AMX Mod X

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(d-.-b)
m (Wycofano edycje użytkownika Specjalista0001 (dyskusja). Autor przywróconej wersji to Trawiator.)
 
Linia 31: Linia 31:
  
 
=Dodatki=
 
=Dodatki=
Różnego typu dodatki i pluginy do AMX Mod X można znaleźć na stronach:
+
* [[AMX Mod X headshot]] - aktywacja dźwięków typu headshot, multikill, killingspree, firstblood.
  
www.amxx.pl
 
www.amxmodx.com
 
forums.alliedmods.net
 
 
=Podstawy=
 
Flagi dostępu:
 
 
a - immunitet (gracz z tą flagą ma immunitet czyli nie może być kickowany, banowany, slapowany itp. Zaleca się nie dawanie tej flagi nikomu. Co najwyżej sobie (H@)).
 
b - rezerwacja slotu (gracz dostaje rezerwacje slotu)
 
c - amx_kick (admin z tą flagą może kopać ludzi z serwera).
 
d - amx_ban i amx_unban (admin z tą flagą może banować i odbanowywać graczy)
 
e - amx_slay i amx_slap (admin z tą flagą może slayować i slapować graczy)
 
f - amx_map (admin z tą flagą może zmieniać mapę)
 
g - amx_cvar (admin z tą flagą może zmieniać ustawienia serwera [nie wszystkie!])
 
h - amx_cfg (admin z tą flagą może uruchamiać configi serwera)
 
i - amx_chat (admin z tą flagą może używać kolorowych napisów)
 
j - amx_vote (admin z tą flagą może uruchamiać glosowania)
 
k - dostęp do sv_password (admin z tą flagą może ustawić hasło na serwerze)
 
l - dostęp do amx_rcon (admin z tą flagą może wykonywać polecenia na konsoli samego serwera poprzez amx_cvar)
 
m - własny poziom A
 
n - własny poziom B
 
o - własny poziom C
 
p - własny poziom D - (Flagi te są używane przez dodatkowe pluginy. Poziom A ma najniższy priorytet, poziom H najwyższy.)
 
q - własny poziom E
 
r - własny poziom F
 
s - własny poziom G
 
t - własny poziom H
 
u - menu access (admin z tą flagą może używać menu)
 
z - użytkownik (flaga do oznaczenia NIE admin, zwykłego użytkownika)
 
 
= Dodawanie Adminów =
 
 
*W celu utworzenia admina, wchodzimy do: cstrike/addons/amxmodx/configs (w przypadku innych modów, niż CS jest to nazwa_moda/addons/amxmodx/configs) i edytujemy plik users.ini
 
 
*Standardowo zawarte są w nim przykłady jak należy dodać admina.
 
*Poprawne konto wygląda tak:
 
 
"nick|ip|steamid" "hasło" "flagi_dostępu" "flagi_konta"
 
* Osobie której dajesz admina podaj aby wpisała w konsoli wpisała
 
 
setinfo "_pw" "haslo"
 
 
* Gdzie hasło oczywiście hasło admina.
 
=Pluginy a Moduły=
 
==Najnowsza wersja==
 
*Dosyć często zdarza się że po dodaniu jakiegoś nowego pluginu ten się nie ładuje mimo iż jest dobrze dodany. Wtedy najprawdopodobniej nie mamy włączonego modułu wymaganego przez plugin.
 
 
*Gdy mamy najnowszą wersje AMX Mod X (1.71) nie ma najmniejszego problemu z określeniem jakiego modułu brakuje, wystarczy wejść do katalogu z logami amxx'a (addons/amxmodx/logs) i otwieramy ostatni log.
 
 
*Powinniśmy znaleźć coś takiego:
 
L 02/31/2005 - 00:00:00: [AMXX] Plugin "jakis_plugin.amxx" failed to load: Module "cstrike" required for plugin. Check modules.ini.
 
 
*W tym momencie już wiadomo, że nie mamy uruchomionego  modułu ''cstrike''. Nie pozostaje już nic poza uruchomieniem go (patrz dalej).
 
 
==Starsze wersje==
 
*Wszystko ładnie, pięknie ale co jeśli mamy nieco starszą wersje AMXX'a? Niestety w starszych wersjach trzeba się troszkę wysilić aby znaleźć brakujący moduł - trzeba zajrzeć do źródła pluginu.
 
 
*Pluginy (źródła) zbudowane są przeważnie w następujący sposób:
 
/*
 
*  Tutaj jakiś komentarz odnośnie pluginu,
 
*  jego opis, wersja, lista dostępnych komend,
 
*  lista zmian, itp. itd.
 
*/
 
 
#include <amxmod>
 
#include <amxmisc>
 
 
właściwy kod pluginu
 
 
*Nas interesuje tylko to co znajduje się po ''#include''. Ta nazwa pomiędzy znakami mniejszości i większości jest nazwą modułu niezbędnego do działania pluginu. Dodatkowe linie podają nam też jakiego innego modułu możemy się spodziewać.
 
 
*Oto opis jaki ''include'' odpowiada za jaki moduł:
 
#include <amxmodx> <<----- Plugin korzysta z standardowej biblioteki czyli amxmodx. Nie trzeba żadnego dodatkowego modułu.
 
#include <amxmisc> <<----- j/w
 
#include <file> <<----- j/w
 
#include <string> <<----- j/w
 
#include <vault> <<----- j/w (?)
 
#include <regex> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''regex'''
 
#include <sockets> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''sockets'''
 
#include <engine> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''engine'''
 
#include <cstrike> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''cstrike'''
 
#include <dbi> <<----- Plugin wymaga do działania któregoś z modułów '''mysql''', pgsql, mssql lub sqlite w zależności od posiadanej wersji bazy SQL. Najcześciej jest to MySQL.
 
#include <fun> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''fun'''
 
#include <fakemeta> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''fakemeta'''
 
#include <geoip> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''geoip'''
 
#include <array> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''array'''
 
#include <csx> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''csx'''
 
 
=Dodawanie/Usuwanie Modułów=
 
 
*Skoro już wiemy jakie moduły są nam potrzebne do działania możemy przystąpić do pracy.
 
Otwieramy do edycji plik addons/amxmodx/configs/modules.ini, odszukujemy w nim sekcje z odpowiednim modułem (np. geoip)
 
; ---------------------------------------------
 
; GeoIP - determines the country of ip adresses
 
; ---------------------------------------------
 
;geoip_amxx_i386.so
 
;geoip_amxx.dll
 
;geoip_amxx_amd64.so
 
*Jak widać mamy przed nazwami plików z modułami średniki, oznacza to że AMXX traktuje te linie jako komentarze (czyli ignoruje je). Aby włączyć moduł trzeba usunąć średnik sprzed odpowiedniego pliku. Dla Windows będzie to plik z rozszerzeniem ''dll''
 
; ---------------------------------------------
 
; GeoIP - determines the country of ip adresses
 
; ---------------------------------------------
 
;geoip_amxx_i386.so
 
geoip_amxx.dll
 
;geoip_amxx_amd64.so
 
*Dla Linuxa pracującego na zwykłym procesorze 32bitowym będzie plik *i386.so
 
; ---------------------------------------------
 
; GeoIP - determines the country of ip adresses
 
; ---------------------------------------------
 
geoip_amxx_i386.so
 
;geoip_amxx.dll
 
;geoip_amxx_amd64.so
 
*Dla systemu Linux pracującego na 64bitowym procesorze AMD będzie to plik *amd64.so
 
; ---------------------------------------------
 
; GeoIP - determines the country of ip adresses
 
; ---------------------------------------------
 
;geoip_amxx_i386.so
 
;geoip_amxx.dll
 
geoip_amxx_amd64.so
 
 
*Teraz po zapisaniu pliku i zmianie mapy na serwerze moduł powinien się włączyć.
 
 
= Przydatne informacje =
 
 
Abyś nie musiał/a ciągle wchodzić w konsole '~' i wpisywać ''amxmodmenu'' proponujemy zbindować sobie klawisze:
 
 
bind "F12" "amxmodmenu"
 
 
* Gdzie F12 tam klawisz który będzie uruchamiać menu admina amxx'a
 
 
= F. A. Q.=
 
= F. A. Q.=
 
;Pojawia się coś takiego
 
;Pojawia się coś takiego

Aktualna wersja na dzień 13:55, 14 paź 2009

Amxxlarge.jpg
Alliedmodders.jpg

Ten artykuł jest niepełny i wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie - postaraj się go uzupełnić.. Pamiętaj, że nawet najmniejsza zmiana jest cenna i pomocna :)


Spis treści

Opis

AMX Mod X jest dodatkiem do serwera HLDS którego podstawową funkcja jest administracja serwerem. Jednakże można go dosłownie napchać masą dodatków zmieniając prawie wszystkie aspekty w grze - od rozszerzenia i uproszczenia komend w administracji, poprzez restrykcje broni, kończąc na totalnych konwersjach, gdzie ostateczny wygląd gry zupełnie nie przypomina oryginalnej rozgrywki.

Pierwotnie bazowany na źródłach od AMX Mod od wersji 0.9.6 , szybko został tak zmieniony, że się w niektórych kwestiach zasadniczo różni od oryginału. Posiada opcje kompilacji skryptów z AMX Mod - mniej więcej 90% plików .sma jest kompilowanych bez błędów.

Wymagania

  • MetaMod - w zależności od wersji AMXMod jest potrzebna odpowiednia minimalna wersja MetaMod'a.

Linki

Wersje

Z przyczyn sporych różnic w każdej wersji zdecydowałem się rozbić artykuły. Konkretne opisy instalacji i konfiguracji znajdują się właśnie w nich.

Wersje AMX Mod X oznaczone numerkami 1.50 i 1.55 posiadają błędy i nie powinno się ich używać. Nie będę tłumaczył dokładnie jakie to są błędy bo nie ma to sensu, po prostu należy się wystrzegać tych wersji – ominie was dzięki temu dużo stresu.

Dodatki

  • AMX Mod X headshot - aktywacja dźwięków typu headshot, multikill, killingspree, firstblood.

F. A. Q.

Pojawia się coś takiego
L 06/14/2008 - 22:32:04: [AMXX] Plugin "XXXXXX.amxx" failed to load: Module/Library "cstrike" required for plugin. Check modules.ini.
Nie został zainstalowany addon cstrike, aby go zainstalować przeczytaj jeszcze raz dokładnie instrukcję!
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia