Enemy Territory: QUAKE Wars
(→Linki) |
(→Pliki) |
||
Linia 28: | Linia 28: | ||
===Pliki=== | ===Pliki=== | ||
− | *pobieramy plik '''ETQW-server-1. | + | *pobieramy plik '''ETQW-server-1.4-full.x86.run''' z [http://zerowing.idsoftware.com:6969/stats.html?info_hash=0cd9f3205f42036c39a455b032d430a81f0b9c2b torrenta] albo z listy mirrorów - jakieś 426MB. |
− | + | ||
===Instalka=== | ===Instalka=== | ||
*wpisujemy komendy w konsoli | *wpisujemy komendy w konsoli |
Wersja z 14:40, 19 sty 2008
Spis treści |
Opis
Enemy Territory: QUAKE Wars to strategiczny shooter oparty o misje, bazujący na klasach FPS wklejony w świat QuakeWars. W bitwie o Ziemię musisz wybrać stronę, której chcesz pomóc w walce. Dwie grywalne armie w Enemy Territory: QUAKE Wars różnią się między sobą tworząc absolutnie unikalny gameplay. Twoje doświadczenia zależą od strony, którą wybierzesz.
- Strogg: Siły inwazyjne z jednym, jasno określonym celem - zniszczenie ludzkości poprzez stroggifikację oraz zaawansowane technologie i bronie, aby to osiągnąć.
- Global Defense Force (GDF): Jedyna linia obrony Ziemi, chroniąca swój "dom" i środowisko swoim arsenałem militarnym.
W przypadku każdej strony musisz wybrać, jaką rolę chcesz odgrywać na polu bitwy. Każda misja i cel wymagają innych zdolności, a nawet najlepsi gracze pomagają swoim zespołom osiągnąć końcowe zwycięstwo.
Gra różni się znacznie od wszelkiego rodzaju gier typu ET, CS, Quake (chodzi o multiplayer) i tym podobnych. Więcej na http://quakewars.pl
Linki
- Oficjalna strona
- QuakeWars.pl - polska strona poświęcona grze
- SplashDamage Wiki - dla osób chcących zmrobić modyfikacje dla gry - mapy, pojazdy, mody itd.
Komendy
Nagrywanie video
- renderNetDemo
- warto wtedy ustawic r_mode 3, com_aviDemoWidth, com_aviDemoHeight
Instalacja
Linux
Wymagania
- 800 MB na dysku albo więcej
- parametry w kernelu preempt oraz taktowanie na 1000Hz albo wiecej.
- 300 MB RAM
- dostęp do ssh
- pakiet curl
Pliki
- pobieramy plik ETQW-server-1.4-full.x86.run z torrenta albo z listy mirrorów - jakieś 426MB.
Instalka
- wpisujemy komendy w konsoli
chmod 777 ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run ./ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run
a potem klawiszami strzałek przesuwamy zaznaczenie tak jak na obrazkach ;)
- Przechodzimy do naszego kochanego katalogu gdzie zainstalowaliśmy serwer gry. Mamy w nim taką strukturę katalogów
. |-- EULA.txt |-- README.txt |-- base | |-- bots | | `-- botnames.dat | |-- game000.pk4 | |-- game002.pk4 | |-- match.cfg | |-- pak000.pk4 | |-- pak001.pk4 | |-- pak002.pk4 | |-- pak003.pk4 | |-- pak004.pk4 | |-- pak005.pk4 | |-- public.cfg | |-- server.cfg | |-- usergroups.dat | `-- usergroups.example |-- copyrights.txt |-- etqw-dedicated |-- etqw_icon.png |-- etqwded.x86 |-- libgcc_s.so.1 |-- libjpeg.so.62 |-- libstdc++.so.6 |-- openurl.sh `-- pb |-- PBEULA.txt |-- htm | |-- la001313.htm | |-- lc001714.htm | |-- ma001313.htm | |-- mc001714.htm | |-- wa001313.htm | `-- wc001714.htm |-- pbag.so |-- pbags.so |-- pbcl.so |-- pbcls.so `-- pbsv.so 4 directories, 36 files
Konfiguracja
- W poprzednim punkcie widać ze struktury katalogów co będziemy konfigurować, poniżej szybki wstępniak, a niżej dokładniejsze informacje.
- base/server.cfg - taka sama funkcja jak server.cfg ale z komendami pod ETQW, definujemy w nim parametry serwera. Przykładowy config z serwera INEA - ETQW server.cfg.
- base/match.cfg - konfiguracja zmiennych na mecz - przykładowy config z serwera INEA - ETQW match.cfg
- base/public.cfg - konfiguracja zmiennych na serwer publiczny po meczu - przykładowy config z serwera INEA - ETQW public.cfg
- base/usergroups.dat - kontrola praw grup użytkowników - ETQW usergroups.dat
- Do tego trzeba będzie stworzyć plik base/guidstates.dat - definiuje się w nim bany oraz adminy. ETQW guidstates.dat
server.cfg
O ile w ETQW server.cfg jest opis zmiennych z komentarzem po angielsku (więc słownik w łapę i sobie tłumaczyć), to może kilka uwag.
- si_name jak widać może posiaidac kolorowe napisy jak z wcześniejszych serii Quake czy Doom - definicja kolorów tutaj.
- net_serverPunkbusterEnabled powinen posiadać wartość 1 jeśli zainstalowaliście PunkBustera i chcecie go używać na serwerze. Gracze też będą musieli go posiadać.
- net_LANServer ustawiamy na 1 jesli to ma być serwer tylko na LAN.
- si_privateClients liczba zarezerwowanych slotów.
- si_needpass ustawiamy na 1 jeśli na serwer chcemy założyć hasło, np na mecze albo na czas administracyjny.
- g_password to włąsnie hasło na serwer jesli jest zahasłowany
- g_privatePassword to hasło aby wejść na zarezerwowany slot
- 'net_serverRemoteConsolePassword to hasło do zdalnej kontroli rcon np programem QuakeWars Power Admin
- si_disableVoting radze nie wyłączac jak nie masz masy adminów.
- seria si_motd_1, si_motd_2 ... 5 - staraj się aby były to krótkie teksty - pokazują się na lewo podczas podłączenia do serwera.
- logFile wartość 2 jest przydatna przy skryptach nasłuchujących logów z konsoli
- logFileName "logs/ETQW_$Y-$M-$D_$h-$m.log" definuje ścieżkę gdzie zapisywać logi - każdy log jest tworzony z datą uruchomienia serwera (czyli co restart, pad itd), a nie co mapę.
- $Y - rok
- $M - miesiąc
- $D - dzień
- $h - godzina 00-23
- $m - minuty 00-59
- net_allowCheats aktywować tylko for fun ;D, można wtedy bardzo wiele zmiennych modyfikować, np grawitację, oświetlenie itd.
- net_useUPnP jak ustawi się na numer 1 to mogą być problemy z uruchomieniem serwera. Ta opcja jest raczej użyteczna tylko na Windows za routerem w domu.
- antilag - zmiana poniższych parametrów na niestandardowe powoduje, że gra się bardzo dziwnie, ogólnie zaczyna świrować.
si_antiLag "1" // server does antilag on players, default = "1" si_antiLagForgiving "0" // how forgiving the antilag is - the higher, the more forgiving, default = "0" si_antiLagOnly "0" // ONLY use antilag, default = "0"
- 'si_rules definuje w jakim trybie gra się na serwerze
- sdGameRulesCampaign - (domyslnie) kampania, czyli są to przeważnie 3 mapki przez które zbiera się punky doświadczenia. tryb ten jest jedynym trybem na serwerach rankingowych
- sdGameRulesObjective - zdobicie celu mapy, czyli jednokrotnie
- sdGameRulesStopWatch - jak jeden team wygra, to następuje zmiana druzyn miejscami, i druga ekipa ma wykonac to samo zadanie tylko szybciej - najczęściej spotykane na klanówkach, gdzie wydajniejszy team po prostu wykona dana misję szybciej a nie na fragi.
- mapcycle - o tym potem, niżej,
- ostatniej linii nie dotykajcie bo wam serwer nie wystartuje ;D
Inne
- o NetCode gry ETQW
- QuakeWars Power Admin - aplikacja do zarządzania serwerem gry z wykorzystaniem rcona oraz PunkBustera.