|
|
Linia 31: |
Linia 31: |
| | | |
| =Dodatki= | | =Dodatki= |
− | Różnego typu dodatki i pluginy do AMX Mod X można znaleźć na stronach:
| + | * [[AMX Mod X headshot]] - aktywacja dźwięków typu headshot, multikill, killingspree, firstblood. |
| | | |
− | www.amxx.pl
| |
− | www.amxmodx.com
| |
− | forums.alliedmods.net
| |
− |
| |
− | =Podstawy=
| |
− | Flagi dostępu:
| |
− |
| |
− | a - immunitet (gracz z tą flagą ma immunitet czyli nie może być kickowany, banowany, slapowany itp. Zaleca się nie dawanie tej flagi nikomu. Co najwyżej sobie (H@)).
| |
− | b - rezerwacja slotu (gracz dostaje rezerwacje slotu)
| |
− | c - amx_kick (admin z tą flagą może kopać ludzi z serwera).
| |
− | d - amx_ban i amx_unban (admin z tą flagą może banować i odbanowywać graczy)
| |
− | e - amx_slay i amx_slap (admin z tą flagą może slayować i slapować graczy)
| |
− | f - amx_map (admin z tą flagą może zmieniać mapę)
| |
− | g - amx_cvar (admin z tą flagą może zmieniać ustawienia serwera [nie wszystkie!])
| |
− | h - amx_cfg (admin z tą flagą może uruchamiać configi serwera)
| |
− | i - amx_chat (admin z tą flagą może używać kolorowych napisów)
| |
− | j - amx_vote (admin z tą flagą może uruchamiać glosowania)
| |
− | k - dostęp do sv_password (admin z tą flagą może ustawić hasło na serwerze)
| |
− | l - dostęp do amx_rcon (admin z tą flagą może wykonywać polecenia na konsoli samego serwera poprzez amx_cvar)
| |
− | m - własny poziom A
| |
− | n - własny poziom B
| |
− | o - własny poziom C
| |
− | p - własny poziom D - (Flagi te są używane przez dodatkowe pluginy. Poziom A ma najniższy priorytet, poziom H najwyższy.)
| |
− | q - własny poziom E
| |
− | r - własny poziom F
| |
− | s - własny poziom G
| |
− | t - własny poziom H
| |
− | u - menu access (admin z tą flagą może używać menu)
| |
− | z - użytkownik (flaga do oznaczenia NIE admin, zwykłego użytkownika)
| |
− |
| |
− | = Dodawanie Adminów =
| |
− |
| |
− | *W celu utworzenia admina, wchodzimy do: cstrike/addons/amxmodx/configs (w przypadku innych modów, niż CS jest to nazwa_moda/addons/amxmodx/configs) i edytujemy plik users.ini
| |
− |
| |
− | *Standardowo zawarte są w nim przykłady jak należy dodać admina.
| |
− | *Poprawne konto wygląda tak:
| |
− |
| |
− | "nick|ip|steamid" "hasło" "flagi_dostępu" "flagi_konta"
| |
− | * Osobie której dajesz admina podaj aby wpisała w konsoli wpisała
| |
− |
| |
− | setinfo "_pw" "haslo"
| |
− |
| |
− | * Gdzie hasło oczywiście hasło admina.
| |
− | =Pluginy a Moduły=
| |
− | ==Najnowsza wersja==
| |
− | *Dosyć często zdarza się że po dodaniu jakiegoś nowego pluginu ten się nie ładuje mimo iż jest dobrze dodany. Wtedy najprawdopodobniej nie mamy włączonego modułu wymaganego przez plugin.
| |
− |
| |
− | *Gdy mamy najnowszą wersje AMX Mod X (1.71) nie ma najmniejszego problemu z określeniem jakiego modułu brakuje, wystarczy wejść do katalogu z logami amxx'a (addons/amxmodx/logs) i otwieramy ostatni log.
| |
− |
| |
− | *Powinniśmy znaleźć coś takiego:
| |
− | L 02/31/2005 - 00:00:00: [AMXX] Plugin "jakis_plugin.amxx" failed to load: Module "cstrike" required for plugin. Check modules.ini.
| |
− |
| |
− | *W tym momencie już wiadomo, że nie mamy uruchomionego modułu ''cstrike''. Nie pozostaje już nic poza uruchomieniem go (patrz dalej).
| |
− |
| |
− | ==Starsze wersje==
| |
− | *Wszystko ładnie, pięknie ale co jeśli mamy nieco starszą wersje AMXX'a? Niestety w starszych wersjach trzeba się troszkę wysilić aby znaleźć brakujący moduł - trzeba zajrzeć do źródła pluginu.
| |
− |
| |
− | *Pluginy (źródła) zbudowane są przeważnie w następujący sposób:
| |
− | /*
| |
− | * Tutaj jakiś komentarz odnośnie pluginu,
| |
− | * jego opis, wersja, lista dostępnych komend,
| |
− | * lista zmian, itp. itd.
| |
− | */
| |
− |
| |
− | #include <amxmod>
| |
− | #include <amxmisc>
| |
− |
| |
− | właściwy kod pluginu
| |
− |
| |
− | *Nas interesuje tylko to co znajduje się po ''#include''. Ta nazwa pomiędzy znakami mniejszości i większości jest nazwą modułu niezbędnego do działania pluginu. Dodatkowe linie podają nam też jakiego innego modułu możemy się spodziewać.
| |
− |
| |
− | *Oto opis jaki ''include'' odpowiada za jaki moduł:
| |
− | #include <amxmodx> <<----- Plugin korzysta z standardowej biblioteki czyli amxmodx. Nie trzeba żadnego dodatkowego modułu.
| |
− | #include <amxmisc> <<----- j/w
| |
− | #include <file> <<----- j/w
| |
− | #include <string> <<----- j/w
| |
− | #include <vault> <<----- j/w (?)
| |
− | #include <regex> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''regex'''
| |
− | #include <sockets> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''sockets'''
| |
− | #include <engine> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''engine'''
| |
− | #include <cstrike> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''cstrike'''
| |
− | #include <dbi> <<----- Plugin wymaga do działania któregoś z modułów '''mysql''', pgsql, mssql lub sqlite w zależności od posiadanej wersji bazy SQL. Najcześciej jest to MySQL.
| |
− | #include <fun> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''fun'''
| |
− | #include <fakemeta> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''fakemeta'''
| |
− | #include <geoip> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''geoip'''
| |
− | #include <array> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''array'''
| |
− | #include <csx> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''csx'''
| |
− |
| |
− | =Dodawanie/Usuwanie Modułów=
| |
− |
| |
− | *Skoro już wiemy jakie moduły są nam potrzebne do działania możemy przystąpić do pracy.
| |
− | Otwieramy do edycji plik addons/amxmodx/configs/modules.ini, odszukujemy w nim sekcje z odpowiednim modułem (np. geoip)
| |
− | ; ---------------------------------------------
| |
− | ; GeoIP - determines the country of ip adresses
| |
− | ; ---------------------------------------------
| |
− | ;geoip_amxx_i386.so
| |
− | ;geoip_amxx.dll
| |
− | ;geoip_amxx_amd64.so
| |
− | *Jak widać mamy przed nazwami plików z modułami średniki, oznacza to że AMXX traktuje te linie jako komentarze (czyli ignoruje je). Aby włączyć moduł trzeba usunąć średnik sprzed odpowiedniego pliku. Dla Windows będzie to plik z rozszerzeniem ''dll''
| |
− | ; ---------------------------------------------
| |
− | ; GeoIP - determines the country of ip adresses
| |
− | ; ---------------------------------------------
| |
− | ;geoip_amxx_i386.so
| |
− | geoip_amxx.dll
| |
− | ;geoip_amxx_amd64.so
| |
− | *Dla Linuxa pracującego na zwykłym procesorze 32bitowym będzie plik *i386.so
| |
− | ; ---------------------------------------------
| |
− | ; GeoIP - determines the country of ip adresses
| |
− | ; ---------------------------------------------
| |
− | geoip_amxx_i386.so
| |
− | ;geoip_amxx.dll
| |
− | ;geoip_amxx_amd64.so
| |
− | *Dla systemu Linux pracującego na 64bitowym procesorze AMD będzie to plik *amd64.so
| |
− | ; ---------------------------------------------
| |
− | ; GeoIP - determines the country of ip adresses
| |
− | ; ---------------------------------------------
| |
− | ;geoip_amxx_i386.so
| |
− | ;geoip_amxx.dll
| |
− | geoip_amxx_amd64.so
| |
− |
| |
− | *Teraz po zapisaniu pliku i zmianie mapy na serwerze moduł powinien się włączyć.
| |
− |
| |
− | = Przydatne informacje =
| |
− |
| |
− | Abyś nie musiał/a ciągle wchodzić w konsole '~' i wpisywać ''amxmodmenu'' proponujemy zbindować sobie klawisze:
| |
− |
| |
− | bind "F12" "amxmodmenu"
| |
− |
| |
− | * Gdzie F12 tam klawisz który będzie uruchamiać menu admina amxx'a
| |
| = F. A. Q.= | | = F. A. Q.= |
| ;Pojawia się coś takiego | | ;Pojawia się coś takiego |
Z przyczyn sporych różnic w każdej wersji zdecydowałem się rozbić artykuły. Konkretne opisy instalacji i konfiguracji znajdują się właśnie w nich.