Serwer Day of Defeat 1.3

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(standardowo poprawiam literówki)
(Instalacja Serwera)
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 4: Linia 4:
 
*Porządne symetryczne łącze a nie jakiś DSL'ik,
 
*Porządne symetryczne łącze a nie jakiś DSL'ik,
 
*Troszkę wolnego miejsca na dysku (max 1GB),
 
*Troszkę wolnego miejsca na dysku (max 1GB),
*Trochę wolnego czasu na zabawe z konfiguracją.
+
*Trochę wolnego czasu na zabawę z konfiguracją.
  
=Instalacja Steam'a=
 
 
Potrzebujemy pliku z internetu aby zassać serwer. Używamy programu ‘wget’ aby pobrać plik.
 
 
wget http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin
 
 
 
Wykonujemy poniższe komendy w konsoli:
 
 
chmod +x hldsupdatetool.bin
 
a następnie:
 
./hldsupdatetool.bin 
 
 
Po przeczytaniu licencji wpisujemy
 
yes
 
 
I tak powstaje plik steam.
 
Jesli nagle uzyskasz błąd typu
 
<pre>
 
sh: line 1: uncompress: command not found
 
Broken pipe sh: uncompress:
 
</pre>
 
 
to zajrzyj
 
 
Steam został zainstalowany.
 
Wpisujemy
 
chmod +x ./steam
 
 
Teraz uruchamiamy go komendą
 
./steam
 
W tym momencie [[Steam]] się zaktualizuje i trzeba go uruchomić jeszcze raz, ale to już niżej.
 
 
 
 
=Instalacja Serwera=
 
=Instalacja Serwera=
  
 +
* Czytaj tutaj: https://developer.valvesoftware.com/wiki/SteamCMD:pl
  
Do instalki serwera należy uruchomić steam'a z parametrem -update
 
Ogólna składnia tak:
 
./steam -command update -game <game> -dir <dir> -retry
 
 
W miejsce wyrazu między < > należy podstawić wartość jaką chcemy aby parametr przyjął. Na przykład jeśli mamy ''-game <game>'' a  do wyboru z wartości mamy ''cstrike'', ''dod'', ''czero'' (itd) i chcemy aby parametr miał wartość ''cstrike'' to wpisujemy w ostateczności ''-game cstrike''
 
 
 
''<game>'' to gra (do wyboru mamy ''cstrike'', ''valve'', ''tfc'', ''ricochet'', ''dod'',  ''dmc''), w naszym przypadku jest to ''cstrike''
 
 
''<dir>'' - to ścieżka do instalacji serwera, tu mamy ~/hlds_l (może to być /home/user/hlds_l/) lub "./", wtedy zainstaluje się w katalogu w którym jesteśmy.
 
 
Można dodać parametry ''-remember_password'' ''-verify_all'' aby zapamiętać hasło oraz aby zawsze sprawdzać wszystkie pliki zasobów serwera (np czasem hlds potrafi stracić pliki w wyniku padu zasilania, oracz czasem Valve wysyła poprawione wersje map itp)
 
W takim przypadku nasz ogólna linia startowa będzie wyglądać jak poniżej:
 
./steam -command update -game <game> -dir <dir> -verify_all -retry
 
 
''-retry'' spowoduje ze na pewno wcześniej czy później ściągniecie serwer, no chyba ze macie poblokowane porty to za cholerę tego nie ściągniecie - wtedy gadać z adminem.
 
 
 
./steam -command update -game dod -dir ~/hlds_l -verify_all -retry
 
 
 
Teraz następuje ściąganie wszystkich plików serwera, jeśli masz wolne łącze, to będzie to trwało dość długo.
 
Prawdę mówiąc będzie o trwało długo, bo trzeba ściągnąć jakieś 460 megabajtów samego doda + 100 megabajtów plików serwerowych z internetu.
 
 
Po ściągnięciu plików możemy przystąpić do pierwszego uruchomienia serwera.
 
 
 
 
 
=Podstawowa Konfiguracja Serwera=
 
=Podstawowa Konfiguracja Serwera=
  
Linia 116: Linia 55:
  
 
hostname " Nazwa Twojego Serwera" // Jak sama nazwa wskazuje, nazwa Twojego serwera
 
hostname " Nazwa Twojego Serwera" // Jak sama nazwa wskazuje, nazwa Twojego serwera
sv_password "" // Haslo jakie bedzie ustawione na serwerze, "" oznacza ze haslo jest puste (nie ma go)
+
sv_password "" // Hasło jakie będzie ustawione na serwerze, "" oznacza ze hasło jest puste (nie ma go)
sv_spectator_password "" // Haslo jakie bedzie wymagane aby wejsc na spectator'a  
+
sv_spectator_password "" // Hasło jakie będzie wymagane aby wejść na spectator'a  
rcon_password  "JakiesHaslo" // Haslo RCON. Czyli haslo ktore umozliwi na zdalne zarzadzanie serwerem (np. prze HLSW)
+
rcon_password  "JakiesHaslo" // Hasło RCON. Czyli hasło które umożliwi na zdalne zarządzanie serwerem (np. prze HLSW)
  
 
//-----------------------------------------------
 
//-----------------------------------------------
 
//          Server Variables
 
//          Server Variables
 
//-----------------------------------------------
 
//-----------------------------------------------
mp_friendlyfire 1 // 1- Strzal w kolegow z teamu rani badz zabija ich | 0- Strzelanie po swoich nic im nie robi
+
mp_friendlyfire 1 // 1- Strzał w kolegów z teamu rani bądź zabija ich | 0- Strzelanie po swoich nic im nie robi
mp_fraglimit 0 // Limit fragow po osiagnieciu ktorego zmieni sie mapa
+
mp_fraglimit 0 // Limit fragów po osiągnięciu którego zmieni się mapa
mp_timelimit 25 // Limit czasu po uplywie ktorego nastapi zmiana mapy
+
mp_timelimit 25 // Limit czasu po upływie którego nastąpi zmiana mapy
mp_fadetoblack 0 // Gdy jestesmy martwi widzimy tylko ciemnosc
+
mp_fadetoblack 0 // Gdy jesteśmy martwi widzimy tylko ciemność
  
sv_allowdownload 1 // Czy gracze moga pobierac mapy, dzwieki itd. z serwera 1- tak | 0- nie
+
sv_allowdownload 1 // Czy gracze mogą pobierać mapy, dźwięki itd. z serwera 1- tak | 0- nie
sv_allowupload 1 // Czy gracze na serwer moga wysylac np. wlasne loga
+
sv_allowupload 1 // Czy gracze na serwer mogą wysyłać np. własne loga
sv_cheats 0 // Wylacza mozliwosc uzycia niektorych niedozwolonych zmiennych i komend (nie jest to zaden antyczit!)
+
sv_cheats 0 // Wyłącza możliwość użycia niektórych niedozwolonych zmiennych i komend (nie jest to żaden antyczit!)
 
sv_maxspectators 4 // Maksymalna ilosc obserwatorow
 
sv_maxspectators 4 // Maksymalna ilosc obserwatorow
sv_maxrate 20000 // Maksymalne rate jake moga miec gracze
+
sv_maxrate 20000 // Maksymalne rate jakie mogą mieć gracze
sv_minrate 0 // Minimalne rate jakie moga miec gracze
+
sv_minrate 0 // Minimalne rate jakie mogą miec gracze
decalfrequency 30 // co jaki czas moga byc sprayowane loga
+
decalfrequency 30 // co jaki czas mogą być sprayowane loga
pausable 0 // czy gracz po wcisnieciu "pause" moze zapauzowac caly serwer
+
pausable 0 // czy gracz po wciśnięciu "pause" możne zapauzowac cały serwer
  
 
//-----------------------------------------------
 
//-----------------------------------------------
Linia 141: Linia 80:
 
//-----------------------------------------------
 
//-----------------------------------------------
 
//
 
//
// Tutaj nie chce mi sie opisywac wszystkich funkcji...
+
// Tutaj nie chce mi się opisywać wszystkich funkcji...
 
//
 
//
  
Linia 160: Linia 99:
 
edgefriction 2
 
edgefriction 2
 
mp_falldamage 1     
 
mp_falldamage 1     
mp_footsteps 1 // Czy na serwerze beda slyszalne kroki graczy
+
mp_footsteps 1 // Czy na serwerze będą słyszalne kroki graczy
  
 
//-----------------------------------------------
 
//-----------------------------------------------
 
//  DoD Extra settings
 
//  DoD Extra settings
 
//-----------------------------------------------
 
//-----------------------------------------------
//This Enables DoD's Netcoding
+
 
 
sv_unlag 1
 
sv_unlag 1
  
mp_allowspectators 1 // Zezwala (1) badz nie (0) wchodzenie na spectatora graczom
+
mp_allowspectators 1 // Zezwala (1) bądź nie (0) wchodzenie na spectatora graczom
mp_deathmsg 1 // Pokazuje (lub nie) ze xxx zabil yyy
+
mp_deathmsg 1 // Pokazuje (lub nie) ze xxx zabił yyy
  
exec listip.cfg // ladowanie permanentnych banow na STEAMID
+
exec listip.cfg // ładowanie permanentnych banów na STEAMID
exec banned.cfg // ladowanie permanentnych banow na IP
+
exec banned.cfg // ładowanie permanentnych banów na IP
  
mp_alliesclasses -1 // Limit osob w poszczegolnych teamach
+
mp_alliesclasses -1 // Limit osób w poszczególnych teamach
mp_axisclasses -1 // -1 oznacza ze nie ma ograniczen
+
mp_axisclasses -1 // -1 oznacza ze nie ma ograniczeń
  
 
//-----------------------------------------------
 
//-----------------------------------------------
 
//  Limity Klas Postaci
 
//  Limity Klas Postaci
 
//-----------------------------------------------
 
//-----------------------------------------------
// -1 = brak ograniczen || 0 = niedozwolone || >=1 = Okreslona ilosc
+
// -1 = brak ograniczeń || 0 = niedozwolone || >=1 = Określona ilość
  
  
Linia 235: Linia 174:
 
//-----------------------------------------------
 
//-----------------------------------------------
  
sv_region 3 // Region gdzie stoi serwer. 3 to europa
+
sv_region 3 // Region gdzie stoi serwer. 3 to Europa
hpk_maxsize "0.5" // maksymalny rozmiar pliku z wlasnymi spreyami graczy w MegaBajtach
+
hpk_maxsize "0.5" // maksymalny rozmiar pliku z własnymi spreyami graczy w MegaBajtach
  
 
</c>
 
</c>
Linia 243: Linia 182:
  
 
Warto najpierw odpalić serwer bez modów i sprawdzić czy działa.
 
Warto najpierw odpalić serwer bez modów i sprawdzić czy działa.
Serwer powinen wystarować i po chwili pokazac że chodzi. Możemy sie o tym przekonać wpisując w konsoli komendę
+
Serwer powinien wystarować i po chwili pokazać że chodzi. Możemy się o tym przekonać wpisując w konsoli komendę
 
''status''
 
''status''
powinno zwrócic info jaka jest mapa, nymer ip, ilość graczy itd - możemy sporóbować się do niego podłączyć.
+
powinno zwrócić info jaka jest mapa, numer ip, ilość graczy itd - możemy spróbować się do niego podłączyć.
  
Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyc serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myślec nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem, opisanym w innych artykułach.
+
Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyć serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myśleć nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem, opisanym w innych artykułach.
  
  
  
Generalnie opis bazowany na opisie _KaszpiR_'a dotyczącym CS 1.6 (w koncu większosc robi się identycznie, zmienia się tylko ustawienia charakterystyczne dla danego moda).
+
Generalnie opis bazowany na opisie _KaszpiR_'a dotyczącym CS 1.6 (w końcu większość robi się identycznie, zmienia się tylko ustawienia charakterystyczne dla danego moda).
  
 
[[kategoria:serwery gier]]
 
[[kategoria:serwery gier]]
 
[[kategoria:HLDS]]
 
[[kategoria:HLDS]]

Aktualna wersja na dzień 17:21, 14 lis 2013

Spis treści

Day of Defeat Serwer 1.3

Co jest potrzebne aby nasz serwerek działał tak jak powinien:

  • Dobry sprzęt (właściwie to dużo ramu),
  • Porządne symetryczne łącze a nie jakiś DSL'ik,
  • Troszkę wolnego miejsca na dysku (max 1GB),
  • Trochę wolnego czasu na zabawę z konfiguracją.

Instalacja Serwera

Podstawowa Konfiguracja Serwera

Uruchamianie serwera jest dość proste, opis wartości dla parametrów podane są niżej. Dla przykładu:

./hlds_run -game dod +port <port> +ip <ip> +maxplayers <liczba> +map <mapa> +exec server.cfg 

Parametry:

+ip <ip> oznacza ze chcemy aby serwer był tylko na danym numerze IP , nie musicie tego dawać jeśli chcecie uruchomić serwer widoczny na lanie i internecie (pod warunkiem ze serwer linuksowy ma przekierowanie na routerze portów albo on sam ma publiczny adres IP. IP są zależne od numerów jaki ma dany serwer i zależy to do jego konfiguracji - warto mieć admina serwera pod ręką :P jeśli nie sprecyzujemy parametru IP, to HLDS będzie słuchał na wszystkich interfejsach sieciowych serwera - użyteczne jak chcemy mieć serwer na przykład w dwóch sieciach komputerowych albo serwer na lan i na internecie (w cafe). Przy numerach dynamicznych lepiej nie precyzować numeru ip serwera ( neostrada itp)

przykład +ip 192.168.1.10


+port <port> oznacza na jakim porcie chcemy odpalić serwer, przeważnie domyślnie mamy 27915, można zmienić np na 27916 jeśli stawiamy drugi serwer przykład +port 27916

+maxplayers <liczba> oznacza na ile slotów chcemy stworzyć serwer, przeważnie chcemy zrobić na powiedzmy 16 graczy i 2 adminów, czyli mamy +maxplayers 18 , to zależy do wydajności waszego serwera oraz łącza internetowego

+map <mapa> każe załadować mapkę, inaczej serwer będzie działał ale na nim nie zagracie :D, daj +map dod_donner jeśli nie ma mapy powinna być jednak możliwość podłączenia się do serwera poprzez rcon.


-autoupdate parametr, dzięki któremu serwer będzie się automatycznie aktualizował po restarcie



OSTATECZNIE wasza podstawowa linia startowa serwera powinna wyglądać na przykład tak:

./hlds_run -autoupdate -game dod +maxplayers 18 +map dod_anzio +exec server.cfg 


Ustawienie server.cfg

Oto przykładowy server.cfg (podobnego używam na Festung-Breslau.pl [DoD]).

//-----------------------------------------------
// Server Config For Day Of Defeat
//-----------------------------------------------
//
 
hostname " Nazwa Twojego Serwera"	// Jak sama nazwa wskazuje, nazwa Twojego serwera
sv_password ""				// Hasło jakie będzie ustawione na serwerze, "" oznacza ze hasło jest puste (nie ma go)
sv_spectator_password ""		// Hasło jakie będzie wymagane aby wejść na spectator'a 
rcon_password  "JakiesHaslo"		// Hasło RCON. Czyli hasło które umożliwi na zdalne zarządzanie serwerem (np. prze HLSW)
 
//-----------------------------------------------
//           	Server Variables
//-----------------------------------------------
mp_friendlyfire 1			// 1- Strzał w kolegów z teamu rani bądź zabija ich | 0- Strzelanie po swoich nic im nie robi
mp_fraglimit 0				// Limit fragów po osiągnięciu którego zmieni się mapa
mp_timelimit 25				// Limit czasu po upływie którego nastąpi zmiana mapy
mp_fadetoblack 0			// Gdy jesteśmy martwi widzimy tylko ciemność
 
sv_allowdownload 1			// Czy gracze mogą pobierać mapy, dźwięki itd. z serwera 1- tak | 0- nie
sv_allowupload 1			// Czy gracze na serwer mogą wysyłać np. własne loga
sv_cheats 0				// Wyłącza możliwość użycia niektórych niedozwolonych zmiennych i komend (nie jest to żaden antyczit!)
sv_maxspectators 4			// Maksymalna ilosc obserwatorow
sv_maxrate 20000			// Maksymalne rate jakie mogą mieć gracze
sv_minrate 0				// Minimalne rate jakie mogą miec gracze
decalfrequency 30			// co jaki czas mogą być sprayowane loga
pausable 0				// czy gracz po wciśnięciu "pause" możne zapauzowac cały serwer
 
//-----------------------------------------------
//   		Physics settings
//-----------------------------------------------
//
//	Tutaj nie chce mi się opisywać wszystkich funkcji...
//
 
sv_accelerate 10
sv_aim 0
sv_airaccelerate 10
sv_airmove 1
sv_friction 4
sv_gravity 800				// Grawitacja na serwerze 
sv_bounce 1
sv_clienttrace 3.5
sv_clipmode 0
sv_stepsize 18
sv_stopspeed 100
sv_maxspeed 500 
sv_wateraccelerate 10
sv_waterfriction 1
edgefriction 2
mp_falldamage 1    
mp_footsteps 1				// Czy na serwerze będą słyszalne kroki graczy
 
//-----------------------------------------------
//   		DoD Extra settings
//-----------------------------------------------
 
sv_unlag 1
 
mp_allowspectators 1			// Zezwala (1) bądź nie (0) wchodzenie na spectatora graczom
mp_deathmsg 1				// Pokazuje (lub nie) ze xxx zabił yyy
 
exec listip.cfg				// ładowanie permanentnych banów na STEAMID
exec banned.cfg				// ładowanie permanentnych banów na IP
 
mp_alliesclasses -1			// Limit osób w poszczególnych teamach
mp_axisclasses -1			// -1 oznacza ze nie ma ograniczeń
 
//-----------------------------------------------
//   		Limity Klas Postaci
//-----------------------------------------------
//	-1 = brak ograniczeń || 0 = niedozwolone || >=1 = Określona ilość
 
 
//Allies
mp_limitallies30cal "2"
mp_limitalliesbar "3"
mp_limitalliesbazooka "-1"
mp_limitalliescarbine "-1"
mp_limitalliesgarand "-1"
mp_limitalliesgreasegun "-1"
mp_limitalliesmortar "-1"
mp_limitalliesspring "2"
mp_limitalliesthompson "-1"
 
//Axis
mp_limitaxisfg42 "-1"
mp_limitaxisfg42s "-1"
mp_limitaxisk43 "-1"
mp_limitaxiskar "-1"
mp_limitaxismg34 "2"
mp_limitaxismg42 "3"
mp_limitaxismortar "-1"
mp_limitaxismp40 "-1"
mp_limitaxismp44 "-1"
mp_limitaxispschreck "-1"
mp_limitaxisscopedkar "2"
 
//Wyspiarze
mp_limitbritassault "-1"
mp_limitbritlight "-1"
mp_limitbritmg "3"
mp_limitbritmortar "-1"
mp_limitbritpiat "-1"
mp_limitbritsniper "2"
 
sv_contact "twoj@mail.com"			// Kontakt z HeadAdminem (najlepiej mail)
 
 
//-----------------------------------------------
//   		Ustawienia na mecze klanowe
//-----------------------------------------------
mp_clan_timer 10
mp_clan_respawntime 8
mp_clan_scoring_bonus_alies 40
mp_clan_scoring_bonus_axis 40
mp_clan_scoring_delay 20
mp_clan_restartround 1
mp_clan_ready_siganl "ready"
mp_clan_readystart 1
mp_clan_scoring 1
 
//-----------------------------------------------
//   		Inne Ustawienia
//-----------------------------------------------
 
sv_region 3					// Region gdzie stoi serwer. 3 to Europa
hpk_maxsize "0.5"				// maksymalny rozmiar pliku z własnymi spreyami graczy w MegaBajtach 

Pierwsze uruchomienie

Warto najpierw odpalić serwer bez modów i sprawdzić czy działa. Serwer powinien wystarować i po chwili pokazać że chodzi. Możemy się o tym przekonać wpisując w konsoli komendę status powinno zwrócić info jaka jest mapa, numer ip, ilość graczy itd - możemy spróbować się do niego podłączyć.

Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyć serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myśleć nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem, opisanym w innych artykułach.


Generalnie opis bazowany na opisie _KaszpiR_'a dotyczącym CS 1.6 (w końcu większość robi się identycznie, zmienia się tylko ustawienia charakterystyczne dla danego moda).

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia