Non-instant weapon
m (standardowo poprawiam literówki) |
|||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Non-instant weapons, czyli bronie nie działające natychmiast po naciśnięciu spustu. Jest to nazwa broni o specyficznym działaniu, najczęściej opierających się na broni miotającej | + | Non-instant weapons, czyli bronie nie działające natychmiast po naciśnięciu spustu. Jest to nazwa broni o specyficznym działaniu, najczęściej opierających się na broni miotającej rożnego rodzaju pociskami, które muszą przebyć w danym czasie pewna odległość aby być w stanie zadać obrażenia. |
− | + | Przykład: | |
+ | *granat :), bo trzeba odbezpieczyć i po chwili wybucha. | ||
+ | *rakietnice (pociski latające przeważnie liniowo) | ||
+ | *granatniki (pociski ''nie'' latające po linii prostej) | ||
+ | *inne miotacze (np w Aliens vs Predator dysk, czy miotacz rykoszetujących dysków w [[Unreal Tournament]], nailgun, hyperblaster i plasmagun, czy BFG z serii Quake i Doom. | ||
+ | *można nawet bombę w Counter-Strike nazwać tym mianem. | ||
− | + | Bardzo często tego rodzaju broń jest silniejsza niż [[instant weapon]], ale za to trudniejsza do opanowania. Dlatego rakietnica w Doomie jest taka trochę wolna ale MORDERCZA w kontakcie :P | |
+ | W tego typu broniach najczęściej trzeba strzelać z wyprzedzeniem aby kogoś trafić, bardzo często na czuja. | ||
− | + | W niektórych grach bronie ogólnie znane jako [[instant weapon]] zostały z powodów realizmu zmienione w bronie [[non-instant weapon]] - niestety nie mogę sobie takiego tytułu przypomnieć. Najczęściej chodzi o rożnego rodzaju karabiny i pistolety czy snajperki, gdzie efekt lotu pocisku oraz czas jego dotarcia do celu jest zauważalny przy pewnych dystansach. | |
− | + | ||
− | + | ||
{{skróty}} | {{skróty}} |
Aktualna wersja na dzień 21:19, 13 kwi 2007
Non-instant weapons, czyli bronie nie działające natychmiast po naciśnięciu spustu. Jest to nazwa broni o specyficznym działaniu, najczęściej opierających się na broni miotającej rożnego rodzaju pociskami, które muszą przebyć w danym czasie pewna odległość aby być w stanie zadać obrażenia.
Przykład:
- granat :), bo trzeba odbezpieczyć i po chwili wybucha.
- rakietnice (pociski latające przeważnie liniowo)
- granatniki (pociski nie latające po linii prostej)
- inne miotacze (np w Aliens vs Predator dysk, czy miotacz rykoszetujących dysków w Unreal Tournament, nailgun, hyperblaster i plasmagun, czy BFG z serii Quake i Doom.
- można nawet bombę w Counter-Strike nazwać tym mianem.
Bardzo często tego rodzaju broń jest silniejsza niż instant weapon, ale za to trudniejsza do opanowania. Dlatego rakietnica w Doomie jest taka trochę wolna ale MORDERCZA w kontakcie :P W tego typu broniach najczęściej trzeba strzelać z wyprzedzeniem aby kogoś trafić, bardzo często na czuja.
W niektórych grach bronie ogólnie znane jako instant weapon zostały z powodów realizmu zmienione w bronie non-instant weapon - niestety nie mogę sobie takiego tytułu przypomnieć. Najczęściej chodzi o rożnego rodzaju karabiny i pistolety czy snajperki, gdzie efekt lotu pocisku oraz czas jego dotarcia do celu jest zauważalny przy pewnych dystansach.