Small
(Wikizacja.) |
(→Cechy plików) |
||
Linia 20: | Linia 20: | ||
Dzięki temu możesz kompilować pliki na [[Windows]], a potem wrzucać uzyskane pliki ''.amx'' albo ''.amxx'' na serwer [[Linux|Linuksowy]]. | Dzięki temu możesz kompilować pliki na [[Windows]], a potem wrzucać uzyskane pliki ''.amx'' albo ''.amxx'' na serwer [[Linux|Linuksowy]]. | ||
− | + | Oczywiście można też robić w drugą stronę - kompilować na [[Linux]]ie i wrzucać na serwer [[Windows]]owy. | |
Aby kompilować pliki ''.sma'' '''nie musisz''' posaidać całego serwera gry - starczy, że posaidasz odpowiedni katalog z dodatku: | Aby kompilować pliki ''.sma'' '''nie musisz''' posaidać całego serwera gry - starczy, że posaidasz odpowiedni katalog z dodatku: | ||
* dla AMX Mod będzie to podkatalog '''examples''' | * dla AMX Mod będzie to podkatalog '''examples''' |
Wersja z 01:21, 20 sie 2006
Spis treści |
Opis
SMA
Small znany także teraz oficjalnie jako Pawn jest językiem programowania bazującym na języku C, służy do tworzenia skrytpów z rozszerzeniem .sma, które można edytować zwykłym edytorem tesktowym.
Trzeba podkreślić, że Small jest używany w wielu aplikacjach, i specyficzne funkcje są dostępne właśnie dla danych programów.
My się tu zajmiemy przede wszystkim skryptami AMX Mod'a i AMX Mod X'a.
AMX
Pliki .sma są kompilowane do postaci binarnej, uzyskując rozszerzenie .amx albo .amxx w zależności czym się to kompilowało.
.AMX
Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z użyciem AMX Mod'a albo AdminMod'a.
.AMXX
Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z użyciem AMX Mod X'a
Cechy plików
Kompilowane pod ta samą wersją pliki .amx (jak również .amxx) są transportowalne, to znaczy - można ich użyć pod tą sama wersją programu na jakiej były kompilowane.
A jaśniej - jeśli kompilowałeś plik .sma pod Windows pod AMX Mod 2005 RC1, to wynikowy plik .amx powinen działać także tak samo na Linuksowej wersji AMX Mod X 2005 RC1.
Dzięki temu możesz kompilować pliki na Windows, a potem wrzucać uzyskane pliki .amx albo .amxx na serwer Linuksowy. Oczywiście można też robić w drugą stronę - kompilować na Linuxie i wrzucać na serwer Windowsowy. Aby kompilować pliki .sma nie musisz posaidać całego serwera gry - starczy, że posaidasz odpowiedni katalog z dodatku:
- dla AMX Mod będzie to podkatalog examples
- dla AMX Mod X będzie to podkatalog scripting
Uwaga
Powinno się jednak wystrzegać uruchamiania np .amx kompilowanego pod AMX Mod 0.9.3, a uruchamianego pod AMX Mod 2005 RC1 (jeśli w ogóle się uda uruchomić).
Należy się absolutnie wystrzegać uruchamiania plików .amx z AMX Mod i uruchamianych pod AMX Mod X i na odwrót. Szczególnie we wczesnych dniach istnienia AMX Mod X używał rozszerzenia .amx i bardzo łato można było się pomylić.
Zawsze staraj się zdobyc plik .sma i skompilować ręcznie na własnej platformie. Nie jest to wcale trudne, a uchroni cię przed przykrymi niespodziankami.