SRCDS - skrypcior
(Różnice między wersjami)
(+kategoria skrypty) |
|||
Linia 21: | Linia 21: | ||
S_TIC="66" # tickrate, jak plynnie sie bedzie gralo, nie dawac wiecej niz 100 | S_TIC="66" # tickrate, jak plynnie sie bedzie gralo, nie dawac wiecej niz 100 | ||
S_PORT="27014" # port do steam | S_PORT="27014" # port do steam | ||
+ | S_PLIK="_crash.log" # nazwa pliku do ktorego bedzie zapisywane kiedy serwer sie zrestartowal | ||
################## | ################## | ||
Linia 27: | Linia 28: | ||
cd $S_WORKDIR | cd $S_WORKDIR | ||
$S_BIN -game $S_GAME +port $S_PORT +maxplayers $S_MAXPL +rcon_password $S_RCON +map $S_MAP +exec $S_CFG +mapchangecfgfile $S_CFG -tickrate $S_TIC -debug -sport $S_PORT -pidfile $S_PID | $S_BIN -game $S_GAME +port $S_PORT +maxplayers $S_MAXPL +rcon_password $S_RCON +map $S_MAP +exec $S_CFG +mapchangecfgfile $S_CFG -tickrate $S_TIC -debug -sport $S_PORT -pidfile $S_PID | ||
+ | |||
+ | echo "Serwer zrestartowal sie: `date`" >> $S_PLIK | ||
done | done | ||
</bash> | </bash> | ||
Linia 60: | Linia 63: | ||
00 23 * * * /home/hl/hlds_css/killer srcds.pid | 00 23 * * * /home/hl/hlds_css/killer srcds.pid | ||
− | Potem wciskamy klawisz ESC i | + | Potem wciskamy klawisz ESC i wpisujemy (''pojawi się na dole ekranu') |
:w | :w | ||
− | Wciskamy Enter ('' | + | Wciskamy Enter (''powinien na dole się pojawić tekst o zapisaniu pliku''), wpisujemy znowu: |
:q | :q | ||
Wersja z 18:31, 3 sty 2007
UWAGA ten artykuł jest wyłącznie pod Linuksa |
Spis treści |
Uwaga
Powinno (chyba) działać - nie testowałem :D Podane ścieżki do katalogów są przykładowe.
Startowy serwera
Wrzućmy go do /home/hl/hlds_css/_serv1 i dajmy mu prawa wykonywalne (chmod +x)
#!/bin/bash ############### S_WORKDIR="/home/hlds/srcds"; # definuje katalog gdzie jest serwer S_BIN="./srcds_run"; # definiuje pik do wykonania S_GAME="dod"; # defiuje mod gry S_PORT="27015"; # port na jakim ma stac serwer gry S_MAXPL="18"; # maksymalna ilosc graczy S_RCON="******"; # haslo rcon S_MAP="dod_anzio"; # startowa mapa S_CFG="server.cfg" # startowy konfig serwera oraz wykonywany konfig co zmiane mapy S_PID="srcds.pid" # plik gdzie przechowywany jest process id serwera, wymagany do mordowania serwera S_TIC="66" # tickrate, jak plynnie sie bedzie gralo, nie dawac wiecej niz 100 S_PORT="27014" # port do steam S_PLIK="_crash.log" # nazwa pliku do ktorego bedzie zapisywane kiedy serwer sie zrestartowal ################## while true; do cd $S_WORKDIR $S_BIN -game $S_GAME +port $S_PORT +maxplayers $S_MAXPL +rcon_password $S_RCON +map $S_MAP +exec $S_CFG +mapchangecfgfile $S_CFG -tickrate $S_TIC -debug -sport $S_PORT -pidfile $S_PID echo "Serwer zrestartowal sie: `date`" >> $S_PLIK done
Morderca serwera
Zapisujemy jako /home/hl/hlds_css/killer i dajemy prawa do wykonywania (chmod +x)
#!/bin/bash ################# MOD_NAME="/home/users/serwery/srcds/dod"; #Wpisz tutaj sciezke bezwzgledna do moda jaki odpalasz (cstrike ,dod czy inny). ################ echo "Zamykam SRCDS..." cd $MOD_NAME kill -9 `cat srcds.pid` >/dev/null 2>&1 if [ "$?" == "0" ]; then #rm -rf srcds.pid echo "SRCDS wylaczony pomyslnie" else echo "Nie ma odpalonego SRCDS!" fi
Crontab
Co 12 godzin będzie mordował serwer, o żądanej godzinie
Wpisujemy w konsoli:
crontab -e
Wciskamy klawisz Insert i strzałeczkami dochodzmiy do pierwszej linii. Wpisujemy w niej taki oto tekst:
00 11 * * * /home/hl/hlds_css/killer srcds.pid 00 23 * * * /home/hl/hlds_css/killer srcds.pid
Potem wciskamy klawisz ESC i wpisujemy (pojawi się na dole ekranu')
:w
Wciskamy Enter (powinien na dole się pojawić tekst o zapisaniu pliku), wpisujemy znowu:
:q