Mapcycle
(standardowo poprawiam literówki) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
=Opis= | =Opis= | ||
− | Mapcycle czyli cykl map to lista map jaka będzie kolejno ładował serwer. Plik ten jest zwykłym plikiem tekstowym i zawiera nazwy map jakie sa na serwerze - jak jakiejś nie ma to będzie problem. Ta funkcja | + | Mapcycle czyli cykl map to lista map jaka będzie kolejno ładował serwer. Plik ten jest zwykłym plikiem tekstowym i zawiera nazwy map jakie sa na serwerze - jak jakiejś nie ma to będzie problem. Ta funkcja istnieje właściwie na wszystkich serwerach gier FPS w prostej abo bardziej złożonej postaci (zależy od gry) |
− | Plik przechowujący listę | + | Plik przechowujący listę definiuje się najczęściej w jakimś pliku konfiguracyjnym, na przykład [[server.cfg]], poprzez dodoanie zmiennej |
mapcyclefile plik.txt | mapcyclefile plik.txt | ||
na przykład | na przykład | ||
Linia 40: | Linia 40: | ||
=Kiedy= | =Kiedy= | ||
− | Zmiany mapy | + | Zmiany mapy następują z kilku przyczyn: |
*ręczna zmiana - np zdalna albo głosowanie | *ręczna zmiana - np zdalna albo głosowanie | ||
*osiągnięcie limitu czasu mapy ( timel imit ) | *osiągnięcie limitu czasu mapy ( timel imit ) | ||
Linia 50: | Linia 50: | ||
=Modyfikatory= | =Modyfikatory= | ||
− | + | Istnieją takie dodatki jak nextmap pod [[AMX Mod X]], które potrafią przetworzyć plik zawarty w zmiennej mapcyclefile i wyświetlić jaka będzie następna mapa. | |
− | Dość często pluginy typu mapchooser potrafią | + | Dość często pluginy typu mapchooser potrafią inicjować głosowania na mapy pod koniec czasu mapy i często nie pokrywają się z mapcyklem jeśli gracze wybiorą następną mapę. |
[[Kategoria:HLDS]] | [[Kategoria:HLDS]] | ||
[[Kategoria:SRCDS]] | [[Kategoria:SRCDS]] |
Wersja z 17:50, 17 wrz 2006
Spis treści |
Opis
Mapcycle czyli cykl map to lista map jaka będzie kolejno ładował serwer. Plik ten jest zwykłym plikiem tekstowym i zawiera nazwy map jakie sa na serwerze - jak jakiejś nie ma to będzie problem. Ta funkcja istnieje właściwie na wszystkich serwerach gier FPS w prostej abo bardziej złożonej postaci (zależy od gry)
Plik przechowujący listę definiuje się najczęściej w jakimś pliku konfiguracyjnym, na przykład server.cfg, poprzez dodoanie zmiennej
mapcyclefile plik.txt
na przykład
mapcyclefile mapcykl_styczen.txt
mapcyclefile mapcycle.txt
Przykład
as_oilrig cs_747 cs_assault cs_backalley cs_estate cs_havana cs_italy cs_militia cs_office cs_siege de_airstrip de_aztec de_cbble de_chateau de_dust de_dust2 de_inferno de_nuke de_piranesi de_prodigy de_storm de_survivor de_torn de_train de_vertigo
Kiedy
Zmiany mapy następują z kilku przyczyn:
- ręczna zmiana - np zdalna albo głosowanie
- osiągnięcie limitu czasu mapy ( timel imit )
- osiągnięcie limitu punktów gracza ( fragl imit )
- osiągnięcie limitu rund (round limit / max rounds)
- osiągnięcie limitu wygranych rund ( win limit )
- zaplanowane zadanie (task)
- pad serwera :)
Modyfikatory
Istnieją takie dodatki jak nextmap pod AMX Mod X, które potrafią przetworzyć plik zawarty w zmiennej mapcyclefile i wyświetlić jaka będzie następna mapa. Dość często pluginy typu mapchooser potrafią inicjować głosowania na mapy pod koniec czasu mapy i często nie pokrywają się z mapcyklem jeśli gracze wybiorą następną mapę.