QStat
(→CVS) |
(→Kompilacja) |
||
Linia 58: | Linia 58: | ||
===Kompilacja=== | ===Kompilacja=== | ||
*No dobra, may źródła w katalogu, wchdzomy do niego, w środku jest kilkanaście plików i katalogów. | *No dobra, may źródła w katalogu, wchdzomy do niego, w środku jest kilkanaście plików i katalogów. | ||
− | * | + | *Jeśli widzimy tam plik autogen.sh to wpisujemy |
./autogen.sh | ./autogen.sh | ||
Powstana skrypty kofnigrujące. | Powstana skrypty kofnigrujące. | ||
Linia 70: | Linia 70: | ||
make install | make install | ||
− | Jesli nie mamy praw superusera/root'a, to mozemypo configure dopisac ''--prefix=/sciezka/do/jakiegos/katalogu'', na przykład | + | Jesli nie mamy praw superusera/root'a, to mozemypo ''configure'' dopisac ''--prefix=/sciezka/do/jakiegos/katalogu'', na przykład |
./configure --prefix=/var/www/html/mrtg/serwer/bin/ | ./configure --prefix=/var/www/html/mrtg/serwer/bin/ | ||
− | potem make i na końcu make install - | + | potem make i na końcu make install - wtedy zainstaluje się nie globanie a do wybranego katalogu. |
[[kategoria:oprogramowanie]] | [[kategoria:oprogramowanie]] | ||
[[kategoria:statystyki]] | [[kategoria:statystyki]] |
Wersja z 13:33, 6 wrz 2006
Spis treści |
Opis
Qstat to napisany w języku C/C++ programik do sprawdzania statusu serwerów gier - poprzez wywołanie bezpośrednie, albo do serwerów master.
Jest to program odpalany w konsoli.
Ten artykuł jest niepełny i wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie - postaraj się go uzupełnić.. Pamiętaj, że nawet najmniejsza zmiana jest cenna i pomocna :) |
Linki
- Qstat.org - oficjalna,a le troche nieaktualna
- SourceForge.net - tam znajdziesz najnowszą wersję.
Wersja
Ogólnie jest miszmasz na ich stronie:)
- CVS jest zawsze najnowsze - czytaj niżej jak pobrać.
- 2.10 jest do pobrania z SourceForge.net
- 2.8 to najnowsza oficjalna, na stronie Qstat.org
Instalacja
Windows
Po ściągnięciu zipa i rozpakowaniu mamy wszystko gotowe - warto zajrzec do plików readme ze słownikiem :)
Linux
Po linuxem trzeba QStat skompilować ze źródeł - więc wymagany jest kompilator C/C++ na przykład gcc.
Mozna skompilować źródła po ściągnięciu i rozpakowaniu pakietu .tar.gz albo z CVS - ja polecam to drugie jesli możecie.
CVS
CVS zawiera najnowsza wersje programu - źródła oraz histrię zmian. Większość dystrybucji posiada juz zainstalowanego klienta CVS, ew niektóre wymagaja doinstalowania (np gentoo) - ale nie mam zamiaru pisac jak się istaluje tutaj paiety serwera - poszukajcie informacji na necie, albo poroście admina.
Zdanie jest proste, w konsli linkusa wpisujecie:
cvs -d:pserver:anonymous@qstat.cvs.sourceforge.net:/cvsroot/qstat login
Po czym wciskacie enter jesli wyskakuje pytanie o hasło. Nastepnie wstukujecie dalej
cvs -z3 -d:pserver:anonymous@qstat.cvs.sourceforge.net:/cvsroot/qstat co -P qstat2
Pojawi się status aktualizacji plików z serwera, może to troszkę potrwać. Po tej operacji w katalogu qstat2 mamy źródła QStat.
[kaszpir@bagnocvs]$ cvs -d:pserver:anonymous@qstat.cvs.sourceforge.net:/cvsroot/qstat login Logging in to :pserver:anonymous@qstat.cvs.sourceforge.net:2401/cvsroot/qstat CVS password: [kaszpir@bagnocvs]$ cvs -z3 -d:pserver:anonymous@qstat.cvs.sourceforge.net:/cvsroot/qstat co -P qstat2 cvs checkout: Updating qstat2 U qstat2/.cvsignore U qstat2/CHANGES.txt U qstat2/COMPILE.txt ... ... ... cvs checkout: Updating qstat2/template U qstat2/template/tribes2tp.html U qstat2/template/tribes2ts.html U qstat2/template/tribes2tt.html U qstat2/template/unrealTh.html U qstat2/template/unrealTp.html [kaszpir@bagno cvs]$
Kompilacja
- No dobra, may źródła w katalogu, wchdzomy do niego, w środku jest kilkanaście plików i katalogów.
- Jeśli widzimy tam plik autogen.sh to wpisujemy
./autogen.sh
Powstana skrypty kofnigrujące.
- W konsoli wpisujemy:
./configure
Pojawi się skrypt wykrywający konfiguracje systemu i konfigurujący pakiet źróde do kompilacji.
- Potem wpisujemy
make
W tym momencie kompilują się źródła.
- Ostatni element to wpisanie z prawami superusera komendy
make install
Jesli nie mamy praw superusera/root'a, to mozemypo configure dopisac --prefix=/sciezka/do/jakiegos/katalogu, na przykład
./configure --prefix=/var/www/html/mrtg/serwer/bin/
potem make i na końcu make install - wtedy zainstaluje się nie globanie a do wybranego katalogu.