Small
m (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Trawiator) |
(Wikizacja.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
=Opis= | =Opis= | ||
==SMA== | ==SMA== | ||
− | ''Small'' znany także teraz oficjalnie jako '''Pawn''' jest językiem programowania bazującym na języku C, służy do tworzenia skrytpów z rozszerzeniem .sma które | + | ''Small'' znany także teraz oficjalnie jako '''Pawn''' jest językiem programowania bazującym na języku C, służy do tworzenia skrytpów z rozszerzeniem .sma, które można edytować zwykłym edytorem tesktowym. |
Trzeba podkreślić, że Small jest używany w wielu aplikacjach, i specyficzne funkcje są dostępne właśnie dla danych programów. | Trzeba podkreślić, że Small jest używany w wielu aplikacjach, i specyficzne funkcje są dostępne właśnie dla danych programów. | ||
Linia 10: | Linia 10: | ||
Pliki .sma są kompilowane do postaci binarnej, uzyskując rozszerzenie '''.amx''' albo '''.amxx''' w zależności czym się to kompilowało. | Pliki .sma są kompilowane do postaci binarnej, uzyskując rozszerzenie '''.amx''' albo '''.amxx''' w zależności czym się to kompilowało. | ||
===.AMX=== | ===.AMX=== | ||
− | Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z | + | Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z użyciem [[AMX Mod]]'a albo [[AdminMod]]'a. |
+ | ===.AMXX=== | ||
+ | Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z użyciem [[AMX Mod X]]'a | ||
− | |||
− | |||
==Cechy plików== | ==Cechy plików== | ||
− | Kompilowane pod ta samą wersją pliki ''.amx'' (jak również | + | Kompilowane pod ta samą wersją pliki ''.amx'' (''jak również .amxx'') są transportowalne, to znaczy - można ich użyć pod tą sama wersją programu na jakiej były kompilowane. |
− | + | ||
− | + | ||
+ | A jaśniej - jeśli kompilowałeś plik '''.sma''' pod [[Windows]] pod [[AMX Mod]] 2005 RC1, to wynikowy plik '''.amx''' powinen działać także tak samo na [[Linux|Linuksowej]] wersji [[AMX Mod X]] 2005 RC1. | ||
− | Dzięki temu możesz kompilować pliki na [[Windows]] a potem wrzucać uzyskane pliki ''.amx'' albo ''.amxx'' na serwer [[Linux]] | + | Dzięki temu możesz kompilować pliki na [[Windows]], a potem wrzucać uzyskane pliki ''.amx'' albo ''.amxx'' na serwer [[Linux|Linuksowy]]. |
Aby kompilować pliki ''.sma'' '''nie musisz''' posaidać całego serwera gry - starczy, że posaidasz odpowiedni katalog z dodatku: | Aby kompilować pliki ''.sma'' '''nie musisz''' posaidać całego serwera gry - starczy, że posaidasz odpowiedni katalog z dodatku: | ||
Linia 26: | Linia 25: | ||
* dla AMX Mod X będzie to podkatalog '''scripting''' | * dla AMX Mod X będzie to podkatalog '''scripting''' | ||
− | == | + | ==Uwaga== |
− | Powinno się jednak wystrzegać uruchamiania np .amx kompilowanego pod [[AMX Mod]] 0.9.3 a uruchamianego pod [[AMX Mod]] 2005 RC1 (jeśli | + | Powinno się jednak wystrzegać uruchamiania np .amx kompilowanego pod [[AMX Mod]] 0.9.3, a uruchamianego pod [[AMX Mod]] 2005 RC1 (''jeśli w ogóle się uda uruchomić''). |
− | Należy się absolutnie wystrzegać uruchamiania plików .amx z [[AMX Mod]] i uruchamianych pod [[AMX Mod X]] i na odwrót. Szczególnie we wczesnych dniach istnienia AMX Mod X używał rozszerzenia .amx i bardzo łato | + | Należy się absolutnie wystrzegać uruchamiania plików .amx z [[AMX Mod]] i uruchamianych pod [[AMX Mod X]] i na odwrót. Szczególnie we wczesnych dniach istnienia AMX Mod X używał rozszerzenia .amx i bardzo łato można było się pomylić. |
Zawsze staraj się zdobyc plik .sma i skompilować ręcznie na własnej platformie. Nie jest to wcale trudne, a uchroni cię przed przykrymi niespodziankami. | Zawsze staraj się zdobyc plik .sma i skompilować ręcznie na własnej platformie. Nie jest to wcale trudne, a uchroni cię przed przykrymi niespodziankami. | ||
− | [[ | + | [[Kategoria:AMX Mod]] |
− | [[ | + | [[Kategoria:AMX Mod X]] |
Wersja z 00:50, 20 sie 2006
Spis treści |
Opis
SMA
Small znany także teraz oficjalnie jako Pawn jest językiem programowania bazującym na języku C, służy do tworzenia skrytpów z rozszerzeniem .sma, które można edytować zwykłym edytorem tesktowym.
Trzeba podkreślić, że Small jest używany w wielu aplikacjach, i specyficzne funkcje są dostępne właśnie dla danych programów.
My się tu zajmiemy przede wszystkim skryptami AMX Mod'a i AMX Mod X'a.
AMX
Pliki .sma są kompilowane do postaci binarnej, uzyskując rozszerzenie .amx albo .amxx w zależności czym się to kompilowało.
.AMX
Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z użyciem AMX Mod'a albo AdminMod'a.
.AMXX
Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z użyciem AMX Mod X'a
Cechy plików
Kompilowane pod ta samą wersją pliki .amx (jak również .amxx) są transportowalne, to znaczy - można ich użyć pod tą sama wersją programu na jakiej były kompilowane.
A jaśniej - jeśli kompilowałeś plik .sma pod Windows pod AMX Mod 2005 RC1, to wynikowy plik .amx powinen działać także tak samo na Linuksowej wersji AMX Mod X 2005 RC1.
Dzięki temu możesz kompilować pliki na Windows, a potem wrzucać uzyskane pliki .amx albo .amxx na serwer Linuksowy.
Aby kompilować pliki .sma nie musisz posaidać całego serwera gry - starczy, że posaidasz odpowiedni katalog z dodatku:
- dla AMX Mod będzie to podkatalog examples
- dla AMX Mod X będzie to podkatalog scripting
Uwaga
Powinno się jednak wystrzegać uruchamiania np .amx kompilowanego pod AMX Mod 0.9.3, a uruchamianego pod AMX Mod 2005 RC1 (jeśli w ogóle się uda uruchomić).
Należy się absolutnie wystrzegać uruchamiania plików .amx z AMX Mod i uruchamianych pod AMX Mod X i na odwrót. Szczególnie we wczesnych dniach istnienia AMX Mod X używał rozszerzenia .amx i bardzo łato można było się pomylić.
Zawsze staraj się zdobyc plik .sma i skompilować ręcznie na własnej platformie. Nie jest to wcale trudne, a uchroni cię przed przykrymi niespodziankami.