Instant weapon
m (standardowo poprawiam literówki) |
|||
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Instant weapon czyli broń natychmiastowego działania, to raczej nazwa rodzaju broni w grach. Polega to na tym, że broń zadaje obrażenia natychmiast w momencie naciśnięcia spustu. Bardzo często łączy się to ze sposobem celowania z broni, i tego rodzaju bronie przeważnie | + | Instant weapon czyli broń natychmiastowego działania, to raczej nazwa rodzaju broni w grach. Polega to na tym, że broń zadaje obrażenia natychmiast w momencie naciśnięcia spustu. Bardzo często łączy się to ze sposobem celowania z broni, i tego rodzaju bronie przeważnie zadają obrażenia w linii prostej od oczu gracza do punktu na mapie wskazywanego przez celownik. |
Przykładem są wszelkiego rodzaju bronie jak: | Przykładem są wszelkiego rodzaju bronie jak: | ||
− | *railgun z Quake 3 | + | *railgun z Quake 3, dubeltówki, miniguny, machineguny, spawarki (lightning, pomimo efektu na ekranie spowolnionej reakcji w rzeczywistości działa natychmiastowo) |
− | * snajperki w Counter-Strike, a raczej wszystkie bronie kulowe, jedyna | + | * snajperki w Counter-Strike, a raczej wszystkie bronie kulowe, jedyna różnica polega na tym, że wprowadzono rozrzut strzału, więc kule nie zawsze się pokrywają z celownikiem. |
− | * teleporter, np w [[Unreal Tournament]], aczkolwiek nie działa na celowniku, | + | * teleporter, zarówno jako broń aby kogoś zabić poprzez [[telefrag]] czyli ''inwazję jego personalnej przestrzeni życiowej'', jak i przedmioty np w [[Unreal Tournament]], aczkolwiek nie działa na celowniku, tylko teleportujemy się albo umieramy w miejscu gdzie jest punkt docelowy naszego ( przenośnego ) teleportu. |
− | Tego rodzaju bronie charakteryzują się | + | Tego rodzaju bronie charakteryzują się dość prostą do wyuczenia techniką pt ''wyceluj i kliknij''. Oczywiście kluczowe znaczenie ma czas reakcji naszego ciała oraz precyzja wykonania. Jednakże można to wyćwiczyć, np na mapach typu [[instagib]]. |
− | Co więcej, często tego rodzaju bronie charakteryzują się tym, że nie da się przed nimi uciec- jak wróg cię widzi, to oznacza, że może cie trafić (''przeważnie, nie | + | Co więcej, często tego rodzaju bronie charakteryzują się tym, że nie da się przed nimi uciec - jak wróg cię widzi, to oznacza, że może cie trafić (''przeważnie, nie biorę pod uwagę faktu [[lag]]ów, [[ping]]u, [[interp]]u itd). |
Przeciwieństwem są bronie [[non-instant weapon]]. | Przeciwieństwem są bronie [[non-instant weapon]]. | ||
{{skróty}} | {{skróty}} |
Aktualna wersja na dzień 21:18, 13 kwi 2007
Instant weapon czyli broń natychmiastowego działania, to raczej nazwa rodzaju broni w grach. Polega to na tym, że broń zadaje obrażenia natychmiast w momencie naciśnięcia spustu. Bardzo często łączy się to ze sposobem celowania z broni, i tego rodzaju bronie przeważnie zadają obrażenia w linii prostej od oczu gracza do punktu na mapie wskazywanego przez celownik.
Przykładem są wszelkiego rodzaju bronie jak:
- railgun z Quake 3, dubeltówki, miniguny, machineguny, spawarki (lightning, pomimo efektu na ekranie spowolnionej reakcji w rzeczywistości działa natychmiastowo)
- snajperki w Counter-Strike, a raczej wszystkie bronie kulowe, jedyna różnica polega na tym, że wprowadzono rozrzut strzału, więc kule nie zawsze się pokrywają z celownikiem.
- teleporter, zarówno jako broń aby kogoś zabić poprzez telefrag czyli inwazję jego personalnej przestrzeni życiowej, jak i przedmioty np w Unreal Tournament, aczkolwiek nie działa na celowniku, tylko teleportujemy się albo umieramy w miejscu gdzie jest punkt docelowy naszego ( przenośnego ) teleportu.
Tego rodzaju bronie charakteryzują się dość prostą do wyuczenia techniką pt wyceluj i kliknij. Oczywiście kluczowe znaczenie ma czas reakcji naszego ciała oraz precyzja wykonania. Jednakże można to wyćwiczyć, np na mapach typu instagib.
Co więcej, często tego rodzaju bronie charakteryzują się tym, że nie da się przed nimi uciec - jak wróg cię widzi, to oznacza, że może cie trafić (przeważnie, nie biorę pod uwagę faktu lagów, pingu, interpu itd).
Przeciwieństwem są bronie non-instant weapon.