|
|
Linia 1: |
Linia 1: |
− | =Day of Defeat 3.1b Serwer=
| + | oops |
− | | + | |
− | | + | |
− | Co jest potrzebne aby nasz serwerek działał tak jak powinien:
| + | |
− | [list]
| + | |
− | - Dobry sprzęt (właściwie to dużo ramu),
| + | |
− | - Pożądne symetryczne łącze a nie jakiś DSL'ik,
| + | |
− | - Troszke wolnego miejsca na dysku (max 1GB),
| + | |
− | - Troche wolnego czasu na zabawe z konfiguracją.
| + | |
− | [/list]
| + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | =Instalacja Steam'a=
| + | |
− | | + | |
− | Potrzebujemy pliku z internetu aby zassac serwer. Używamy programu ‘wget’ aby pobrać plik.
| + | |
− | | + | |
− | wget http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin
| + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | Wykonujemy poniższe komendy w konsoli:
| + | |
− | | + | |
− | chmod +x hldsupdatetool.bin
| + | |
− | a następnie:
| + | |
− | ./hldsupdatetool.bin
| + | |
− | | + | |
− | Po przeczytaniu licencji wpisujemy
| + | |
− | yes
| + | |
− | | + | |
− | I tak powstaje plik steam.
| + | |
− | Jesli nagle uzyskasz błąd typu
| + | |
− | <pre>
| + | |
− | sh: line 1: uncompress: command not found
| + | |
− | Broken pipe sh: uncompress:
| + | |
− | </pre>
| + | |
− | | + | |
− | to zajrzyj [[Hldsupdatetool#Problem_z_plikiem|tutaj]]
| + | |
− | | + | |
− | Steam został zainstalowany.
| + | |
− | Wpisujemy
| + | |
− | chmod +x ./steam
| + | |
− | | + | |
− | Teraz uruchamiamy go komendą
| + | |
− | ./steam
| + | |
− | W tym momencie steam sie zaktualizuje i trzeba go uruchomic jescze raz, ale to juz niżej.
| + | |
− | | + | |
− | =Instalacja Serwera=
| + | |
− | | + | |
− | DoD 3.1b może być instalowany na dwa sposoby. Pierwszym sposobem jest ściąganie serwera np. HL:DM i również dodanie do niego naszego DoD'a 3.1b.
| + | |
− | Drugim sposobem jest dodanie go do już działającego innego serwera (np. cstrike, dod, czy innego moda) opartego na silniku HL1.
| + | |
− | | + | |
− | Uruchamiamy wypakowany wcześniej plik steam z następującymi parametrami:
| + | |
− | ''./steam -command update -game valve -dir <dir> -retry''
| + | |
− | | + | |
− | ''<dir>'' - to sciezka do instalacji serwera, tu mamy ~/hlds_l (może to być /home/user/hlds_l/) lub "./", wtedy zainstaluje sie w katalogu w ktorym jesteśmy.
| + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | Teraz następuje sciąganie plików serwera HL, jeśli masz wolne lącze, to będzie to trwało dość długo.
| + | |
− | Prawdę mówiąc będzie o trwało długo, bo trzeba ściągnąć jakies 400 megabajtów.
| + | |
− | | + | |
− | Teraz należy ściągnąć paczke z DoD 3.1b np. stąd:
| + | |
− | http://gamefiles.blueyonder.co.uk/blueyondergames/halflife/modifications/dayofdefeat/patches/linux/dod_v31_full.tar.gz
| + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | Wypakowywyjemy ją do jakiegoś katalogu (byle nie tam gdzie został ściągniety serwer!). Teraz zmieniamy nazwę wypakowanego katalogu z ''dod'' na ''dod_31''.
| + | |
− | Po zmianie nazwy przenosimy katalog z naszym DoD'em do katalogu gdzie mamy ściągnięty serwer.
| + | |
− | Wejdź do katalogu dod_31 i wyedytuj plik liblist.gam. W pierwszej linii zamień <pre>game "Day of Defeat"</pre> na <pre>game "Day of Defeat 3.1b"</pre> i zapisz zmiany.
| + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | =Podstawowa Konfiguracja Serwera=
| + | |
− | | + | |
− | Uruchamianie serwera jest dość proste, opis wartości dla parametrów podane są niżej.
| + | |
− | Dla przykładu:
| + | |
− | | + | |
− | ''./hlds_run -game dod_31 +port <port> +ip <ip> +maxplayers <liczba> +map <mapa> +exec server.cfg''
| + | |
− | | + | |
− | Parametry:
| + | |
− | | + | |
− | ''+ip <ip>'' oznacza ze chcemy aby serwer byl tylko na danym numerze ip , nie musicie tego dawac jesli chcecie uruchomic serwer widoczny na lanie i internecie (pod warunkiem ze serwer linuksowy ma przekierowanie na routerze portow albo on sam ma publiczny adres ip.
| + | |
− | ip są zależne od numerów jaki ma dany serwer i zalezy to do jego konfiguraji - warto mieć admina serwera pod reką :P
| + | |
− | jeśli nie sprecyzujemy parametru ip, to hlds będzie słuchał na wszstkich interfejsach sieciowych serwera - użyteczne jak chemy mieć serwer na przykład w dwóch sieciach komputerowych albo serwer na lan i na internecie (w cafe). Przy numerach dynamicznych lepiej nie precyzować numeru ip serwera ( neostrada itp)
| + | |
− | | + | |
− | przyklad +ip 192.168.1.10
| + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | ''+port <port>'' oznacza na jakim porcie chcemy odpalic serwer, przeważnie domyslnie mamy 27915, mzona zmienic np na 27916 jesli stawiamy drugi serwer
| + | |
− | przyklad +port 27916
| + | |
− |
| + | |
− | ''+maxplayers <liczba>'' oznacza na ile slotow chemy stowrzyc serwer, przewaznie chemy zrobic na powiedzmy 16 graczy i 2 adminow, czyli mamy +maxplayers 18 , to zalezy do wydajnosci waszego serwera oraz łącza internetowego
| + | |
− | | + | |
− | ''+map <mapa>'' każe załadować mapke, inaczej serwer będzie działał ale na nim nie zagracie :D, daj +map de_dust
| + | |
− | jeśli nie ma mapy powinna być jednak możliwość podłączenia się do serwera poprzez rcon.
| + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | '''OSTATECZNIE''' linia startowa serwera powinna wyglądać na przykład tak:
| + | |
− | '''''./hlds_run -game dod_31 +maxplayers 18 +map dod_anzio +exec server.cfg'''''
| + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | =Ustawienie server.cfg=
| + | |
− | | + | |
− | Oto przykładowy server.cfg (podobnego używam na [http://www.festung-breslau.pl]Festung-Breslau.pl] [DoD 3.1b]).
| + | |
− | | + | |
− | <pre>
| + | |
− | | + | |
− | //Ustawienia startowe...
| + | |
− | | + | |
− | hostname " Nazwa Twojego Serwera" // Jak sama nazwa wskazuje, nazwa Twojego serwera
| + | |
− | sv_password "" // Haslo jakie bedzie ustawione na serwerze, "" oznacza ze haslo jest puste (nie ma go)
| + | |
− | sv_spectator_password "" // Haslo jakie bedzie wymagane aby wejsc na spectator'a
| + | |
− | rcon_password "JakiesHaslo" // Haslo RCON. Czyli haslo ktore umozliwi na zdalne zarzadzanie serwerem (np. prze HLSW)
| + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | //Ustawwienia gry...
| + | |
− | mp_autocrosshair 0
| + | |
− | mp_allowspectators 1
| + | |
− | mp_deathmsg 1
| + | |
− | mp_flashlight 1
| + | |
− | mp_friendlyfire 1
| + | |
− | mp_fraglimit 0
| + | |
− | mp_timelimit 25
| + | |
− | mp_fadetoblack 0
| + | |
− | mp_consistency 0
| + | |
− | mp_teamlimit 1
| + | |
− | mp_falldamage 1
| + | |
− | mp_footsteps 1
| + | |
− | mp_alliesclasses -1
| + | |
− | mp_axisclasses -1
| + | |
− | mp_spawnbazookas 1
| + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | //Ustawienia serwerka..
| + | |
− | sv_alltalk 0
| + | |
− | sv_allowdownload 1
| + | |
− | sv_allowupload 1
| + | |
− | sv_cheats 0
| + | |
− | sv_contact "mail@do.headadmina"
| + | |
− | sv_maxrate 20000
| + | |
− | sv_minrate 0
| + | |
− | sv_maxupdaterate 60
| + | |
− | sv_minupdaterate 30
| + | |
− | sv_aim 0
| + | |
− | sv_gravity 800
| + | |
− | sv_bounce 1
| + | |
− | sv_logbans 1
| + | |
− | sv_password ""
| + | |
− | sv_unlag 1
| + | |
− | sv_region 255
| + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | //Wykonywanie innych cfg
| + | |
− | exec listip.cfg
| + | |
− | exec banned.cfg
| + | |
− | </pre>
| + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | =Pierwsze uruchomienie=
| + | |
− | | + | |
− | Warto najpierw odpalić serwer bez modów i sprawdzić czy działa.
| + | |
− | Serwer powinen wystarować i po chwili pokazac że chodzi. Możemy sie o tym przekonać wpisując w konsoli komendę
| + | |
− | ''status''
| + | |
− | powinno zwrócic info jaka jest mapa, numer ip, ilość graczy itd - możemy sporóbować się do niego podłączyć.
| + | |
− | | + | |
− | Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyc serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myślec nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem, opisanym w innych artykułach.
| + | |
− | | + | |
− | | + | |
− | =Notka=
| + | |
− | Generalnie opis bazowany na opisie _KaszpiR_'a dotyczącym CS 1.6 (w koncu większosc robi się identycznie, zmienia się tylko ustawienia charakterystyczne dla danego moda).
| + | |