Small
(→Cechy plików) |
(→Cechy plików) |
||
Linia 18: | Linia 18: | ||
A jaśniej - jeśli kompilowałeś plik '''.sma''' pod [[Windows]] pod [[AMX Mod]] 2005 RC1, to wynikowy plik '''.amx''' powinen działać także tak samo na [[Linux]]owej wersji [[AMX Mod X]] 2005 RC1. | A jaśniej - jeśli kompilowałeś plik '''.sma''' pod [[Windows]] pod [[AMX Mod]] 2005 RC1, to wynikowy plik '''.amx''' powinen działać także tak samo na [[Linux]]owej wersji [[AMX Mod X]] 2005 RC1. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Dzięki temu możesz kompilować pliki na [[Windows]] a potem wrzucać uzyskane pliki ''.amx'' albo ''.amxx'' na serwer [[Linux]]owy. | ||
+ | |||
+ | Aby kompilować pliki ''.sma'' '''nie musisz''' posaidać całego serwera gry - starczy, że posaidasz odpowiedni katalog z dodatku: | ||
+ | * dla AMX Mod będzie to podkatalog '''examples''' | ||
+ | * dla AMX Mod X będzie to podkatalog '''scripting''' | ||
==UWAGA== | ==UWAGA== |
Wersja z 23:08, 17 cze 2006
Spis treści |
Opis
SMA
Small znany także teraz oficjalnie jako Pawn jest językiem programowania bazującym na języku C, słuzy do tworzenia skrytpów z rozszerzeniem .sma które mozna edytowac zwykłym edytorem tesktowym.
Trzeba podkreślić, że Small jest używany w wielu aplikacjach, i specyficzne funkcje są dostępne właśnie dla danych programów.
My się tu zajmiemy przede wszystkim skryptami AMX Mod'a i AMX Mod X'a.
AMX
Pliki .sma są kompilowane do postaci binarnej, uzyskując rozszerzenie .amx albo .amxx w zależności czym się to kompilowało.
.AMX
Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z uzyciem AMX Mod'a albo AdminMod'a
.AMXX
Pliki te są charakterystyczne po kompilowaniu z uzyciem AMX Mod X'a
Cechy plików
Kompilowane pod ta samą wersją pliki .amx (jak również .amxx) są transportowalne, to znaczy - mozna ich uzyć pod tą sama wersją programu na jaka były kompilowane.
A jaśniej - jeśli kompilowałeś plik .sma pod Windows pod AMX Mod 2005 RC1, to wynikowy plik .amx powinen działać także tak samo na Linuxowej wersji AMX Mod X 2005 RC1.
Dzięki temu możesz kompilować pliki na Windows a potem wrzucać uzyskane pliki .amx albo .amxx na serwer Linuxowy.
Aby kompilować pliki .sma nie musisz posaidać całego serwera gry - starczy, że posaidasz odpowiedni katalog z dodatku:
- dla AMX Mod będzie to podkatalog examples
- dla AMX Mod X będzie to podkatalog scripting
UWAGA
Powinno się jednak wystrzegać uruchamiania np .amx kompilowanego pod AMX Mod 0.9.3 a uruchamianego pod AMX Mod 2005 RC1 (jeśli wogóle się uda uruchomić).
Należy się absolutnie wystrzegać uruchamiania plików .amx z AMX Mod i uruchamianych pod AMX Mod X i na odwrót. Szczególnie we wczesnych dniach istnienia AMX Mod X używał rozszerzenia .amx i bardzo łato mozna było się pomylić.
Zawsze staraj się zdobyc plik .sma i skompilować ręcznie na własnej platformie. Nie jest to wcale trudne, a uchroni cię przed przykrymi niespodziankami.