SSserver

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Linki)
(Jak to działa)
 
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 10: Linia 10:
  
 
Najczęściej ssServer jest uruchamiany na tej samej maszynie, na której jest  
 
Najczęściej ssServer jest uruchamiany na tej samej maszynie, na której jest  
serwer gry. Co pewien czas ssSErver sprawdza status graczy na serwerze gry  
+
serwer gry. Co pewien czas ssServer sprawdza status graczy na serwerze gry  
 
oraz wykonuje komendy na ssClient'ach.
 
oraz wykonuje komendy na ssClient'ach.
  
Linia 21: Linia 21:
  
 
Zrzut ekranu jest wykonywany w taki sposób ze jest on właściwie niezależny od
 
Zrzut ekranu jest wykonywany w taki sposób ze jest on właściwie niezależny od
rodzaju gry - ssClient pobiera dane z bufora grafiki a nie z samej gry.  
+
rodzaju gry - ssClient pobiera dane obrazu z bufora karty graficznej a nie z samej gry. Dlatego mozna dostosować ssServer i ssClienta do wielu gier.
 
Teoretycznie nie potrzebuje on nawet uruchomionej gry do wykonania zrzutu.
 
Teoretycznie nie potrzebuje on nawet uruchomionej gry do wykonania zrzutu.
 
W rzeczywistości to ssServer decyduje czy wykonać zrzut czy nie - ponieważ sprawdza  
 
W rzeczywistości to ssServer decyduje czy wykonać zrzut czy nie - ponieważ sprawdza  
Linia 33: Linia 33:
 
=Linki=
 
=Linki=
 
*[http://www.ufonurkka.mine.nu/ UfoNurkka] - oficjalna strona projektu.
 
*[http://www.ufonurkka.mine.nu/ UfoNurkka] - oficjalna strona projektu.
 
+
*[http://www.ufonurkka.mine.nu/forum/ Forum na temat ssClienta]
 
==Zalety==
 
==Zalety==
 
*prosty w działaniu
 
*prosty w działaniu
Linia 40: Linia 40:
 
*działa na wielu rodzajach serwerów gier.
 
*działa na wielu rodzajach serwerów gier.
  
==Wady==
+
=Wady=
 
*trudny w konfiguracji od strony serwera ale bardzo elastyczny
 
*trudny w konfiguracji od strony serwera ale bardzo elastyczny
 
*trudniejszy w konfiguracji po stronie klienta w porównaniu z innymi klientami
 
*trudniejszy w konfiguracji po stronie klienta w porównaniu z innymi klientami
 
*generuje dodatkowy ruch na łączu klient - serwer
 
*generuje dodatkowy ruch na łączu klient - serwer
  
==Instalacja==
+
=Instalacja=
===Wymagania===
+
==Wymagania==
 
Na [[Linux]]ie wymagane konto [[shell]] i możliwośc odpalenia procesu w tle, na [[Windows]] - możliwość odpalenia procesu w tle.
 
Na [[Linux]]ie wymagane konto [[shell]] i możliwośc odpalenia procesu w tle, na [[Windows]] - możliwość odpalenia procesu w tle.
  
Linia 52: Linia 52:
  
 
==ssServer==
 
==ssServer==
dla serwera - ssServer (zwany też ssReborn).
+
Zasysamy oryginalny plik dla serwera - (''zwany też ssReborn'') z http://www.ufonurkka.mine.nu/ssClient/download.php
  
==SSClient==
+
Możesz ściągnąć [http://info.wsisiz.edu.pl/~sochon/plug.php?p=dlidx&r=0&f=c2VydmVycGFjay9zc1NlcnZlci4zLjAuYmV0YS5wbC56aXA= ssServer 3.0 beta PL] - moje spolszczenie (''no, może nie do końca przetłumaczone ;P'') - ułatwi ci konfiguracje, bo nie chce mi się  
ssClient 3.0
+
by _KaszpiR_ 2005-09-24 18:09 http://nvt.prv.pl
+
UTF-8
+
 
+
===Pliki===
+
zasysamy oryginalny plik z http://www.ufonurkka.mine.nu/ssclient/download.php
+
dla graczy - ssClient.
+
 
+
 
+
Możesz ściągnąć moje spolszczenie (''no, może nie do końca przetłumaczone ;P'') - ułatwi ci konfiguracje, bo nie chce mi się  
+
 
tu pisać 40 stron.
 
tu pisać 40 stron.
  
Linia 70: Linia 60:
 
testowym serwerze na lanie.
 
testowym serwerze na lanie.
  
 +
Aby skonfigurować należy zajrzeć do instrukcji w pakiecie oraz <span style="color:red;font-weight:bolder">każdego</span> pliku konfiguracyjnego.
  
*ssServer [http://info.wsisiz.edu.pl/~sochon/plug.php?p=dlidx&r=0&f=c2VydmVycGFjay9zc1NlcnZlci4zLjAuYmV0YS5wbC56aXA= ssServer 3.0 beta PL]
+
==ssClient==
 +
ssClient 3.0
 +
by _KaszpiR_ 2005-09-24 18:09 http://nvt.prv.pl
 +
UTF-8
  
*ssClient [http://info.wsisiz.edu.pl/~sochon/plug.php?p=dlidx&r=0&f=c2VydmVycGFjay9zc0NsaWVudC4zLjAwMTkuYmV0YS5wbC56aXA= ssClient 3.0 beta (build 3.0019) PL]
+
===Pliki===
 +
Zasysamy oryginalny plik dla graczy - ssClient z http://www.ufonurkka.mine.nu/ssClient/download.php
  
 +
Możesz ściągnąć [http://info.wsisiz.edu.pl/~sochon/plug.php?p=dlidx&r=0&f=c2VydmVycGFjay9zc0NsaWVudC4zLjAwMTkuYmV0YS5wbC56aXA= ssClient 3.0 beta (build 3.0019) PL]  - moje spolszczenie (''no, może nie do końca przetłumaczone ;P'')
  
 
Rozpakowujemy zip'a do katalogu zachowując strukturze katalogów, n.p. do  
 
Rozpakowujemy zip'a do katalogu zachowując strukturze katalogów, n.p. do  
Linia 108: Linia 104:
 
[[Grafika:Ssclient.lista.zapisz.gif]]
 
[[Grafika:Ssclient.lista.zapisz.gif]]
  
Potem dwukrotnie klikamy na nowo dodanym serwerze w liście i automatycznie ssclient do niego się podłączy.
+
Potem dwukrotnie klikamy na nowo dodanym serwerze w liście i automatycznie ssClient do niego się podłączy.
  
 
[[Grafika:Ssclient.polaczony.gif]]
 
[[Grafika:Ssclient.polaczony.gif]]
Linia 124: Linia 120:
 
ssClient'a można też ubrać w skórki, metoda ich wykonania zależy od grafika,
 
ssClient'a można też ubrać w skórki, metoda ich wykonania zależy od grafika,
 
ale trochę informacji znajdziecie w katalogu skin/ oraz w pliku .cfg  
 
ale trochę informacji znajdziecie w katalogu skin/ oraz w pliku .cfg  
(Myślę ze w Photoshopie warto zapisać projekt jako HTML ze znacznikami CSS dla  
+
 
każdego elementu, wtedy łatwo znajdziemy wartości do wstawienia do pliku cfg)
+
Myślę ze w Photoshopie warto zapisać projekt jako HTML ze znacznikami CSS dla  
 +
każdego elementu, wtedy łatwo znajdziemy wartości do wstawienia do pliku cfg.
 +
 
 
Kolor R=255 G=0 B=255 jest używany jako kolor przezroczystości.  
 
Kolor R=255 G=0 B=255 jest używany jako kolor przezroczystości.  
  
 
by _KaszpiR_
 
by _KaszpiR_
  
===Changelog===
+
==Changelog==
 
0.4 import do wiki
 
0.4 import do wiki
  

Aktualna wersja na dzień 19:11, 21 lis 2006

Ssclient.gif

Spis treści

Opis

ssServer oraz ssClient to działające ze sobą dwa programy anticheaterskie, których głównym zadaniem jest wykonywanie zrzutów ekranów na komputerach graczy podczas gry.

Jest to dość stary, ale działający i ciekawy projekt, został potem zmodyfikowany i jest dostępny między innymi w lidze ESEA.

Jak to działa

ssServer i ssClient służą do wykonywania zrzutów ekranu u graczy i umieszczania ich na serwerze do wglądu.

Najczęściej ssServer jest uruchamiany na tej samej maszynie, na której jest serwer gry. Co pewien czas ssServer sprawdza status graczy na serwerze gry oraz wykonuje komendy na ssClient'ach.

Gracz u siebie włącza ssClient'a, w nim wybiera serwer ssServer i się z nim łączy. Następnie podłącza się do serwera gry - który jest kontrolowany przez ssServer do którego się podłączył chwilę wcześniej. ssServer wysyła rozkaz zrzutu ekranu do ssClient'a. Zrzut po wykonaniu jest konwertowany na JPG i transportowany do ssServer'a i tam przetwarzany.

Zrzut ekranu jest wykonywany w taki sposób ze jest on właściwie niezależny od rodzaju gry - ssClient pobiera dane obrazu z bufora karty graficznej a nie z samej gry. Dlatego mozna dostosować ssServer i ssClienta do wielu gier. Teoretycznie nie potrzebuje on nawet uruchomionej gry do wykonania zrzutu. W rzeczywistości to ssServer decyduje czy wykonać zrzut czy nie - ponieważ sprawdza on czy gracz jest podłączony do odpowiedniego serwera ( z jednej strony do serwera gry, z drugiej strony odpowiedniej gry obsługiwanej przez ssServer)

Rysunek poniżej wyjaśni najczęściej spotykana relacje ssServer - ssClient.

Ssserver.ssclient.jpg

Linki

Zalety

  • prosty w działaniu
  • możliwość bezpośredniego zamieszczania zrzutów ekranu na serwerze www/ftp i integracja z bazą danych
  • bardzo rozbudowane możliwości dostosowania konfiguracji programu w działaniu do potrzeb graczy i serwera oraz dodoatków
  • działa na wielu rodzajach serwerów gier.

Wady

  • trudny w konfiguracji od strony serwera ale bardzo elastyczny
  • trudniejszy w konfiguracji po stronie klienta w porównaniu z innymi klientami
  • generuje dodatkowy ruch na łączu klient - serwer

Instalacja

Wymagania

Na Linuxie wymagane konto shell i możliwośc odpalenia procesu w tle, na Windows - możliwość odpalenia procesu w tle.

Ten artykuł jest niepełny i wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie - postaraj się go uzupełnić.. Pamiętaj, że nawet najmniejsza zmiana jest cenna i pomocna :)


ssServer

Zasysamy oryginalny plik dla serwera - (zwany też ssReborn) z http://www.ufonurkka.mine.nu/ssClient/download.php

Możesz ściągnąć ssServer 3.0 beta PL - moje spolszczenie (no, może nie do końca przetłumaczone ;P) - ułatwi ci konfiguracje, bo nie chce mi się tu pisać 40 stron.

UWAGA - zawiera ono przekonfigurowane pliki tak aby działało to na moim testowym serwerze na lanie.

Aby skonfigurować należy zajrzeć do instrukcji w pakiecie oraz każdego pliku konfiguracyjnego.

ssClient

ssClient 3.0 by _KaszpiR_ 2005-09-24 18:09 http://nvt.prv.pl UTF-8

Pliki

Zasysamy oryginalny plik dla graczy - ssClient z http://www.ufonurkka.mine.nu/ssClient/download.php

Możesz ściągnąć ssClient 3.0 beta (build 3.0019) PL - moje spolszczenie (no, może nie do końca przetłumaczone ;P)

Rozpakowujemy zip'a do katalogu zachowując strukturze katalogów, n.p. do c:\gry\ssClient

Uruchomienie i konfiguracja ssClient'a

Uruchamiamy ssc.exe, pojawia się nam taki oto program

Ssclient.start.gif

Klikamy na dolny środkowy klawisz, pojawi nam się lista

Ssclient.lista.serwerow.gif

Jeśli jesteśmy na lanie bez mozliwości podłączenia si do internetu, lista będzie pusta. Musimy więc dodać serwer ręcznie. Wciskamy prawy klawisz myszy na tym polu, pojawi się menu. Z menu wybieramy opcje Add i dodajemy serwer ssServer który współpracuje z serwerami gry na których chcemy grać.

Ssclient.dodaj.gif

Wpisujemy dane :

  • nazwa serwera (łatwo rozpoznawalna :) )
  • adres ssServer'a
  • adres serwera gry

Ssclient.dodawanie.gif

Wciskamy enter nasz nowy wpis zostanie dodany do listy.

Znowu wciskamy prawy klawisz myszy i z menu wyboru wybieramy opcję Save.

Ssclient.lista.zapisz.gif

Potem dwukrotnie klikamy na nowo dodanym serwerze w liście i automatycznie ssClient do niego się podłączy.

Ssclient.polaczony.gif

Zakończenie

W oknie aplikacji będzie widać kiedy będą wykonywane zrzuty ekranu na naszej maszynie. Dodatkowo pamiętajmy, że jeśli grę zminimalizowaliśmy albo gramy w oknie, to ssClient będzie wykonywał zrzuty ekranu, szczególnie jak przełączymy się na jakąś inną aplikację.

Tak więc uważajcie na co się przełączacie, albo nie grajcie w oknie ani nie skaczcie po aplikacjach, bo możecie niechcący ujawnić prywatne dane.


ssClient'a można też ubrać w skórki, metoda ich wykonania zależy od grafika, ale trochę informacji znajdziecie w katalogu skin/ oraz w pliku .cfg

Myślę ze w Photoshopie warto zapisać projekt jako HTML ze znacznikami CSS dla każdego elementu, wtedy łatwo znajdziemy wartości do wstawienia do pliku cfg.

Kolor R=255 G=0 B=255 jest używany jako kolor przezroczystości.

by _KaszpiR_

Changelog

0.4 import do wiki

0.3 - obrazki

0.2 - ten tutorial

0.1 - tłumaczenie plików

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia