Telefrag
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Telefrag, wywodzi się ze sklejenia dwóch słów: | Telefrag, wywodzi się ze sklejenia dwóch słów: | ||
− | *tele od teleportacja, fani Star-Treka wiedzą o co chodzi :) | + | *[[teleport|tele]] od teleportacja, fani Star-Treka wiedzą o co chodzi :) |
*[[frag]] czyli uśmiercenie przez fragmentację (rozwalenie na kawałki). | *[[frag]] czyli uśmiercenie przez fragmentację (rozwalenie na kawałki). | ||
− | Telefrag polega na tym, że w grze jeden gracz zostaje przeniesiony w miejsce bytności innego gracza, skutkujący w | + | Telefrag polega na tym, że w grze jeden gracz zostaje przeniesiony w miejsce bytności innego gracza, skutkujący w większości poprawnie napisanych gier śmiercią tego słabszego. |
− | Telefragi | + | Telefragi najczęściej wykonuje się na mapach gdzie są wyjścia z [[teleport]]ów, i najczęściej zdarzają się przez przypadek albo przy odpowiednim treningu da się to wykorzystać jako broń. |
Telefragi na pewno były już w Quake, nie dam głowy czy w serii Doom i Duke Nukem. | Telefragi na pewno były już w Quake, nie dam głowy czy w serii Doom i Duke Nukem. | ||
Linia 12: | Linia 12: | ||
W efekcie mamy 2 graczy w jednej przestrzeni, i gracz wychodzący z teleportu rozsadza tego pierwszego - lecą więc z tego pierwszego fragmenty ciała. | W efekcie mamy 2 graczy w jednej przestrzeni, i gracz wychodzący z teleportu rozsadza tego pierwszego - lecą więc z tego pierwszego fragmenty ciała. | ||
− | Bardzo często wejście do teleportu jest w tym samym miejscu co wyjście z innego teleportu - często tworzą one połączony ze | + | Bardzo często wejście do teleportu jest w tym samym miejscu co wyjście z innego teleportu - często tworzą one połączony ze sobą tunel w obie strony. Dlatego czasem widać jak się gracze ganiają w tę i z powrotem do teleportu - np ktoś ścigany tuż przed wejściem do teleportu zaczyna się cofać - czyli tuz przed wejściem zwalnia, w efekcie pojawia się po drugiej stronie i natychmiast się cofa trafiając do teleportu - czyli wraca - bardzo często rozsadzając osobę ją goniącą. |
− | W niektórych gracz stojący na miejscu gdzie jest wyjście z teleportu może mieć zbroję i dodatkowe zdrowie, wtedy osoba która | + | W niektórych gracz stojący na miejscu gdzie jest wyjście z teleportu może mieć zbroję i dodatkowe zdrowie, wtedy osoba która próbuje go rozwalić poprzez pojawienie się na jego miejscu sama ginie, ale zadając jednak obrażenia temu z pancerzem. |
− | Telefrag jest często bardzo skuteczną metodą rozwalenia bardzo silnie opancerzonego gracza z masą broni, jednakże doświadczeni gracze maja to na uwadze, i nie dają się | + | Telefrag jest często bardzo skuteczną metodą rozwalenia bardzo silnie opancerzonego gracza z masą broni, jednakże doświadczeni gracze maja to na uwadze, i nie dają się sprowokować w pogoń za ofiarą, która może wykorzysta taki moment. |
− | Telefragi są często uznawane za bardzo widowiskowe rozwalenie wroga, dająca dużo | + | Telefragi są często uznawane za bardzo widowiskowe rozwalenie wroga, dająca dużo satysfakcji osobie która go dokonała, oraz niezadowolenia osobie telefragowanej. |
− | {{ | + | {{skróty}} |
Aktualna wersja na dzień 21:51, 13 kwi 2007
Telefrag, wywodzi się ze sklejenia dwóch słów:
- tele od teleportacja, fani Star-Treka wiedzą o co chodzi :)
- frag czyli uśmiercenie przez fragmentację (rozwalenie na kawałki).
Telefrag polega na tym, że w grze jeden gracz zostaje przeniesiony w miejsce bytności innego gracza, skutkujący w większości poprawnie napisanych gier śmiercią tego słabszego.
Telefragi najczęściej wykonuje się na mapach gdzie są wyjścia z teleportów, i najczęściej zdarzają się przez przypadek albo przy odpowiednim treningu da się to wykorzystać jako broń.
Telefragi na pewno były już w Quake, nie dam głowy czy w serii Doom i Duke Nukem.
Najprościej jest to wykonać na mapie z jednym teleportem, np w Quake3 na q3dm17 - po bokach mapy mamy 2 wejścia do teleportów (a na górze trzeci teleport), wszystkie prowadza w jedno miejsce - na fragment podestu koło czerwonej zbroi. Jeśli w tamtym miejscu jest gracz i ktoś wejdzie w teleport, to gra przeniesie tego drugiego w miejsce gdzie prowadzi teleport. W efekcie mamy 2 graczy w jednej przestrzeni, i gracz wychodzący z teleportu rozsadza tego pierwszego - lecą więc z tego pierwszego fragmenty ciała.
Bardzo często wejście do teleportu jest w tym samym miejscu co wyjście z innego teleportu - często tworzą one połączony ze sobą tunel w obie strony. Dlatego czasem widać jak się gracze ganiają w tę i z powrotem do teleportu - np ktoś ścigany tuż przed wejściem do teleportu zaczyna się cofać - czyli tuz przed wejściem zwalnia, w efekcie pojawia się po drugiej stronie i natychmiast się cofa trafiając do teleportu - czyli wraca - bardzo często rozsadzając osobę ją goniącą.
W niektórych gracz stojący na miejscu gdzie jest wyjście z teleportu może mieć zbroję i dodatkowe zdrowie, wtedy osoba która próbuje go rozwalić poprzez pojawienie się na jego miejscu sama ginie, ale zadając jednak obrażenia temu z pancerzem.
Telefrag jest często bardzo skuteczną metodą rozwalenia bardzo silnie opancerzonego gracza z masą broni, jednakże doświadczeni gracze maja to na uwadze, i nie dają się sprowokować w pogoń za ofiarą, która może wykorzysta taki moment.
Telefragi są często uznawane za bardzo widowiskowe rozwalenie wroga, dająca dużo satysfakcji osobie która go dokonała, oraz niezadowolenia osobie telefragowanej.