Small

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Uwaga)
(AMX)
Linia 11: Linia 11:
 
===.AMX===
 
===.AMX===
 
Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z użyciem [[AMX Mod]]'a albo [[AdminMod]]'a.
 
Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z użyciem [[AMX Mod]]'a albo [[AdminMod]]'a.
 +
 +
Powinny wylądować w katalogu addons/amxmod/plugins/ albo amx/plugins/ (zależy od wersji).
 
===.AMXX===
 
===.AMXX===
 
Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z użyciem [[AMX Mod X]]'a
 
Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z użyciem [[AMX Mod X]]'a
 +
 +
Powinny wylądować w katalogu amxmodx/plugins/.
 +
 +
== Notka ==
 +
Oczywiście jak ktoś ma własną instalkę to wie do jakiego katalogu co ma wylądować ;D
  
 
==Cechy plików==
 
==Cechy plików==

Wersja z 18:27, 16 kwi 2007

Spis treści

Opis

SMA

Small znany także teraz oficjalnie jako Pawn jest językiem programowania bazującym na języku C, służy do tworzenia skrytpów z rozszerzeniem .sma, które można edytować zwykłym edytorem tesktowym.

Trzeba podkreślić, że Small jest używany w wielu aplikacjach, i specyficzne funkcje są dostępne właśnie dla danych programów.

My się tu zajmiemy przede wszystkim skryptami AMX Mod'a i AMX Mod X'a.

AMX

Pliki .sma są kompilowane do postaci binarnej, uzyskując rozszerzenie .amx albo .amxx w zależności czym się to kompilowało.

.AMX

Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z użyciem AMX Mod'a albo AdminMod'a.

Powinny wylądować w katalogu addons/amxmod/plugins/ albo amx/plugins/ (zależy od wersji).

.AMXX

Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z użyciem AMX Mod X'a

Powinny wylądować w katalogu amxmodx/plugins/.

Notka

Oczywiście jak ktoś ma własną instalkę to wie do jakiego katalogu co ma wylądować ;D

Cechy plików

  • Kompilowane pod ta samą wersją pliki .amx (jak również .amxx) są transportowalne, to znaczy - można ich użyć pod tą sama wersją programu na jakiej były kompilowane.

A jaśniej - jeśli kompilowałeś plik .sma pod Windows pod AMX Mod 2005 RC1, to wynikowy plik .amx powinen działać także tak samo na Linuksowej wersji AMX Mod X 2005 RC1.

Dzięki temu możesz kompilować pliki na Windows, a potem wrzucać uzyskane pliki .amx albo .amxx na serwer Linuksowy. Oczywiście można też robić w drugą stronę - kompilować na Linuxie i wrzucać na serwer Windowsowy.

  • Aby kompilować pliki .sma nie musisz posaidać całego serwera gry - starczy, że posaidasz odpowiedni katalog z dodatku :
  • dla AMX Mod będzie to podkatalog examples
  • dla AMX Mod X będzie to podkatalog scripting

Nalezy jednak posiadać wszelkie podkatalogi z takiego katalogu - szczególnie include

Uwaga

  • Zawsze staraj się zdobyc plik .sma i skompilować ręcznie na własnej platformie. Nie jest to wcale trudne, a uchroni cię przed przykrymi niespodziankami.
  • Powineneś się wystrzegać uzywania plików .amx i .amxx przez kogoś kompilowanych z powodu różnic między wersjami dodatków. Na przyład ten sam .sma skompiloany pod AMX Mod X 1.60 a nastepnie uruchomiony na AMX Mod X 1.75a może działać niepoprawnie - oznacza to że albo będzie działał jakby nic się snie stało az któregos dnai obudzicie się z wykasowanym katalogiem systemowycm. Co więcej nie zawsze to co jest w .amx czy .amxx jest rzeczywiście tym co być powinno, może się nazywac niewinnie a w środku jednak miec jakieś weredne ustawienia (np daje admina osobie która rekompilowała .amxx).
  • Powinno się wystrzegać uruchamiania np .amx kompilowanego pod AMX Mod 0.9.3, a uruchamianego pod AMX Mod 2005 RC1 (jeśli w ogóle się uda uruchomić).
  • Należy się absolutnie wystrzegać uruchamiania plików .amx z AMX Mod i uruchamianych pod AMX Mod X i na odwrót. Szczególnie we wczesnych dniach istnienia AMX Mod X używał rozszerzenia .amx i bardzo łato można było się pomylić.
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia