|
|
Linia 35: |
Linia 35: |
| | | |
| </pre> | | </pre> |
− | =Parametry= | + | ==Parametry Startowe== |
− | ==Oficjalne==
| + | Zobacz [[HLDS Parametry Startowe]]. |
− | Jak widać, serwer potrafi przyjąć serię parametrów startowych.
| + | |
− | *'''- game <nazwa modu>''' - ładuje dany mod, np cstrike, czero, wartość domyślna to valve (half-life deathmath)
| + | |
− | *'''-debug''' wyświetla komunikaty o błędach w wypadku padu serwera
| + | |
− | *'''-debuglog <plik>''' - definuje gdzie ma zapisywac informacje o błędach
| + | |
− | *'''-norestart''' - jak serwer padnie, to nie startuje go automatycznie
| + | |
− | *'''-pidfile <plik>''' - zapisuje numer procesu do pliku, do uzycia w programach do kontoli serwera
| + | |
− | *'''-binary <plik_binarny>''' - wymusza aby serwer załadował daną binarkę zamiast domyślnej, wartości: hlds_amd hlds_amd64 hlds_i486 hlds_i686. Domyślnie nastepuje autodetkecja procesora, a jesli się nie powiedzie jest uzywana wersja hlds_i486.
| + | |
− | *'''-timeout <sekundy>''' - odczekuje numer sekund pomiędzy wsnowieniem pracy serwera po padzie.
| + | |
− | *'''-gdb <plik>''' - uzywaj danego pliku do debugowania jeśli serwer padnie
| + | |
− | *'''-steamerr''' - przerywa prace jesli nastąpił błąd podczas aktualizacji serwera
| + | |
− | *'''-steamuser <user>''' - definuje nazwę uzytkownika steamdo aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
| + | |
− | *'''-steampass <hasło>''' - definuje hasło do konta steam do aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
| + | |
− | *'''-ignoresigint''' - ignoruje sygnał przerwania rpocesu, jeśli wciśniemy ctrl+c albo zamkniemy sesję - dobre do odpalania w tle
| + | |
− | *'''-notrap''' - nie uzywa systemu pułapek, zapobiega przed automatycznym usuwaniem starych zablokowanych plików
| + | |
| | | |
− | Dodatkowo, inne parametry istnieją, wszstkie parametry są kierodawe bezpośrednio do pliku serwera.
| |
− | == Inne==
| |
− | *'''-console''' - na [[Windows]] powoduje, że serwer wygląda jak satay poczciwy serwer , bez tego graficznego gówna.
| |
− | *'''-pingboost <numer>''' - tylko na [[Linux]]ie, definiuje pracę serwera - szczególnie jego reakcję na pakiety z sieci, oraz pożeranie mocy procesora. Dostępne wartości od 1 (najlżejsze przyśieszenie) az do 3 (wyciska max ile się da, zbędnie grzeje procesor). Zobacz [[Ping booster]].
| |
− | *'''-zone <numer>''' - definuje rozmiar bufora do ładowania plików z konfiguracjami, przyśpiesza pracę serwera, rekomendowana wartośc 8096
| |
− | *'''-autoupdate''' - powoduje automatyczne aktualizajce serwera, nie zalecane, bo Vave częco chrzani aktualizacje, Na szczęscie w ciągu 3 dni są juz poprawne wersje i mozna aktualizować.
| |
− | *'''-insecure''' - wyłącza na serwerze [[VAC]]
| |
− | *'''-tos''' - tylko na [[Linux]]ie, znakuje pakiety o wysokim priorytecie - zwiększa pierwszeństwo pakietu w sieci, raczej bezuzyteczne w internecie, bo większość routerów dfitrowuje ten znacznik, czyli nic nie daje.
| |
− | *'''-nomaster''' - nie rejestruje serwera w serwerach mastr - jak chcemy np miec serwer na lanie albo prywatny, to przyspiesza start serwera.
| |
− | *'''-noip''' - wyłącza TCP/IP na serwerze, wtedy mamy serwer tylko po IPX (na starych sieciach NetWare), praktycznie nikt tego nie używa
| |
− | *'''-heapsize <numer>''' - numer ozancza ile pamięci ma pożrec serwer w kilobajtach, domyslnie 64000 (64MB)
| |
− | *'''-sport <numer>''' - definuje numer portu do komunikacji z serwerami steam
| |
− |
| |
− | ==Nie zbadane==
| |
− | nie mam pojęcia jak działają, albo pochodzą z signle player
| |
− | *-netwindow
| |
− | *-nolan - pewnie aktyuje lan :)
| |
− | *-safe
| |
− | *-basedir 'valve' - definuje katalog bazowy z plikami
| |
− | *-steam
| |
− | *-dev - ekstra komuniakty deweloperskie
| |
− | *-ad
| |
− | *-condebug - komuniakty debugujące
| |
− | *-dll
| |
− | *-gamedll
| |
− | *-gamedll_linux
| |
− | *-minmemory - minimalna ilosc pamieci dla procesu?
| |
− | *-maxplayers - pozostałości po innym engine ;D
| |
− | *-loopback - wyłącza loopback
| |
| [[kategoria:HLDS]] | | [[kategoria:HLDS]] |