Enemy Territory: QUAKE Wars

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Instalka)
(Konfiguracja)
Linia 97: Linia 97:
 
**base/usergroups.dat - kontrola praw grup użytkowników -  [[ETQW usergroups.dat]]
 
**base/usergroups.dat - kontrola praw grup użytkowników -  [[ETQW usergroups.dat]]
 
*Do tego trzeba będzie stworzyć plik '''base/guidstates.dat''' - definiuje się w nim bany oraz adminy. [[ETQW guidstates.dat]]
 
*Do tego trzeba będzie stworzyć plik '''base/guidstates.dat''' - definiuje się w nim bany oraz adminy. [[ETQW guidstates.dat]]
 +
==server.cfg==
 +
O ile w [[ETQW server.cfg]] jest opis zmiennych z komentarzem po angielsku (więc słownik w łapę i sobie tłumaczyć), to może kilka uwag.
 +
*'''si_name''' jak widać może posiaidac kolorowe napisy jak z wcześniejszych serii Quake czy Doom - definicja kolorów [[Kolory tesktów w grach na silniku z id software|tutaj]].
 +
*'''net_serverPunkbusterEnabled''' powinen posiadać wartość 1 jeśli zainstalowaliście [[PunkBuster]]a i chcecie go używać na serwerze. Gracze też będą musieli go posiadać.
 +
*'''net_LANServer''' ustawiamy na 1 jesli to ma być serwer tylko na [[LAN]].
 +
*'''si_privateClients''' liczba zarezerwowanych slotów.
 +
*'''si_needpass''' ustawiamy na 1 jeśli na serwer chcemy założyć hasło, np na mecze albo na czas administracyjny.
 +
*'''g_password''' to włąsnie hasło na serwer jesli jest zahasłowany
 +
*'''g_privatePassword''' to hasło aby wejść na zarezerwowany slot
 +
*'''net_serverRemoteConsolePassword'' to hasło do zdalnej kontroli rcon np programem [[QuakeWars Power Admin]]
  
 +
*'''si_disableVoting''' radze nie wyłączac jak nie masz masy adminów.
 +
* seria si_motd_1, si_motd_2 ... 5 - staraj się aby były to krótkie teksty - pokazują się na lewo podczas podłączenia do serwera.
 +
 +
*'''logFile''' wartość 2 jest przydatna przy skryptach nasłuchujących logów z konsoli
 +
*logFileName "logs/ETQW_$Y-$M-$D_$h-$m.log" definuje ścieżkę gdzie zapisywać logi - każdy log jest tworzony z datą uruchomienia serwera (czyli co restart, pad itd), a nie co mapę.
 +
**$Y - rok
 +
**$M - miesiąc
 +
**$D - dzień
 +
**$h - godzina 00-23
 +
**$m - minuty 00-59
 +
 +
*'''net_allowCheats''' aktywować tylko for fun ;D, można wtedy bardzo wiele zmiennych modyfikować, np grawitację, oświetlenie itd.
 +
 +
*'''net_useUPnP''' jak ustawi się na numer 1 to mogą być problemy z uruchomieniem serwera. Ta opcja jest raczej użyteczna tylko na Windows za routerem w domu.
 +
 +
*'''antilag''' - zmiana poniższych parametrów na niestandardowe powoduje, że gra się bardzo dziwnie, ogólnie zaczyna świrować.
 +
si_antiLag "1"                  // server does antilag on players, default = "1"
 +
si_antiLagForgiving "0"        // how forgiving the antilag is - the higher, the more forgiving, default = "0"
 +
si_antiLagOnly "0"              // ONLY use antilag, default = "0"
 +
 +
*'''si_rules'' definuje w jakim trybie gra się na serwerze
 +
**sdGameRulesCampaign - (domyslnie) kampania, czyli są to przeważnie 3 mapki przez które zbiera się punky doświadczenia. tryb ten jest jedynym trybem na serwerach rankingowych
 +
**sdGameRulesObjective - zdobicie celu mapy, czyli jednokrotnie
 +
**sdGameRulesStopWatch - jak jeden team wygra, to następuje zmiana druzyn miejscami, i druga ekipa ma wykonac to samo zadanie tylko szybciej - najczęściej spotykane na klanówkach, gdzie wydajniejszy team po prostu wykona dana misję szybciej a nie na fragi.
 +
 +
*mapcycle - o tym potem, niżej,
 +
*ostatniej linii nie dotykajcie bo wam serwer nie wystartuje ;D
  
 
{{etqw}}
 
{{etqw}}

Wersja z 17:39, 27 gru 2007

Spis treści

Opis

Enemy Territory: QUAKE Wars to strategiczny shooter oparty o misje, bazujący na klasach FPS wklejony w świat QuakeWars. W bitwie o Ziemię musisz wybrać stronę, której chcesz pomóc w walce. Dwie grywalne armie w Enemy Territory: QUAKE Wars różnią się między sobą tworząc absolutnie unikalny gameplay. Twoje doświadczenia zależą od strony, którą wybierzesz.

  • Strogg: Siły inwazyjne z jednym, jasno określonym celem - zniszczenie ludzkości poprzez stroggifikację oraz zaawansowane technologie i bronie, aby to osiągnąć.
  • Global Defense Force (GDF): Jedyna linia obrony Ziemi, chroniąca swój "dom" i środowisko swoim arsenałem militarnym.

W przypadku każdej strony musisz wybrać, jaką rolę chcesz odgrywać na polu bitwy. Każda misja i cel wymagają innych zdolności, a nawet najlepsi gracze pomagają swoim zespołom osiągnąć końcowe zwycięstwo.

Gra różni się znacznie od wszelkiego rodzaju gier typu ET, CS, Quake (chodzi o multiplayer) i tym podobnych. Więcej na http://quakewars.pl

Linki

Komendy

Nagrywanie video

  • renderNetDemo
    • warto wtedy ustawic r_mode 3, com_aviDemoWidth, com_aviDemoHeight

Instalacja

Linux

Wymagania

  • 800 MB na dysku albo więcej
  • parametry w kernelu preempt oraz taktowanie na 1000Hz albo wiecej.
  • 300 MB RAM
  • dostęp do ssh
  • pakiet curl

Pliki

  • pobieramy plik ETQW-server-1.2-full.r3.x86.run z torrenta albo z listy mirrorów - jakieś 420MB.
    • Można też zrobić inaczej - pobrać ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run z torrenta jeśli masz pliki gry pod Windows - może być klient. Wtedy instalujemy wersje nomedia a potem dogrywamy pliki z katalogu base z gry pod Windows.

Instalka

  • wpisujemy komendy w konsoli
chmod 777 ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run
./ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run

a potem klawiszami strzałek przesuwamy zaznaczenie tak jak na obrazkach ;)

  • Przechodzimy do naszego kochanego katalogu gdzie zainstalowaliśmy serwer gry. Mamy w nim taką strukturę katalogów
.
|-- EULA.txt
|-- README.txt
|-- base
|   |-- bots
|   |   `-- botnames.dat
|   |-- game000.pk4
|   |-- game002.pk4
|   |-- match.cfg
|   |-- pak000.pk4
|   |-- pak001.pk4
|   |-- pak002.pk4
|   |-- pak003.pk4
|   |-- pak004.pk4
|   |-- pak005.pk4
|   |-- public.cfg
|   |-- server.cfg
|   |-- usergroups.dat
|   `-- usergroups.example
|-- copyrights.txt
|-- etqw-dedicated
|-- etqw_icon.png
|-- etqwded.x86
|-- libgcc_s.so.1
|-- libjpeg.so.62
|-- libstdc++.so.6
|-- openurl.sh
`-- pb
    |-- PBEULA.txt
    |-- htm
    |   |-- la001313.htm
    |   |-- lc001714.htm
    |   |-- ma001313.htm
    |   |-- mc001714.htm
    |   |-- wa001313.htm
    |   `-- wc001714.htm
    |-- pbag.so
    |-- pbags.so
    |-- pbcl.so
    |-- pbcls.so
    `-- pbsv.so
4 directories, 36 files

Konfiguracja

  • W poprzednim punkcie widać ze struktury katalogów co będziemy konfigurować, poniżej szybki wstępniak, a niżej dokładniejsze informacje.
    • base/server.cfg - taka sama funkcja jak server.cfg ale z komendami pod ETQW, definujemy w nim parametry serwera. Przykładowy config z serwera INEA - ETQW server.cfg.
    • base/match.cfg - konfiguracja zmiennych na mecz - przykładowy config z serwera INEA - ETQW match.cfg
    • base/public.cfg - konfiguracja zmiennych na serwer publiczny po meczu - przykładowy config z serwera INEA - ETQW public.cfg
    • base/usergroups.dat - kontrola praw grup użytkowników - ETQW usergroups.dat
  • Do tego trzeba będzie stworzyć plik base/guidstates.dat - definiuje się w nim bany oraz adminy. ETQW guidstates.dat

server.cfg

O ile w ETQW server.cfg jest opis zmiennych z komentarzem po angielsku (więc słownik w łapę i sobie tłumaczyć), to może kilka uwag.

  • si_name jak widać może posiaidac kolorowe napisy jak z wcześniejszych serii Quake czy Doom - definicja kolorów tutaj.
  • net_serverPunkbusterEnabled powinen posiadać wartość 1 jeśli zainstalowaliście PunkBustera i chcecie go używać na serwerze. Gracze też będą musieli go posiadać.
  • net_LANServer ustawiamy na 1 jesli to ma być serwer tylko na LAN.
  • si_privateClients liczba zarezerwowanych slotów.
  • si_needpass ustawiamy na 1 jeśli na serwer chcemy założyć hasło, np na mecze albo na czas administracyjny.
  • g_password to włąsnie hasło na serwer jesli jest zahasłowany
  • g_privatePassword to hasło aby wejść na zarezerwowany slot
  • 'net_serverRemoteConsolePassword to hasło do zdalnej kontroli rcon np programem QuakeWars Power Admin
  • si_disableVoting radze nie wyłączac jak nie masz masy adminów.
  • seria si_motd_1, si_motd_2 ... 5 - staraj się aby były to krótkie teksty - pokazują się na lewo podczas podłączenia do serwera.
  • logFile wartość 2 jest przydatna przy skryptach nasłuchujących logów z konsoli
  • logFileName "logs/ETQW_$Y-$M-$D_$h-$m.log" definuje ścieżkę gdzie zapisywać logi - każdy log jest tworzony z datą uruchomienia serwera (czyli co restart, pad itd), a nie co mapę.
    • $Y - rok
    • $M - miesiąc
    • $D - dzień
    • $h - godzina 00-23
    • $m - minuty 00-59
  • net_allowCheats aktywować tylko for fun ;D, można wtedy bardzo wiele zmiennych modyfikować, np grawitację, oświetlenie itd.
  • net_useUPnP jak ustawi się na numer 1 to mogą być problemy z uruchomieniem serwera. Ta opcja jest raczej użyteczna tylko na Windows za routerem w domu.
  • antilag - zmiana poniższych parametrów na niestandardowe powoduje, że gra się bardzo dziwnie, ogólnie zaczyna świrować.
si_antiLag "1"                  // server does antilag on players, default = "1"
si_antiLagForgiving "0"         // how forgiving the antilag is - the higher, the more forgiving, default = "0"
si_antiLagOnly "0"              // ONLY use antilag, default = "0"
  • 'si_rules definuje w jakim trybie gra się na serwerze
    • sdGameRulesCampaign - (domyslnie) kampania, czyli są to przeważnie 3 mapki przez które zbiera się punky doświadczenia. tryb ten jest jedynym trybem na serwerach rankingowych
    • sdGameRulesObjective - zdobicie celu mapy, czyli jednokrotnie
    • sdGameRulesStopWatch - jak jeden team wygra, to następuje zmiana druzyn miejscami, i druga ekipa ma wykonac to samo zadanie tylko szybciej - najczęściej spotykane na klanówkach, gdzie wydajniejszy team po prostu wykona dana misję szybciej a nie na fragi.
  • mapcycle - o tym potem, niżej,
  • ostatniej linii nie dotykajcie bo wam serwer nie wystartuje ;D
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia