ustawienia )
mapcyclefile "mapcycle.txt" // plik zawiera liste map wg ktorych bedzie sie grac po zakonczeniu rozgrywki 
motdfile "motd.html" // nazwa pliku do wyswietlenia jak sie wchodzi na serwer, to czego ludzie nie czytaja :)
servercfgfile "server.cfg" // plik z glownymi ustawieniami na serwerze, odpalany przy pierwszym starcie 
 
sv_proxies 1 // liczba hltv proxy jakie moga sie podlaczyc do serwera, standard 1, wiecej nie zalecane
sv_region 3 // poniewaz jestesmy w europie ustawiamy 3
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// wydajnosc
fps_max 300 // ile fps serwer powinien miec srednio, najlepiej aby byla okolo 100, ale nie wieksza od 200
            // inaczej serwer zzera za duzo procesora
host_framerate 0 // cholera wie co to jest
sys_ticrate 1000 // warosc 125 jest zalecana, najlepiej nie miec wiecej niz 200, niektore mecze wymagaja 1000 ale firmy hostingowe moga forsowac te wartosc na nizsze
                // 10 000 jest wartoscia ekstremalna, jedynie na lany dla wymiataczy
                // przewaznie zzera tylko niepotrzbnie procesor
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// net
sv_maxrate 10000 // maksymalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna,
                // ustawianie wartosci ponizej 4000 zlaguje graczy i serwer
                // na lan 25000
                // na serwer internetowy - zalezy do lacza, sprobuj z 9999 jesli masz lagi, ewentualnie sukcesywnie mzniejszaj o 500
 
sv_maxupdaterate 100 // maksymalna wartosc jaka klient moze miec cl_updaterate, 
                    //jesli ma wiecej to bedzie mial tracone pakiety
 
sv_minrate 0 // minimalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna, domyslnie 0 ,
            // ustawanie wartosci powyzej 6000 zlaguje serwer i graczy
            // zaleca sie krzymanie wartosci 0 ze wzgledu na serwery HLTV - po prostu mozna zaoszczedzic kase za lacze
sv_maxunlag 0.5 // maksymalny czas w sekundach kompensacji lagow
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// rcon i hasla
sv_password "" // wymagane haslo aby sie podlaczyc do serwera, 
                //ustawnaie najczesciej na serwery klanowe albo podczas meczu
 
//rcon_password "zupa" // haslo na rcon, nie zalecane aby tu umeszczac, lepiej jesli dasz w parametrach odpalania serwera
                     // jesli ustawisz "" to rcon nie bedzie dzialal
                     // np +rcon_password "zupa"
 
sv_rcon_banpenalty 60 //czas bana za probe uzycia zlego rcon'a za wielokrotne proby (banuje na ip), 0 to na zawsze
sv_rcon_minfailures 5 // limit zlych komend rcon aby dostac ban'a
sv_rcon_minfailuretime 30 // czas w jakim sa sprawdzane proby rcon, 
// jak ktos zle wpisze rcon_password (albo nie poda) i wykona zbyt wiele komend rcon to dostanie bana
// wtedy pomaga jedynie restart serwera
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// logi
// zaleca sie zachowanie ponizszych ustawien jesli chcesz uzywac HLStats albo PsychoStats
mp_logdetail 3 // poziom logow,0 - wylacz, 1 - tylko trafienia przeciwnika standard , 2, - tylko trafienia tp, 3 - loguj oba (tp i wroga)
mp_logecho 1 // 1 - wlacza logowanie komendy echo, 0 - wylacza, np jak masz w server.cfg echo SERVER CFG LOADED to bedziesz mial to logowane
mp_logfile 1 // logowanie wydarzen multiplayer (koniec rundy itp), 1 - tak (standard), 0 - nie
mp_logmessages 1 // loguj komendy say (chat), 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_logbans 1 // loguj dawanie banow,1 - tak (standard), 0 - nie
sv_logblocks 1 // loguj blokowane proby zmiany zastrzezonych wartosci zmiennych, 1 - tak (standard), 0 - nie 
sv_logrelay 1 // loguj podlaczenia hltv relay proxy, 1 - tak (standard), 0 - nie
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// voice
sv_voicecodec "voice_speex" // rodzaj kodeka, domyslnie voice_miles, zalecany voice_speex - lepsza jakosc kosztem kilku procent uzycia procesora
sv_voiceenable 1 // uzywaj opcji voice na serwerze, 1 - tak (domyslnie), 0 - nie
sv_voicequality 2 // jakosc glosu, od 1 do 5, im wiecej tym lepiej ale wieksze uzyci proca i sieci
sv_alltalk 0 // 0 - (domyslnie) voice mozna uzywac tylko jesli zywy i tylko do tp, 1 - kazdy moze gadac z kazdym (na poczatek i koniec meczu)
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// downlad
// zaleca sie zachowanie ponizszych wartosci aby nie miec problemow ze sciaganiem plikow z serwera
hpk_maxsize 0.5 // maksymalny rozmiar sumy wszstkich logo graczy na serwerze, w megabajtach
                // rekomendowana wartosc do 2 mega
                // ustawianie zbyt wysokich warosci spowoduje ze gracze beda disconnectowani (bo musza to zassac),
                // a serwer bedzie sie wolniej ladowal
sv_allowdownload 1 // pozwalaj na download, 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_allowupload 1 // pozwalaj na upload (np loga), 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_send_logos 1 //pozwalaj na wysylanie logo graczy (sprej na sciane)
sv_send_resources 1 // pozwalaj na dowload listy wymaganych plikow aby grac na mapie, 1 - tak (standard), 0 - nie
//sv_downloadurl "http://szambo/hlds/dlurl/" // url do lokacji skad mozna zasysac pliki serwerowe (pamietaj aby ograniczyc dostep do waznych plikow  - katalog addons, server.cfg itp)
sv_downloadurl "http://bagno/hlds/" 
mp_decals 300 // maximum wyswietlanych logo itp na serwerze
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// rozgrywka
mp_consistency 1 // 0 - nie pozwol graczom na uzywanie wlasnych modeli postaci i broni (standard) , 0 -  pozwalaj (bo czituja)
mp_flashlight 1 // 1 - mozna uzywac latarki (standard), 0 - latarka zablokowana
mp_footsteps 1 // 1 - slychac kroki graczy podczas biegu (standard), 0 - wylaczone (quake 1 mode), dobre do cwiczenia refleksu :)
mp_friendlyfire 1 // 0 - jak strzelasz do swoich to ich nie ranisz, 1 - ranisz swoich (standard)
mp_ghostfrequency 0.1 // czestosc odswiezania stanu dla obserwatorow
mp_mirrordamage 0 // jak trafiasz swojego to tak jabys trafial siebie, domyslnie 0, 1 - wlacza (nie zalecane)
mp_timelimit 20 // limit czasu grania na mapie (po nim nastepuje zmiana mapy), w minutach, ustaw na 0 na brak limitu czasu, 
mp_tkpunish 0 // karanie smiercia na poczatku nastepnej rundy za zabicie swojego, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak
mp_winlimit 0 // limit rund do wygrania, jak jakas druzyna osiagnie te wartosc to nastepuje zmiana mapy, 0 - brak limitu (standard)
pausable 0 // 0 (standard) nie pozwala graczom pauzowac gry na serwerze, 1 - pozwala, czasem na meczach sie tak ustawia
sv_maxspeed 320 // maksymalna predkosc biegu gracza , standard (320)
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// obserwatorzy
allow_spectators 1 // pozwalaj na obserwatorow (osoby kompletnie nie grajace), 2 - wszyscy, 1 - tak (standard), 0 - nie,
mp_autokick 0 // automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo dlugie nie ruszanie sie z miejsca
sv_timeout 120 // czas w sekundach, jesli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odlaczony od serwera (jak komus sie komp zwiesi/padnie na chwile lacze)
sv_spectatormaxspeed 500 // maksymalna predkosc latania obserwatora , normalny gracz biega z predkoscia 320, standard jest 500
mp_chattime 3 // po ilu sekundach po osiagnieciu timelimitu zmienia sie mapa
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// inne 
mp_autocrosshair 0 // default 0
sv_aim 0 //0 ((standard) wylacza autocelowanie, 1 - zalacza auto celowanie (nie zalecane)
sv_airaccelerate 10 // akcleracja w powietrzu (bunnyjump), wartosc od 0 do 10 , 10 standardowo
sv_airmove 1 // pozwala na ruch w powietrzu (bunnyjump), 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_challengetime 150 // czas w sekundach, jesli gracz sie nie podlaczy do gry w tym czasie bedzie uznawany za odlaczonego, zwieksz jesli gracze maja slabe kompy albo duzo sciagaja z serwera :D
sv_cheats 0 // 0 (standard) nie pozwala na komendy give weapon, god, noclip i takie tam, 1 - dla deweloperow map albo serwero for fun
sv_clienttrace 1 // (standard) 1
sv_friction 4 // poslizg na powierzchni podczas biegania, ma wplyw na predkosc kompletnego zatrzymania sie, 4 (standard)
sv_gravity 800 // grawitacja, domyslnie 800, im wiecej tym trudniej skakac (przy pewnych wartosciach zejscie z malego schodka jest smiertelne a granaty padaja pod nogami)
                // 0 wylacza grawitacje - jak podskoczysz to juz nie upadniesz
                // wartosc 100, 200, 400 sanajczesciej spotykane na serwerach niekonwecjonalnych
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// status serwera poprzez www
// sprawdzenie statusu serwera tez zzera troche procesora i lacza, domyslne wartosci sa wystarczajace
 
max_queries_global 20 //jak czesto mozna w sumie sprawdzic status serwera
max_queries_sec 3 //jak czesto klient moze sprawdzac status serwera (all seeing eye, skrypty www)
max_queries_window 30 // rozmiar okna czasowego na sprawdzanie zapytan ,jak masz problemy z timeoutem w hlsw ustaw na 10
 
//say "Server.cfg loaded" // ta linia odkomentowana czasem sie przydaje przy wykonywaniu zdalnej komendy 
                        // rcon exec server.cfg
                        // wtedy latwiej sie upewnic ze dobrze wpisalismy komende
 
// koniec 

Inne

Zobacz także:

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia