HLSW
(poszerzenie) |
(→Opis) |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
Grafika:Hlsw.log.gif | Grafika:Hlsw.log.gif | ||
</gallery> | </gallery> | ||
+ | |||
+ | HLSW dopiero po ustawieniu hasła dostępu [[rcon]] ujawnia swoje pełne możliwości. Mamy wtedy kontrolę na nad serwerem i nie jesteśmy zmuszeni odpalać [[ssh]] / remote desktop / grę aby coś na nim zmienić poprzez wpisywanie w [[konsoli]] czasem zawiłych komend, często przycinając w ten sposób grę na serwerze ku niezadowoleniu graczy. | ||
+ | |||
+ | Większość komend ukrywa się pod prawym klawiszem myszy - takie jak kick i ban dla gracza :D. Oczywiście możemy też modyfikować wiele innych parametrów - zmiennych - i ustawiać na przykład specyfikacje zgodne z ligami [[ESL]] czy [[ClanBase]]. Istnieje także możliwość zmiany map. | ||
+ | |||
+ | Dla osób ciekawskich jest podgląd logów generowanych przez serwer - dośc uzyteczne jak chcemy dokładnie sprawdzić co się dzieje na naszej maszynie. | ||
+ | |||
+ | HLSW ma mozliwośc współpracy z mIRC'em - dość powszechnie stosowanym na [[Windows]] kliencie [[IRC]]. HLSW ma mozliwośc ustawiania automatycznego statusu away jeśli podłączamy sie przez niego do jakiegos serwera by zagrać, instnieje też możliwośc wykorzystania sprzężenia HLSW + mIRC jako scorebota na kanale meczowym (scorebot podaje kto kogo zabił i jaki jest wynik meczu na serwerze). | ||
=Wersja= | =Wersja= |
Wersja z 17:02, 18 sie 2006
Spis treści |
Opis
HLSW czyli Half-Life Server Watch jest programem pod Windows do podglądu statusu serwerów gry jak i ich zdalnej administracji przy użyciu rcon. Z początku tylko pod Half-Life, dzisiaj oferuje support dla wielu gier (chyba ponad 30), bazujących na Half-Life, Half-Life 2, Quake, Unreal Tournament i wielu innych.
Podstawowy tryb pracy pokazuje nam to samo co wiele różnych podobnych programów albo statusów serwera poprzez WWW. Widzimy więc nazwę, mod, zabezpieczenia hasłem itp oraz listę graczy z ich wynikami i czasem grania. Jest to rola czysto informacyjna, wystarczająca dla zwykłego gracza, chcącego rozpoznać teren przed grą :D
HLSW dopiero po ustawieniu hasła dostępu rcon ujawnia swoje pełne możliwości. Mamy wtedy kontrolę na nad serwerem i nie jesteśmy zmuszeni odpalać ssh / remote desktop / grę aby coś na nim zmienić poprzez wpisywanie w konsoli czasem zawiłych komend, często przycinając w ten sposób grę na serwerze ku niezadowoleniu graczy.
Większość komend ukrywa się pod prawym klawiszem myszy - takie jak kick i ban dla gracza :D. Oczywiście możemy też modyfikować wiele innych parametrów - zmiennych - i ustawiać na przykład specyfikacje zgodne z ligami ESL czy ClanBase. Istnieje także możliwość zmiany map.
Dla osób ciekawskich jest podgląd logów generowanych przez serwer - dośc uzyteczne jak chcemy dokładnie sprawdzić co się dzieje na naszej maszynie.
HLSW ma mozliwośc współpracy z mIRC'em - dość powszechnie stosowanym na Windows kliencie IRC. HLSW ma mozliwośc ustawiania automatycznego statusu away jeśli podłączamy sie przez niego do jakiegos serwera by zagrać, instnieje też możliwośc wykorzystania sprzężenia HLSW + mIRC jako scorebota na kanale meczowym (scorebot podaje kto kogo zabił i jaki jest wynik meczu na serwerze).
Wersja
- 1.1.0 to najnowsza wersja oficjalna
- 1.1.2 to najnowsza wersja (deweloperska, nieoficjalna)
Linki
- Oficjalna strona
- Download
- Changelog
- Wiki HLSW - miejsce dla deweloperów i nie tylko, po angielsku.