Small

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Cechy plików)
(Cechy plików)
Linia 18: Linia 18:
  
 
A jaśniej - jeśli kompilowałeś plik '''.sma''' pod [[Windows]] pod [[AMX Mod]] 2005 RC1, to wynikowy plik '''.amx''' powinen działać także tak samo na [[Linux]]owej wersji [[AMX Mod X]] 2005 RC1.
 
A jaśniej - jeśli kompilowałeś plik '''.sma''' pod [[Windows]] pod [[AMX Mod]] 2005 RC1, to wynikowy plik '''.amx''' powinen działać także tak samo na [[Linux]]owej wersji [[AMX Mod X]] 2005 RC1.
 +
 +
 +
Dzięki temu możesz kompilować pliki na [[Windows]] a potem wrzucać uzyskane pliki ''.amx'' albo ''.amxx'' na serwer [[Linux]]owy.
 +
 +
Aby kompilować pliki ''.sma'' '''nie musisz''' posaidać całego serwera gry - starczy, że posaidasz odpowiedni katalog z dodatku:
 +
* dla AMX Mod będzie to podkatalog '''examples'''
 +
* dla AMX Mod X będzie to podkatalog '''scripting'''
  
 
==UWAGA==
 
==UWAGA==

Wersja z 23:08, 17 cze 2006

Spis treści

Opis

SMA

Small znany także teraz oficjalnie jako Pawn jest językiem programowania bazującym na języku C, słuzy do tworzenia skrytpów z rozszerzeniem .sma które mozna edytowac zwykłym edytorem tesktowym.

Trzeba podkreślić, że Small jest używany w wielu aplikacjach, i specyficzne funkcje są dostępne właśnie dla danych programów.

My się tu zajmiemy przede wszystkim skryptami AMX Mod'a i AMX Mod X'a.

AMX

Pliki .sma są kompilowane do postaci binarnej, uzyskując rozszerzenie .amx albo .amxx w zależności czym się to kompilowało.

.AMX

Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z uzyciem AMX Mod'a albo AdminMod'a

.AMXX

Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z uzyciem AMX Mod X'a

Cechy plików

Kompilowane pod ta samą wersją pliki .amx (jak również .amxx) są transportowalne, to znaczy - mozna ich uzyć pod tą sama wersją programu na jaka były kompilowane.

A jaśniej - jeśli kompilowałeś plik .sma pod Windows pod AMX Mod 2005 RC1, to wynikowy plik .amx powinen działać także tak samo na Linuxowej wersji AMX Mod X 2005 RC1.


Dzięki temu możesz kompilować pliki na Windows a potem wrzucać uzyskane pliki .amx albo .amxx na serwer Linuxowy.

Aby kompilować pliki .sma nie musisz posaidać całego serwera gry - starczy, że posaidasz odpowiedni katalog z dodatku:

  • dla AMX Mod będzie to podkatalog examples
  • dla AMX Mod X będzie to podkatalog scripting

UWAGA

Powinno się jednak wystrzegać uruchamiania np .amx kompilowanego pod AMX Mod 0.9.3 a uruchamianego pod AMX Mod 2005 RC1 (jeśli wogóle się uda uruchomić).

Należy się absolutnie wystrzegać uruchamiania plików .amx z AMX Mod i uruchamianych pod AMX Mod X i na odwrót. Szczególnie we wczesnych dniach istnienia AMX Mod X używał rozszerzenia .amx i bardzo łato mozna było się pomylić.

Zawsze staraj się zdobyc plik .sma i skompilować ręcznie na własnej platformie. Nie jest to wcale trudne, a uchroni cię przed przykrymi niespodziankami.

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia