|
|
(Nie pokazano 1012 wersji utworzonych przez 17 użytkowników) |
Linia 1: |
Linia 1: |
− | =2007.04.13=
| |
− | Dzisiaj w firmie reklamowej w której pracuję (''[[KaszpiR|_KaszpiR_]]'') pojawiła się ekipa z [http://cybersport.pl Cybersportu]. Pokazali bardzo ciekawą prezentację na temat zjawiska gier komputerowych i konsolowych na świecie. Z dyskusji jak się wywiązała dość szybko uświadomiliśmy sobie jak wielkim i znaczącym dla kultury jest zjawisko gier związanych z internetem. Oczywiście nie zabrakło opisu e-sportu jako zjawiska przybierającego już realnego kształtu i przynoszącego wymierne korzyści. Stąd zainteresowanie firm reklamowych i producentów grami jako nowym polem do zastosowania reklam - a wiadomo, że pieniądze pomagają rozwinąć szczytne cele :)
| |
| | | |
− | Wszystko fajnie, ale zdałem sobie w pewnym momencie sprawę z faktu, że osoby które pierwszy raz widzą gry i turnieje on-line, nie maja pojęcia o tym co się do nich mówi. Cóż, rzecz normalna, bo każda dziedzina życia ma swój żargon stosowany do określenia pewnych przedmiotów, zachowań - starczy dosrwać byle książkę od fizyki czy historii, zapewniam, że tak jest w każdej dziedzinie zycia :).
| |
| | | |
− | Na szczęście prowadzący jak i parę osób z widowni obeznanych z grami szybko tłumaczyły pojęcia niezrozumiałe dla reszty. Co więcej tłumaczenie niektórych pojęć od razu implikowało tłumaczenie innych - w efekcie prowadzący przedstawili prezentację dość w nierównym tempie ale było to, uważam, równie przyswajalne jak materiał jaki przygotowali. Myślę, że z powodu połączeń niektórych zagadnień nie da się czegoś opowiedzieć w sposób usystematyzowany (''bez zanudzania widza ;P ''). Ale i tak powiedzieli wszystko co było najważniejsze, a nawet więcej - pokazali jak wiele wiedzy kryje się w tym temacie - otworzyli przed nieświadomymi drzwi przez które widać nowy świat do odkrycia.
| + | =2012.12.07= |
| + | {{news2 |
| + | |tytul=Uh Oh |
| + | |tresc=Trzeba posprzątać |
| | | |
− | Dlatego postanowiłem trochę [[HLDS.pl]] rozszerzyć o pojęcia związane z grami, mogą być one szczególnie pomocne dla graczy, którzy dopiero co zaczęli spotykać się na serwerach i spotykają się z niektórymi wyrażeniami po raz pierwszy. Z czasem dodam kolumnę z boku aby można było łatwiej znaleźć punkt startu, od którego warto zacząć podróż po zagadnieniach na temat świata gier online. Niestety, ale będzie on ograniczony - ponieważ taka masa gier istnieje na sieci, że nie sposób wszystkich opisać. Dlatego większość będzie dotyczyć gier [[FPP]].
| + | LOL nope. |
| | | |
− | A na razie, zapraszam do [[:Kategoria:Skróty|Skrótów]].
| + | }} |
| | | |
− | =2007.04.12= | + | =2012.09.10= |
− | *Mała aktualizacja klienta [[Steam]]. Lista zmian:
| + | {{news2 |
− | **Naprawiono okazjonalne wywalanie się [[Steam]]a podczas uruchomiania gier.
| + | |tytul=Steam Big Picture |
− | **Naprawiono rzadko występujący błąd powodujący wywalanie się przeglądarki serwerów gdy na liście znajdowały się nieodpowiadające serwery gier.
| + | |tresc=Cos czuje, ze nadchodzi wielka zmiana, cień nad konsolami. |
− | **Naprawiono błąd gdzie gry pobierały więcej plików (np. pliki innych języków) niżeli było to potrzebne.
| + | |
| | | |
− | <br/>
| + | [http://kotaku.com/5941793/valve-is-bringing-steam-to-your-tv-today-watch-out-consoles http://img.gawkerassets.com/img/17yn7tk1c7v90jpg/xlarge.jpg] |
| | | |
− | =2007.04.07=
| + | http://kotaku.com/5941793/valve-is-bringing-steam-to-your-tv-today-watch-out-consoles |
− | [[Grafika:Jajka.gif|center]]
| + | |
| | | |
− | <center> Redakcja [[HLDS.pl]] życzy wszystkim zdrowia, szczęścia, humoru dobrego, a przy tym wszystkim stołu bogatego, mokrego dyngusa, smacznego jajka i niech te święta będą jak bajka. Acha, i nie myślcie tylko o graniu :)</center>
| + | }} |
| | | |
− | =2007.04.06= | + | =2012.05.15= |
− | *[[Valve]] podarowało posiadaczom [[Counter-Strike: Source]] jedno hasło dla gościa. Pytacie pewnie "ale o co chodzi?", już wyjaśniam (wklejam tekst z okienka które pojawiło się przy odpaleniu [[Steam]]a):
| + | {{news2 |
− | **''W ramach podziękowania za zakup, przyznaliśmy Ci darmowe hasła dla gości, które możesz podarować swoim znajomym. Dzięki tym hasłom, wybrani przez ciebie przyjaciele będą mogli grać w pełną wersję gry przez trzy dni.''
| + | |tytul=Diablo III - Wakacyjna Przygoda? |
− | **'''''Hasło''': Hasła gości to darmowy dostęp do pełnej wersji tej gry przez ograniczoną ilość czasu. Wyślij jedno z nich do przyjaciela, który może grać w grę, ile chce w okresie próbnym, bez konieczności jej zakupu.''
| + | |tresc=Diablo III zakupione :) |
− | **'''''Przyjaciele''': Wybierz przyjaciela z listy przyjaciół, lub wpisz adres e-mail odbiorcy hasła.''
| + | |
− | **'''''Zacznij rozdawać''': Aby zacząć rozdawać hasła gości, kliknij przycisk poniżej lub wybierz “Zarządzaj hasłami gości” z menu gier w Twoim kliencie Steam.''
| + | |
| | | |
− | <br />
| + | https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/558759_366558193400271_100001382803134_1027094_1263502290_n.jpg |
| + | }} |
| | | |
− | =2007.04.06= | + | =2012.02.02= |
− | *Wczoraj ekipa odpowiedzialna za rozwój projektu [[MetaMod:Source]] wydała nową wersję swojego "produktu". Nowa wersja oznaczona jest numerkiem ''1.4''. W tejże wersji zostało dodanych sporo nowych rzeczy, jedną z takich rzeczy jest możliwość przechwytywania interfejsu ''Valve Server Plugin'', co daje sporo większe możliwości. Pełną listę zmian można przeczytać pod tym adresem: http://sourceforge.net/project/shownotes.php?group_id=134318&release_id=499131 <br />Dodatkowo na http://forum.alliedmods.net pojawiła się zapowiedź czego można się spodziewać w najbliższych wersjach [[SourceMM]].
| + | {{news2 |
− | *Przy okazji wydania nowej wersji [[MetaMod:Source]] deweloperzy dali nam narzędzie do automatycznej aktualizacji [[MetaMod:Source]] oraz ''gameinfo.txt''. Narzędzie można ściągnąć ze strony http://www.sourcemm.net/ <br />Uwaga! Jest to wersja '''eksperymentalna''' i zawiera sporo błędów!
| + | |tytul=Sprzątanie |
− | *Ostatnią wiadomością jest to iż od tej pory nocne buildy [[SourceMod]]a wymagają [[MetaMod:Source]] w wersji co najmniej 1.4/
| + | |tresc=Powinno byc mniej spamu z powodu obrazkow captcha. Zaktualizowano wiki, dodatki, posprzątałem po botach. Jeszcze kilka kosmetycznych zmian zostało. |
| + | }} |
| | | |
− | <br />
| + | =2012.01.30= |
− | | + | {{news2 |
− | =2007.04.02= | + | |tytul=Zmiany |
− | *Już niedługo ukaże się Mattie [[EventScripts]] v1.5.0.000+ (aktualnie jest prywatną wersją [[beta]], testowaną tylko przez moderatorów z forum projektu). Z tego co widzę pisanie skryptów będzie łatwiejsze oraz (jak zwykle) będzie więcej możliwości.
| + | |tresc=W ciągu kilku dni ta strona kompletnie sie zmieni. Atkualnie jest maly meksyk z konfiguracja po aktualizacji ale powolutku wszystko wyprostujemy. |
− | <br />
| + | }} |
− | | + | |
− | =2007.03.30=
| + | |
− | *Szukając dzisiaj odpowiedzi czemu nasz mały serwer UnrealTournament nie odpowiada w [[HLSW]] (pomimo że przy połączeniu wszystko działa cacy), natrafiłem na bardzo ciekawą serię artykułów GGL-Carmac'a, polskiego gracza serii gier Unreal Torunament. O ile może niektóre pojęcia nawet mnie są obce (cóż nie jestem wymiataczem w UT :) ) o tyle z analizy treści oraz 'symptomów choroby' można znaleźć odniesienia do innych gier - starczy tylko trochę pomyśleć, poszukać i skojarzyć pewne fakty. Zachęcam do przeczytania:
| + | |
− | **[http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=32964 Teoria Gier FPS cz. 1 - Wstęp]
| + | |
− | **[http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=32965 Teoria Gier FPS cz. 2 - Prawo Morbiasa] - (enforcer to pistolet, pomyślcie ze Morbias to taka mapa typu q3dm17, ale w q3 zamiast snajpy jest rail a zamiast enforcera machinegun)
| + | |
− | **[http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=32966 Teoria Gier FPS cz. 3 - Prawo Morbiasa - Praktyka]
| + | |
− | **[http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=33007 Teoria Gier FPS cz. 4 - Ekosystem]
| + | |
− | **[http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=33008 Teoria Gier FPS cz. 5 - Kamień, nożyce, papier]
| + | |
− | **[http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=33009 Teoria Gier FPS cz. 6 - Co należało zrobić] - (teraz się nie dziwię że w paru grach patche powodują zmniejszenie ilości podnoszonej broni)
| + | |
− | **[http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=33023 Teoria Gier FPS cz. 7 - Dobrodziejstwa FWS] - (jeśli się nie mylę chodzi o '''F'''ast '''W'''eapon '''S'''witch, czyli szybką zmianę broni, dzięki której można wykonywać [[combo|kombosy]])
| + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | [http://forum.unreal.pl http://forum.unreal.pl/images/misc/vbulletin3_logo_unreal.gif]
| + | |
− | | + | |
− | =2007.03.18=
| + | |
− | *Dzisiaj zostały wydane dwie aktualizacje związane z [[Steam]]em.
| + | |
− | **Aktualizacja silnika [[Source]]:
| + | |
− | ***Naprawiono błąd związany z wywalaniem się gier gdy [[Steam]] był uruchamiany w trybie offline.
| + | |
− | **Aktualizacja platformy [[Steam]] (nie chce mi się tłumaczyć do końca, może jutro dokończę):
| + | |
− | *** Dodano link do odinstalowania gier w [[Windows]]owym ''Dodaj/Usuń Programy''
| + | |
− | *** Naprawiono błąd związany z niepokazywaniem się "The Ship" na liście gier (w tym wypadku chodzi o moda do [[Half-Life]] 1).
| + | |
− | *** Naprawiono błąd podwójnego wyświetlania gier [[Half-Life]] w liście podglądu serwerów
| + | |
− | *** Naprawiono zwiechy podczas deinstalacji mediów lub narzędzi z menu gier w Steam.
| + | |
− | *** Naprawiono system archiwizacji i odzysku gier - problem dotyczył bardzo dużych plików.
| + | |
− | *** Zmniejszono ilość pamięci pożeranej przez system odzyskiwania gier.
| + | |
− | *** Zwiększono prędkość archiwizacji i odzyskiwania danych na systemach z wieloma dyskami
| + | |
− | *** Od teraz błąd "rejestr jest w użyciu przez inną aplikację" powinien się pojawiać o wiele rzadziej :)
| + | |
− | <br />
| + | |
− | | + | |
− | =2007.03.18=
| + | |
− | *Krótka historyjka zamiast newsa:
| + | |
− | | + | |
− | [03/17/07 22:31:20] <@trawiator> _KaszpiR_
| + | |
− | [03/17/07 22:31:27] <@trawiator> nie uwierzysz
| + | |
− | [03/17/07 22:31:30] <@trawiator> I am very pleased to announce that [[SourceMod]] is finally publicly available. Before you die
| + | |
− | of shock over this news, I would like to clarify; this is not a release. We are making our
| + | |
− | nightly builds available to the public.
| + | |
− | [...]
| + | |
− | [03/18/07 00:21:13] <@_KaszpiR_> trawiator HAHHA a jednak udalo im sie
| + | |
− | [03/18/07 00:21:18] <@_KaszpiR_> mialo byc na jesieni zeszlego roku
| + | |
− | [03/18/07 00:22:26] <@trawiator> to sa jak na razie to tylko suchy silnik
| + | |
− | [03/18/07 00:23:00] <@trawiator> jest tylko jeden przykladowy plugin
| + | |
− | [03/18/07 00:24:00] <@_KaszpiR_> hello world?
| + | |
− | [03/18/07 00:24:32] <@trawiator> mniej wiecej
| + | |
− | [...]
| + | |
− | [03/18/07 00:45:34] <@_KaszpiR_> trawiator napisal bys newsa
| + | |
− | [03/18/07 00:46:28] <@trawiator> _KaszpiR_: nie chce mi sie
| + | |
− | | + | |
− | <br />
| + | |
− | | + | |
− | =2007.03.14=
| + | |
− | *Panowie odpowiedzialni za silnik [[Source]] nie obijają się ostatnio, dziś uraczyli nas kolejną aktualizacją. Lista zmian:
| + | |
− | **Naprawiono wywalanie się gry gdy odpalany był [[Garry's Mod]].
| + | |
− | **Naprawiono wywalanie się serwera gdy uruchomione było [[SourceTV]].
| + | |
− | <br />
| + | |
− | | + | |
− | =2007.03.13=
| + | |
− | *[[Valve]] wypuściło ostatnio opisywaną przeze mnie aktualizację silnika [[Source]]. Lista zmian:
| + | |
− | ** Udoskonalono komunikację głosową, teraz jest używany lepszy kodek.
| + | |
− | ** Pierwsze wydanie kompletnie przepisanego "systemu czatowania" w grze, teraz jest historia oraz filtr niechcianych/pożądanych wiadomości.
| + | |
− | ** Poprawiono błąd powodujący niepojawianie się grafik oraz modeli jeśli zostały one ściągnięte z serwera.
| + | |
− | <div align="center">
| + | |
− | <gallery>
| + | |
− | Grafika:Nowy_czat.jpg
| + | |
− | Grafika:Nowy_czat_filtry.jpg
| + | |
− | </gallery>
| + | |
− | </div>
| + | |
− | *Tak aby nie było za dobrze mój serwer [[Day of Defeat: Source]] wywala się podczas wczytywania mapy. [[Valve]] pewnie będzie musiało wydać poprawkę poprawki. Pogratulujmy [[Valve]] wydawania nieprzetestowanych do końca poprawek. Brawo [[Valve]]! <br /> I się zaczęło... dyskusja na forum [[Steam]]a: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=544347 <br /> '''Aktualizacja''': Poprawka do poprawki została wydana, znów wszystko wydaje się działać.
| + | |
− | | + | |
− | <br />
| + | |
− | | + | |
− | =2007.03.12=
| + | |
− | * Dzisiaj nastąpiła awaria bazy danych systemu [[SteamBans]]. Wszyscy zbanowani na [[SteamBans]] tymczasowo mogą pograć na każdym serwerze.
| + | |
− | <+SB|Wook> there was a server crash in england
| + | |
− | <+SB|Wook> they are working on the problem
| + | |
− | <+Sipi[BPG]> Up soon - we hope. :)
| + | |
− | | + | |
− | <br />
| + | |
− | | + | |
− | =2007.03.11=
| + | |
− | *Wczoraj Stormtrooper autor [[PsychoStats]]ów wypuścił kolejną już aktualizację trzeciej wersji swoich statystyk. Nowa wersja oznaczona jest numerkiem 3.0.5b. Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji wyglądają następująco:
| + | |
− | ** Dodano wsparcie dla moda [[Natural Selection]].
| + | |
− | ** Dodano kilka nowych punktów bonusowych dla [[Day of Defeat]].
| + | |
− | ** Podgląd serwerów jest lżejszy.
| + | |
− | ** Poprawiono kilka błędów z "białymi ekranami" gdy zainstalowane jest PHP5.
| + | |
− | ** Wykrywanie drużyny gracza działa już poprawnie.
| + | |
− | ** Banowanie graczy już działa.
| + | |
− | ** Punkty bonusowe graczy są już naliczane.
| + | |
− | ** Poprawiono błąd przy ściąganiu logów związany powodujący wpadanie w nieskończoną pętlę.
| + | |
− | | + | |
− | <br />
| + | |
− | | + | |
− | =2007.03.10=
| + | |
− | *Krótko i treściwie, dzisiaj rano została wydana nowa wersja [[AMX Mod X]] oznaczona numerkiem 1.76d. Lista zmian dostępna [http://wiki.alliedmods.net/index.php/AMX_Mod_X_1.76_Changes#1.76d_Changelog tutaj].
| + | |
− | | + | |
− | <br />
| + | |
− | | + | |
− | =2007.03.09=
| + | |
− | | + | |
− | *Kolejny update silnika [[Half-Life]] pozbawił nas możliwości wczytywania starszych wersji plików (''client.dll''). Zapewne jest to odpowiedź na 'fixy' wyłączające reklamy :( więc trzeba się przyzwyczaić do nich.
| + | |
− | *Lista zamian silnika [[Half-Life]] 1:
| + | |
− | **''Naprawiono błąd pozwalający na ładowanie starszych wersji plików dll''
| + | |
− | | + | |
− | <br/>
| + | |
− | | + | |
− | =2007.03.08=
| + | |
− | | + | |
− | [[Grafika:Pure-white-camellia.jpg|center|thumb]]
| + | |
− | | + | |
− | <center>Składamy najserdeczniejsze życzenia wszystkim Paniom z okazji Dnia Kobiet!</center>
| + | |
− | <br/>
| + | |
− | | + | |
− | =2007.03.07=
| + | |
− | *Taka ciekawostka dla fanów mapy de_dust http://www.johnsto.co.uk/design/making_dust
| + | |
− | *Jak było do przewidzenia pojawił się patch dla graczy [[Counter-Strike]] który pozwala pozbyć się reklam w grze. Właściwie jest to kilka plików sprzed update [[Steam]]a. Niestety wśród tych plików jest ''client.dll''. Wprawdzie jest to plik oryginalny sprzed aktualizacji, jednakże już "przeterminowany". Nie wiadomo jak zachowa się [[VAC]] wobec tego pliku, może go uznać za jakiś [[Czit]] i zbanować konto. Okaże się to dopiero za kilka tygodni. [http://www.anonymz.com/?http://cs.rin.ru/forum/viewtopic.php?p=464621#464621 Pliki usuwające reklamy można pobrać tutaj]
| + | |
− | **'''<div style="color:red;">UWAGA!</div> Używasz tej łatki na swoją odpowiedzialność! Nie ponosimy jakiejkolwiek odpowiedzialności za wynikłe szkody!'''
| + | |
− | | + | |
− | <br />
| + | |
− | | + | |
− | =2007.03.06=
| + | |
− | * Przed jakąś godzinką siedząc na porcelanowym tronie wymyśliłem sposób jak pozbyć się reklam na ścianach w grze. Pięć minut zabawy z [[AMXX]] i modelem ścianki zaowocowały tym czymś:
| + | |
− | **[[Grafika:mniej_widoczne_bannery.jpg|thumb|center]]
| + | |
− | *Wprawdzie jest to tylko półśrodek ale w myśl przysłowia "lepszy rydz niż nic" wolę coś takiego niż rzucające się w oczy reklamy. Szczerze mówiąc nie mam ochoty opisywać jak się to robi, za długo by to opisywać. Co bardziej doświadczeni admini pewnie domyślają się jak to zrobić i sobie poradzą, natomiast [[Boardowi_debile]] mają pecha ;)
| + | |
− | | + | |
− | <br />
| + | |
− | | + | |
− | =2007.03.05=
| + | |
− | *Doczekaliśmy się kolejnej aktualizacji silnika [[Half-Life]]. W oficjalnej liście zmian są tylko podane dwie zmiany;
| + | |
− | **Dodane obsługę rozdzielczości większych niż 2560x1600.
| + | |
− | ** Poprawiono wyświetlanie się długich nicków na scoreboardzie. Teraz scoreboard się przesuwa.
| + | |
− | **No i trzecia aktualizacja: Dodano reklamy w [[Counter-Strike]]. [http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=514851&page=59 Topik] na forum [[Steam]] już ma 59 podstron i będzie teraz rósł w jeszcze szybszym tempie :D
| + | |
− | <div align="center">
| + | |
− | <gallery>
| + | |
− | Grafika:Banner_aztec.jpg
| + | |
− | Grafika:Banner_inferno.jpg
| + | |
− | Grafika:Bannery_dust2_1.jpg
| + | |
− | Grafika:Bannery_dust2_2.jpg
| + | |
− | </gallery><gallery>
| + | |
− | Grafika:Relamy_1.jpg
| + | |
− | Grafika:Relamy_2.jpg
| + | |
− | Grafika:Relamy_3.jpg
| + | |
− | Grafika:Relamy_4.jpg
| + | |
− | </gallery><gallery>
| + | |
− | Grafika:Relamy_5.jpg
| + | |
− | Grafika:Relamy_6.jpg
| + | |
− | </gallery>
| + | |
− | </div>
| + | |
− | | + | |
− | Czyżby nas czekała przyszłość jak poniżej?
| + | |
− | | + | |
− | [[Grafika:Relamy extreme.jpg|thumb|center]]
| + | |
− | | + | |
− | [http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?cs16ads Petycja aby usunąć reklamy w grze] - ilość podpisów rośnie w prędkością spamu w internecie :D
| + | |
− | | + | |
− | =2007.03.03=
| + | |
− | *We wczorajszym newsletterze [[Valve]] ujawniło co się znajdzie w nadchodzącej aktualizacji silnika [[Source]]. Oryginalny tekst można przeczytać [http://storefront.steampowered.com/Steam/Marketing/message/967/ tutaj], natomiast poniżej moje luźne tłumaczenie.
| + | |
− | ** ''[[Czas_VALVE|Wkrótce]] zostanie wypuszczona aktualizacja systemu komunikacji głosowej jak i tekstowej w grach na silniku [[Source]], która ma na celu udoskonalenie komunikacji w grach multiplayer. Komunikacja pisana (chat) zostanie całkowicie przebudowana, zostanie dodana możliwość przeglądania historii rozmów, dodany zostanie także filtr pozwalający usunąć wiadomości niepożądane na ekranie. W komunikacji głosowej nastąpi ogromny przyrost jakości przesyłanego głosu, więc jeśli masz mikrofon stojący w zakurzonym kącie biurka będzie to dobry moment aby zacząć go używać ponownie.''
| + | |