Small

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(AMX)
(standardowo poprawiam literówki)
 
Linia 1: Linia 1:
 
=Opis=  
 
=Opis=  
 
==SMA==
 
==SMA==
''Small'' znany także teraz oficjalnie jako '''Pawn''' jest językiem programowania bazującym na języku C, służy do tworzenia skrytpów z rozszerzeniem .sma, które można edytować zwykłym edytorem tesktowym.
+
''Small'' znany także teraz oficjalnie jako '''Pawn''' jest językiem programowania bazującym na języku C, służy do tworzenia skryptów z rozszerzeniem .sma, które można edytować zwykłym edytorem tekstowym.
  
 
Trzeba podkreślić, że Small jest używany w wielu aplikacjach, i specyficzne funkcje są dostępne właśnie dla danych programów.  
 
Trzeba podkreślić, że Small jest używany w wielu aplikacjach, i specyficzne funkcje są dostępne właśnie dla danych programów.  
Linia 24: Linia 24:
 
*Kompilowane pod ta samą wersją pliki ''.amx'' (''jak również .amxx'') są transportowalne, to znaczy - można ich użyć pod tą sama wersją programu na jakiej były kompilowane.
 
*Kompilowane pod ta samą wersją pliki ''.amx'' (''jak również .amxx'') są transportowalne, to znaczy - można ich użyć pod tą sama wersją programu na jakiej były kompilowane.
  
A jaśniej - jeśli kompilowałeś plik '''.sma''' pod [[Windows]] pod [[AMX Mod]] 2005 RC1, to wynikowy plik '''.amx''' powinen działać także tak samo na [[Linux|Linuksowej]] wersji [[AMX Mod X]] 2005 RC1.
+
A jaśniej - jeśli kompilowałeś plik '''.sma''' pod [[Windows]] pod [[AMX Mod]] 2005 RC1, to wynikowy plik '''.amx''' powinien działać także tak samo na [[Linux|Linuksowej]] wersji [[AMX Mod X]] 2005 RC1.
  
 
Dzięki temu możesz kompilować pliki na [[Windows]], a potem wrzucać uzyskane pliki ''.amx'' albo ''.amxx'' na serwer [[Linux|Linuksowy]].
 
Dzięki temu możesz kompilować pliki na [[Windows]], a potem wrzucać uzyskane pliki ''.amx'' albo ''.amxx'' na serwer [[Linux|Linuksowy]].
 
Oczywiście można też robić w drugą stronę - kompilować na [[Linux]]ie i wrzucać na serwer [[Windows]]owy.
 
Oczywiście można też robić w drugą stronę - kompilować na [[Linux]]ie i wrzucać na serwer [[Windows]]owy.
  
*Aby kompilować pliki ''.sma'' '''nie musisz''' posaidać całego serwera gry - starczy, że posaidasz odpowiedni katalog z dodatku :
+
*Aby kompilować pliki ''.sma'' '''nie musisz''' posiadać całego serwera gry - starczy, że posiadasz odpowiedni katalog z dodatku :
 
* dla AMX Mod będzie to podkatalog '''examples'''
 
* dla AMX Mod będzie to podkatalog '''examples'''
 
* dla AMX Mod X będzie to podkatalog '''scripting'''
 
* dla AMX Mod X będzie to podkatalog '''scripting'''
  
Nalezy jednak posiadać wszelkie podkatalogi z takiego katalogu - szczególnie ''include''
+
Należy jednak posiadać wszelkie podkatalogi z takiego katalogu - szczególnie ''include''
  
 
==Uwaga==
 
==Uwaga==
*Zawsze staraj się zdobyc plik .sma i skompilować ręcznie na własnej platformie. Nie jest to wcale trudne, a uchroni cię przed przykrymi niespodziankami.
+
*Zawsze staraj się zdobyć plik .sma i skompilować ręcznie na własnej platformie. Nie jest to wcale trudne, a uchroni cię przed przykrymi niespodziankami.
*Powineneś się wystrzegać uzywania plików .amx i .amxx przez kogoś kompilowanych z powodu różnic między wersjami dodatków. Na przyład ten sam .sma skompiloany pod [[AMX Mod X]] 1.60 a nastepnie uruchomiony na [[AMX Mod X]] 1.75a może działać niepoprawnie - oznacza to że albo będzie działał jakby nic się snie stało az któregos dnai obudzicie się z wykasowanym katalogiem systemowycm. Co więcej nie zawsze to co jest w .amx czy .amxx jest rzeczywiście tym co być powinno, może się nazywac niewinnie a w środku jednak miec jakieś weredne ustawienia (np daje admina osobie która rekompilowała .amxx).  
+
*Powinieneś się wystrzegać używania plików .amx i .amxx przez kogoś kompilowanych z powodu różnic między wersjami dodatków. Na przykład ten sam .sma skompilowany pod [[AMX Mod X]] 1.60 a następnie uruchomiony na [[AMX Mod X]] 1.75a może działać niepoprawnie - oznacza to że albo będzie działał jakby nic się nie stało aż któregoś dnia obudzicie się z wykasowanym katalogiem systemowym. Co więcej nie zawsze to co jest w .amx czy .amxx jest rzeczywiście tym co być powinno, może się nazywać niewinnie a w środku jednak mieć jakieś wredne ustawienia (np daje admina osobie która rekompilowała .amxx).  
  
 
*Powinno się wystrzegać uruchamiania np .amx kompilowanego pod [[AMX Mod]] 0.9.3, a uruchamianego pod [[AMX Mod]] 2005 RC1 (''jeśli w ogóle się uda uruchomić'').
 
*Powinno się wystrzegać uruchamiania np .amx kompilowanego pod [[AMX Mod]] 0.9.3, a uruchamianego pod [[AMX Mod]] 2005 RC1 (''jeśli w ogóle się uda uruchomić'').

Aktualna wersja na dzień 23:46, 16 kwi 2007

Spis treści

Opis

SMA

Small znany także teraz oficjalnie jako Pawn jest językiem programowania bazującym na języku C, służy do tworzenia skryptów z rozszerzeniem .sma, które można edytować zwykłym edytorem tekstowym.

Trzeba podkreślić, że Small jest używany w wielu aplikacjach, i specyficzne funkcje są dostępne właśnie dla danych programów.

My się tu zajmiemy przede wszystkim skryptami AMX Mod'a i AMX Mod X'a.

AMX

Pliki .sma są kompilowane do postaci binarnej, uzyskując rozszerzenie .amx albo .amxx w zależności czym się to kompilowało.

.AMX

Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z użyciem AMX Mod'a albo AdminMod'a.

Powinny wylądować w katalogu addons/amxmod/plugins/ albo amx/plugins/ (zależy od wersji).

.AMXX

Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z użyciem AMX Mod X'a

Powinny wylądować w katalogu amxmodx/plugins/.

Notka

Oczywiście jak ktoś ma własną instalkę to wie do jakiego katalogu co ma wylądować ;D

Cechy plików

  • Kompilowane pod ta samą wersją pliki .amx (jak również .amxx) są transportowalne, to znaczy - można ich użyć pod tą sama wersją programu na jakiej były kompilowane.

A jaśniej - jeśli kompilowałeś plik .sma pod Windows pod AMX Mod 2005 RC1, to wynikowy plik .amx powinien działać także tak samo na Linuksowej wersji AMX Mod X 2005 RC1.

Dzięki temu możesz kompilować pliki na Windows, a potem wrzucać uzyskane pliki .amx albo .amxx na serwer Linuksowy. Oczywiście można też robić w drugą stronę - kompilować na Linuxie i wrzucać na serwer Windowsowy.

  • Aby kompilować pliki .sma nie musisz posiadać całego serwera gry - starczy, że posiadasz odpowiedni katalog z dodatku :
  • dla AMX Mod będzie to podkatalog examples
  • dla AMX Mod X będzie to podkatalog scripting

Należy jednak posiadać wszelkie podkatalogi z takiego katalogu - szczególnie include

Uwaga

  • Zawsze staraj się zdobyć plik .sma i skompilować ręcznie na własnej platformie. Nie jest to wcale trudne, a uchroni cię przed przykrymi niespodziankami.
  • Powinieneś się wystrzegać używania plików .amx i .amxx przez kogoś kompilowanych z powodu różnic między wersjami dodatków. Na przykład ten sam .sma skompilowany pod AMX Mod X 1.60 a następnie uruchomiony na AMX Mod X 1.75a może działać niepoprawnie - oznacza to że albo będzie działał jakby nic się nie stało aż któregoś dnia obudzicie się z wykasowanym katalogiem systemowym. Co więcej nie zawsze to co jest w .amx czy .amxx jest rzeczywiście tym co być powinno, może się nazywać niewinnie a w środku jednak mieć jakieś wredne ustawienia (np daje admina osobie która rekompilowała .amxx).
  • Powinno się wystrzegać uruchamiania np .amx kompilowanego pod AMX Mod 0.9.3, a uruchamianego pod AMX Mod 2005 RC1 (jeśli w ogóle się uda uruchomić).
  • Należy się absolutnie wystrzegać uruchamiania plików .amx z AMX Mod i uruchamianych pod AMX Mod X i na odwrót. Szczególnie we wczesnych dniach istnienia AMX Mod X używał rozszerzenia .amx i bardzo łato można było się pomylić.
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia