Enemy Territory: QUAKE Wars

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Dodawanie adminow)
(Opis)
 
(Nie pokazano 51 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 +
[[Grafika:004 spawn host.jpg|300px|right]]
 +
 
=Opis=
 
=Opis=
'''Enemy Territory: QUAKE Wars''' to strategiczny shooter oparty o misje, bazujący na klasach FPS wklejony w świat QuakeWars. W bitwie o Ziemię musisz wybrać stronę, której chcesz pomóc w walce. Dwie grywalne armie w Enemy Territory: QUAKE Wars różnią się między sobą tworząc absolutnie unikalny gameplay. Twoje doświadczenia zależą od strony, którą wybierzesz.
+
'''Enemy Territory: QUAKE Wars''' - strategiczny shooter (''strzelanka'') oparty o misje, bazujący na klasach FPS wklejony w świat QuakeWars. W bitwie o Ziemię musisz wybrać stronę, której chcesz pomóc w walce. Dwie grywalne armie w Enemy Territory: QUAKE Wars różnią się między sobą tworząc absolutnie unikalny gameplay. Twoje doświadczenia zależą od strony, którą wybierzesz.
*'''Strogg:''' Siły inwazyjne z jednym, jasno określonym celem - zniszczenie ludzkości poprzez stroggifikację oraz zaawansowane technologie i bronie, aby to osiągnąć.
+
*'''Strogg:''' Siły inwazyjne z jednym, jasno określonym celem - zniszczenie ludzkości poprzez "stroggifikację" oraz zaawansowane technologie i bronie, aby to osiągnąć.
 
*'''Global Defense Force (GDF):''' Jedyna linia obrony Ziemi, chroniąca swój "dom" i środowisko swoim arsenałem militarnym.
 
*'''Global Defense Force (GDF):''' Jedyna linia obrony Ziemi, chroniąca swój "dom" i środowisko swoim arsenałem militarnym.
W przypadku każdej strony musisz wybrać, jaką rolę chcesz odgrywać na polu bitwy. Każda misja i cel wymagają innych zdolności, a nawet najlepsi gracze pomagają swoim zespołom osiągnąć końcowe zwycięstwo.  
+
W przypadku każdej strony musisz wybrać, jaką rolę chcesz odgrywać na polu bitwy. Każda misja i cel wymagają innych zdolności, a nawet najlepsi gracze pomagają swoim zespołom osiągnąć końcowe zwycięstwo.
 +
 
 +
Gra różni się znacznie od wszelkiego rodzaju gier typu ET, CS, Quake (''chodzi o multiplayer'') i tym podobnych. Więcej info na http://quakewars.pl
 +
==Punktacja spotkań w Stopwatch==
 +
*Są 2 dryżyny: A i B, gdzie A atakuje jako pierwsza
 +
*Sytuacje wynikowe z mapy:
 +
*#A wygrywa mapę w 10 minut, jezeli B zrobi mape w krotszym czasie to wynik jest 0:2 dla B
 +
*#A wygrywa mapę w 10 minut, jezeli B nie zrobi w krotyszm czasie to wynik 2:0 dla A
 +
*#A nie wykonuje mapy, ale B robi mape w calosci w ciagu tych 20 minut - wtedy 0:2 dla B (jest to wersja punktu 1 przy czasie 20min)
 +
*#A nie wykonuje mapy, ale B rownie nie wykonuje 1:1
 +
*O wygranej decyduje jeszcze kto zarzedl dalej i dany objectiv zrobil w krotszym czasie
  
Gra różni się znacznie od wszelkiego rodzaju gier typu ET, CS, Quake (chodzi o multiplayer) i tym podobnych. Więcej na http://quakewars.pl
 
[[kategoria:gry]]
 
 
=Linki=
 
=Linki=
 
*[http://enemyterritory.com Oficjalna strona]
 
*[http://enemyterritory.com Oficjalna strona]
 
*[http://quakewars.pl QuakeWars.pl] - polska strona poświęcona grze
 
*[http://quakewars.pl QuakeWars.pl] - polska strona poświęcona grze
 +
*[http://wiki.splashdamage.com/index.php/Main_Page SplashDamage Wiki] - dla osób chcących zrobić modyfikacje dla gry - mapy, pojazdy, mody itd.
 +
*[http://www.auz.at/etqw/HtmlDiff.html Lista zmiennych] jakie uległy zmianom w patchu 1.4 i porównaniu z patchem 1.2
 +
 
=Komendy=
 
=Komendy=
 +
'''printUserGuid''' - znajdowanie GUID graczy - (np.: do dodania do admina).
 +
 +
==Administracja==
 +
Będąc zalogowanym na admina:
 +
*banowanie odbanowanie
 +
'''admin listBans''' - listuje bany
 +
'''admin unban <index>''' - usuwa danego bana (wg id z indeksu)
 +
 
==Nagrywanie video==
 
==Nagrywanie video==
 
*renderNetDemo
 
*renderNetDemo
**warto wtedy ustawic r_mode 3, com_aviDemoWidth, com_aviDemoHeight
+
**warto wtedy ustawić r_mode 3, com_aviDemoWidth, com_aviDemoHeight
 +
 
 +
==Rcon==
 +
'''rcon pauseGame''' - zatrzymuje grę
 +
'''rcon unpauseGame''' - wznawia grę
 +
 
 
=Instalacja=
 
=Instalacja=
 
==Linux==
 
==Linux==
 
===Wymagania===
 
===Wymagania===
 
*800 MB na dysku albo więcej
 
*800 MB na dysku albo więcej
*parametry w kernelu preempt oraz taktowanie na 1000Hz albo wiecej.
+
*parametry w kernelu: preempt oraz taktowanie na 1000 Hz albo więcej.
 
*300 MB RAM
 
*300 MB RAM
===Pliki====
+
*dostęp do [[SSH]]
*pobieramy plik '''ETQW-server-1.2-full.r3.x86.run''' z [http://zerowing.idsoftware.com:6969/stats.html?info_hash=c724d6fd39f47c573f64c2a613e267ae58990e83 torrenta] albo z listy mirrorów - jakieś 420MB. Można też zrobić inaczej - pobrać '''ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run''' z [http://zerowing.idsoftware.com:6969/stats.html?info_hash=9bfd9dd7e836306e01e7045e6c536283d986f406 torrenta] jeśli masz pliki gry pod Windows - może być klient. Wtedy instalujemy wersje nomedia a potem dogrywamy pliki z katalogu '''base''' z gry pod Windows.
+
*pakiet cUrl
 +
 
 +
===Pliki===
 +
*pobieramy plik '''ETQW-server-1.4-full.x86.run''' z [http://zerowing.idsoftware.com:6969/stats.html?info_hash=0cd9f3205f42036c39a455b032d430a81f0b9c2b torrenta] albo z listy mirrorów (''jakieś 426 MB'').
 +
*do serwerów ostatnio pojawiły się hotfixy - głównie do [http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=21451 windowsowego] oraz mamy też do [http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=21389 Linuksa].
 +
 
 +
===Instalka===
 +
*wpisujemy komendy w konsoli:
 +
chmod +x ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run
 +
./ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run
 +
 
 +
a potem klawiszami strzałek przesuwamy zaznaczenie tak jak na obrazkach ;)
 +
 
 +
<gallery>
 +
Grafika:Liinux server install 00.jpg
 +
Grafika:Liinux server install 01.jpg
 +
Grafika:Liinux server install 02.jpg
 +
Grafika:Liinux server install 03.jpg
 +
Grafika:Liinux server install 04.jpg
 +
Grafika:Liinux server install 05.jpg
 +
Grafika:Liinux server install 06.jpg
 +
Grafika:Liinux server install 07.jpg
 +
Grafika:Liinux server install 08.jpg
 +
Grafika:Liinux server install 09.jpg
 +
</gallery>
 +
 
 +
*Przechodzimy do naszego kochanego katalogu gdzie zainstalowaliśmy serwer gry. Mamy w nim taką strukturę katalogów
 +
 
 +
.
 +
|-- EULA.txt
 +
|-- README.txt
 +
|-- base
 +
|  |-- bots
 +
|  |  `-- botnames.dat
 +
|  |-- game000.pk4
 +
|  |-- game002.pk4
 +
|  |-- match.cfg
 +
|  |-- pak000.pk4
 +
|  |-- pak001.pk4
 +
|  |-- pak002.pk4
 +
|  |-- pak003.pk4
 +
|  |-- pak004.pk4
 +
|  |-- pak005.pk4
 +
|  |-- public.cfg
 +
|  |-- server.cfg
 +
|  |-- usergroups.dat
 +
|  `-- usergroups.example
 +
|-- copyrights.txt
 +
|-- etqw-dedicated
 +
|-- etqw_icon.png
 +
|-- etqwded.x86
 +
|-- libgcc_s.so.1
 +
|-- libjpeg.so.62
 +
|-- libstdc++.so.6
 +
|-- openurl.sh
 +
`-- pb
 +
    |-- PBEULA.txt
 +
    |-- htm
 +
    |  |-- la001313.htm
 +
    |  |-- lc001714.htm
 +
    |  |-- ma001313.htm
 +
    |  |-- mc001714.htm
 +
    |  |-- wa001313.htm
 +
    |  `-- wc001714.htm
 +
    |-- pbag.so
 +
    |-- pbags.so
 +
    |-- pbcl.so
 +
    |-- pbcls.so
 +
    `-- pbsv.so
 +
4 directories, 36 files
 +
 
 +
=Konfiguracja=
 +
*W poprzednim punkcie widać ze struktury katalogów co będziemy konfigurować, poniżej szybki wstępniak, a niżej dokładniejsze informacje.
 +
**base/server.cfg - taka sama funkcja jak [[server.cfg]] ale z komendami pod ETQW, definiujemy w nim parametry serwera. Przykładowy config z serwera INEA - [[ETQW server.cfg]].
 +
**base/match.cfg - konfiguracja zmiennych na mecz - przykładowy config z serwera INEA - [[ETQW match.cfg]]
 +
**base/public.cfg - konfiguracja zmiennych na serwer publiczny po meczu - przykładowy config z serwera INEA -  [[ETQW public.cfg]]
 +
**base/usergroups.dat - kontrola praw grup użytkowników -  [[ETQW usergroups.dat]]
 +
*Do tego trzeba będzie stworzyć plik '''base/guidstates.dat''' - definiuje się w nim bany oraz adminy. [[ETQW guidstates.dat]] - przyda się komenda w konsoli '''printUserGuid'''.
 +
 
 +
==server.cfg==
 +
O ile w [[ETQW server.cfg]] jest opis zmiennych z komentarzem po angielsku (więc słownik w łapę i sobie tłumaczyć), to może kilka uwag.
 +
*'''si_name''' jak widać może posiadać kolorowe napisy jak z wcześniejszych serii Quake czy Doom - definicja kolorów [[Kolory tekstów w grach na silniku z id software|tutaj]].
 +
*'''net_serverPunkbusterEnabled''' powinien posiadać wartość 1, jeśli zainstalowaliście [[PunkBuster]]a i chcecie go używać na serwerze. Gracze też będą musieli go posiadać.
 +
*'''net_LANServer''' ustawiamy na 1, jeśli to ma być serwer tylko na [[LAN]].
 +
*'''si_privateClients''' liczba zarezerwowanych slotów.
 +
*'''si_needpass''' ustawiamy na 1, jeśli na serwer chcemy założyć hasło, np.: na mecze, albo na czas administracyjny.
 +
*'''g_password''' to właśnie hasło na serwer, jeśli jest za hasłowany
 +
*'''g_privatePassword''' to hasło, aby wejść na zarezerwowany slot
 +
*'''net_serverRemoteConsolePassword''' to hasło do zdalnej kontroli rcon, np.: programem [[QuakeWars Power Admin]]
 +
 
 +
*'''si_disableVoting''' radze nie wyłączać, jak nie masz masy adminów.
 +
* seria si_motd_1, si_motd_2 ... 5 - staraj się, aby były to krótkie teksty - pokazują się na lewo podczas podłączenia do serwera.
 +
 
 +
*'''logFile''' wartość 2 jest przydatna przy skryptach nasłuchujących logów z konsoli
 +
*logFileName "logs/ETQW_$Y-$M-$D_$h-$m.log" definiuje ścieżkę, gdzie zapisywać logi - każdy log jest tworzony z datą uruchomienia serwera (''czyli co restart, pad, itd.''), a nie co mapę.
 +
**$Y - rok
 +
**$M - miesiąc
 +
**$D - dzień
 +
**$h - godzina 00-23
 +
**$m - minuty 00-59
 +
 
 +
*'''net_allowCheats''' aktywować tylko for fun ;D, można wtedy bardzo wiele zmiennych modyfikować, np.: grawitację, oświetlenie itd.
 +
 
 +
*'''net_useUPnP''' jak ustawi się na numer 1, to mogą być problemy z uruchomieniem serwera. Ta opcja jest raczej użyteczna tylko na Windows za routerem w domu.
 +
 
 +
*'''antilag''' - (chyba juz blokowana) zmiana poniższych parametrów na niestandardowe powoduje, że gra się bardzo dziwnie, ogólnie zaczyna świrować.
 +
si_antiLag "1"                  // przeprowadzanie systemu antilag na graczach, default = "1"
 +
si_antiLagForgiving "0"    // how forgiving the antilag is - the higher, the more forgiving, default = "0"
 +
si_antiLagOnly "0"          // serwer ma uzywac tylko antilag, default = "0"
 +
 
 +
*'''si_rules''' definiuje w jakim trybie gra się na serwerze
 +
**sdGameRulesCampaign - (''domyślnie'') kampania, czyli są to przeważnie 3 mapki, przez które zbiera się punkty doświadczenia. tryb ten jest jedynym trybem na serwerach rankingowych
 +
**sdGameRulesObjective - zdobicie celu mapy, czyli jednokrotnie
 +
**sdGameRulesStopWatch - jak jeden team wygra, to następuje zmiana drużyn miejscami, i druga ekipa ma wykonać to samo zadanie tylko szybciej - najczęściej spotykane na klanówkach, gdzie wydajniejszy team po prostu wykona dana misję szybciej, a nie na fragi.
 +
 
 +
*mapcycle - o tym potem, może kiedyś, teraz mi się nie chce. może tylko link do tego [http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=21058 jak robić własne kampanie] po angielsku.
 +
*ostatniej linii nie dotykajcie bo wam serwer nie wystartuje ;D
 +
 
 +
==Głosowanie na konfigi==
 +
* Jak się przyjrzycie, to w '''usergroups.dat''' można ustawić na jakie konfigi można głosować - dzięki temu można dopisać kilka swoich, aby np.: zagłosować na specyficzne ustawienia np.: for fun, albo na jakąś ligę. Trzeba po prostu dodać wpis, zrobić nowy config i config dostosować do własnych potrzeb. '''Uwaga''', maksymalnie może być 24 takich configów - jak więcej to serwer umiera jak ktoś się podłącza.
 +
* aby szybko ładować plik '''usergroups.dat''' wystarczy rconem wpisać '''reloadUserGroups''' i popatrzeć w limbo menu,
 +
* jak się daje admina albo bana to plik '''guidstates.dat''' jest automatycznie odczytywany przy każdej próbie podłączenia się gracza do serwera, albo wywołania limbo menu.
 +
 
 +
==Pobieranie map z WWW - Fast download==
 +
Pobierane są tylko pliki pak - czyli .pk4. Nie pobierane są jednak pliki pak0xxx.pk4 oraz pliki w katalogu modu o takiej samej nazwie jak w katalogu base - powoduje to, ze niektóre mody nie będą się ściągać poprawnie o ich tworzy zrypali sprawę ;)
 +
*net_serverDlBaseURL "<address>" // adres bazowy odnośników do pobierania plików
 +
*net_serverDlTable "<list>" // lista plików pak jakie można zassać z serwera (pełne nazwy razem ze względnymi ścieżkami, np "base/ctf_mulltidemo.pk4;etqwpro/config.pk4", rozdzielona średnikami, '''używać gwiazdki, aby oznaczyć wszystkie paki'''
 +
*net_serverDownload "2" // włączenie przekierowania do szybkiego pobierania. 0: wyłączone, 1: klient wychodzi i odpala stronę www z adresem si_serverURL, 2: klient ssa paki z serwera używając zmiennej net_serverDlBaseURL i podłącza się ponownie (gra sie sama zrestartuje), 3: aktywuje wbudowany moduł serwera www w serwer gry - zobacz zmienne net_serverDl* w celu konfiguracji
 +
*si_serverURL "<url>" // url o serwerze, np.: strona klanowa
 +
 
 +
===Przykład===
 +
net_serverDlBaseURL "http://www.example.com/download/"
 +
net_serverDlTable "*"
 +
net_serverDownload "2"
 +
A na serwerze WWW musi być katalog http://www.example.com/download/<mod>plik.pk4, np.: http://www.example.com/download/base/q3dm6.pk4
 +
 
 +
===Zintegrowany serwer WWW===
 +
W ETQW mamy opcję przesyłania plików używając wbudowanego prostego serwera www w grę. Aktywuje się on jak jest net_serverDownload 3.
 +
Można w nim ustawić limity prędkości pobierania na gracza oraz na wszystkie połączenia.
 +
 
 +
*net_httpServerBaseURL "<url>" //type: string (init)
 +
*net_httpServerGlobalBW <num> //limit globalny serwera http (kilobytes/second, 0=inf), type: int [0, 2000000]
 +
*net_httpServerPlayerBW <num> //limit na gracza na serwerze http (kilobytes/second, 0=inf), type: int [0, 2000000]
 +
*net_httpServerPort <num> //numer portu na którym ma nasłuchiwać wbudowany serwer www
 +
 
 +
=PunkBuster=
 +
*Korzystając z rcon'a i [[QWPA]]
 +
 
 +
[[Grafika:Qwpa-pb.gif|center]]
 +
 
 +
 
 +
*Ustawiamy jak na obrazku powyżej
 +
*Klikamy '''Apply changes'''
 +
*Klikamy '''Save Config'''
 +
*Klikamy '''Restart PB'''
 +
 
 +
=Inne=
 +
*[http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=16988 o NetCode gry ETQW]
 +
*[[QuakeWars Power Admin]] - aplikacja do zarządzania serwerem gry z wykorzystaniem [[rcon]]a oraz [[PunkBuster]]a.
 +
*[http://etschnoog.extra.hu//index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=37 ETQW Console Master] - przeznaczony do administracji serwerami ET oraz ETQW.
 +
* [http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=21325 Ograniczenie zmiany ikon podświetlenia min] - ponieważ jedna zmienna nie jest blokowana, musimy wyforsować sprawdzanie i kickowanie przez PunkBustera. Dlatego warto rcon'em wykonać poniższe komendy:
 +
rcon pb_sv_cvar g_mineIconSize IN 0 10
 +
rcon pb_sv_KickLen 0
 +
rcon pb_sv_writecfg
 +
*[http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=21092 ETQWTV] - howto
 +
 
 +
=Mody=
 +
*[http://pigmod.scottbrooks.ca/ PIGmod] narzucający ograniczenia pod [[CAL]], jest to taki sam ETQW jak normalnie ale z ograniczeniami na ilość pojazdów, klas itp.
 +
*[[ETQWPro]] - ma być jak ETPro pod Enemy Territory. Aktualnie jednak zmienia sporo parametrów wpływających na [[gameplay]] np [[recoil]] czy [[spread]] oraz [[lean]].
 +
{{etqw}}

Aktualna wersja na dzień 22:39, 8 kwi 2008

004 spawn host.jpg

Spis treści

Opis

Enemy Territory: QUAKE Wars - strategiczny shooter (strzelanka) oparty o misje, bazujący na klasach FPS wklejony w świat QuakeWars. W bitwie o Ziemię musisz wybrać stronę, której chcesz pomóc w walce. Dwie grywalne armie w Enemy Territory: QUAKE Wars różnią się między sobą tworząc absolutnie unikalny gameplay. Twoje doświadczenia zależą od strony, którą wybierzesz.

  • Strogg: Siły inwazyjne z jednym, jasno określonym celem - zniszczenie ludzkości poprzez "stroggifikację" oraz zaawansowane technologie i bronie, aby to osiągnąć.
  • Global Defense Force (GDF): Jedyna linia obrony Ziemi, chroniąca swój "dom" i środowisko swoim arsenałem militarnym.

W przypadku każdej strony musisz wybrać, jaką rolę chcesz odgrywać na polu bitwy. Każda misja i cel wymagają innych zdolności, a nawet najlepsi gracze pomagają swoim zespołom osiągnąć końcowe zwycięstwo.

Gra różni się znacznie od wszelkiego rodzaju gier typu ET, CS, Quake (chodzi o multiplayer) i tym podobnych. Więcej info na http://quakewars.pl

Punktacja spotkań w Stopwatch

  • Są 2 dryżyny: A i B, gdzie A atakuje jako pierwsza
  • Sytuacje wynikowe z mapy:
    1. A wygrywa mapę w 10 minut, jezeli B zrobi mape w krotszym czasie to wynik jest 0:2 dla B
    2. A wygrywa mapę w 10 minut, jezeli B nie zrobi w krotyszm czasie to wynik 2:0 dla A
    3. A nie wykonuje mapy, ale B robi mape w calosci w ciagu tych 20 minut - wtedy 0:2 dla B (jest to wersja punktu 1 przy czasie 20min)
    4. A nie wykonuje mapy, ale B rownie nie wykonuje 1:1
  • O wygranej decyduje jeszcze kto zarzedl dalej i dany objectiv zrobil w krotszym czasie

Linki

Komendy

printUserGuid - znajdowanie GUID graczy - (np.: do dodania do admina).

Administracja

Będąc zalogowanym na admina:

  • banowanie odbanowanie

admin listBans - listuje bany admin unban <index> - usuwa danego bana (wg id z indeksu)

Nagrywanie video

  • renderNetDemo
    • warto wtedy ustawić r_mode 3, com_aviDemoWidth, com_aviDemoHeight

Rcon

rcon pauseGame - zatrzymuje grę rcon unpauseGame - wznawia grę

Instalacja

Linux

Wymagania

  • 800 MB na dysku albo więcej
  • parametry w kernelu: preempt oraz taktowanie na 1000 Hz albo więcej.
  • 300 MB RAM
  • dostęp do SSH
  • pakiet cUrl

Pliki

  • pobieramy plik ETQW-server-1.4-full.x86.run z torrenta albo z listy mirrorów (jakieś 426 MB).
  • do serwerów ostatnio pojawiły się hotfixy - głównie do windowsowego oraz mamy też do Linuksa.

Instalka

  • wpisujemy komendy w konsoli:
chmod +x ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run
./ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run

a potem klawiszami strzałek przesuwamy zaznaczenie tak jak na obrazkach ;)

  • Przechodzimy do naszego kochanego katalogu gdzie zainstalowaliśmy serwer gry. Mamy w nim taką strukturę katalogów
.
|-- EULA.txt
|-- README.txt
|-- base
|   |-- bots
|   |   `-- botnames.dat
|   |-- game000.pk4
|   |-- game002.pk4
|   |-- match.cfg
|   |-- pak000.pk4
|   |-- pak001.pk4
|   |-- pak002.pk4
|   |-- pak003.pk4
|   |-- pak004.pk4
|   |-- pak005.pk4
|   |-- public.cfg
|   |-- server.cfg
|   |-- usergroups.dat
|   `-- usergroups.example
|-- copyrights.txt
|-- etqw-dedicated
|-- etqw_icon.png
|-- etqwded.x86
|-- libgcc_s.so.1
|-- libjpeg.so.62
|-- libstdc++.so.6
|-- openurl.sh
`-- pb
    |-- PBEULA.txt
    |-- htm
    |   |-- la001313.htm
    |   |-- lc001714.htm
    |   |-- ma001313.htm
    |   |-- mc001714.htm
    |   |-- wa001313.htm
    |   `-- wc001714.htm
    |-- pbag.so
    |-- pbags.so
    |-- pbcl.so
    |-- pbcls.so
    `-- pbsv.so
4 directories, 36 files

Konfiguracja

  • W poprzednim punkcie widać ze struktury katalogów co będziemy konfigurować, poniżej szybki wstępniak, a niżej dokładniejsze informacje.
    • base/server.cfg - taka sama funkcja jak server.cfg ale z komendami pod ETQW, definiujemy w nim parametry serwera. Przykładowy config z serwera INEA - ETQW server.cfg.
    • base/match.cfg - konfiguracja zmiennych na mecz - przykładowy config z serwera INEA - ETQW match.cfg
    • base/public.cfg - konfiguracja zmiennych na serwer publiczny po meczu - przykładowy config z serwera INEA - ETQW public.cfg
    • base/usergroups.dat - kontrola praw grup użytkowników - ETQW usergroups.dat
  • Do tego trzeba będzie stworzyć plik base/guidstates.dat - definiuje się w nim bany oraz adminy. ETQW guidstates.dat - przyda się komenda w konsoli printUserGuid.

server.cfg

O ile w ETQW server.cfg jest opis zmiennych z komentarzem po angielsku (więc słownik w łapę i sobie tłumaczyć), to może kilka uwag.

  • si_name jak widać może posiadać kolorowe napisy jak z wcześniejszych serii Quake czy Doom - definicja kolorów tutaj.
  • net_serverPunkbusterEnabled powinien posiadać wartość 1, jeśli zainstalowaliście PunkBustera i chcecie go używać na serwerze. Gracze też będą musieli go posiadać.
  • net_LANServer ustawiamy na 1, jeśli to ma być serwer tylko na LAN.
  • si_privateClients liczba zarezerwowanych slotów.
  • si_needpass ustawiamy na 1, jeśli na serwer chcemy założyć hasło, np.: na mecze, albo na czas administracyjny.
  • g_password to właśnie hasło na serwer, jeśli jest za hasłowany
  • g_privatePassword to hasło, aby wejść na zarezerwowany slot
  • net_serverRemoteConsolePassword to hasło do zdalnej kontroli rcon, np.: programem QuakeWars Power Admin
  • si_disableVoting radze nie wyłączać, jak nie masz masy adminów.
  • seria si_motd_1, si_motd_2 ... 5 - staraj się, aby były to krótkie teksty - pokazują się na lewo podczas podłączenia do serwera.
  • logFile wartość 2 jest przydatna przy skryptach nasłuchujących logów z konsoli
  • logFileName "logs/ETQW_$Y-$M-$D_$h-$m.log" definiuje ścieżkę, gdzie zapisywać logi - każdy log jest tworzony z datą uruchomienia serwera (czyli co restart, pad, itd.), a nie co mapę.
    • $Y - rok
    • $M - miesiąc
    • $D - dzień
    • $h - godzina 00-23
    • $m - minuty 00-59
  • net_allowCheats aktywować tylko for fun ;D, można wtedy bardzo wiele zmiennych modyfikować, np.: grawitację, oświetlenie itd.
  • net_useUPnP jak ustawi się na numer 1, to mogą być problemy z uruchomieniem serwera. Ta opcja jest raczej użyteczna tylko na Windows za routerem w domu.
  • antilag - (chyba juz blokowana) zmiana poniższych parametrów na niestandardowe powoduje, że gra się bardzo dziwnie, ogólnie zaczyna świrować.
si_antiLag "1"                  // przeprowadzanie systemu antilag na graczach, default = "1"
si_antiLagForgiving "0"     // how forgiving the antilag is - the higher, the more forgiving, default = "0"
si_antiLagOnly "0"           // serwer ma uzywac tylko antilag, default = "0"
  • si_rules definiuje w jakim trybie gra się na serwerze
    • sdGameRulesCampaign - (domyślnie) kampania, czyli są to przeważnie 3 mapki, przez które zbiera się punkty doświadczenia. tryb ten jest jedynym trybem na serwerach rankingowych
    • sdGameRulesObjective - zdobicie celu mapy, czyli jednokrotnie
    • sdGameRulesStopWatch - jak jeden team wygra, to następuje zmiana drużyn miejscami, i druga ekipa ma wykonać to samo zadanie tylko szybciej - najczęściej spotykane na klanówkach, gdzie wydajniejszy team po prostu wykona dana misję szybciej, a nie na fragi.
  • mapcycle - o tym potem, może kiedyś, teraz mi się nie chce. może tylko link do tego jak robić własne kampanie po angielsku.
  • ostatniej linii nie dotykajcie bo wam serwer nie wystartuje ;D

Głosowanie na konfigi

  • Jak się przyjrzycie, to w usergroups.dat można ustawić na jakie konfigi można głosować - dzięki temu można dopisać kilka swoich, aby np.: zagłosować na specyficzne ustawienia np.: for fun, albo na jakąś ligę. Trzeba po prostu dodać wpis, zrobić nowy config i config dostosować do własnych potrzeb. Uwaga, maksymalnie może być 24 takich configów - jak więcej to serwer umiera jak ktoś się podłącza.
  • aby szybko ładować plik usergroups.dat wystarczy rconem wpisać reloadUserGroups i popatrzeć w limbo menu,
  • jak się daje admina albo bana to plik guidstates.dat jest automatycznie odczytywany przy każdej próbie podłączenia się gracza do serwera, albo wywołania limbo menu.

Pobieranie map z WWW - Fast download

Pobierane są tylko pliki pak - czyli .pk4. Nie pobierane są jednak pliki pak0xxx.pk4 oraz pliki w katalogu modu o takiej samej nazwie jak w katalogu base - powoduje to, ze niektóre mody nie będą się ściągać poprawnie o ich tworzy zrypali sprawę ;)

  • net_serverDlBaseURL "<address>" // adres bazowy odnośników do pobierania plików
  • net_serverDlTable "<list>" // lista plików pak jakie można zassać z serwera (pełne nazwy razem ze względnymi ścieżkami, np "base/ctf_mulltidemo.pk4;etqwpro/config.pk4", rozdzielona średnikami, używać gwiazdki, aby oznaczyć wszystkie paki
  • net_serverDownload "2" // włączenie przekierowania do szybkiego pobierania. 0: wyłączone, 1: klient wychodzi i odpala stronę www z adresem si_serverURL, 2: klient ssa paki z serwera używając zmiennej net_serverDlBaseURL i podłącza się ponownie (gra sie sama zrestartuje), 3: aktywuje wbudowany moduł serwera www w serwer gry - zobacz zmienne net_serverDl* w celu konfiguracji
  • si_serverURL "<url>" // url o serwerze, np.: strona klanowa

Przykład

net_serverDlBaseURL "http://www.example.com/download/"
net_serverDlTable "*"
net_serverDownload "2"

A na serwerze WWW musi być katalog http://www.example.com/download/<mod>plik.pk4, np.: http://www.example.com/download/base/q3dm6.pk4

Zintegrowany serwer WWW

W ETQW mamy opcję przesyłania plików używając wbudowanego prostego serwera www w grę. Aktywuje się on jak jest net_serverDownload 3. Można w nim ustawić limity prędkości pobierania na gracza oraz na wszystkie połączenia.

  • net_httpServerBaseURL "<url>" //type: string (init)
  • net_httpServerGlobalBW <num> //limit globalny serwera http (kilobytes/second, 0=inf), type: int [0, 2000000]
  • net_httpServerPlayerBW <num> //limit na gracza na serwerze http (kilobytes/second, 0=inf), type: int [0, 2000000]
  • net_httpServerPort <num> //numer portu na którym ma nasłuchiwać wbudowany serwer www

PunkBuster

  • Korzystając z rcon'a i QWPA
Qwpa-pb.gif


  • Ustawiamy jak na obrazku powyżej
  • Klikamy Apply changes
  • Klikamy Save Config
  • Klikamy Restart PB

Inne

rcon pb_sv_cvar g_mineIconSize IN 0 10
rcon pb_sv_KickLen 0
rcon pb_sv_writecfg

Mody

  • PIGmod narzucający ograniczenia pod CAL, jest to taki sam ETQW jak normalnie ale z ograniczeniami na ilość pojazdów, klas itp.
  • ETQWPro - ma być jak ETPro pod Enemy Territory. Aktualnie jednak zmienia sporo parametrów wpływających na gameplay np recoil czy spread oraz lean.
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia