Szablon:Newsy

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(2007.04.12)
(2012.09.10)
 
(Nie pokazano 1014 wersji utworzonych przez 17 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
=2007.04.13=
 
*Dzisiaj w firmie reklamowej w której pracuję (''[[KaszpiR|_KaszpiR_]]'') pojawiła się ekipa z [http://cybersport.pl Cybersportu]. Pokazali bardzo ciekawą prezentację na temat zjawiska gier komputerowych i konsolowych na świecie. Z dyskusji jak się wywiązała dość szybko uświadomiliśmy sobie jak wielkim i znaczącym dla kultury jest zjawisko gier związanych z internetem. Oczywiście nie zabrakło opisu e-sportu jako zjawiska przybierającego już realnego kształtu i przynoszącego wymierne korzyści. Stąd zainteresowanie firm reklamowych i producentów grami jako nowym polem do zastosowania reklam - a wiadomo, że pieniądze pomagają rozwinąć szczytne cele :)
 
  
Wszystko fajnie, ale zdałem sobie w pewnym momencie sprawę z faktu, że osoby które pierwszy raz widzą gry i turnieje on-line, nie maja pojęcia o tym co się do nich mówi. Cóż, rzecz normalna, bo każda dziedzina życia ma swój żargon stosowany do określenia pewnych przedmiotów, zachowań itd. Na szczęście prowadzący jak i parę osób z widowni obeznanych z grami szybko tłumaczyły pojęcia niezrozumiałe dla reszty. Co więcej tłumaczenie niektórych pojęć od razu implikowało tłumaczenie innych - w efekcie prowadzący przedstawili prezentację dość w nierównym tempie ale było to uważam równie przyswajalne jak materiał jaki przygotowali. Myślę, że z powodu połączeń niektórych zagadnień nie da się czegoś opowiedzieć w sposób usystematyzowany (''bez zanudzania widza ;P ''). Ale i tak powiedzieli wszystko co było najważniejsze, a nawet więcej - pokazali jak wiele wiedzy kryje się w tym temacie - nowy świat do odkrycia.
 
  
Dlatego postanowiłem trochę [[HLDS.pl]] rozszerzyć o pojęcia związane z grami, mogą być one szczególnie pomocne dla graczy, którzy dopiero co zaczęli spotykać się na serwerach i spotykają się z niektórymi wyrażeniami po raz pierwszy. Z czasem dodam kolumnę z boku aby można było łatwiej znaleźć punkt startu, od którego warto zacząć podróż po zagadnieniach na temat świata gier online. Niestety, ale będzie on ograniczony - ponieważ taka masa gier istnieje na sieci, że nie sposób wszystkich opisać. Dlatego większość będzie dotyczyć gier [[FPP]].
+
=2012.12.07=
 +
{{news2
 +
|tytul=Uh Oh
 +
|tresc=Trzeba posprzątać
  
A na razie, zapraszam do [[:Kategoria:Skróty|Skrótów]].
+
LOL nope.
  
=2007.04.12=
+
}}
*Mała aktualizacja klienta [[Steam]]. Lista zmian:
+
**Naprawiono okazjonalne wywalanie się [[Steam]]a podczas uruchomiania gier.
+
**Naprawiono rzadko występujący błąd powodujący wywalanie się przeglądarki serwerów gdy na liście znajdowały się nieodpowiadające serwery gier.
+
**Naprawiono błąd gdzie gry pobierały więcej plików (np. pliki innych języków) niżeli było to potrzebne.
+
  
<br/>
+
=2012.09.10=
 +
{{news2
 +
|tytul=Steam Big Picture
 +
|tresc=Cos czuje, ze nadchodzi wielka zmiana, cień nad konsolami.
  
=2007.04.07=
+
[http://kotaku.com/5941793/valve-is-bringing-steam-to-your-tv-today-watch-out-consoles http://img.gawkerassets.com/img/17yn7tk1c7v90jpg/xlarge.jpg]
[[Grafika:Jajka.gif|center]]
+
  
<center> Redakcja [[HLDS.pl]] życzy wszystkim zdrowia, szczęścia, humoru dobrego, a przy tym wszystkim stołu bogatego, mokrego dyngusa, smacznego jajka i niech te święta będą jak bajka. Acha, i nie myślcie tylko o graniu :)</center>
+
http://kotaku.com/5941793/valve-is-bringing-steam-to-your-tv-today-watch-out-consoles
  
=2007.04.06=
+
}}
*[[Valve]] podarowało posiadaczom [[Counter-Strike: Source]] jedno hasło dla gościa. Pytacie pewnie "ale o co chodzi?", już wyjaśniam (wklejam tekst z okienka które pojawiło się przy odpaleniu [[Steam]]a):
+
**''W ramach podziękowania za zakup, przyznaliśmy Ci darmowe hasła dla gości, które możesz podarować swoim znajomym. Dzięki tym hasłom, wybrani przez ciebie przyjaciele będą mogli grać w pełną wersję gry przez trzy dni.''
+
**'''''Hasło''': Hasła gości to darmowy dostęp do pełnej wersji tej gry przez ograniczoną ilość czasu. Wyślij jedno z nich do przyjaciela, który może grać w grę, ile chce w okresie próbnym, bez konieczności jej zakupu.''
+
**'''''Przyjaciele''': Wybierz przyjaciela z listy przyjaciół, lub wpisz adres e-mail odbiorcy hasła.''
+
**'''''Zacznij rozdawać''': Aby zacząć rozdawać hasła gości, kliknij przycisk poniżej lub wybierz “Zarządzaj hasłami gości” z menu gier w Twoim kliencie Steam.''
+
  
<br />
+
=2012.05.15=
 +
{{news2
 +
|tytul=Diablo III - Wakacyjna Przygoda?
 +
|tresc=Diablo III zakupione :)
  
=2007.04.06=
+
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/558759_366558193400271_100001382803134_1027094_1263502290_n.jpg
*Wczoraj ekipa odpowiedzialna za rozwój projektu [[MetaMod:Source]] wydała nową wersję swojego "produktu". Nowa wersja oznaczona jest numerkiem ''1.4''. W tejże wersji zostało dodanych sporo nowych rzeczy, jedną z takich rzeczy jest możliwość przechwytywania interfejsu  ''Valve Server Plugin'', co daje sporo większe możliwości. Pełną listę zmian można przeczytać pod tym adresem: http://sourceforge.net/project/shownotes.php?group_id=134318&release_id=499131 <br />Dodatkowo na http://forum.alliedmods.net pojawiła się zapowiedź czego można się spodziewać w najbliższych wersjach [[SourceMM]].
+
}}
*Przy okazji wydania nowej wersji [[MetaMod:Source]] deweloperzy dali nam narzędzie do automatycznej aktualizacji [[MetaMod:Source]] oraz ''gameinfo.txt''. Narzędzie można ściągnąć ze strony http://www.sourcemm.net/ <br />Uwaga! Jest to wersja '''eksperymentalna''' i zawiera sporo błędów!
+
*Ostatnią wiadomością jest to iż od tej pory nocne buildy [[SourceMod]]a wymagają [[MetaMod:Source]] w wersji co najmniej 1.4/
+
  
<br />
+
=2012.02.02=
 +
{{news2
 +
|tytul=Sprzątanie
 +
|tresc=Powinno byc mniej spamu z powodu obrazkow captcha. Zaktualizowano wiki, dodatki, posprzątałem po botach. Jeszcze kilka kosmetycznych zmian zostało.
 +
}}
  
=2007.04.02=
+
=2012.01.30=
*Już niedługo ukaże się Mattie [[EventScripts]] v1.5.0.000+ (aktualnie jest prywatną wersją [[beta]], testowaną tylko przez moderatorów z forum projektu). Z tego co widzę pisanie skryptów będzie łatwiejsze oraz (jak zwykle) będzie więcej możliwości.
+
{{news2
<br />
+
|tytul=Zmiany
 
+
|tresc=W ciągu kilku dni ta strona kompletnie sie zmieni. Atkualnie jest maly meksyk z konfiguracja po aktualizacji ale powolutku wszystko wyprostujemy.
=2007.03.30=
+
}}
*Szukając dzisiaj odpowiedzi czemu nasz mały serwer UnrealTournament nie odpowiada w [[HLSW]] (pomimo że przy połączeniu wszystko działa cacy), natrafiłem na bardzo ciekawą serię artykułów GGL-Carmac'a, polskiego gracza serii gier Unreal Torunament. O ile może niektóre pojęcia nawet mnie są obce (cóż nie jestem wymiataczem w UT :) ) o tyle z analizy treści oraz 'symptomów choroby' można znaleźć odniesienia do innych gier - starczy tylko trochę pomyśleć, poszukać i skojarzyć pewne fakty. Zachęcam do przeczytania:
+
**[http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=32964 Teoria Gier FPS cz. 1 - Wstęp]
+
**[http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=32965 Teoria Gier FPS cz. 2 - Prawo Morbiasa] - (enforcer to pistolet, pomyślcie ze Morbias to taka mapa typu q3dm17, ale w q3 zamiast snajpy jest rail a zamiast enforcera machinegun)
+
**[http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=32966 Teoria Gier FPS cz. 3 - Prawo Morbiasa - Praktyka]
+
**[http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=33007 Teoria Gier FPS cz. 4 - Ekosystem]
+
**[http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=33008 Teoria Gier FPS cz. 5 - Kamień, nożyce, papier]
+
**[http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=33009 Teoria Gier FPS cz. 6 - Co należało zrobić] - (teraz się nie dziwię że w paru grach patche powodują zmniejszenie ilości podnoszonej broni)
+
**[http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=33023 Teoria Gier FPS cz. 7 - Dobrodziejstwa FWS] - (jeśli się nie mylę chodzi o '''F'''ast '''W'''eapon '''S'''witch, czyli szybką zmianę broni, dzięki której można wykonywać [[combo|kombosy]])
+
 
+
 
+
 
+
[http://forum.unreal.pl http://forum.unreal.pl/images/misc/vbulletin3_logo_unreal.gif]
+
 
+
=2007.03.18=
+
*Dzisiaj zostały wydane dwie aktualizacje związane z [[Steam]]em.
+
**Aktualizacja silnika [[Source]]:
+
***Naprawiono błąd związany z wywalaniem się gier gdy [[Steam]] był uruchamiany w trybie offline.
+
**Aktualizacja platformy [[Steam]] (nie chce mi się tłumaczyć do końca, może jutro dokończę):
+
*** Dodano link do odinstalowania gier w [[Windows]]owym ''Dodaj/Usuń Programy''
+
*** Naprawiono błąd związany z niepokazywaniem się "The Ship" na liście gier (w tym wypadku chodzi o moda do [[Half-Life]] 1).
+
*** Naprawiono błąd podwójnego wyświetlania gier [[Half-Life]] w liście podglądu serwerów
+
*** Naprawiono zwiechy podczas deinstalacji mediów lub narzędzi z menu gier w Steam.
+
*** Naprawiono system archiwizacji i odzysku gier - problem dotyczył bardzo dużych plików.
+
*** Zmniejszono ilość pamięci pożeranej przez system odzyskiwania gier.
+
*** Zwiększono prędkość archiwizacji i odzyskiwania danych na systemach z wieloma dyskami
+
*** Od teraz błąd "rejestr jest w użyciu przez inną aplikację" powinien się pojawiać o wiele rzadziej :)
+
<br />
+
 
+
=2007.03.18=
+
*Krótka historyjka zamiast newsa:
+
 
+
[03/17/07 22:31:20] <@trawiator> _KaszpiR_
+
[03/17/07 22:31:27] <@trawiator> nie uwierzysz
+
[03/17/07 22:31:30] <@trawiator> I am very pleased to announce that [[SourceMod]] is finally publicly available. Before you die
+
                                of shock over this news, I would like to clarify; this is not a release. We are making our
+
                                nightly builds available to the public.
+
[...]
+
[03/18/07 00:21:13] <@_KaszpiR_> trawiator HAHHA a jednak udalo im sie
+
[03/18/07 00:21:18] <@_KaszpiR_> mialo byc na jesieni zeszlego roku
+
[03/18/07 00:22:26] <@trawiator> to sa jak na razie to tylko suchy silnik
+
[03/18/07 00:23:00] <@trawiator> jest tylko jeden przykladowy plugin
+
[03/18/07 00:24:00] <@_KaszpiR_> hello world?
+
[03/18/07 00:24:32] <@trawiator> mniej wiecej
+
[...]
+
[03/18/07 00:45:34] <@_KaszpiR_> trawiator napisal bys newsa
+
[03/18/07 00:46:28] <@trawiator> _KaszpiR_: nie chce mi sie
+
 
+
<br />
+
 
+
=2007.03.14=
+
*Panowie odpowiedzialni za silnik [[Source]] nie obijają się ostatnio, dziś uraczyli nas kolejną aktualizacją. Lista zmian:
+
**Naprawiono wywalanie się gry gdy odpalany był [[Garry's Mod]].
+
**Naprawiono wywalanie się serwera gdy uruchomione było [[SourceTV]].
+
<br />
+
 
+
=2007.03.13=
+
*[[Valve]] wypuściło ostatnio opisywaną przeze mnie aktualizację silnika [[Source]]. Lista zmian:
+
** Udoskonalono komunikację głosową, teraz jest używany lepszy kodek.
+
** Pierwsze wydanie kompletnie przepisanego "systemu czatowania" w grze, teraz jest historia oraz filtr niechcianych/pożądanych wiadomości.
+
** Poprawiono błąd powodujący niepojawianie się grafik oraz modeli jeśli zostały one ściągnięte z serwera.
+
<div align="center">
+
<gallery>
+
Grafika:Nowy_czat.jpg
+
Grafika:Nowy_czat_filtry.jpg
+
</gallery>
+
</div>
+
*Tak aby nie było za dobrze mój serwer [[Day of Defeat: Source]] wywala się podczas wczytywania mapy. [[Valve]] pewnie będzie musiało wydać poprawkę poprawki. Pogratulujmy [[Valve]] wydawania nieprzetestowanych do końca poprawek. Brawo [[Valve]]! <br /> I się zaczęło... dyskusja na forum [[Steam]]a: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=544347 <br /> '''Aktualizacja''': Poprawka do poprawki została wydana, znów wszystko wydaje się działać.
+
 
+
<br />
+
 
+
=2007.03.12=
+
* Dzisiaj nastąpiła awaria bazy danych systemu [[SteamBans]]. Wszyscy zbanowani na [[SteamBans]] tymczasowo mogą pograć na każdym serwerze.
+
<+SB|Wook> there was a server crash in england
+
<+SB|Wook> they are working on the problem
+
<+Sipi[BPG]> Up soon - we hope. :)
+
 
+
<br />
+
 
+
=2007.03.11=
+
*Wczoraj Stormtrooper autor [[PsychoStats]]ów wypuścił kolejną już aktualizację trzeciej wersji swoich statystyk. Nowa wersja oznaczona jest numerkiem 3.0.5b. Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji wyglądają następująco:
+
** Dodano wsparcie dla moda [[Natural Selection]].
+
** Dodano kilka nowych punktów bonusowych dla [[Day of Defeat]].
+
** Podgląd serwerów jest lżejszy.
+
** Poprawiono kilka błędów z "białymi ekranami" gdy zainstalowane jest PHP5.
+
** Wykrywanie drużyny gracza działa już poprawnie.
+
** Banowanie graczy już działa.
+
** Punkty bonusowe graczy są już naliczane.
+
** Poprawiono błąd przy ściąganiu logów związany powodujący wpadanie w nieskończoną pętlę.
+
 
+
<br />
+
 
+
=2007.03.10=
+
*Krótko i treściwie, dzisiaj rano została wydana nowa wersja [[AMX Mod X]] oznaczona numerkiem 1.76d. Lista zmian dostępna [http://wiki.alliedmods.net/index.php/AMX_Mod_X_1.76_Changes#1.76d_Changelog tutaj].
+
 
+
<br />
+
 
+
=2007.03.09=
+
 
+
*Kolejny update silnika [[Half-Life]] pozbawił nas możliwości wczytywania starszych wersji plików (''client.dll''). Zapewne jest to odpowiedź na 'fixy' wyłączające reklamy :( więc trzeba się przyzwyczaić do nich.
+
*Lista zamian silnika [[Half-Life]] 1:
+
**''Naprawiono błąd pozwalający na ładowanie starszych wersji plików dll''
+
 
+
<br/>
+
 
+
=2007.03.08=
+
 
+
[[Grafika:Pure-white-camellia.jpg|center|thumb]]
+
 
+
<center>Składamy najserdeczniejsze życzenia wszystkim Paniom z okazji Dnia Kobiet!</center>
+
<br/>
+
 
+
=2007.03.07=
+
*Taka ciekawostka dla fanów mapy de_dust http://www.johnsto.co.uk/design/making_dust
+
*Jak było do przewidzenia pojawił się patch dla graczy [[Counter-Strike]] który pozwala pozbyć się reklam w grze. Właściwie jest to kilka plików sprzed update [[Steam]]a. Niestety wśród tych plików jest ''client.dll''. Wprawdzie jest to plik oryginalny sprzed aktualizacji, jednakże już "przeterminowany". Nie wiadomo jak zachowa się [[VAC]] wobec tego pliku, może go uznać za jakiś [[Czit]] i zbanować konto. Okaże się to dopiero za kilka tygodni. [http://www.anonymz.com/?http://cs.rin.ru/forum/viewtopic.php?p=464621#464621 Pliki usuwające reklamy można pobrać tutaj]
+
**'''<div style="color:red;">UWAGA!</div> Używasz tej łatki na swoją odpowiedzialność! Nie ponosimy jakiejkolwiek odpowiedzialności za wynikłe szkody!'''
+
 
+
<br />
+
 
+
=2007.03.06=
+
* Przed jakąś godzinką siedząc na porcelanowym tronie wymyśliłem sposób jak pozbyć się reklam na ścianach w grze. Pięć minut zabawy z [[AMXX]] i modelem ścianki zaowocowały tym czymś:
+
**[[Grafika:mniej_widoczne_bannery.jpg|thumb|center]]
+
*Wprawdzie jest to tylko półśrodek ale w myśl przysłowia "lepszy rydz niż nic" wolę coś takiego niż rzucające się w oczy reklamy. Szczerze mówiąc nie mam ochoty opisywać jak się to robi, za długo by to opisywać. Co bardziej doświadczeni admini pewnie domyślają się jak to zrobić i sobie poradzą, natomiast [[Boardowi_debile]] mają pecha ;)
+
 
+
<br />
+
 
+
=2007.03.05=
+
*Doczekaliśmy się kolejnej aktualizacji silnika [[Half-Life]]. W oficjalnej liście zmian są tylko podane dwie zmiany;
+
**Dodane obsługę rozdzielczości większych niż 2560x1600.
+
** Poprawiono wyświetlanie się długich nicków na scoreboardzie. Teraz scoreboard się przesuwa.
+
**No i trzecia aktualizacja: Dodano reklamy w [[Counter-Strike]]. [http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=514851&page=59 Topik] na forum [[Steam]] już ma 59 podstron i będzie teraz rósł w jeszcze szybszym tempie :D
+
<div align="center">
+
<gallery>
+
Grafika:Banner_aztec.jpg
+
Grafika:Banner_inferno.jpg
+
Grafika:Bannery_dust2_1.jpg
+
Grafika:Bannery_dust2_2.jpg
+
</gallery><gallery>
+
Grafika:Relamy_1.jpg
+
Grafika:Relamy_2.jpg
+
Grafika:Relamy_3.jpg
+
Grafika:Relamy_4.jpg
+
</gallery><gallery>
+
Grafika:Relamy_5.jpg
+
Grafika:Relamy_6.jpg
+
</gallery>
+
</div>
+
 
+
Czyżby nas czekała przyszłość jak poniżej?
+
 
+
[[Grafika:Relamy extreme.jpg|thumb|center]]
+
 
+
[http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?cs16ads Petycja aby usunąć reklamy w grze] - ilość podpisów rośnie w prędkością spamu w internecie :D
+
 
+
=2007.03.03=
+
*We wczorajszym newsletterze [[Valve]] ujawniło co się znajdzie w nadchodzącej aktualizacji silnika [[Source]]. Oryginalny tekst można przeczytać [http://storefront.steampowered.com/Steam/Marketing/message/967/ tutaj], natomiast poniżej moje luźne tłumaczenie.
+
** ''[[Czas_VALVE|Wkrótce]] zostanie wypuszczona aktualizacja systemu komunikacji głosowej jak i tekstowej w grach na silniku [[Source]], która ma na celu udoskonalenie komunikacji w grach multiplayer. Komunikacja pisana (chat) zostanie całkowicie przebudowana, zostanie dodana możliwość przeglądania historii rozmów, dodany zostanie także filtr pozwalający usunąć wiadomości niepożądane na ekranie. W komunikacji głosowej nastąpi ogromny przyrost jakości przesyłanego głosu, więc jeśli masz mikrofon stojący w zakurzonym kącie biurka będzie to dobry moment aby zacząć go używać ponownie.''
+

Aktualna wersja na dzień 22:54, 7 gru 2012


Spis treści

2012.12.07

Uh Oh

Trzeba posprzątać

LOL nope.

2012.09.10

Steam Big Picture

Cos czuje, ze nadchodzi wielka zmiana, cień nad konsolami.

xlarge.jpg

http://kotaku.com/5941793/valve-is-bringing-steam-to-your-tv-today-watch-out-consoles

2012.05.15

Diablo III - Wakacyjna Przygoda?

Diablo III zakupione :)

558759_366558193400271_100001382803134_1027094_1263502290_n.jpg

2012.02.02

Sprzątanie

Powinno byc mniej spamu z powodu obrazkow captcha. Zaktualizowano wiki, dodatki, posprzątałem po botach. Jeszcze kilka kosmetycznych zmian zostało.

2012.01.30

Zmiany

W ciągu kilku dni ta strona kompletnie sie zmieni. Atkualnie jest maly meksyk z konfiguracja po aktualizacji ale powolutku wszystko wyprostujemy.

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia